"Лондон: цікавав історія міста"

Про матеріал

План-конспект уроку на заявлену тему, практична мета якого - активізувати та закріпити вживання лексичних одиниць в усному мовленні; поглибити знання про визначні місця Лондона; навчати діалогічного й монологічного мовлення за темою; практикувати в аудіюванні текстів, ігноруючи незнайомі слова; практикувати у вживанні конструкцій as…as / not as…as для порівняння прикметників

Перегляд файлу

План-конспект уроку англійської мови в 6 класі на тему:

ЛОНДОН: ЦІКАВА ІСТОРІЯ МІСТА

вчителя

Івченко-Чехолки Юлії Вікторівни

-2014-

Тема. Лондон: цікаві факти про минуле міста  Мета.

Навчальна: ввести лексику до теми; тренувати у вживанні минулого        

                    неозначений час (запитання,розповідь);                     опрацювати структуру ``made of```; навчати

                    учнів описувати минулі події;

Освітня:      ознайомити учнів з цікавим фактом з історії Лондона.

Розвиваюча:розвивати навички аудіювання; розвивати мовну здогадку та                      мовленнєву  реакцію;

Виховна:     виховувати повагу до культури країни, мова якої вивчається.

Тип уроку:  комбінований

Обладнання: підручник, текст дя читання, текст аудіювання,

                       індивідуальні картки,картки для роботи в групах, картинки із                        зображенням подій пожежі в Лондоні, комп’ютер,проектор

Хід уроку

І. Підготовка до сприйняття іншомовного мовлення

Етап 1.Початок уроку.Організація класу

Good morning, children! It`s nice to see you! How are you?

-Fine, thank you.

-Is anybody absent?

-All are present.

-Great! So, we are ready to start our lesson. We have a lot of work to do.

Етап 2.  Фонетична розминка.

At first let`s warm up. Children, read the word on the blackboard-

EVERYDAY

Spell it, please.

  E  V  E  R  Y  D  A  Y

Учні хором називають літери слова окремо так, як вони звучать в алфавіті (повторення правил читання). Now read this word.

 E V E R Y D A Y

E V E R Y D A Y E V E R Y D A Y E V E R Y D A Y E V E R Y D A Y E V E R Y D A Y E V E R Y D A Y

Етап 3.Мовленнєва розминка

Прийом. Гра ``Snake``Children look at the blackboard. Read the sentence

`London is a city`.Умови гри: кожен учень повинен повторити попереднє речення, при цьому додати ще одне слово. Переможець той, у кого виявиться найпоширеніше речення.

London is a big city.

London is a beautiful big city.

London is a beautiful big green city.

London is a beautiful big green old city.

London is a beautiful big green old city and the capital of Great Britain.

London is a beautiful big green old city and the wonderful capital of Great

Britain...

London is a beautiful big green old city and the big wonderful capital of  Great Britain...

Етап 4. Перевірка домашнього завдання

Прийом.Grammar revision

Діти, пригадайте що ми повинні зробити з реченням коли говоримо про минулі події?

-До дієслова додати –ed, або взяти з другої колонки.

-А в запитаннях?

-Поставити ’’did’’ перед підметом Прийом. Бесіда

Great! You are wonderful children,what did we talk last lesson about?

-We told about children who travelled on a spaceship?

-Who are they?

-They are Vira, Ron, Ali, Sara, Lin and Megan.

-Where is Ron from? -He is from England.

-What nationality is he?

-He is English.

-Where is Ali from?

-He is from Egypt.

-What nationality is he?

-He is Egyptian.

-Where is Sara from?

-She is from the USA.

-What nationality is he?

-She is American.

-Where is Lin from?

-He is from China.

-What nationality is he?

-He is Chinese.

-Where is Megan from?

-She is from Australia.

-What nationality is she?

-She is Australian.

-Where is Vira from?

-She is from Ukraine.

-What nationality is she?

-She is Ukrainian.

Children, what did the children prepare for the Where Fair party?

-They prepared presentations of their countries. What did Vira tell about?

-She told about the symbols of Ukrainian State.

Your hometask was to retell Vira`s story. Прийом 1. Робота в групах. ’’Хто швидше?’’ Вчитель роздає учням розрізаний текст.

 Завдання групам: Розташувати речення за змістом, прочитати складений текст.

(Текст вправи 3 ст.101) вчитель заслуховує презентації, робить висновки. Well done! The team ... is the winner! Thank you very much!

Етап 5 .Повідомлення теми і мети уроку

Today we are going to read a story from Ron`s presentation about England. He told about  the fire of London.  By the end of the lesson you will be able to speak about London in the past. ІІ Основна частина уроку

Етап 6. Читання.

Прийом: читання з метою отримання загального уявлення.

Children, look at the pictures and the text of ``The Fire Of London`` Please, find this information in the text. (використовується проектор)

1)    When did the fire start?

2)    Where did it start?

3)    Why did it spread?

4)    How long did it last?

5)    How many people died?

Pupils, give your answers.

Key.

1.     On September, 2nd 1666.

2.     In a bakery in Pudding Lane near London Bridge.  

3.     The wooden houses were very dry after a hot summer.

4.     Four days.

5.     Nobody died.

Етап 6.Введення лексики

Vocabulary

На дошці лексика. Учні повторюють за вчителем слова і записують їх в словники:

Narrow    -    вузький

Wooden   -   дерев’яний

Londoner -   житель Лондона

Bakery    -    пекарня

Catch fire-   спалахувати

Blow       -   дути

Rubbish   -   сміття

Flame       -  полум’я

Spread      -  поширюватись

Destroy    -  зруйнувати

Nobody    -  ніхто

Stone        -  камінь

Rebuilt     -   відбудовувати

Етап 7. Аудіювання Listening

Listen to the text (Item 6) and follow in your books.

The Fire Of London

The old city of London had narrow,crooked streets and wooden houses. It was a dirty city, too. In 1665 75,000 Londoners died from the plaque. On September 2nd 1666 a bakery in Pudding Lane near London Bridge caught fire.

After a long hot summer the wooden houses were very dry. A wind was blowing from the river. It blew the flames from house to house,and in the narrow streets the fire spread quickly.

The fire burned for four days. It destroyed 80% of the city.Amazingly, nobody died in the fire.

    The people of London built a new city. The houses were made of brick or stone not wood. The new streets were straight and they were wider and cleaner too. Sir christopher Wren rebuilt St.Paul`s Cathedral.

 Етап  8 . Говоріння

Speaking

Try to answer the questions.

1.     What was old London like?

2.     What were the houses made of?

3.     What happened in 1665?

4.     When did the fire start?

5.     What was the weather like?

6.     Why Did it spread?

7.     How long did it last?

8.     What happened to the city?

9.     How many people died?

Прийом  2. Повторне аудіювання тексту Pupils, now listen one more time.

Прийом  3.Повторення прослуханого

Children, listen the setences and then repeat after each sentences.

 Етап 9. Письмо

Writing

Look at the blackboard. There are two columns there - Old London /New London.

Find words and expressions and fill the gaps.

 Example

Old London New London

Narrow streets                                                              Wide streets Dirty... Clean...   

Прийом. Складання речень на основі опорних слів

Children, make a sentence about Old or New London, e.g. ``Old London has narrow streets``.

Етап 10. Робота в групах

Прийом - вікторина

Children , take a piece of the card. Those who have green cards-sit around the green desk,please.

And those who have yellow cards-take your seats around the yellow desk. So, we have two teams ``Green`` and ``Yellow``.

Your task is to make as many questions as you can about the fire in London. The first team asks question-the other have to answer. Let`s start! I`ll give points for correct questions and answers

ІІІ Заключна частина уроку

1.     Summarising

So, children, you have worked very hard.

Was the lesson interesting? Was it useful?

2.     Hometask

Your hometask is ex.4, p.73

Retell a story about the fire in London. 

  Thank you for your work. The lesson is over. Goodbye .

 

pdf
До підручника
Англійська мова (6-й рік навчання) 6 клас (Карпюк О.Д.)
Додано
13 січня 2018
Переглядів
1553
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку