"Мяка іграшка. Історія виникнення м’якої іграшки."

Про матеріал
Публікація містить розробку конспекту уроку у 6 класі, присвячений вивченню матеріалознавства із текстильних матеріалів.. Виготовлення м’якої іграшки - розвиває творчу уяву, дрібну моторику пальців, естетичний смак, уміння поєднувати матеріали за текстурою та кольоровою гаммою.
Перегляд файлу

 

 Тема: Мяка іграшка. Історія  виникнення м’якої іграшки.

 Мета: ознайомити учнів з історією розвитку іграшки, інструментами та матеріалами для їх виготовлення, основними правилами безпечної праці при роботі голкою і ножицями;

виховувати повагу до народних традицій, любов до рідного краю;

 розвивати спостережливість.

 Обладнання і матеріали: голки, ножиці, лінійка, олівець, тканина, сантиметрова стрічка, гольники, наперсток, нитки.

 Наочність: мякі іграшки, виготовлені дітьми на уроках, ляльки, зразки тканин для виготовлення іграшок.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку.

1.Організаційний момент.

Перевірка присутності учнів та їх готовності до уроку.

2. Актуалізація опорних знань.

Пригадайте:

1. Ви пам'ятаєте свою першу іграшку?

2. Які іграшки у вас є зараз?

3. Для чого необхідні іграшки?

4. Із яких матеріалів виготовлені ваші іграшки?

3. Мотивація навчальної діяльності .

Різдвяні свята – час подарунків. Серед дитячих подарунків іграшка займає провідне місце. Дорослі також дарують один одному іграшки, часто авторські. Саморобна іграшка набула останнім часом величезної популярності – влаштовуються виставки саморобної іграшки, проводяться майстер класи виготовлення іграшки, створюються спільноти за інтересами.

4. Повідомлення теми та мети уроку.

5. Пояснення нового матеріалу.

 Іграшки – це речі, які створені для того, щоб гратися. За допомогою іграшок діти пізнають себе і світ, копіюють дії дорослих, навчаючись жити за законами добра. Історія іграшок має такий же довгий-довгий літопис, як і історія самої людини. Можна сказати, що іграшки зявились одночасно з появою людей. Треба ж було якось забавляти дітей в первісному племені і їх мами давали дітям всілякі камінчики, «деревяшки» незвичної форми – ото і були перші іграшки. Потім зявились вже оброблені камяні та деревяні фігурки, ляльки, свистульки, брязкальця , ще іграшки ліпили з глини. Сама давня із всіх іграшок – лялька

Однією з перших мяких іграшок стала ганчіркова лялька (тряпичная кукла). Гралися в ганчіркові ляльки не тільки дівчатка, а й хлопчики до 7-8 років, а вже потім ігри і іграшки ділились на дівчачі і хлопчачі. Для малюків ляльки виготовляли мами і бабусі. Підростаючи, дівчата самі вчилися виготовляти собі ляльку, таким чином набували вмінь шити і вишивати. Потім зявились плюшеві ведмедики, зайчики, котики, правда, раніше вони не були такими барвистими, яскравими як зараз. Мяка іграшка – сама нова із всіх іграшок, їй трохи більше 100 років. Перші мякі іграшки появились на початку двадцятого століття в Німеччині. Німецька майстриня Маргарет Штайф придумала мяких маленьких слоненят. Спочатку вони служили подушечками для голок і шпильок, але дітям вони дуже сподобалися як іграшки. Тоді Маргарет створила цілий звіринець: кролики і слони, мавпи і верблюди, ослики і зайчики, і багато інших тваринок. Зшиті вони були з оксамиту і плюшу. А в 1903 році Маргарет Штайф створила самого першого плюшевого ведмедика на імя Тедді. Він так сподобався і дітям і дорослим, що іграшкових ведмедиків стали виготовляти і в інших країнах. З того часу розпочалась тріумфальна хода мякої іграшки світом. Шиття мякої іграшки – це дуже захоплююче, цікаве заняття, яке може стати для когось із вас хоббі. Стоїть тільки один раз спробувати. З чого ж можна виготовити м’яку іграшку?  Мяка іграшка може бути зшита з мяких тканин, фетра, звязана гачком або спицями, з мякою набивкою всередині. Навіть саму гарну іграшку можна зшити з «нічого». Це можуть бути клаптики тканини, обрізки стрічок, мережива, клаптики шкіри, клейонки і, звичайно, ваша фантазія. Не обмежуйте свою фантазію. Всі самі найкращі речі в світі були виготовлені не по інструкції, а в процесі вільної творчості. А найголовніше - робити все з любовю. Для виготовлення мякої іграшки використовують різні матеріали, інструменти, пристосування. Щоб з ними познайомитись ми трохи пограємось. Гра називається «Чарівна скринька». У скриньку зібрані всі інструменти і матеріали для виготовлення мякої іграшки. Скринька закрита, тільки зроблено отвір для руки (діти не бачать, що вони витягують). Діставши один предмет, дівчата розповідають про нього від першої особи. У скриньку зібрані: тканина, нитки, голки у гольнику, ножиці, сантиметрова стрічка, лінійка, олівець, калька, ґудзики,гольник, шпильки, ложка, дріт, вата або синтепон і ін.. Наприклад: я – голка. Мене використовують дляшиття. Зі мною треба поводитись обережно, щоб не вколотись. Діти і вчитель доповнюють розповідь, особливу увагу приділяють правилам безпечної праці при роботі з інструментами. У скриньку спеціально покладено зайвий предмет – ложка. Діти придумують «призначення» ложки при виготовленні іграшки. По закінченні гри діти у зошит по пам’яті записують інструменти, які використовують при шитті іграшок. Правила безпечної праці при роботі голкою, ножицями.

 6.Підведення підсумків уроку.

7.Домашнє завдання

 

docx
Додано
25 лютого 2021
Переглядів
4789
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку