Тема: Незимуючі багаторічні квіткові рослини. Канни.
Мета: забезпечити засвоєння школярами знань про незимуючі квіткові рослини; навчити самостійно приймати рішення; формувати знання та навички користування інструментами;
розвивати: ініціативність, винахідливість, вдумливе ставлення до практичної роботи, мислення, вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати; створити умови для розвитку творчих здібностей;
виховувати: зацікавленість, дбайливість, працелюбність, акуратність; формувати загальнолюдські якості; пробудити інтерес до світу живої природи.
Обладнання: підручник, роздаткові картки, зразки кореневищ багаторічних рослин, ніж, ноутбук, проектор.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Рішучість до нас на урок завітала Слайд 1
Аж ось Енергійність її наздогнала,
Завзяття з Умінням до класу прийшли
(ЛЬ) Любов до навчання з собою взяли,
Терпіння й Активність теж не забарились
І Творчість, звичайно, до класу з’явилась.
Якщо об’єднати все це в одне ціле,
То можна сміливо нам братись за діло!
Якщо ж вони стануть усі в один ряд,
То вийде відмінний у нас РЕЗУЛЬТАТ
А результатом вашої роботи сьогодні мають стати знання та вміння по вирощуванню садових квіткових рослин.
ІІ. Актуалізація життєвого досвіду та опорних знань.
Слайд 2
ВИСНОВОК
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності школярів
Робота в парах з картками.
Картка «Перевір мене»
- життєвий період-один рік;
ОДНОРІЧНІ
- ростуть на одному місці без пересаджування більше двох років;
БАГАТОРІЧНІ
Обговорення
Висновки: отже, ми бачимо, що однорічні та багаторічні квіткові рослини мають багато спільного. Різняться вони строками життя, тобто життєвим циклом. А на які, ви мені самі наразі підкажете.
Одні птахи відлітають у теплі краї, тому, що не можуть пережити наші холодні зими, а інші пристосувалися. Так само і квіткові рослини. Тому ми і розділяємо їх на дві великі групи по здатності зимувати у грунті на зимуючі та незимуючі.
Слайд 5
Слайд 6
Сьогодні на уроці я пропоную вам розглянути представника однієї із цих груп. Яку саме-ви мені скажете самі.
Складання пазла.
ІІІ. Оголошення теми та мети уроку Слайд 7
IV. Вивчення нового матеріалу
Діти, для того, щоб успішно вирощувати квіткові рослини, потрібно знати їх особливості. Як ми вже з вами знаємо – більшість квіткових рослин наших садків були мешканцями теплих широт нашої планети. Деякі з них були завезені в наші краї дуже давно і вже пристосувалися до нашого клімату, а інші так і не призвичаїлися. Біологічна особливість - здатність рослин реагувати на навколишнє середовище.
ІНСТРУКТАЖ ПРИ ПРОВЕДЕННІ ДОСЛІДНИЦЬКО-АНАЛІТИЧНОЇ РОБОТИ
Слайд 8
Дослідно-аналітична таблиця
|
Вид кореня: -кореневище -коренебульба -бульба
|
Вміст вологи: -низький -середній -високий |
Морозостійкість стебла: -висока -низька |
Морозостійкість кореня: -висока -низька |
Іриси |
|
|
|
|
Лілійник |
|
|
|
|
Жоржини |
|
|
|
|
Канни |
|
|
|
|
Висновки: як ми бачимо з проведеного досліду, у багаторічних зимуючих рослин менш соковиті кореневища, стебло майже не підмерзає; у незимуючих - навпаки – коренебульби соковиті, стебло вражається першими заморозками та відмирає.
При підготовці уроку дітям було запропоновано приготувати випереджальне завдання – легенди про багаторічні квіткові рослини.
Слайд 9
Слайд 10
Слайд 11
Слайд 12
Висновки
V. Практична робота. Викопування кореневища канн із квітника, відрізання стебла, очищення кореневища від землі, закладання на зберігання.
VI. Рефлексія
Прийом «Три обличчя»
VII. Перегляд відеоролика «Легенди про квіти»
Підсумок уроку.