Тема: Файли, папки та операції над ними.
Цілі:
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь та навичок.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютер, підручник, картки з практичними завданнями, інструкція з безпеки життєдіяльності в кабінеті інформатики.
Хід уроку
І. Організаційний етап
Доброго ранку, діти! Ви готові до уроку інформатики? А щоб у вас був чудовий настрій, напишіть щось приємне один одному в зошиті з інформатики. Адже слова «ти розумник, ти лагідний, ти добрий, ти найкращий, ти найпривабливіший, ти хороший друг і. т. д.» неодмінно принесуть радість, додадуть віри в свої сили. Отже, ви готові до співпраці!
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Робота в групах (дві групи).
Рекомендації для учнів:
Завдання першій групі
Заповни пропущені слова в реченнях, використовуючи підказку
Розповідь з пропусками
Після завантаження комп’ютера на екрані монітора з’являється зображення, яке називається ... . В нижній частині знаходяться кнопка ... та Панель .. На Робочому столі розміщені маленькі картинки, які називають ... . Так, приклад, піктограма, ... призначена для доступу до дисків та інших пристроїв, підключених до комп’ютера, піктограма... для відкриття папки, що містить створені файли, а у ... відправляють дані, які вже непотрібні користувачу. Окрім кнопки ... на Панелі... розташований ... та мовна ... . Якщо клацнути … кнопкою миші, наприклад, значок папки, відкриється ... меню з переліком команд, які можна виконувати з цією папкою.
(Пуск, контекстне, завдань, Мої документи, правою, Робочий стіл, піктограма, Мій комп’ютер, Кошик, панель, годинник)
Завдання другій групі
Розгадайте кросворд. Визначте та запишіть слово, яке буде отримане в зафарбованих клітинках. Що воно означає?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
По горизонталі:
Слово у зафарбованих клітинках: _____________________ (вікно)
Його значення: ____________________________________________________
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Окрім основних піктограм, на робочому столі можуть бути розміщені ярлики, папки та файли. Вигляд робочого столу залежить від користувача. Як ви вважаєте, чому в одних користувачів ми бачимо лише декілька об’єктів на робочому столі, а в інших зайнятий весь стіл? Яким чином можна компактно «сховати» на робочому столі файли, з якими ми часто працюємо?
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Подібно до того, як в бібліотеці зберігаються книги, журнали, газети, так і в комп’ютері зберігаються різні дані. Щоб знайти потрібний об’єкт треба знати його унікальне ім’я та місце його зберігання. Найменшою одиницею зберігання даних на зовнішніх носіях є файл.
Мозковий штурм «Що таке файл?» Діти висловлюють свої думки із записом на дошці.
Можливий варіант відповідей: файл є в комп’ютері, це деякі дані, комп’ютер складається з файлів, файл це текстовий документ, файл це піктограма і т. д.
Пояснення вчителя з демонстрацією презентації.
План вивчення теми
Завдання для учнів.
Порівняйте два робочих столи. Проаналізуйте і дайте відповіді на запитання: «Навіщо створювати папки? Що можна сказати про господарів цих робочих столів?»
V. Проведення фізкультхвилинки
Працювали ви, трудились,
Оченята вже втомились.
А щоб плідно працювати,
Треба їм відпочивати.
Погляд вмить направте вправо,
Вліво, вверх, униз і прямо.
Учні, дихайте довільно,
Відчувайте себе вільно.
Раз, два, три, чотири, п’ять.
Треба тричі повторять.
Молодці, чудово, браво!
Починаєм другу вправу.
Проведіть очима коло
Швидко, швидше і поволі.
Вправо, вліво повертіли,
Очі ваші щоб спочили.
Всі зробіть діагональ.
Зверху – вниз, а потім вдаль.
Двічі рухи поміняйте.
Вниз і вверх – відпочивайте!
VI.Засвоєння нових знань і формування вмінь
Працюємо в парах
Вправа 1. Оберіть коректні назви файлів для вмісту, що в них зберігається. За потреби придумайте свої назви.
Вміст файлу |
Назва файлу |
Фото поета |
Твір |
Відомості про письменника |
Поезія |
Текст повісті |
Документ1 |
Відгук на прочитану книгу |
Біографія |
Зображення обкладинки книги |
Портрет_Франка |
Вправа 2. Назвіть по черзі папки та вкладені в них файли (або вкладені папки і файли), користуючись схемою.
Вправа 3.
Проведення гри «Спіймай помилку»
Учитель демонструє картки із зображенням символів. Учням потрібно спіймати (сплеском долонь) символ, який не може містити ім’я файлу:
∕ , \ , %, ?, (, ), @, ^, $, #, *, !, <, >, +, -, :, ; №, ׀, «, –
VIІ. Практична робота за комп’ютером.
Пам’ятайте! Якщо не дотримуватись правил техніки безпеки та поведінки, робота за комп’ютером може завдати шкоди вашому здоров’ю.
Виконайте завдання на картках
VIII. Підсумок уроку.
Закінчіть речення:
На уроці я дізнався (дізналась) про …
Найбільше мені запам’яталося …
В мене на уроці настрій був …
IX. Домашнє завдання.
1. Опрацювати п. §5-6 с.25-34
2. Виконати вправу 1, с. 35.
Додаток до гри «Спіймай помилку»
∕ \ % ? ( @ ^ $ # ) * ! < > + - : ; № ׀ « –
1