Логопедичне заняття «Весела пригода» з використанням ігрових вправ для автоматизації звука [с].

Про матеріал
Мета: вчити автоматизувати звук [с] у складах, словах, реченнях; розвивати фонематичні процеси, , слухове та зорове сприймання, увагу, логічне мислення, дрібну моторику. Збагачувати активний словник дітей з теми: «Зима, зимові явища». Формувати навички побудови речень за картинкою. Сприяти розвиткові зв’язного мовлення. Виховувати старанність, любов до природи.
Перегляд файлу

Логопедичне заняття «Весела пригода»

 з використанням ігрових вправ для автоматизації звука  [с].

 

Мета: вчити автоматизувати звук [с] у складах, словах, реченнях; розвивати фонематичні процеси, , слухове та зорове сприймання, увагу, логічне мислення, дрібну моторику. Збагачувати активний словник дітей з теми: «Зима, зимові явища». Формувати навички побудови речень за картинкою. Сприяти розвиткові зв’язного мовлення. Виховувати старанність, любов до природи.

 

Матеріал та обладнання: іграшка зайчика, заячі сліди із завданнями, сніжинки для піддування, дзеркала, артикуляційні схеми, олівці з зайченятами - орігамі на кінці для самомасажу,  предметні малюнки, індивідуальні розрізні картинки.

 

Методи і прийоми: показ, пояснення, віршик, дидактичні ігри, фізхвилинка, пальчикова гімнастика, артикуляційна гімнастика, інтерактивні методи «Асоціативний кущ».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід заняття

І. Вступна частина.

1. Організаційна частина.

А чи вмієте ви уявляти? Пофантазуймо: вирушаймо в зимовий ліс. Заплющте оченята, навколо себе оберніться і в зимовому лісі опиніться. Погляньте, чиї це сліди? (Розкладені заячі сліди із картинками – завданнями.) Вони не звичайні, на них є цікаві ігри-завдання.

ІІ. Основна частина

  1. Пальчикова гімнастика «Зайчата» Зайчик пропонує нам погратися із пальчиками.

«Ми долоньки розітремо,      –  тремо долоньки

Розігрієм пальчики.               – потерти кінчики пальців

Будем гратися руками,           –  плескати в долоні

Як маленькі зайчики.             – пальчиками показуємо вушка

п’ять братів, п’ять зайців,      –  відкриваємо пальці правої руки

п’ять завзятих молодців.        – відкриваємо пальці лівої руки

Це не сірі в лісі зайці,            – по черзі з’єднуємо усі пальці з великим пальцем

А слухняні наші пальці.» 

  1. Самомасаж з олівцями

Ми сьогодні не малята,          – катати олівець між долоней

А маленькі зайченята.            – катати олівець тільки пальчиками

У лісочку поживаєм,              – торкатися долонь олівцем

По пеньочкам ми стрибаєм

Скік - скік - скік – скік - скік.    – нажимаємо на пучки пальців.

  1. Артикуляційні вправи.

Щоб наш язичок  був слухняним зробимо артикуляційну гімнастику. Відправляємось, діти, на зимову прогулянку.

1. Вправа «Лопатка» (Рот відкрити, широкий розслаблений язик покласти на нижню губу.)

-  Настала зима. Діти вирішили побудувати снігову гірку. Взяли лопатки. 

2. Вправа «Хованка»  (Покласти широкий кінчик язика на нижню губу, а
потім за командою, сховати його за нижні зуби)

  -  Кидають сніг.

3. Вправа «Гірка»  (Відкрити широко рот. Опустити нижню щелепу якомога нижче. Широким язиком упертися в нижні передні зуби. Щільно притиснути бокові краї спинки до корінних зубів. Розслабити. Рахунок :1-2)
-  Яку величезну гірку спорудили хлопчики та дівчатка!

Тепер необхідно гірку залити водою, щоб вона замерзла.

4 Вправа «Парканчик» (Посміхнутися,з напругою оголивши зімкнуті зуби)
- Збудуємо навколо гірки парканчик, щоб вода «не втекла». Злегка посміхнемося, оскільки будувати гірку дуже весело.

  1. Вправи для розвитку фізіологічного дихання та формування повітряного струменя

Вправа «Холодний вітерець» допоможе нашій гірці замерзнути.

 (дмухаємо у порожню пляшечку, а потім на сніжинки).
     5. Віршована підказка для правильної артикуляції звука
Щоб покататись з гірки ,

у віршику — підказка,

як звук цей вимовляти,

Тож слід тобі послухати і все запам'ятати.
 

Твої губи посміхаються,
Язик у нижні зуби упирається,
На свій язик холодним вітерцем подуєш —
І звук свистячий ти почуєш: с-с-с-с-с-с…

 

Проведи вказівним пальчиком по гірці, промовляючи чітко: с-с-с-с…
при вимові звука [с], повітря повинно бути прохолодним, щоб гірка не розтанула.
- Діти весело котяться з гори (вимовляємо звук [с]),

 ніби свистить вітер у вухах дітей від швидкої їзди.

 А тепер діти вирішили по черзі з’їжджати з гори. Першим з’їхав Сашко. Тепер з гори мчиться Максим. Як весело взимку!

     6. Фізхвилинка «Морозець»

7.Зайчик пропонує вам пограти в гру «Дружні звуки».

 Ми будемо випускати із кулачків звуки, а потім  з’єднувати їх у склади.

Са-са-са     Су-су-су       Си-си-си

Со-со-со     Се-се-се         Сі-сі-сі  

      

    8. Робота над чистомовкою.

Ас-ас-ас – вже прийшла зима до нас.

Са-са-са – яка кругом краса!

Ас-ас-ас – падає сніжок на нас.

Си-си-си – замерзли в нас носи.

    9. Складіть розрізаний малюнок і речення.

Изображение 732

Сашко спускається з гірки на санчатах.       Взимку Соня катається на ковзанах.

   

 

       10. Вправа «Асоціативний кущ»

- Діти, а що ви уявляєте, які слова вам приходять на думку, коли чуєте слово ЗИМА?

-  Назвіть слова, в яких є звуки [с] ,[з].

            санчата            снігова баба               сніг

ковзани                      ЗИМА              мороз        свята       завірюха

          

                  розваги           сніговій         заметіль

- А ось і наш зайчисько під кущем.

     11. Логоритмічна вправа.

А давайте приготуємо для зайчиська салат із капусти і віддячимо йому за такі цікаві завдання.

Ми капусту ріжемо,

Моркву потремо.

Потім все посолимо

І притиснемо.

 

ІІІ. Підсумок заняття.

-  Який звук ми сьогодні вчилися вимовляти?

-  Які завдання вам запам’яталися, сподобалися?

- Ви сьогодні добре працювали, старанно виконували завдання. Молодці!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
11 січня 2023
Переглядів
1036
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку