Людина починається з добра. Василь Олександрович Сухомлинський - неутомимий трудар педагогічної ниви. Просте речення. Його основні ознаки.

Про матеріал
поглибити знання учнів про просте речення, його граматичне та лексичне значення; грамотно вимовляти речення різні за метою висловлювання та емоційним забарвленням; удосконалювати вміння правильної розстановки розділових знаків у простому ускладненому реченні; розвивати логічне мислення, пам'ять; виховувати повагу до історичної особи В. О.Сухомлинського та його надбання; формувати загальнолюдські моральні цінності; через образне слово виховувати почуття доброти, любові та поваги до рідних, друзів, свого народу.
Перегляд файлу

Похожее изображение               Брагинівська загальноосвітня школа

               І – ІІІ ступенів

 

 

 

Людина починається з добра

Василь Олександрович Сухомлинський - неутомимий трудар педагогічної ниви

 

 

 

 

                     (Урок з міжпредметними зв’язками)

 

 

 

 

 

                                                                                   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  С.С. Ломова,

     учитель  української мови та літератури

 

 

Тема: Людина починається з добра.

Василь Олександрович Сухомлинський - неутомимий трудар педагогічної ниви

 Просте речення. Його основні ознаки.

Мета: поглибити знання учнів про просте речення, його граматичне та лексичне значення;     грамотно вимовляти  речення різні за метою висловлювання  та емоційним    забарвленням;

удосконалювати вміння правильної розстановки розділових знаків у простому ускладненому реченні;

розвивати логічне мислення, пам'ять;

виховувати повагу до історичної особи

 В. О.Сухомлинського та його надбання;

формувати загальнолюдські моральні цінності; через образне слово виховувати почуття доброти, любові та поваги до рідних, друзів, свого народу.

 

Тип уроку: формування вмінь і навичок

 

Методи і прийоми: діалогічний,еврестичний, пошуковий, алгоритмічний, стимулюючий;

 

Компетентності: вільне володіння державною мовою; інформаційно-комунікативна компетентність;  навчання упродовж життя;культурна компетентність.

Людина народжується  на світ не для того,

щоб зникнути  безвісною пилинкою.

 Людина народжується,

щоб лишити по собі вічний слід.

В.О.Сухомлинський

 

Хід уроку

І. Організаційний момент. Налаштування учнів на творчу  продуктивну працю

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

(У виконанні вчителя звучить фрагмент  із драматичної поеми І.Драча ”Дума про вчителя”, присвячена В. Сухомлинському)

- зі щирих  поетичних рядків І. Драча  розпочнемо  розмову  про великого Учителя, письменника, просто добру людину  В.О. Сухомлинського.

ІІ. Ознайомлення з темою, метою  й завданнями уроку

1. Діти, все те, що ми будемо робити на уроці буде і необхідним, і добрим, і правдивим. Необхідним тому, що ми повинні   поглибити знання про просте речення, його граматичне і лексичне значення, грамотно вимовляти речення за метою висловлення, удосконалимо вміння правильно розставляти розділові знаки   при ускладненнях простого речення. Отже, граматичне завдання ми будемо пов'язувати  з творчістю видатного педагога, публіциста, письменника, поета, учителя від Бога, творця людських душ В.О. Сухомлинського. Цінний доробок великого учителя оцінений і далеко за межами нашої країни. Твори Сухомлинського для дітей і про дітей. Сухомлинський Василь Олександрович — дивовижна особистість, педагог-новатор, наш співвітчизник,  гордість українського народу. Складно переоцінити внесок цієї людини не лише в розвиток освіти, а й у формування суспільства. Василь Олександрович все своє життя невтомно працював на благо людей і в цій праці вбачав радість і мету життя.
Він любив українську мову, він купався у ній. От сьогодні ми і поєднаємо зустріч із великим педагогом і нашою солов'їною українською мовою.

 

2.  Перегляд презентації “Василь Олександрович Сухомлинський ”

3. Що вразило у презентації?

-відповіді учнів

ІІІ. Актуалізація опорних знань

1)Бліц-опитування

1. Синтаксис-це….

2. Словосполучення -це…

3. Речення -це…

4. Види речень за метою висловлювання ….

5. За будовою речення поділяються на…

6.З чого складаються речення...

2)Робота за алгоритмом “Просте речення ”

3). Експрес -відповідь за алгоритмом  учнями.

 

 

4) Слово вчителя

Висновок:

просте речення є основною одиницею , що призначене для передачі інформації. Крім  цього, воно є одиницею, що формує складне речення, або будь-який текст. Саме в простому реченні виявляються його компоненти -головні й другорядні члени речення. За складом  граматичної основи  прості речення поділяються на односкладні та двоскладні. За наявністю другорядних членів - поширені і непоширені.

ІV. Вироблення вмінь і навичок

1. Записати речення, порівняти. Зробити синтаксичний розбір, за алгоритмом дати повну відповідь.

  Василь Олександрович Сухомлинський — педагог, публіцист, письменник, поет, учитель від Бога,  творець людських  душ. Серце віддаю дітям.

2.Робота в парах

 Опрацювати оповідання  Василя  Сухомлинського “Відломлена гілка”, ”Красиві слова і красиве діло”, “Бо я -людина”,  “Образливе слово”.

Прочитати, з'ясувати головну  думку,  виписати  три простих  речення , виконати синтаксичний розбір.

3. Книга “Серце віддаю дітям ” складається з двох частин: “Школа радості” і “Роки дитинства” (1969 рік)

-робота біля дошки:

Записати речення, пояснити їх значення, розібрати синтаксично речення, розставити розділові знаки.

У книзі “Серце віддаю дітям ” В. Сухомлинський  визначив чотири культи: Вітчизни, Матері, Книги, Слова.

Тільки докладаючи зусилля, переборюючи труднощі  і самого себе, дитина може розкритися, отримати задоволення, відчути себе щасливою.

4. Завдяки праці  Василя Сухомлинського “Як виховати справжню людину” ми сьогодні маємо цілу низку корисних порад, адже  головна мета-становлення Справжньої Людини.

Завдання: прочитати уважно текст, спроектований на екран, які використано речення за метою висловлення?

- Чи дотримуєтеся ви цих порад ? Дати  відповідь на останнє питання.

 Шануй і поважай матір і батька. Вони дали тобі життя. Ти будеш дорослою людиною, але для матері і батька до останнього їхнього подиху залишишся дитям. Своєю працею і піклуванням вони несуть радість у твою колиску. Не забувай, що батьки також мають право на радість. Шануй і поважай бабусю й дідуся. Вони дали життя твоїй матері і твоєму батькові. Вони ночей не спали біля твоєї колиски, коли ти хворів, прислухались до твого дихання, до биття твого серця. Пам’ятай, що сонце осяює твій радісний ранок; для них же воно – на вечірньому прузі. Нехай небо їхнього надвечір’я буде до кінця ясним. Дорожи честю сім'ї, оберігай її, як святиню. Де б ти не був, не забувай свою рідну домівку. Чи дотримуєтеся ви цих порад?

V. Узагальнення та систематизація знань, умінь і навичок

Людина починається з добра … Цими словами  ми знову повертаємося  до творчої спадщини

 В.Сухомлинського. Це - мудрі і щирі  повчання  великого душею  й талантом  Учителя, залюбленого в дитину, у землю, народ, у незнищенну  справу духовного відродження.

 

- Творча робота

За поданим початком  продовж  думку автора  своїми роздумами

 

Будьте добрими дітьми

   Будьте добрими дітьми своїх батьків і матерів.

Що означає бути добрим сином, доброю дочкою? Це означає приносити в сім'ю тільки мир і спокій, радість і щастя. Не приносити тривоги, горя, прикрості, ганьби. Не допустити, щоб старість батька та матері була отруєна твоєю ганебною поведінкою. Турбота про мир і спокій в сім'ї, про радість і щастя батьків повинна стати головним бажанням твого життя. Якщо в сім'ї горе, нещастя, неприємність, твоя відповідальність за її благополуччя зростає в сто разів. Тільки наполегливою працею ти можеш полегшити життя своїх батьків. (В.Сухомлинський)

 

- звучать  роздуми  дітей

 

 

VІ. Підсумок уроку

Учитель

- Сьогодні на уроці ми говорили  про Людину, яка зробила величезний внесок у педагогіку, Людину , яка віддала серце дітям, розуміла їх, учила, допомагала. В.О.Сухомлинський створив   ”Школу радості” , а ми сьогодні говоримо про Нову  українську школу

- які ідеї навчання , виховання  ми можемо взяти у Нову українську школу?

- відповіді учнів(гуманність, патріотизм, відповідальність, гідність, толерантність, тактовність); любити і поважати своїх батьків, дідусіві бабусь;знати , цінувати  та оберігати  минуле наших предків; творити добро.

Учитель. Згадайте  прислів'я про доброту людей

 

Прислів'я

Де немає добрих людей, там і добра нема.

Хто людям добра бажає, той і собі має.

За добро добром платять.

Зробиш добро- не кайся, вдієш лихо- не чувайся. 

 

VІІ. Домашнє завдання

Скласти твір- мініатюру  ”Людина покликана творити добро” (на основі творів В.О.Сухомлинського)

 

 

 

 

 

 

Література

  1.                 Дись Л. Односкладні речення як виражальний засіб у художніх творах / Л. Дись // Укр. мова та літ. (Шк.світ). – 2012. – № 11-12. – С. 28-30.
  2.                Драч І. “Не зумів витиснути із себе поета...” // Сучасність.— 1995.— № 1.
  3.                 Костенко Л. Розділові знаки в простому реченні / Л. Костенко // Укр. мова та літ. (Шк. світ). – 2011. – № 37. – С. 7-9.
  4.                Омельчук В. Педагогіка В. Сухомлинського – педагогіка гуманізму / В. Омельчук// Рідна школа. – 2013. – № 8–9 – С. 28–30.

5. Сухомлинський В. О. Вибрані твори: у 5 т. / Сухомлинський В. О. – К.: Радянська школа, 1977. – Т.4. – 640с.

6.     Сухомлинський В.О. Серце віддаю дітям / В.О. Сухомлинський. – К.: Рад. шк.,1977.  – Т. 3. 

7. Солопенко Г. Просте двоскладне речення. Головні члени речення / Г. Солопенко // Укр. мова та літ. (Шк. світ). – 2012. – № 9. – С. 7-11.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
1 березня 2021
Переглядів
792
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку