Інтегроване корекційно-розвиткове заняття "Зима-красуня, біла чарівниця"

Про матеріал
Корекційно-розвиткове заняття "Зима-красуня, біла чарівниця" для учнів з інтелектуальними порушеннями помірного ступеня.
Перегляд файлу

Комунальний заклад

«Ліцей  № 9

Покровської міської ради  Дніпропетровської області»

 

 

 

 

 

 

 

Інтегроване корекційно - розвиткове заняття

з формування навичок читання, я досліджую світ, предметно-практичного навчання

для учнів з інтелектуальними

порушеннями помірного ступеня

«Зима-красуня, біла чарівниця»

 

 

 

 

 

 

 

                                               Розробила та провела:

вчитель-дефектолог I кваліфікаційної категорії

                                                  Сідельник С.В.

 

 

Тема: Зима-красуня, біла чарівниця

Мета: актуалізувати, розширювати та збагачувати знання учнів про зиму, ознайомити із зимовими явищами природи,   вчити учнів бачити і відчувати красу природи, вчити дітей виготовляти сніжинку способом перегинання, складання і вирізування паперу, заохочувати дітей до творчості, активізувати навчально – пізнавальну діяльність учнів, формувати уміння порівнювати, узагальнювати, робити висновки; розвивати увагу, уяву, пам'ять, мислення, спостережливість, дрібну моторику; виховувати любов до природи, бажання бути природі другом.

Корекційна мета:розвивати зв’язне мовлення учнів, корегувати вимову, збагачувати словниковий запас, активізувати мовленнєву активність, розширяти кругозір, формувати соціальні та комунікативні навички, вдосконалювати навички самоконтролю та саморегуляції.

Обладнання: ілюстрації по темі «Зима», презентація на тему «Зима», силуети дерева, кущика, будиночка, сонечка, хмарки, серветки, ножиці, календар погоди, ноутбук, план уроку в картинках.

Тип уроку:  засвоєння нових знань.

Інтегрований урок: я досліджую світ, формування навичок читання, предметно – практичне навчання.

Хід заняття.

І.Загальнокорекційний етап.

1. Організаційна підготовка учнів до праці.

Продзвенів уже дзвінок,

Починається урок.

Тож ми часу не гаймо,

Працювати починаймо.

2. Нервово-психологічна підготовка учнів до уроку (активізація уваги, сприймання, мислення).

-  Сьогодні до нас на урок завітали гості. Давайте  привітаємося, скажемо: «Добрий день».

- Сьогодні на уроці ми покажемо нашим гостям, що ми знаємо, що ми вміємо, чого навчилися.

- Щоб урок наш пройшов цікаво, будемо уважно слухати,  думати,  відповідати. Дружно і плідно працювати. Працювати будемо за таким планом.( Ознайомлення з планом)

3. Артикуляційна гімнастика.

     - Для того, щоб ротик був слухняний, підготуємо його до роботи: проведемо артикуляційну гімнастику.

1) «Пташенятко» – діти відкривають і закривають рот.

2) «Посмішка жабки» – дитина утримує губи у відкритій посмішці.

3) «Хоботок  слоника»- губи витягнуті вперед.

4) «Посмішка жабки» ( чергуємо ) «Хоботок  слоника».

5)«Лопатка» – спокійно покласти широкий передній край язика на нижню губу. Потримати спокійно широкий язик на нижній губі на рахунок від 1 до 5.

6) «Годинник» - відкрити рот, губи розтягнути в посмішці, кінчиком вузького язика тягнутися то до правого, то до лівого вуха. Рахунок: 1-2. Слідкувати, щоб щелепа і губи не рухались.

7) «Гойдалка» - відкрити рот і гострим кінчиком язика почергово  тягнутися то до підборіддя, то до носа. Рахунок: 1-2.

8) «Смачне варення» – язиком облизуємо верхні та нижні губи по колу.

9) «Коник» -клацання язиком, щелепа не рухається.

4. Дихальні вправи.

1) "Хом'як"- поперемінно надувати щоки.

2) "Пір’їнка" – губи витягнуті вперед, на долоні лежить уявна пір’їнка, здуваємо її. Слідкувати, щоб видихуваний струмінь повітря був цілеспрямованим, а щоки не надувались.

Скоромовки.

5. Фенологічні спостереження

- А зараз ми з вами будемо синоптиками. Розкажемо яка сьогодні у нас погода.

Сьогодні 4 лютого.

День тижня – четвер.

Небо …

Температура повітря …

Вітер …

Опади …

II. Основний етап.

  1. Повідомлення теми, мети і завдань уроку.
  • Дітки, настав час дізнатися тему уроку. Послухайте загадку, спробуйте її відгадати.  Відгадка підкаже вам про що ми сьогодні на уроці будемо з вами говорити.

Біла, гарна, чарівна,

Мов Снігуронька вона

Землю прикрашає,

Сріблом засипає.

Все навколо наче рай!

Нумо що це? Відгадай!

(Зима)

  • Тема уроку « Зима-красуня, біла чарівниця»
  • На уроці ми поговоримо про зиму, зимові явища, кольори зими, її красу і чарівність. Побачимо як художники малюють зиму, послухаємо як поети описують цю пору року і самі спробуємо створити  зимовий пейзаж.

2.Підготовча (пропедевтична) частина (актуалізація наявних знань)

1) Запитання від Сніговичка.

- Сьогодні до нас на урок  завітав Сніговичок. У нього до вас є декілька запитань.  Якщо ви дасте правильні відповіді, Сніговичок проведе нас до свого чарівного зимового лісу.

1) Що таке зима? ( пора року)

2) Які зимові місяці ви знаєте?

3) Які ознаки зими ви можете назвати? (Сніг, іній, мороз, хуртовина, лід, короткі дні та довгі ночі)

4) Що є першими вісниками зими?

- На всі запитання ви відповіли. Сніговичок проведе нас до свого чарівного зимового лісу.

Формувально – пізнавально - узагальнююча частина.

  1. Перегляд слайдів із зображенням зими.
  2. Бесіда на основі спостережень.
  • Придивіться уважно до зимового пейзажу. Чи можна назвати цю пору року безбарвною?
  • Назвіть кольори зими. Хто назве найбільше кольорів у зимовій порі.
  • Який же колір справедливо вважають головним кольором зими?
  • Природа взимку нас чарує, дивує. Милуватися її красою можна довго.
  • Вам подобається зима?
  • Ми любимо природу і взимку.
  • А що значить «любити природу»?
  • Це значить берегти природу.
  • А як ми можемо берегти природу?
  • Не шкодити їй, примножувати її: разом з батьками можна посадити дерево, кущик, квіточку. Бути природі другом.
  1. Поетична сторінка.  Учні розказують вірші про зиму.

Чарівниця зима

Зима-чарівниця, усіх нас чарує,

Із дітками грає, всім радість дарує.

Разом із морозом сніжок нам приносить,

Щипає за щічки, за вушка і носик.

Гостює в нас зима

Летять, летять сніжинки 
На поле, ліс і сад, 
Веселий свій таночок 
Танцює снігопад. 
Надворі – лютий холод, 
Тепла давно нема. 
Заліз в копичку зайчик 
І солодко дріма. 
Мете хвостом лисичка 
Сніжок біля сосни. 
В барлозі спить ведмедик, 
Солодкі бачить сни. 

  1. Опис зими.
  • А як можна описати зиму ? Яка вона? Які слова - ознаки можна дібрати до слова зима? Виберіть їх серед запропонованих. (Холодна, сніжна, гарна, чарівна, морозна, білосніжна, срібна)

Прикріпляємо слова біля теми уроку.

  1. Створення зимового пейзажу.
  • Діти, ви побачили як художники малюють зиму, послухали як поети описують цю чудову пору року. А давайте і ми всі разом створимо свою зиму – красуню, білу чарівницю.

( учні прикріплюють на мольберт силуети дерева, кущика, будиночка, сонечка, хмарки)

  • Чого не вистачає на нашому пейзажі? (Сніжинок)

Тож давайте їх виріжемо і прикрасимо наш пейзаж. А спочатку підготуємо пальчики до роботи, зробимо пальчикову гімнастику.

 

Пальчикова гімнастика

Раз,2,3,4,5 ми у ліс пішли гулять.

Бабу сніжну ми ліпили,

Пташок крихтами кормили.

Додому всі в снігу прийшли.

З’їли суп.

І спать лягли.

 

  1. Практична робота.

Учні вирізають сніжинки, прикрашають ними свій зимовий пейзаж.

  1. Загадки про зиму.

Стало біло навкруги-

Я розтрушую сніги,

Наганяю холоди,

Води сковую в льоди.

В дружбі з дітьми я всіма.

Здогадались ? Я …(Зима)

 

Ніжна зірка сніжно – біла

На рукав з гори злетіла.

Поки ніс її сюди

Стала краплею води. (Сніжинка)

Росте вона холодною зимою,

Росте вона додолу головою,

А тільки сонечко засяє –

Вона заплаче і розтає. (Бурулька)

  Бурулька  - (труба) тала вода стікає з даху будинку і замерзає, так утворюються бурульки.

         

Не сніг, не лід,

А взимку дерева прикрашає.

                                    (Іній)

   Іній – тонкий шар кристаликів льоду, що утворюється осіданням водяної пари з повітря на охолоджені предмети. Туман осідає на дерева, траву, будинки. Водичка замерзає, утворюються  кристалики льоду. Влітку роса, а взимку – іній.

 

 

  1. Гра «Продовж речення»

- Взимку повітря (холодне, морозне)

- Взимку бувають сильні (морози)

- Сонечко взимку світить та (не гріє)

- Взимку ночі довгі, а дні (короткі)

- Взимку часто іде пухнастий (сніг)

- Калюжі, річки, ставки покрилися ( льодом)

- Взимку діти одягають теплий (одяг і взуття)

- Взимку діти люблять кататися на (санчатах, лижах, ковзанах)

   - Гратися у …(сніжки)

   - Ліпити … ( снігову бабу)

 

  1. Хвилинка - цікавинка

Вчитель:

Із усіх зимових місяців найкоротший – лютий. У нього лише 28 (29) днів.

Зима рік починає і кінчає.

Не існує однакових сніжинок, але всі сніжинки мають 6 сторін.

У 2008 році в Америці був зліплений найбільший сніговик у світі  висотою  37 метрів ( 9 поверховий будинок)

Найбільша сніжинка мала діаметр 38 см.

ІІІ. Підсумок уроку.

  1.  Рефлексія.
  1. Діти, перед вами лежать картки - смайлики. Оберіть той, який відповідає вашому настрою.

 

 

 

 

  1. Молодці. Ви добре працювали на уроці.

На вас чекає сюрприз  за вашу хорошу роботу на уроці.

Відгадайте, що це?

  • Солодкі, соковиті. Можуть бути червоного, зеленого, жовтого кольору. Ростуть на дереві. Люблять їх і дорослі, і діти. Особливо вони корисні взимку, тому що  в них багато вітамінів.
  • За найкращу сніжинку
  • За активність на уроці
  • За старанність на уроці
  • За гарно розказаний вірш.


 

 

 

 

docx
Додано
8 листопада 2022
Переглядів
555
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку