Урок "Розмноження кімнатних рослин. Живцювання"

Про матеріал
Розробка уроку трудового навчання "Квітникарство" з блоком практичної роботи для дітей з особливими освітніми потребами
Перегляд файлу

 Тема: Розмноження кімнатних рослин. Живцювання.

Мета: забезпечити засвоєння школярами знань про способи розмноження  кімнатних рослин, а саме методом живцювання, та уміти застосовувати їх на практиці;

розвивати: творчість, дрібну моторику, мислення, вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати;

виховувати: зацікавленість, дбайливість, працелюбність, любов до живої природи.

Обладнання: кімнатні рослини, грунт, живці, горщики, поливальниці, лопатки, палички для рихлення, ножиці, технологічна карта «Живцювання кімнатних рослин», «Розмноження кімнатних рослин», картки «Кімнатні квіти», підручники, картки «Найбільш поширені способи розмноження кімнатних рослин», фільм «Живцювання  кімнатних рослин», ноутбук.

Попередня робота.

 

Етапи роботи і спостережень

Дата

Поставка живця у воду

01.10.2020

Поява корінців

15.10.2020

Поставка листка на живцювання Товстянки

05.07.2020

Посадка частини листка Сансевьєри триполосної

01.10.2019

 

 

Хід уроку

 

І.  Організація класу. Психологічний настрій на урок.

 

Бажаю усім, щоб до кожного з вас

Завітало натхнення сьогодні у клас

І збудило бажання здобути знання,

Щоб потім життям ви не йшли навмання.

Щоб вам захотілось новеньке пізнати,

Самим научитись та інших навчати.

 

Вправа  «Знайомство»

Діти по черзі повертаються обличчям один до одного, беруть руку товариша у свою і висловлюють побажання на урок: «Я Андрій вітаю тебе, Софійко. Бажаю тобі….  Першим і останнім висловлюється вчитель.

 


Активними і уважним будь

І про кмітливість не забудь!

Видумуй, пробуй і твори!

Розум та фантазію прояви.


 

ІІ. Актуалізація опорних знань школярів

 

  1. Діти, ми з вами прийшли на урок цікавого предмету:
  • Якого?
  • Що ми вивчаємо?
  • Які рослини ми відносимо до садових? ( ромашка, троянда, тюльпан)
  • Які рослини ми відносимо до кімнатних?(алоє, фікус, рео)
  • В чому перевага кімнатних рослин? (ми можемо любуватися ними в холодні пори року).

 

  •   Кімнатні рослини є  в кожній оселі. Майже всі кімнатні рослини – мешканці далеких теплих країн. На своїй батьківщині ці рослини живуть в умовах подібних до кімнатних. Там рослини не скидають листя, і кімнатні рослини цілий рік стоять зеленими. Одні кімнатні рослини з красивими листками, інші – гарно цвітуть і цим вони нас радують.

   Діти у нашій нелегкій, але цікавій справі, по вивченню нашого предмету, нам завжди допомагає наш друг- веселий Квітникар. І він запитує нас, чи пам’ятаємо ми «Золоту п’ятірку» нормального росту та розвитку квіткових рослин?

 

 Смотреть исходное изображение

 

 

Висновок: отже, основним із головних елементів нормального росту та розвитку квіткових рослин є грунт.

 

  • А що ми називаємо грунтом?

 

Грунт- це верхній пухкий шар землі.

 

  Ми звами на попередніх уроках з’ясували, що для кімнатного квітникарства ми використовуємо не просто грунт, а грунтову суміш. І наразі я вам пропоную приготувати за інструкційними картками грунтову суміш для різних груп рослин.

  Які нам відомі групи рослин? (деревоподібні, трав’янисті, виткі, ампельні, кактуси та сукуленти).

 

2. Робота за інструкційними картками:

- картка 1-приготувати грунтову суміш для фікуса Бенджаміна ( з поясненням);

- картка 2-приготувати грунтову суміш для ( з поясненням);

- картка 3-приготувати грунтову суміш для Хлорофітума ( з поясненням);

- картка 4-приготувати грунтову суміш для Традесканції ( з поясненням);

- картка 5-приготувати грунтову суміш для Красули-Товстянки ( з поясненням);

Обговорення з поясненням дітей.

 

Висновок: ми вже готові приготувати грунтову суміш для різних груп рослин. Тож давайте це і виконаємо. Але спершу нам потрібно повторити правила безпечної роботи при роботі з грунтом.

 

Інструктаж безпечної роботи при роботі з грунтом

 

  1. Заходити і виходити з кабінету можна лише з дозволу вчителя.

 

  1. Працювати слід у фартушках та рукавичках.

 

  1. Користуватися можна лише чистим і справним інвентарем.

 

  1. Дотримуватися правил поведінки  школи та особистої гігієни на робочому місці.

 

  1. Забороняється куштувати на смак грунт; терти очі, та торкатися обличчя.

 

  1. Починати виконувати завдання тільки з дозволу вчителя.

 

  1. Дозволено виконувати тільки ту роботу, що доручив учитель.

 

  1. Необхідно застосовувати інструмент тільки за його призначенням.

 

  1. Передавати інструмент з гострими кінцями можна лише ручкою від себе.

 

  1. В кінці роботи привести робоче місце та інструменти у порядок. Вимити та витерти насухо руки.

 

  1. На заняттях заборонено пити воду і вживати їжу.

 

 

3. Практичний блок.

   1.  Інструктаж до виконання завдання.

   2. Аналіз інструктажу до виконання завдання.

   4. Самостійне приготування дітьми грунтової суміші за інструкційними картками з коментуванням та пояснюванням виконання роботи.

   5.  Контроль поточного інструктажу з охорони праці.

   6.  Заключний інструктаж.

 

Висновок: Саме правильно приготована ґрунтова суміш знадобиться нам у  подальшій роботі.

 

4. Фізкультхвилинка

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

 

   Невідомо, коли саме людині прийшло в голову принести рослину в дім, а також посадити біля будинку. Було це давно, а мода на кімнатні і вуличні рослини не пройшла. Вирощуючи рослини, люди зрозуміли, що це гарно, корисно і цікаво. Зелений колір рослин, її форма діють на людину заспокійливо. Рослини очищують повітря від вуглекислого газу і цим дуже корисні. Відомо, що в приміщенні його в 23 рази більше (0,7 %), ніж під відкритим небом (0,03 %). З розвитком техніки в умовах інтенсивного використання природних ресурсів і забруднення навколишнього середовища все більшого значення набуває озеленення. І саме квітникарство, як галузь рослинництва, має велику роль, займаючись вирощуванням рослин, які необхідні для озеленення міст і сіл, прикрашення зовнішніх і внутрішніх інтер’єрів. Квітникарство дає змогу не тільки озеленити та прикрасити оточуюче середовище, а й дарує душевну насолоду, створюють затишок і святковість, сприяє вихованню шанобливого ставлення до природи, розвитку творчої особистості. Яскраві барви квітів і зелень кімнатних рослин завжди милують наші очі. У кімнаті і на подвір’ї можна не тільки тримати придбані рослини, а й виростити їх самостійно з насіння або розмножити живцями, бульбами, шляхом ділення куща і т. д. Це дуже захоплююче, цікаве заняття.

 

ІV. Опрацювання нового матеріалу

    Діти, ми з вами вчимося не тільки вирощувати та доглядати за кімнатними рослинами, а й розмножувати. А що ж таке розмноження?

 

    РОЗМНОЖЕННЯ – це збільшення кількості рослин.

 

    Кожній кімнатній рослині притаманний свій спосіб розмноження. Існує безліч способів розмноження кімнатних рослин: живцями (стебловими, листковими, кореневими), поділом куща, відводками, відсадками, вусами, видозміненими коренями, насінням. Найчастіше розмноження кімнатних рослин здійснюється живцюванням.

    І для подальшої роботи нам потрібно з’ясувати, що ж таке є ЖИВЕЦЬ?

 

    Пропоную виконати завдання «Відгадай мене»:

За допомогою схематичного малюнку давайте пригадаємо будову квіткової рослини.

Картка №1 ( 6 частин квіткової рослини),

картка №2 ( 5 частин квіткової рослини).

  • Діти, чому у нас різняться відповіді? (в картці №1 ми виділили живець).
  • То що ж таке живець?

 

ЖИВЕЦЬ це – частина стебла, або гілочки рослини з кількома міжвузлями.

Міжвузля – частина стебла рослини між листочками.

Живець може бути стебловим та листковим.

 

   Наразі ми з вами розглянемо спосіб живцювання стебловим та листковим живцем на прикладі кімнатних рослин нашого кабінету: Гібіскусу кімнатного, Фікуса Бенджаміна, Традесканції, Красули-Товстянки, Філодендрона, Сциндапсусу, Монстери прекрасної, Сансевьєри триполосної, Хлорофітуму.

   Розмноження квіткових рослин живцюванням – найпростіший спосіб, який квітникарі практикують найчастіше. Живцями розмножуються майже всі кімнатні рослини. Живцювання можна здійснювати протягом усього року. Головне – створити відповідні умови, щоб рослина швидко укорінилася і нормально розвивалася. Найбільш поширене розмноження стебловими живцями. При цьому використовують зелені, напівздерев’янілі та здерев’янілі живці.

 

    Живцювання – розмноження відділеними від материнської рослини частини пагона.

 

    Таким способом розмножуються троянда, фікус, алое, традесканція, колеус, хризантема, товстянка, монстера тощо.

    Догляд за живцями різний, визначається конкретним видом культури: в одному випадку для формування коренів досить опустити живець в ємність з водою, в іншому – потрібно відразу висаджувати зрізану частину в ґрунт. Для деяких рослин в домашніх умовах потрібно створення тепличного мікроклімату.

 

ПРАКТИЧНА РОБОТА

 

  1. Аналіз завдань практичної роботи.

 

  1. Перевірка забезпечення необхідних матеріалів та інструментів.

 

  1. Повторення правил безпечної роботи.

 

  1. Особистий показ вчителя  технологічного процесу з коментарями по даній темі на прикладі різних видів живців.

 

  1. Самостійне виконання школярами роботи з корекцією вчителя.

 

  1. Підбиття підсумків роботи.

 

  1. Заключний інструктаж з охорони праці при виконанні живцювання.

 

  1. Прибирання робочого місця. Приведення інструментів до порядку. Виконання правил особистої гігієни.

 

Висновки практичної роботи:

  • Які види робіт ми з вами виконували? (живцювання кімнатних рослин);
  • Якими способами ми робили? (способом живцювання пагона та листковим живцем);
  • З якою метою ми це робили? (навчитися розмножувати кімнатні рослини, для збільшення їхньої кількості);
  • Що нам допомагало в нашій роботі? (старанність, працелюбність, спостережливість та любов)

 

Діти, я маю надію, що всі наші малесенькі рослинки забуяють гарними та квітучими. Із зелененьких живців виростуть прекрасні рослини, які будуть прикрашати вашу класну кімнату. Ви будете їх доглядати з тією ж любов’ю з якою ви їх саджали.

 

 

     

docx
Пов’язані теми
Трудове навчання, Розробки уроків
Інкл
Додано
1 березня 2021
Переглядів
2913
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку