Заняття за технологією лепбукінгу для дітей із загальним недорозвиненням мовлення 5-6 років.
Тема. Пригоди звука Ж
Ціль. 1. Автоматизувати звук Ж в складах, словах, реченнях, чистомовках. Закріпити вміння визначати місце звука в слові.
2. Розвивати артикуляційну моторику, фонематичний слух, пам’ять, логічне мислення, дрібну моторику рук, взаємодію правої та лівої півкулі головного мозку.
3. Розвивати зв'язне мовлення за допомогою прийому мнемотехніки. Закріпити букву Ж.
4. Виховувати любов до книги, допитливість, вміння працювати самостійно з книгою
Обладнання. Лепбук «Пригоди звука Ж», іграшка-жук, кольорові олівці.
Використані інноваційні методи і прийоми. Мнемотехніка, нейробіка, кінезіологія, біоенергопластика
Хід заняття
І. Загадка
Є у нього довгі роги –
Забирайтеся з дороги!
Гомонить, гудить, дзижчить,
Коли в небі він летить.
Має крила і шість рук
Буркотливий чорний …. Жук
Жук (іграшка) прилетів не з пустими руками, він приніс чарівну книжку.
Ця книжка називається «Пригоди звука Ж»
ІІ.1. Відкриваємо лепбук, і нас зустрічає загадка:
В будиночку цьому – двері червоненькі
А за дверими – звіри біленьки.
Люблять зверушки цукерки та плюшки.
Це – ротик. Тут народжуються звуки. (Видих через рот – відкривається малюнок ротика) - тут народжується пісенька жука. Щоб її правильно проспівати, треба виконати вправи, потренуватися
2. Артикуляційні вправи – по малюнкам на мотузці виконуємо синхронно з рухами рукою.
Гребінець – чашечка – конячка – грибочок – гармошка – смачне варення – почистим зубки – гойдалка
3. Артикуляційна поза – звук ж
Жук – іграшка :Кому я потрібен? Хто зі мною буде дружити, співати разом?
Тут він побачив жука, який збирав нектар з квіточок. Давай дружити і співати разом.
Вправа «Фонетичні доріжки» зі звуком ж-ж-ж
4. Щось сумно одному співати в полі. Жук побачив бджілку, яка теж збирала нектар з квітів та співала: Жа-жо-жи-же-жі-жу. Заспівали разом
Погрався жучок і з долонькам. Кінезіологічні вправи з долоньками:
Кулак (жа)- ребро (жу) - долонька (же)
5. Полетів Жук далі. Зустрів згорнутих черв’ячків. Розгорнув їх та прочитав чистомовки:
Жу-жу-жу- журавель
Жа-жа-жа- жаба
Жі-жі-жі-жінка
іж-іж-іж- ніж
уж-уж-уж- вуж
6. Побачив жук гойдалку-кржлялку. Покрутився на ній та повідкривав слова
Вправа «Круг-кружлялка зі звуком Ж» ( лижі, морж, жук, журнал, ножі, жасмин)
7. Равлик запросив жука поблукати по його лабіринтам
Вправа «Равлик-бродилка» - слова зі звуком ж в різних позиціях.
8. А тут і Гусінь запропонувала розгадати її таємнички.
Дидактична гра «Четвертий зайвий»
Жук, жаба, баклажан, жираф
Заєць, зубр, жаба, коза
Кожух, жоржина, жолудь, миша
9. Жук-знайка на квітковій галявині вміє визначати місце звука в словах. І ти допоможи йому. Дістань з коробочки малюнок та визнач місце звука ж в його назві – посади жучка на квіточку (перша, посередині, остання)
10. Гра «Чарівна коробочка». Достань килимок та прочитай речення, яке там зашифроване.
За допомогою фразового конструктора скласти речення:
Хлопчик біжить до лісу.
Книжка лежить за вазою.
Їжак сидить під деревом.
11. Читання та заучування скоромовок за допомогою малюнків (мнемотехніка)
Жук в жоржині жовтій жив
Жук із жабкою дружив.
Дим, пожежа, жар і жах.
Вліз пожежник аж на дах.
Біжить стежина поміж ожини.
І вже у Жені ожина в жмені.
12. Знайомство з буквою Ж. Що таке буква? Зложи букву Ж з пазлів.
13. Завдання від букви Ж. Знайди на малюнку всі букви Ж. Розфарбуй їх.
ІІІ. Так звук Ж подружився з різними словами, а також із буквою Ж. Тепер його не тільки всі чують, але й бачать, читають та пишуть.