Мета:
● показувати значення природи в нашому житті;
● привертати увагу учнів до проблем екологи;
● сприяти розширенню, закріпленню знань вихованців;
● розвивати вміння працювати в команді;
● узагальнювати знання.
Завдання гри:
● сприяти формуванню міжособистісних відносин у групі, прагненню дітей допомагати одне одному, природі;
● виховувати в учнів екологічну культуру;
● розвивати пізнавальний інтерес в учнів;
● виховувати дбайливе ставлення до природи.
Хід гри
Добрий день, шановні друзі! Всі ми зобов’язані своїм життям планеті – прекрасної і єдиної Землі-матері. Зеленої від лісів, синьої від океанів, жовтої від пісків. Наша планета – найбільша таємниця і диво. Вона зберігає в собі найпотаємніші загадки від зародження життя до прийдешніх доль людства.
Наука екологія вивчає наш будинок – планету. Все в нашому будинку взаємопов’язане, все залежать один від одного: якщо згасне сонце – все замерзне і покриється мороком; якщо зникнуть повітря і вода – не буде чим дихати і нічого буде пити; якщо зникнуть рослини – нічого буде їсти тваринам і людині … Тому, зберегти природу означає зберегти життя.
Учасники: 6 команд — у кількості 6 - 8 чоловік.
У підготовці та проведенні гри рекомендується задіяти 8 та більше дорослих (учителі). Вони разом з організатором обирають місце для проведення гри, визначають точки для станцій.
За кожну правильну відповідь на запитання нараховується 1 бал. Виконання практичного завдання оцінюється в 2 бали.
1Cтанція Квіткова галявина
1 Практичне завдання: учасники по черзі стрибають через скакалку і на кожному оберті називають рослину (треба якомога довше проскакати і пригадати якнайбільше назв рослин).
2. Запитання
1. Чому загинув ліс, коли вирубали дуплисті дерева?
2. Чи можуть рухатися рослини, як саме?
3. Яку послугу надають квітам птахи і комахи?
4: Як визначити вік дерева за спилком?
2 Станція «Брати наші менші»
1. Практичне завдання: розкласти зображення тварин за класами.(комахи, риби, земноводні, плазуни, птахи, звірі)
2. Запитання
1. Хто є родичем лисиці?
2. Чому не можна чіпати яйця в гніздах птахів?
3. Навіщо співають птахи?
4. Чому в пелікана такий дзьоб?
3 Станція «Логічний ланцюжок»
Потрібно підкреслити зайве слово в цьому ланцюжку.
2. Запитання
1. Назвати основні джерела забруднення атмосфери.
2. Що повинна робити людина, щоб зберегти зникаючі види тварин і рослин?
3. Що таке «Червона книга»?
4. Назвати кілька зникаючих видів рослин або тварин.
4. Станція «Будь здоров»
1. Практичне завдання: надати першу допомогу.
2. Запитання
1. Коли потрібно мити руки і чому?
2. Назвати звички, які шкодять здоров’ю людини.
3. Як переходити дорогу, якщо поруч немає світлофора?
4. Назвати 5 лікарських рослин .
5 Станція «Капітанська»
1. Практичне завдання (гра «Зрозумій мене)
(Капітан показує, а команда повинна відгадати.)
Слова: мисливець, рибалка, вовк, олень, Заєць Слон, Кенгуру Мавпа Корова Собака Пінгвін.
6 Станція «Фантазери»
1. Практичне завдання: гравцям пропонується з різних пакувальних матеріалів — коробок, банок, пляшок тощо виготовити тварин, казкових героїв або інших фантастичних персонажів.
7 Станція «Еко-майстерня»
1. Практичне завдання: намалювати плакати на захист природи.
Станція «Квіткова»
Посадити квіти на клумбах.
Нагородження
За активну участь в екологічному квесті «Світ в твоїх руках» нагороджуються команди …
Вітаємо всіх переможців і сподіваємося, що не тільки учасники екологічного квесту «Світ в твоїх руках», але і всі люди на планеті Земля будуть жити, дотримуючись законів природи!
Зараз проведемо флешмоб, присвячений екологічному квесту «Світ в твоїх руках».
Назви команд
|
|
|
|
|
|
1 СТАНЦІЯ «Квіткова галявина» |
|||||
|
|
|
|
|
|
2 СТАНЦІЯ «Брати наші менші» |
|||||
|
|
|
|
|
|
3 СТАНЦІЯ «Логічний ланцюжок» |
|||||
|
|
|
|
|
|
4 СТАНЦІЯ «Будь здоров» |
|||||
|
|
|
|
|
|
5 СТАНЦІЯ «Капітанська» |
|||||
|
|
|
|
|
|
6 СТАНЦІЯ « Фантазери» |
|||||
|
|
|
|
|
|
7 СТАНЦІЯ «Еко-майстерня» |
|||||
|
|
|
|
|
|
|