Конспект бінарного уроку «Лялька добрих звісток»
Тема: «Коло ,круг, радіус , діаметр, хорда . Креслення кола та круга за даним радіусом та визначеним центром.»
Тип уроку : засвоєння нових знань, умінь та навичок.
Мета уроку: повторити, поглибити та систематизувати знання по темі , розширити геометричні уявлення , закріпити навички роботи з креслярським інструментом, показати зв’язок математики з іншими предметами. Розвивати вміння використовувати набуті знання на практиці.
Обладнання:кольоровий папір , лінійка , циркуль , ножниці, клаптики тканини, нитки, мультимедійний пристрій, лялька .
Хід уроку:
1.Організаційний момент.
Доброго дня , учні! Математика вивчає не лише числа , змінні , дії додавання , віднімання і т.д. але й геометричні фігури, ще математика дуже потрібна іншим предметам , які ви вивчаєте , наприклад , трудовому навчанню. І ми сьогодні у цьому переконаємося.
2. Актуалізація опорних знань учнів.
Вправа «Асоціативний кущ»
На кожній парті є аркуш з зображенням круга, учні повинні написати слова чи висловлення , які стосуються даної теми. Учні працюють в парах. По завершенню обговорюємо усім класом.
Вправа «Вірю не вірю»
Пригадаємо з вами такі геометричні фігури як квадрат та трикутник.
Що цікавого ми знаємо про дані геометричні фігури?
Що ми знаємо про квадрат?
Про сторони?
Про кути?
Чому фігура називається трикутник ?
3.Практичне застосування набутих знань.
Вчитель з трудового навчання розказує про «Ляльку добрих звісток», що це оберіг , це дуже гарний подарунок для рідних та близьких , тим паче , що він зроблений своїми руками.
Далі ми виконуємо практичну роботу, працюємо з креслярським інструментом, а саме лінійкою та циркулем. Зробимо шаблони для виготовлення ляльки.
На першому аркуші кольорового паперу будуємо квадрат. Сторона квадрата 15 см.
Далі за допомогою лінійки та циркуля побудуємо трикутник із сторонами 17см, 14см та 15см.
C
A B
Спочатку будуємо сторону довжиною 17см, потім вимірюємо циркулем 15 см , ставимо гострим кінчиком у точку A і будуємо дугу, аналогічно другу дугу вимірюючи циркулем 15см , утворилася точка C, з’єднюємо точки A, B, C, отримали трикутник .
А тепер нам потрібно побудувати круги діаметром 20см ,18 см та 16 см.
Що це означає?
Діаметр дорівнює двом радіусам , тому R вел. круга =20: 2=10 см; R сер.круга =18:2=9 см; R мал.=16:2=8 см.
У вас усі фігури побудовані на папері , а тепер беремо ножниці і акуратно вирізаємо шаблони. Далі з вами буде працювати вчитель трудового навчання.
5.Рефлексія:
1. За що ти можеш себе похвалити сьогодні на уроці?
2. Що тобі вдалося на уроці?
3. Над чим ще треба попрацювати?
4. Мій настрій - … (задовільно/добре/відмінно) .
6. Домашнє завдання: придумати гарне побажання мамі або татові та зробити подарунок у вигляді ляльки.