Ляльки – герої казки К.Коллоді «Пригоди Піноккіо. Історія дерев’яної ляльки», їх образи в літературі, скульптурі та театрі. Створення смайликів із зображеннями героїв казки «Пригод

Про матеріал
Урок образотворчого мистецтва за підручником "Мистецтво" О.Калініченко, Л.Аристова. Тема:" Ляльки – герої казки К.Коллоді «Пригоди Піноккіо. Історія дерев’яної ляльки», їх образи в літературі, скульптурі та театрі. Створення смайликів із зображеннями героїв казки «Пригоди Піноккіо» («Буратіно») (олівці, фломастери)".
Перегляд файлу

Урок мистецтва (образотворче)

 

Тема: Ляльки – герої казки К.Коллоді «Пригоди Піноккіо. Історія дерев’яної ляльки», їх образи в літературі, скульптурі та театрі. Створення смайликів із зображеннями героїв казки «Пригоди Піноккіо» («Буратіно») (олівці, фломастери).

Мета: вчити дітей розкривати в малюнках тему уроку, передавати свої враження від прочитаної казки, перегляду мультфільму, свої емоції, ставлення до казкових героїв; вчити створювати смайлики відповідно до характеру дійової особи;

 розвивати творчу уяву, фантазію, навички самостійної роботи, навички роботи з олівцем, фломастером; вміння гармонійно заповнювати площину аркуша зображуваним;

виховувати естетичний смак, зацікавленість читанням казок.

Хід уроку

І. Організаційна частина

Продзвенів уже дзвінок, починаємо урок.

Всі мерщій сідайте, діти.

Домовляймось не шуміти.

На уроці не дрімати, руку вчасно підіймати.

Мріяти, фантазувати, уявляти,

З гарним настроєм працювати.

ІІ. Мотивація до навчальної діяльності

  • Зустріч із гостею.
  • Хто Ви, шановна?
  •       Я так хвилююсь, щоб ви про мене не забули на уроці та без мене малювати не почали. (Швидко малює на аркуші пензликом райдугу).
  •       Так зараз же зима!
  •       І що? Без мене не обійдеться і зима! А червоні щічки у дітей, а морквяний ніс, а зелені ялинки!
  •       Ми ніколи не забуваємо ваших кольорів і завжди використовуємо.
  •       Дітки, назвіть кольори веселки.
  •       Які з них основні, а які похідні?
  •       А що ми знаємо про блакитний колір? Як його отримують?
  • Зайві намистинки на веселці (Забрати з дошки).

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

Дерев’яненький хлопчина,

Носик довгий, як жердина.

Веселий, цікавий такий!

Ще й має ключик золотий!

  • А інший хлопчик зі схожою долею?
  •       Отож, сьогодні ми згадаємо героїв обох казок, уявимо себе художниками-скульпторами, чи мультиплікаторами, чи лялькарями та перетворимо смайлик на героїв казки, додавши їм відповідні емоції.

ІV. Робота над темою уроку

  • Порівняння героїв двох казок.
  • Поринемо у казку.
  •       Піноккіо – персонаж казки італійського письменника К. Коллоді. Буратіно – казковий герой, створений російським письменником А. Толстим.
  •       Пригоди Піноккіо стали відомі читачам у кінці XIX століття. Казка про Буратіно була вперше опублікована в 1936 році.
  •       Сюжет казки про золотого ключика в чомусь повторює задум К. Коллоді. Буратіно, як і Піноккіо, зробив майстер зі шматка дерева. Обидва вони втікають з дому і замість школи потрапляють в ляльковий театр.
  •       І Піноккіо, і Буратіно стають жертвами хитрих кота і лисиці, наївно чекаючи, коли з монет, заритих в землю, виросте диво-дерево.
  •       Піноккіо користується заступництвом синьої феї. Подругою Буратіно стає Мальвіна, яка старанно виховує упертюха і намагається навчити його життєвим премудростям.
  •       Але все ж у пригодах Піноккіо виникає набагато більше складнощів. Його ніс стає з кожним разом довшим після чергової брехні, він потрапив у пащу акули….
  •       Наприкінці казки Піноккіо перетворюється на хлопчика. З Буратіно подібного перетворення не відбувається.
  •       У тосканському діалекті «Піноккіо» позначає «кедровий горішок». Буратіно перекладається з італійської на українську як «дерев’яна лялька».
  •       Перегляд уривку з мультфільму «Пригоди Піноккіо» та фінальної пісні «Буратіно».
  •       Ці казки дуже полюбилися всьому світові. Їх і зараз читають, ставлять балет, грають вистави у театрах, лялькових театрах, розігрують сценки у школі. Найцікавіше, звичайно, прочитати, пережити разом з героями захоплюючі моменти.
  •       Робота з підручником. Впізнавання героїв казок за малюнками.
  • Розповідь про смайлик.
  •       Смайлик - (англ. smile - посмішка). Смайлик використовують для того, щоб передати емоції. Малюємо рот у формі дуги.
  •       Якщо потрібно передати смуток, дугу малюють в перевернутому вигляді. Байдужість - просто пряма лінія.
  • Правила безпеки.
  •       Повторимо правила безпечного малювання олівцями та фломастерами. (загострювати олівці не насмітивши на парту чи підлогу; обережно малювати, щоб не травмуватися загостреним кінцем та не травмувати того, хто поряд; слідкуємо за чистотою парти)
  • Практична діяльність.
  •       Малюємо Буратіно, Мальвіну та П’єро за власним задумом. Можна перетворити один смайлик на казкового героя, а можна всі за власним вибором.
  •       Яку пораду ви б дали П’єро щодо його негативної емоції?

V. Підсумок уроку

1. Виходить група (ряд) (аплодисменти).

2. Хочу-можу-треба.

Хочу – мрію, ставлю мету.

Можу – старанно вчусь.

Треба – виховую силу волі.

  •       Наші казкові герої сьогодні показали, як, долаючи неприємності, перешкоди та вірячи у добро, можна досягти своєї мети. Один із них став людиною, а інший знайшов своїх друзів та свій дім у театрі.
  • «Покажіть свій настрій створеним смайликом»
  •       Мені приємно бачити ваші усміхнені обличчя, а це значить, що ми отримали позитивні емоції.
docx
Додано
2 березня 2021
Переглядів
2270
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку