Урок "Незимуючі багаторічні квіткові рослини. Канни"

Про матеріал
Розробка уроку трудове навчання "Квітникарство" з блоком практичної роботи для дітей з особливими освітніми потребами.
Перегляд файлу

Тема: Незимуючі багаторічні квіткові рослини. Канни.

Мета: забезпечити засвоєння школярами знань про незимуючі квіткові рослини; навчити самостійно приймати рішення; формувати знання та навички користування інструментами;

розвивати: ініціативність, винахідливість, вдумливе ставлення до практичної роботи, мислення, вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати; створити умови для розвитку творчих здібностей;

виховувати: зацікавленість, дбайливість, працелюбність, акуратність; формувати загальнолюдські якості; пробудити інтерес до світу живої природи.

Обладнання: підручник, роздаткові картки, зразки кореневищ багаторічних рослин, ніж, ноутбук, проектор.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Рішучість до нас на урок завітала                                           Слайд 1

Аж ось Енергійність її наздогнала,

Завзяття з Умінням до класу прийшли

(ЛЬ) Любов до навчання з собою взяли,

Терпіння й Активність теж не забарились

І Творчість, звичайно, до класу з’явилась.

Якщо об’єднати все це в одне ціле,

То можна сміливо нам братись за діло!

Якщо ж вони стануть усі в один ряд,

То вийде відмінний у нас РЕЗУЛЬТАТ

А результатом вашої  роботи сьогодні мають стати знання та вміння  по вирощуванню садових квіткових рослин.

ІІ. Актуалізація життєвого досвіду та опорних знань.

  1. Повторення домашнього завдання
  1. Діти, давайте пригадаємо, які рослини ми називаємо садовими?
  • Ті рослини, що людина вирощує коло свого дому.           
  1. Назвіть приклади садових рослин.
  • Плодові дерева, ягідні кущі, квіти.
  1. А які рослини ми називаємо квітковими?
  • Ті рослини, які дарують нам хоч раз в житті квітку.
  1. Назвіть приклади квіткових рослин.
  • Троянда, бузок, чорнобривці, петунія, гладіолус і т.д.                                                    

                                                                                                      Слайд 2

  1. А давайте пригадаємо на які дві великі групи по строкам життя (життєвий цикл) ми ділимо садові квіткові рослини?                                       
  • однорічні (чому? чим розмножуються? назвіть приклади однорічних рослин);                                                      Слайд 3
  • багаторічні (чому? чим розмножуються? назвіть приклади багаторічних рослин);                                                   Слайд 4

 

ВИСНОВОК

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності школярів

      Робота в парах з картками.

Картка «Перевір мене»                       

                                                               

                                                                   -  життєвий період-один рік;

      

 

 

  • розмножуються коренем;

 

 

 

  • стебло може бути трав’янистим і здерев’янілим;

 

 

ОДНОРІЧНІ

-  ростуть на одному місці без пересаджування     більше двох років;

 

 

 

  • розмножуються насінням;

 

 

 

  • дуже гарні квіти;

 

 

 

  • потрібно поливати;

 

БАГАТОРІЧНІ

 

  • восени відмирає і корінь і надземна частина;

 

 

  • потрібно доглядати;

 

 

 

  • восени відмирає тільки надземна частина;

 

 

 

  • стебло буває тільки трав’янистим;

Обговорення

Висновки: отже, ми бачимо, що однорічні та багаторічні квіткові рослини мають багато спільного. Різняться вони строками життя, тобто життєвим циклом. А на які, ви мені самі наразі підкажете.

  •                   Діти, яка пора року наступила? Чим характерна зима?
  •                   А скажіть, що змінилося в природі? Кого не вистачає в наших садочках? Чийого співу ми не чуємо? Куму ми виготовляли годівнички? Правильно-пташок. А чому зменшилась кількість пернатих друзів?
  •                   Тому, що деякі з них полетіли у вирій, у теплі краї.
  •                   Тому, що одні з них є зимуючими птахами (горобці, ворони, голуби), а інші – незимуючими (перелітними) ( журавлі, гуси, ластівки).

   Одні птахи відлітають у теплі краї, тому, що не можуть пережити наші холодні зими, а інші пристосувалися. Так само і квіткові рослини. Тому ми і розділяємо їх на дві великі групи по здатності зимувати у грунті на зимуючі та незимуючі.                                                                                        

                                                                                                                       Слайд 5

                                                                                                                       Слайд 6

   Сьогодні на уроці я пропоную вам розглянути представника однієї  із цих груп. Яку саме-ви мені скажете самі.

Складання пазла.

ІІІ. Оголошення теми та мети уроку                                                       Слайд 7

 IV. Вивчення нового матеріалу

       Діти, для того, щоб успішно вирощувати квіткові рослини, потрібно знати їх особливості. Як ми вже з вами знаємо – більшість квіткових рослин наших садків були мешканцями теплих широт нашої планети. Деякі з них були завезені в наші краї дуже давно і вже пристосувалися до нашого клімату, а інші так і не призвичаїлися. Біологічна особливість - здатність рослин реагувати на навколишнє середовище.

  1. Для того, щоб нам зрозуміти відмінності між  представниками цих двох груп, тобто відмінності біологічних особливостей, проведемо аналіз їх підземної (кореня) та надземної (стебла) частин, після настання перших заморозків, та складемо дослідницько-аналітичну таблицю.

ІНСТРУКТАЖ ПРИ ПРОВЕДЕННІ ДОСЛІДНИЦЬКО-АНАЛІТИЧНОЇ РОБОТИ                                                                                          

                                                                                                               Слайд 8

Дослідно-аналітична таблиця

 

 

 

 

 

 

Вид кореня:

-кореневище

-коренебульба

-бульба

 

Вміст вологи:

-низький

-середній

-високий

Морозостійкість стебла:

-висока

-низька

Морозостійкість кореня:

-висока

-низька

Іриси

 

 

 

 

Лілійник

 

 

 

 

Жоржини

 

 

 

 

Канни

 

 

 

 

 

 

Висновки: як ми бачимо з проведеного досліду, у багаторічних зимуючих рослин менш соковиті кореневища, стебло майже не підмерзає; у незимуючих - навпаки – коренебульби соковиті, стебло вражається  першими заморозками та відмирає.                                                                       

  При підготовці уроку дітям було запропоновано приготувати випереджальне завдання – легенди про багаторічні квіткові рослини.                       

                                                                                                                    Слайд 9

 

 

  1. А наразі, я пропоную докладніше розглянути прекрасні квіткові рослини Канни.

                                                                                                         Слайд 10

  1. Послухаємо доповідача: Легенда про Канни.
  2. Слово вчителя.
  3. Робота з підручником.
  •                   Підгрупа 1 працює над 1,2,3 абзацом і дає відповідь на питання:

                                                                                                                   Слайд 11

  •                   Підгрупа 2 працює над 4 абзацом і дає відповідь на питання:

                                                                                                                    Слайд 12

Висновки

V. Практична робота. Викопування кореневища канн із квітника, відрізання стебла, очищення кореневища від землі, закладання на зберігання.

  1. Вступний інструктаж по виконанню ПР.
  2. Вступний інструктаж з ОП.
  3. Оголошення завдання на ПР.
  4. Демонстрація виконання робіт із коментуванням.
  5. Самостійне виконання завдання
  6. Поточний інструктаж ОП. Корекція виконання робіт.
  7. Перевірка виконаної роботи.
  8. Заключний інструктаж з ОП.
  9. Висновки.

VI. Рефлексія

Прийом «Три обличчя»

VII. Перегляд відеоролика «Легенди про квіти»

Підсумок уроку.

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Трудове навчання, Розробки уроків
Інкл
Додано
1 березня 2021
Переглядів
1295
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку