28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Люблю Вкраїну я свою: вона найкраща в цілім світі

Про матеріал

Люблю Вкраїну я свою: вона найкраща в цілім світі

Мета: поглибити знання учнів про Україну; продовжити ознайомлення учнів з національними символами; формувати національну свідомість; розвивати пізнавальні інтереси учнів; виховувати любов до рідного краю, повагу до її символів, до людей хліборобської праці.

Хід заходу

Бо нива – це моя! Тут я почну зажинок,

Бо кращий урожай не жде мене ніде,

Бо тисяча доріг, мільйон людських стежинок

Мене на ниву батьківську веде…

Василь Симоненко

  • 1.Вступна бесіда

Учитель:

Кожній людині мила своя сторона! Земля, на якій ви народились, є рідною для вас бо на ній живуть ваші мама і тато, братики і сестрички, бабуся і дідусь – ваш рід, ваша родина. Родина до родини – то народ. А як називається наш народ, представниками якого ви є? (Учитель зачитує перед класом вірш про Україну.)

Моя Україно,

Я чую твій голос,

Пшеничний твій колос

У душу мені засіває зерно,

Моя Україно,

Колиско-калино,

Пізнати тебе мені щастя дано.

Учитель:

Що означає слово «Батьківщина»?

Чим воно близьке нам?

Що ви бачите, відчуваєте, коли вимовляєте його?

  • 2.Гра «Мікрофон»

Пригадайте прислів'я, приказки про Батьківщину, рідну землю.

( - Людина без Батьківщини – як соловей без пісні.

  • -Батьківщина – мати, умій за неї постояти.
  • -Ліпша своя сяка – така хата, як чужа хата.
  • -Кожному мила своя сторона.
  • -Усюди добре, а дома найкраще.
  • -У рідному краю і сонце ясніше світить.
  • -Добре тому, хто в своєму дому.
  • -Будь – кому мила своя країна
  • -Рідна земля і в жмені мила.
  • -Чужий кожух не гріє.)

Учитель:

Молодці! Ви багато знаєте прислів'їв та приказок про Батьківщину та рідну землю. А зараз ми переглянемо відео про нашу неньку Україну.

(Перегляд відео)

  • 3.Робота в групах

Складіть за опорними словами прислів'я.

  • -На світі, найкраще, всюди, а на Батьківщині, добре.
  • -Без Батьківщини, як соловей, людина, без пісні.

( На світі найкраще всюди, а на Батьківщині добре.

Людина без Батьківщини, як соловей без пісні.)

  • 4.Як ви розумієте слова поета?

Учитель:

Український поет Василь Симоненко писав:

Можна все на світі вибирати, сину,

Вибрати не можна тільки Батьківщину.

В.Симоненко

Якщо поглянути на карту України, то можна помітити на заході коричневу смугу – то українські Карпати, гори, оспівані Іваном Франком, Юрієм Федькевичем, Михайлом Коцюбинським.

На сході видобувають вугілля, різні руди. Багатий і український степ – перш за все, своїми чорноземами, на яких вирощують щедрі врожаї.

На півдні нашу державу омивають Чорне та Азовське моря. Теплий клімат Криму дозволяє вирощувати цінні сорти винограду. На південному узбережжі півострова чимало здравниць, будинків відпочинку. А погляньте на це синє мереживо на карті! Це – річки!

Назвіть найбільші річки України. (Дніпро, Південний Буг, Дністер, Дунай, Прип'ять, Десна, Інгул тощо)

Поміркуйте, звідки виникли назви Лівобережна та Правобережна Україна?

А з чим це пов'язано? (Дніпро протікає з півночі на південь через усю Україну, ніби поділяє її навпіл, назва походить від берегів ріки.)

Демонстрація відео про Україну.

7. Продовження розповіді з елементами бесіди

Кожна держава має свої головні символи.

Які державні символи ви знаєте?

Учитель:

Кожна людина з великою любов'ю згадує місце, де народилася, де минуло її дитинство. Таке місце називають Берегом Дитинства. Тут мама наспівувала першу колискову, вишивала барвисті рушники, висаджувала квіти під вікном. Тут тато збудував хату, в якій завирувало родинне життя. На призьбі вечорами збираються всією сім'єю. І слухаєш – не переслухаєш ту бувальщину з татових вуст, той чарівний голос мами, як починає вона співати українську пісню.

А чи пам'ятаєте ви пісні, які співає ваша мама? Наспівайте їх!

(Ой люлі, ой люлі, налетіли гулі.

Сіли на воротях в червоних чоботях.

Сіли та й раденькі,

Що спить мій маленький,

що спить і не чує

де гуля ночує.

***

Мати сина колихала,

Колихаючи співала: -

Ніч приходить, треба спати,

Коло тебе рідна мати,

Я тебе нагодувала,

І сповивала, і приспала,

Колишу тебе й співаю:

Спи, дитино, баю, бай.

Геть від нас усяке лихо,

Хай круг тебе буде тихо,

Над тобою я співаю:Спи, дитино, баю, баю.

Спи ж, дитино, я з тобою,

Ніч покрила землю млою,

Я не сплю, тобі співаю:

Спи, дитино, баю, баю…)

Учитель:

А де ж ваш дім? Де ви живете? Яка його адреса?

Як зветься населений пункт?

Отже, Берег Дитинства – це найрідніші наші місця.

Споконвіку українці вважають себе хліборобами. Народне прислів'я каже: «Не земля родить, а руки».

Учитель:

Прослухайте фрагмент інтерв'ю комбайнера про працю на землі:

«Земля завжди була складною в обробітку. Хоч і мовиться, що життя прожити – не поле перейти. Але коли людина від землі, то вона не може просто пройти тим поле, щоб низько не вклонитися. Не може хлібороб не згадати, що воно скроплене потом і кров'ю попередніх поколінь. Що цю землю колись відвоювали у природи людські руки, орали, угноювали, вирощували хліби, охороняли від нападників, аби дорідна нива колосилась нам і нашим нащадкам…»

Учитель:

Україна – це не тільки працьовитий народ хліборобів, а й земля, де ми з вами живемо, де живуть наші рідні, де жили наші предки. І все це треба любити, пам'ятати, берегти!

Ми з вами навчаємося, живемо в мирі. А є такі місця в Україні, на сході держави (показує на карті України зону АТО), де діти не мають змоги зараз ходити до школи. Там іде неоголошена Росією війна. Бандитські угрупування, терористи та солдати з Росії стріляють у мирних людей, по школах, дитячих садках, будинках, аеропортах. Є поранені, багато людей убиті. Триває АТО – антитерористична операція. На сході нашої країни в окремих містах, селах не працюють школи, дитячі садки. Немає газу, води, світла. Люди вимушені голодувати, жити в підвалах.

Люди, які захищають нашу Вітчизну – герої. Вони мужні, сміливі, сильні. Хвала їм і слава. Але є вже і загиблі.

8. Хвилина мовчання.

Учитель:

Давайте, діти, встанемо і пом'янемо хвилиною мовчання героїв і всіх тих, хто не повернувся додому з війни живим.

Діти, яким на вашу думку є\ має буди солдат? Давайте на аркушах паперу ми напишемо всі якості притаманні нашим захисникам.

Демонстрація відео кліпу

9. Підсумок заходу

Пам'ятайте про тих, що безвісті пропали, Пам'ятайте про тих, що не встали як впали. Пам'ятайте про тих, що згоріли як зорі, - Такі чисті і чесні, як повітря прозоре. Пам'ятайте про тих, що за правду повстали, Пам'ятайте про тих, що лягли на заставах. Пам'ятайте про тих, що стрибали під танки... Є в місцях невідомих невідомі останки. Є в лісах, є у горах, і є під горою – Менше в світі могил, ніж безсмертних героїв. Пам'ятайте про них і у праці, і в пісні «Хай відомими стануть всі герої безвісні…»

Перегляд файлу

Люблю Вкраїну я свою: вона найкраща в цілім світі

Мета: поглибити знання учнів про Україну; продовжити ознайомлення учнів з національними символами; формувати національну свідомість; розвивати пізнавальні інтереси учнів; виховувати любов до рідного краю, повагу до її символів, до людей хліборобської праці.

Хід заходу

Бо нива – це моя! Тут я почну зажинок,

Бо кращий урожай не жде мене ніде,

Бо тисяча доріг, мільйон людських стежинок

Мене на  ниву батьківську веде…

                     Василь Симоненко

  1. Вступна бесіда

Учитель:

Кожній людині мила своя сторона! Земля, на якій ви народились, є рідною для вас бо на ній живуть ваші мама і тато, братики і сестрички, бабуся і дідусь – ваш рід, ваша родина. Родина до родини – то народ. А як називається наш народ, представниками якого ви є? (Учитель зачитує перед класом вірш про Україну.)

Моя Україно,

Я чую твій голос,

Пшеничний твій колос

У душу мені засіває зерно,

Моя Україно,

Колиско-калино,

Пізнати тебе мені щастя дано.

Учитель:

Що означає слово «Батьківщина»?

Чим воно близьке нам?

Що ви бачите, відчуваєте, коли вимовляєте його?

  1. Гра «Мікрофон»

Пригадайте прислів’я, приказки про Батьківщину, рідну землю.

( - Людина без Батьківщини – як соловей без пісні.

  • Батьківщина – мати, умій за неї постояти.
  • Ліпша своя сяка – така хата, як чужа хата.
  • Кожному мила своя сторона.
  • Усюди добре, а дома найкраще.
  • У рідному краю і сонце ясніше світить.
  • Добре тому, хто в своєму дому.
  • Будь – кому мила своя країна
  • Рідна земля і в жмені мила.
  • Чужий кожух не гріє.)

 Учитель:

Молодці! Ви багато знаєте прислів’їв та приказок про Батьківщину та рідну землю. А зараз ми переглянемо відео про нашу неньку Україну.

(Перегляд відео)

  1. Робота в групах

Складіть за опорними словами прислів’я.

  • На світі, найкраще, всюди, а на Батьківщині, добре.
  • Без Батьківщини, як соловей, людина, без пісні.

( На світі найкраще всюди, а на Батьківщині добре.

Людина без Батьківщини, як соловей без пісні.)

  1. Як ви розумієте слова поета?

Учитель:

Український поет Василь Симоненко писав:

Можна все на світі вибирати, сину,

Вибрати не можна тільки Батьківщину.

                                          В.Симоненко

Якщо поглянути на карту України, то можна помітити на заході коричневу смугу – то українські Карпати, гори, оспівані Іваном Франком, Юрієм Федькевичем, Михайлом Коцюбинським.

На сході видобувають вугілля, різні руди. Багатий і український степ – перш за все, своїми чорноземами, на яких вирощують щедрі врожаї.

На півдні нашу державу омивають Чорне та Азовське моря. Теплий клімат Криму дозволяє вирощувати цінні сорти винограду. На південному узбережжі півострова чимало здравниць, будинків відпочинку. А погляньте на це синє мереживо на карті! Це – річки!

Назвіть найбільші річки України. (Дніпро, Південний Буг, Дністер, Дунай, Прип’ять, Десна, Інгул тощо)

Поміркуйте, звідки виникли назви Лівобережна та Правобережна Україна?

А з чим це пов’язано? (Дніпро протікає з півночі на південь через усю Україну, ніби поділяє її навпіл, назва походить від берегів ріки.)

Демонстрація відео про Україну.

7. Продовження розповіді з елементами бесіди

Кожна держава має свої головні символи.

Які державні символи ви знаєте?

Учитель:

Кожна людина з великою любов’ю згадує місце, де народилася, де минуло її дитинство. Таке місце називають Берегом Дитинства. Тут мама наспівувала першу колискову,  вишивала барвисті рушники, висаджувала квіти під вікном. Тут тато збудував хату, в якій завирувало родинне життя. На призьбі вечорами збираються всією сімєю. І слухаєш – не переслухаєш ту бувальщину з татових вуст, той чарівний голос мами, як починає вона співати українську пісню.

А чи пам’ятаєте ви пісні, які співає ваша мама? Наспівайте їх!

(Ой люлі, ой люлі, налетіли гулі.

Сіли на  воротях в червоних чоботях.

Сіли та й раденькі,

Що спить мій маленький,

що спить і не чує

де гуля ночує.

***

Мати сина колихала,

Колихаючи співала: -

Ніч приходить, треба спати,

Коло тебе рідна мати,

Я тебе нагодувала,

І сповивала, і приспала,

Колишу тебе й співаю:

Спи, дитино, баю, бай.

Геть від нас усяке лихо,

Хай круг тебе буде тихо,

Над тобою я співаю:Спи, дитино, баю, баю.

Спи ж, дитино, я з тобою,

Ніч покрила землю млою,

Я не сплю, тобі співаю:

Спи, дитино, баю, баю…) 

 

Учитель:

А де ж ваш дім? Де ви живете? Яка його адреса?

Як зветься населений пункт?

Отже, Берег Дитинства – це найрідніші наші місця.

Споконвіку українці вважають себе хліборобами. Народне прислів’я каже: «Не земля родить, а руки».

Учитель:

Прослухайте фрагмент інтерв’ю комбайнера про працю на землі:

«Земля завжди була складною в обробітку. Хоч і мовиться, що життя прожити – не поле перейти. Але коли людина від землі, то вона не може просто пройти тим поле, щоб низько не вклонитися. Не може хлібороб не згадати, що воно скроплене потом і кров’ю попередніх поколінь. Що цю землю колись відвоювали у природи людські руки, орали, угноювали, вирощували хліби, охороняли від нападників, аби дорідна нива колосилась нам і нашим нащадкам…»

 

Учитель:

Україна – це не тільки працьовитий народ хліборобів, а й земля, де ми з вами живемо, де живуть наші рідні, де жили наші предки. І все це треба любити, пам’ятати, берегти!

Ми з вами навчаємося, живемо в мирі. А є такі місця в Україні, на сході держави (показує на карті України зону АТО), де діти не мають змоги зараз ходити до школи. Там іде неоголошена Росією війна. Бандитські угрупування, терористи та солдати з Росії стріляють у мирних людей, по школах, дитячих садках, будинках, аеропортах. Є поранені, багато людей убиті. Триває АТО – антитерористична операція. На сході нашої країни в окремих містах, селах не працюють школи, дитячі садки. Немає газу, води, світла. Люди вимушені голодувати, жити в підвалах.

Люди, які захищають нашу Вітчизну – герої. Вони мужні, сміливі, сильні. Хвала їм і слава. Але є вже і загиблі.

8. Хвилина мовчання.

Учитель: 

Давайте, діти, встанемо і пом’янемо хвилиною мовчання героїв і всіх тих, хто не повернувся додому з війни живим.

 

Діти, яким на вашу думку є\ має буди солдат? Давайте на аркушах паперу ми напишемо всі якості притаманні нашим захисникам.

Демонстрація відео кліпу

 

9. Підсумок заходу

Пам’ятайте про тих, що безвісті пропали, Пам’ятайте про тих, що не встали як впали. Пам’ятайте про тих, що згоріли як зорі, - Такі чисті і чесні, як повітря прозоре. Пам’ятайте про тих, що за правду повстали, Пам’ятайте про тих, що лягли на заставах. Пам’ятайте про тих, що стрибали під танки... Є в місцях невідомих невідомі останки. Є в лісах, є у горах, і є під горою – Менше в світі могил, ніж безсмертних героїв. Пам’ятайте про них і у праці, і в пісні «Хай відомими стануть всі герої безвісні…»

 

 

docx
Додано
15 жовтня 2018
Переглядів
192
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку