Файли, папки та операції над ними

Про матеріал
Окрім основних піктограм, на робочому столі можуть бути розміщені ярлики, папки та файли. Вигляд робочого столу залежить від користувача. Як ви вважаєте, чому в одних користувачів ми бачимо лише декілька об’єктів на робочому столі, а в інших зайнятий весь стіл? Яким чином можна компактно «сховати» на робочому столі файли, з якими ми часто працюємо?
Перегляд файлу

Тема: Файли, папки та операції над ними.

Цілі:

  • Формування предметних компетентностей:
    • формування в учнів поняття файлу та каталогу (папки);
    •  вчити відкривати потрібну папку, переглядати список імен файлів та папок, закривати папку;
    •  виконувати операції над об’єктами з використанням миші: вибирати, переглядати.
  • Формування ключових компетентностей:
    •  формувати вміння аналізувати, порівнювати, установлювати аналогії, діяти за алгоритмом;
    • сприяти вихованню свідомого ставлення до навчання, акуратності, організованості та відповідальності, коректності та тактовності під час роботи в парах.

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь та навичок.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютер, підручник, картки з практичними завданнями, інструкція з безпеки життєдіяльності в кабінеті інформатики.

Хід уроку

І. Організаційний етап

Доброго ранку, діти! Ви готові до уроку інформатики? А щоб у вас був чудовий настрій, напишіть щось приємне один одному в зошиті з інформатики. Адже  слова «ти розумник, ти лагідний, ти добрий, ти найкращий, ти найпривабливіший, ти  хороший друг і. т. д.» неодмінно принесуть радість, додадуть віри в свої сили. Отже, ви готові до співпраці!

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Робота в групах (дві групи).

Рекомендації для учнів:

  • Починайте висловлюватися спершу за бажанням, а потім по черзі.
  • Дотримуйтесь одного з правил активного слухання, головне, — не перебивайте один одного.
  • Обговорюйте ідеї, а не особи учнів, які висловили цю ідею.
  • Утримуйтесь від оцінок та образ учасників групи.
  • Намагайтесь у групі прийти до спільної думки, хоча в деяких випадках у когось з групи може бути особлива думка і вона має право на існування.

Завдання першій групі

Заповни пропущені слова в реченнях, використовуючи підказку

Розповідь з пропусками

Після завантаження комп’ютера на екрані монітора з’являється зображення, яке називається ... . В нижній частині знаходяться кнопка ... та Панель .. На Робочому столі розміщені маленькі картинки, які називають ... . Так, приклад, піктограма, ... призначена для доступу до дисків та інших пристроїв, підключених до комп’ютера, піктограма... для відкриття папки, що містить створені файли, а у ... відправляють дані, які вже непотрібні користувачу. Окрім кнопки ... на Панелі... розташований ... та мовна ... . Якщо клацнути … кнопкою миші, наприклад, значок папки, відкриється ... меню з переліком команд, які можна виконувати з цією папкою.

(Пуск, контекстне, завдань, Мої документи, правою, Робочий стіл, піктограма, Мій комп’ютер, Кошик, панель, годинник)

Завдання другій групі

Розгадайте кросворд. Визначте та запишіть слово, яке буде отримане в зафарбованих клітинках. Що воно означає?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

По горизонталі:

  1.               Пристрій введення даних. (Клавіатура)
  2.               Людина, що створює комп’ютерні програми. (Програміст)
  3.               Кнопка, що відкриває Головне меню. (Пуск)
  4.               Список команд, які користувач може виконати в цей момент. (Меню)
  5.               Заздалегідь складений набір команд для здійснення інформаційних процесів у комп’ютері. (Програма)

Слово у зафарбованих клітинках: _____________________ (вікно)

Його значення: ____________________________________________________

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Окрім основних піктограм, на робочому столі можуть бути розміщені ярлики, папки та файли. Вигляд робочого столу залежить від користувача. Як ви вважаєте, чому в одних користувачів ми бачимо лише декілька об’єктів на робочому столі, а в інших зайнятий весь стіл? Яким чином можна компактно «сховати» на робочому столі файли, з якими ми часто працюємо?

ІV. Вивчення нового матеріалу.

Подібно до того, як в бібліотеці зберігаються книги, журнали, газети, так і в комп’ютері зберігаються різні дані. Щоб знайти потрібний об’єкт треба знати його унікальне ім’я та місце його зберігання.  Найменшою одиницею зберігання даних на зовнішніх носіях є файл.

Мозковий штурм «Що таке файл?» Діти висловлюють свої думки із записом на дошці.

Можливий варіант відповідей: файл є в комп’ютері, це деякі дані, комп’ютер складається з файлів, файл це текстовий документ, файл це піктограма і т. д.

Пояснення вчителя з демонстрацією презентації.

План вивчення теми

  1. Поняття про файл, ім’я файлу.
  2. Поняття про папку (каталог).
  3. Операції над файлами.
  4. Пристрої збереження даних.

Завдання для учнів.

Порівняйте два робочих столи. Проаналізуйте і дайте відповіді на запитання: «Навіщо створювати папки? Що можна сказати про господарів цих робочих столів?»

 

V. Проведення фізкультхвилинки


Працювали ви, трудились,

Оченята вже втомились.

А щоб плідно працювати,

Треба їм відпочивати.

Погляд вмить направте вправо,

Вліво, вверх, униз і прямо.

Учні, дихайте довільно,

Відчувайте себе вільно.

Раз, два, три, чотири, п’ять.

Треба тричі повторять.

Молодці, чудово, браво!

Починаєм другу вправу.

Проведіть очима коло

Швидко, швидше і поволі.

Вправо, вліво повертіли,

Очі ваші щоб спочили.

Всі зробіть діагональ.

Зверху – вниз, а потім вдаль.

Двічі рухи поміняйте.

Вниз і вверх – відпочивайте!


 

 

VI.Засвоєння нових знань і формування вмінь

Працюємо в парах

Вправа 1. Оберіть коректні назви файлів для вмісту, що в них зберігається. За потреби придумайте свої назви.

Вміст файлу

Назва файлу

Фото поета

Твір

Відомості про письменника

Поезія

Текст повісті

Документ1

Відгук на прочитану книгу

Біографія

Зображення обкладинки книги

Портрет_Франка

 

Вправа 2. Назвіть по черзі папки та вкладені в них файли (або вкладені папки і файли), користуючись схемою.

Вправа 3.

Проведення гри «Спіймай помилку»

Учитель демонструє картки із зображенням символів. Учням потрібно спіймати (сплеском долонь) символ, який не може містити ім’я файлу:

 

  , \  , %,  ?,  (,   ),  @,  ^, $,  #,  *,  !,  <,  >, +, -, :,  ;  №,  ׀, «, 

 

VIІ. Практична робота за комп’ютером.

Пам’ятайте! Якщо не дотримуватись правил техніки безпеки та поведінки, робота за комп’ютером може завдати шкоди вашому здоров’ю.

Виконайте завдання на картках

  1. Відкрийте вікно Мій комп'ютер, що на Робочому столі.
  2. Відкрийте локальний диск D:\
  3. На диску D:\ створіть папку 5 клас.
  4. Відкрийте папку 5 клас.
  5. У ній створіть папку, назвіть її  власним прізвищем.
  6. Відкрийте власну папку.
  7. У ній створіть три папки: Про мене, Мої захоплення та Фото.
  8. Перейменуйте папку Мої захоплення на Хобі.
  9. Відкрийте папку Про мене.
  10. У вікні папки Про мене створіть текстовий документ Відомості. Для цього виконайте команду з контекстного меню Створити → Текстовий документ та надрукувати його назву.
  11. У папці Фото створити дві папки Шкільні та Особисті.
  12. Переглянути результат створення структури папок за допомогою програми Провідник. Для цього скористайтеся кнопкою панелі інструментів Папки. Знайти в переліку зліва папку 5 клас та переглянь її вміст.
  13. Покажіть вчителю виконану роботу.

 

VIII. Підсумок уроку.

Закінчіть речення:

На уроці я дізнався (дізналась) про …

Найбільше мені запам’яталося …

В мене на уроці настрій був …

IX. Домашнє завдання.

1. Опрацювати п. §5-6 с.25-34

2. Виконати вправу 1, с. 35.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток до гри «Спіймай помилку»

    \    %    ?   (    @   ^   $  #   )   *   !  <  >   +   -   :   ;     ׀   «   

 

1

 

docx
Додано
11 жовтня 2021
Переглядів
860
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку