Корекційно-розвиткове заняття "Зима. Птахи взимку" для дітей з інтелектуальними порушеннями помірного ступеня
Тема: Зима. Птахи взимку.
Мета: актуалізувати, розширювати та збагачувати знання учнів про птахів, ознайомити із життям птахів взимку, вчити учнів розрізняти птахів (снігур, синичка, горобець), бачити і відчувати красу природи, вчити дітей виготовляти аплікацію синички. Заохочувати дітей до творчості, активізувати навчально – пізнавальну діяльність учнів, формувати уміння порівнювати, узагальнювати, робити висновки; розвивати увагу, уяву, пам'ять, мислення, спостережливість, дрібну моторику; виховувати любов до природи, турботливе ставлення до птахів взимку.
Корекційна мета:розвивати зв’язне мовлення учнів, корегувати вимову, збагачувати словниковий запас, активізувати мовленнєву активність, розширяти кругозір, формувати соціальні та комунікативні навички, вдосконалювати навички самоконтролю та саморегуляції, розвивати дрібну моторику.
Обладнання: ілюстрації із зображенням снігура, синички, горобця, ворони, гарбузове насіння, клей, фарби, календар погоди, план уроку в картинках.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Інтегрований урок: я досліджую світ, предметно – практичне навчання.
Хід заняття.
І.Загальнокорекційний етап.
1. Організаційна підготовка учнів до праці.
Продзвенів уже дзвінок,
Починається урок.
Тож ми часу не гаймо,
Працювати починаймо.
2. Нервово-психологічна підготовка учнів до уроку (активізація уваги, сприймання, мислення).
- Сьогодні до нас на урок завітали гості. Давайте привітаємося, скажемо: «Добрий день».
- Сьогодні на уроці ми покажемо нашим гостям, що ми знаємо, що ми вміємо, чого навчилися.
- Щоб урок наш пройшов цікаво, будемо уважно слухати, думати, відповідати. Дружно і плідно працювати.
Працювати будемо за таким планом.( Ознайомлення з планом)
3. Фенологічні спостереження
- А зараз ми з вами будемо синоптиками. Розкажемо яка сьогодні у нас погода.
Сьогодні 2 грудня.
День тижня – четвер.
Небо …
Сонечко …
Тепло чи холодно …
Вітер …
Опади …
Пора року …
Ознаки зими …
II. Основний етап.
Вірно людям я служу,
Їм дерева стережу,
Дзьоб міцний і гострий маю,
Шкідників ним здобуваю.
(Птах)
2.Підготовча (пропедевтична) частина (актуалізація наявних знань)
Бесіда.
- Яких птахів ви знаєте ?
- Чим птахи відрізняються від інших тварин? ( Демонстрація опудала птаха)
- Яку користь приносять птахи?
3. Формувально – пізнавально - узагальнююча частина.
1) Вгадай пташку за описом.
Пташка невеличка, в неї білі щічки, сірі лапки, чорна шапка, фартушок жовтенький, голосок тоненький. Та ж ця пташка невеличка. Називається … (Синичка)
У червонім фартушку птах стрибає по сніжку і розпитує синичку про найближчу годівничку. (Снігур)
Маленький хлопчина у сірій свитині по дворах стрибає, крихти збирає. (Горобець)
2) Розгляд ілюстрацій із зображенням птахів. Знаходження слова – підпису до ілюстрацій.
Перегляд презентації «Птахи взимку».
3) Бесіда про життя птахів взимку, допомогу птахам взимку.
4) Хвилинка – цікавинка про птахів.
Фізкультхвилинка
5)Практична робота.
Учні виготовляють аплікацію «Снігур».
ІІІ. Підсумок уроку.