Людина у цьому світі лиш добро повинна творити

Про матеріал
Вчити здобувати інформацію з різних джерел і використовувати її для виконання проекту; розширити знання учнів про моральні якості добра і доброти, розвивати вміння співчувати один одному
Перегляд файлу

 

  Тема. Людина у цьому світі лиш добро повинна творити.

Мета. Вчити здобувати інформацію з різних джерел і використовувати її для виконання проекту; розширити знання учнів про моральні якості добра і доброти, розвивати вміння співчувати один одному; виховувати доброту, людяність, щирість, бажання дарувати добро і любов.

Обладнання. Ілюстрації казкових героїв, маски тварин, таблиця – план уроку, колаж «Дорогою добра», картки для праної та групової роботи, паперові «сердечка» з очікуваннями

Форма проведення. Урок-проект

Хід уроку.

І. Мотивація навчальної діяльності учнів, оголошення теми уроку, визначення очікуваних результатів.

Учитель.

Сьогодні в класі ніби свято,

Гостей зібралося багато.

До гостей всі поверніться,

Привітайтесь, посміхніться.

Хай сьогодні в кожне серце

Прийде часточка тепла,

А гостям ми побажаєм

Здоров'я, щастя і добра! (Учні)

  • Оголошення теми уроку
  • Ми продовжуємо вивчати тему «Людські чесноти».

А що ми будемо робити,

Про що ми будем говорити,

Ви зможете сказати,

Як спробуєте кросворд розгадати.

  • На плакаті сітка кросворда (один із вертикальних рядків виділений іншим кольором)[1]

 

                                                                                                         1. Можна отримати після здійснення

                                           1.                                                             доброї справи                  

                                  2.                                                                    2. Потрібна у скрутний час

                                                                                                         3. Дорожча за золото

                             3.                                                                         4. Її надають, коли не знаєш, що

                                                                                                               робити.

                                     4.                                                           5. Отримуєш на день народження

    5.

 

Учитель. На кросворді з’явилося слово, якого ми не називали. Яке це слово?                   (Відповідь учнів: добро)

  • Добро, доброта, милосердя це і є тема нашого уроку: «Людина у цьому світі лиш добро повинна творити». А епіграфом до уроку будуть слова:

«Хай оживає істина стара:

Людина починається з добра»[2]

  • Знаючи тему уроку, чого ви очікуєте від сьогоднішнього заняття?
  • Учні записують свої очікування на маленьких паперових сердечках.

Учитель. Сьогодні  у нас незвичайний урок урок у формі проекту. Ви заздалегідь розділилися на пошукові групи, кожна з яких збирала відповідний матеріал і підготувала звіт про свою діяльність.

  • Представлення груп:

1 група збирала матеріал до колажу «Дорогою добра»

2 група підготувала інсценізацію казки «Лев та миша»

3 група підібрала загадки

4 група вивчила вірші про добро і доброту

5 група розповість нам про свої мрії

6 група підбирала прислів’я і приказки по темі

7 група створювала сенкани до слів «доброта», «співчуття»

ІІ. Основна частина уроку

  • Звіт 1-ї групи
  • Для колажу «Дорогою добра» ми склали: тлумачний словник, пам’ятки

добрих справ і «Щодня спробуй», а також зібрали фотографії, де  учні нашого класу

роблять добрі справи. Із усього матеріалу ми створили колаж.

  • Тлумачний словник:

Добро благо, корисна справа, гарний вчинок. Протистоїть злу.

Доброта чуйність: прагнення робити добро іншим

Милосердя співчуття; добре, співчутливе ставлення до кого-небудь.

  • Пам’ятка добрих справ
  • Завжди дотримуй свого слова
  • Перед виконанням справи подумай
  • Не будь самовпевненим
  • Ніколи не вимагай винагороди
  • Виконуй усе вчасно
  • Допомагай людям сам, не чекай, доки тебе попросять
  • Завжди роби тільки добрі справи, за які ніколи не червонітимеш

 

  • Пам’ятка «Щодня спробуй»
  • Допомагай близьким по господарству
  • Бережи і охороняй рідну природу
  • Шануй працю інших людей
  • Добре вчися, багато читай
  • Слухай батьків
  • Не ображай інших
  • Допомагай друзям у біді.[3]
  • Звіт 2-ї групи
  • Пограйте з нами в гру «Слова заблукали» і дізнаєтесь, про що буде йти мова:

в, казка, завітала, гості,

В, усіх, коло, зібрала, друзів

  • Учні будують речення

Казка в гості завітала

В коло друзів усіх зібрала

  • Ми підготували інсценізацію казки «Лев та миша». (Діти одягають маски тварин і розповідають казку).
  • Чого навчила миша лева? Як можна по-іншому назвати  казку?
  • Звіт 3-ї групи
  • Ми не будемо прощатися з казкою, бо казки дуже просять: «Ви впізнайте,

друзі, нас». Мова йде про казкових героїв, яких ви повинні впізнати, і назви казок.

Допоможе завжди нам,

І птахам, і дітлахам.

Він під деревом сидить.

Добрий доктор … (Айболить) .

 

Сидить дівчина в корзині

На ведмежій дужій спині.

А чому ж вона сховалась

До ведмедя? Не призналась (Маша)

 

Народилась з горошини,

В шкаралупі я жила.

Та мене одної днини

З дому жаба понесла.

У старої миші була на гостинах,

З кротом зустрічалася.

Ластівка мене на крилах

В країну ельфів принесла. (Дюймовочка) 

 

 

Старенька бабуся у лісі жила,

Гостинці для неї онука несла.

Хто дівчинку ту по дорозі зустрів?

Як казка ця зветься? Хто б відповів? («Червона шапочка»)

 

Працювала я в хатинці,

Танцювала у палаці.

Є така у мене звичка

Десь губити черевички. (Попелюшка)

 

  • Далі учні з 3-ї групи  демонструють малюнки із зображенням казкових героїв,

а решта учнів відгадують, з яких вони казок.

  • Звіт 4-ї групи

1 учень. Ми можемо творити добро. Ми творці добра на землі. Ми створимо велике серце доброти, вклавши в нього зі своїх сердець часточку добра!

  • Учні декламують вірші, написані на аркушах у формі серця, і пояснюють,

кому віддають «сердечко» й за що вдячні. «Сердечка» прикріплюються до великого «серця Доброти» на дошці.

 

 

2 учень

Роби добро, мені казала мати,

І чисту совість не віддай за шмати.

Благословенний мамин заповіт

Ніхто в мені не може поламати.

  • Я віддаю у «серце Доброти» «сердечко» поваги, вдячності та шани батькам

3 учень.

Співчуваю, серцем співчуваю

Я чужому горю і біді.

Руку допомоги простягаю

Всім, хто потребує на путі.

  • Усім, кому важко, візьміть моє «сердечко» співчуття і допомоги.

4 учень.

Не лінуйтесь робити добро,

Лише зла не бажайте нікому.

Бо воно, як велика гора,

Стане вам на шляху земному.

З юних літ ви живіть з любов’ю,

Будьте чуйними завжди і добрими!

  • Я віддаю у «серце Доброти» своє «сердечко» миру і злагоди.

5 учень.

Є вірні у мене друзі

І рідна є сім’я.

Та наймиліша в світі

Це вчителька моя.

  • Я віддаю своє «сердечко» любові і пошани вчителям.

6 учень.

Якщо поруч є людина,

Що в тяжку негожу днину

Допоможе і розрадить,

Прихистить і щось порадить.

Тоді в хаті оберіг

Запашний лежить пиріг

Й паляниця на столі.

Мир і спокій на землі.

  • Я віддаю своє «сердечко» підтримки у «серце Доброти»

1 учень.

  • Пропоную пограти в  гру «Добав слово»
  • Щедро ллє проміння сонце             

У твоє й моє… (віконце)

В світ прийшли ми я і ти

Для любові й … (доброти)

Будь привітним і прихильним,

Добрим, лагідним і … (сильним)

 

Вчись людині співчувати

І завжди… (допомагати)

В дружбі всі щоб виростали

Й дружбу людям… (дарували)

І в душі завжди несли

Теплий промінь… (доброти)

  • Звіт 5-ї групи
  • Ми «виростили» квітку Мрії, на пелюстках якої  написали свої мрії
  • Із окремих пелюсток діти утворюють квітку
  • Я мрію вирости сильним і добрим
  • Я мрію гарно вчитися
  • Я мрію, щоб завжди поруч були мама й тато
  • Я мрію робити лише добрі справи
  • Гра «Добре погано»
  • Бути уважним до людей це… (добре)
  • Ображати слабших це…
  • Дарувати квіти це…
  • Дражнити товаришів це…
  • Займатися спортом це…
  • Бути щедрим це…
  • Насміхатися з чужого горя це…
  • Звіт 6-ї групи
  • Ми відкриємо чарівну «Скриньку народної мудрості»
  • Діти читають прислів’я
  • Добре діло роби сміло
  • Не одяг красить людину, а добрі діла
  • Хто про інших дбає, той довге життя має
  • Перший крок до доброти це добре слово
  • Шануй людей і тебе шануватимуть люди
  • Робота в парах «Збери прислів’я»[4]
  • Шануй батька й неньку, буде тобі скрізь гладенько
  • Хто людям добра бажає, той і собі має
  • Людина без друга, що їжа без солі
  • Шабля ранить голову, а слова душу
  • Що більше віддаєш, то більше маєш
  • Маленька праця краща за велике безділля
  • Мудрим ніхто не вродився, а навчився
  • Природа наша мати, треба її шанувати
  • Зламав гілку дереву гірко
  • Той сміливість  має, хто слабших захищає
  • Звіт 7-ї групи
  • Ми склали сенкан до слів «доброта», «співчуття»

Доброта

Щедра, взаємна

Допомагає, надихає, окриляє

Місток до серця людини

Милосердя

 

Співчуття

Світле, душевне

Зігріває, огортає, радує

Допомагає любити одне одного

Людяність

  • Гра «Добро обирає друзів»

Завдання: плесніть у долоні, коли почуєте слово, яке буде «другом» для «добра».

Щедрість, злість, уважність, жорстокість, сміливість, милосердя, співчуття,

ввічливість, дратівливість, правдивість, грубість, гостинність, заздрість,

байдужість,чесність, лагідність.

 

ІІІ. Рефлексиво-оцінювальний етап

  • Оцінювання роботи товаришів у групах.

Учитель. Ви зібрали цікавий матеріал. Потрібно естетично оформити, щоб ним могли скористатися інші.

Чи справдились ваші очікування?

  • Учні оголошують свої очікування від уроку, написані на паперових «сердечках», і прикріплюють  на дошці, утворююче велике «серце»
  • Технологія «Мікрофон»

Учитель. Хочу мікрофон узяти і у вас запитати:

  • Чи цікаво вам було?
  • Що дізналися нового на уроці цьому?
  • Що запам’ятали з цього перед тим, як іти додому?

   На цьому наш урок закінчується, але пам’ятайте, що людина у цьому світі лиш добро повинна творити.

Любі діти! Відкривайте серце для добра.

Всім, хто поруч, подаруйте крихітку тепла.

Сильні будьте!

Не лякайтесь боротьби зі злом.

Пам’ятайте! Перемога завжди за добром!

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Сирота Наталія
Додано
7 листопада 2022
Переглядів
520
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку