Локальна мережа навчального закладу. Робота з мережними папками

Про матеріал
Локальна мережа навчального закладу. Робота з мережними папками Цілі:  навчальна: сформувати поняття про комп’ютерні мережі, мережну взаємодію, типи комп’ютерних мереж;  розвивальна: розвивати інформаційну культуру учнів;  виховна: виховувати свідоме ставлення до вибору майбутньої професії, інтерес до теми і до предмета. Тип уроку: засвоєння нових знань.
Перегляд файлу

Локальна мережа навчального закладу. Робота з мережними папками

Цілі:

  • навчальна: сформувати поняття про комп’ютерні мережі, мережну взаємодію, типи комп’ютерних мереж;
  • розвивальна: розвивати інформаційну культуру учнів;
  • виховна: виховувати свідоме ставлення до вибору майбутньої професії, інтерес до теми і до предмета.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники, навчальна презентація.

Хід уроку

І. Організаційний етап

ІІ. Перевірка домашнього завдання

ІІІ. Відтворення і коригування опорних знань

Інтерактивна вправа «допуск»

Учитель ставить запитання, на які учні відповідають по черзі, не встаючи зі своїх місць. Підніматися доводиться тільки тим учням, які не змогли відповісти на запитання. Отже, після першого кола допуску в класі стоять лише кілька учнів, причому в жодному разі не слід робити акцент на їхній нездатності. Навпаки, вчитель пропонує класу не залишати товаришів у біді, пропонує учням кинути «рятувальні кола», — поставити їм запитання, які вже пролунали сьогодні. Рятувальна операція триває доти, доки кожен учень не дасть правильної відповіді. Створюється ситуація успіху. Коли сильніші учні починають допомагати слабшим, у класі з’являється атмосфера єдності й доброзичливості. Протягом 5–8 хвилин у класі звучить корисна навчальна інформація, необхідна для подальшого просування, причому звучить з вуст учнів, і її потрібно слухати (раптом це саме запитання трапиться й мені?). Важливо, щоб усе відбувалося по-доброму, без тиску, і зміцнювало в дітей переконаність, що їм це під силу.

— Що таке комп’ютерна мережа? Що стало передумовою створення комп’ютерних мереж?

— Які призначення комп’ютерних мереж? Наведіть приклади.

— Які можливості комп’ютерних мереж?

— Поясніть поняття клієнт та сервер.

— Які ви знаєте види комп’ютерних мереж? Поясніть, чим вони відрізняються.

— Чи потрібне спеціальне програмне забезпечення для мережі?

— Які мережі називаються одноранговими?

— Назвіть переваги мережі.

— Назвіть недоліки мережі.

ІV. Мотивація навчальної діяльності

— Якщо на одному комп’ютері працює кілька користувачів, то часто виникає потреба обмежити доступ сторонніх осіб до деяких ресурсів тощо. Яким чином можна встановити це обмеження? Про це ви дізнаєтесь під час вивчення нової теми.

V. Повідомлення теми, цілей, завдань уроку

VI. Сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

Локальна мережа

Завдяки локальній мережі в комп’ютерному класі учні можуть отримувати доступ до файлів з навчальними матеріалами, що зберігаються на носіях даних учительського комп'ютера. Учитель має можливість по мережі переглядати файли з результатами учнівських практичних робіт. Для друкування матеріалів з будь-якого комп'ютера можна використовувати спільний принтер, підключений до одного з комп'ютерів мережі.

Будемо називати комп'ютер, з яким ви працюєте безпосередньо, локальним, а той, для доступу до якого використовуються канали передавання даних, - віддаленим.

Для перегляду списку імен комп'ютерів, підключених до локальної мережі, потрібно:

В операційній системі Windows 7 у лівій частині вікна Провідника - в області навігації є ярлик об'єкта Мережа. Якщо вибрати цей ярлик і розкрити його список, то в області навігації та в робочій області вікна Провідника з'являться ярлики всіх доступних у даний момент комп'ютерів локальної мережі.

Для того щоб користувачі віддалених комп'ютерів могли працювати по мережі з файлами та папками деякої папки, до неї потрібно відкрити спільний доступ.

повний - користувачі віддалених комп'ютерів зможуть змінювати вміст папки (перейменовувати, видаляти, редагувати файли, копіювати до папки нові файли тощо);

лише для читання - користувачі віддалених комп'ютерів зможуть лише переглядати вміст папки та файлів, копіювати з неї файли, але ніякі зміни в папці виконати неможливо.

Спільний доступ

Надати спільний доступ можна за допомогою вказівок вікна папки, що містяться у списку Дозволити спільний доступ для… чи за допомогою вказівок контекстного меню виділеного об’єкта

Об’єкти локальної мережі

Об'єкти операційної системи спільного використання в локальній мережі — це об’єкти, розміщені в одній із загальних папок. Будь-який файл або папка, створені чи скопійовані до загальної папки, стають доступними для інших користувачів локальної мережі. Також загальні об'єкти, як правило, розміщуються в домашній групі. Це можуть бути як файли чи папки, так і пристрої, зокрема принтер.

Навігація локальною мережею

Щоб відкрити об’єкт, який розташований на іншому комп'ютері локальної мережі, необхідно його обрати серед об'єктів мережі та двічі клацнути на його значку. У такий спосіб здійснюють навігацію локальною мережею.

Навігація локальною мережею — це перегляд вмісту об'єктів операційної системи, що розміщені на комп'ютерах локальної мережі.

Залежно від наданих прав доступу користувач може переглядати, копіювати або переміщувати файли чи папки, розташовані нарізних комп’ютерах мережі. Ці дії виконуються так само, як і при роботі на власному комп'ютері.

Шлях до ресурсів

Шлях до ресурсів, розташованих на інших комп’ютерах мережі, записується дещо інакше, ніж шлях до папок і файлів на комп’ютері. Для цього на початку шляху замість імені диска і символу двокрапки записують подвійний символ \ (\\) та ім’я комп’ютера. Наприклад: \\ teacher\canon (Ім’я комп’ютера\Папка або принтер)

VІІ. Самостійне застосування знань у стандартних ситуаціях

Робота за комп’ютером

  1.            Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
  2.            Інструктаж учителя.

Підручник ст. 170

  1.            Практична робота за комп’ютерами.
  2.            Вправи для очей.

VIIІ. Домашнє завдання

Підручник ст. 166-172

ІХ. Підсумки уроку

Рефлексія

1. Під час уроку я…

  • дізнався…
  • зрозумів…
  • навчився…

2. Найбільше мені сподобалося…

3. На уроках найкраще в мене виходило…

4. Я мав (-ла) труднощі з…

5. Я хотів би ще дізнатися про…

X. Оцінювання роботи учнів

docx
Додано
11 жовтня 2021
Переглядів
1612
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку