Магія художнього слова. Вікторія Сенько, Антонівська філія ОЗ «Академічний ліцей» - гімназія(за підручником П. Т. Коваленко «Українська література» для 8 класу)Роль і місце художньої літератури в житті нації
Номер слайду 2
Мета: Визначити пріоритети нації. Примножити свої таланти. Зосередитися на навчанні і отримати від цього задоволення.
Номер слайду 3
Види діяльності людини
Номер слайду 4
Попрацюй у парах. Що важливіше – матеріальна чи духовна культура?Художня література – одна з форм матеріальної чи художньої культури? Який із прочитаних вами творів викликав у вас естетичну насолоду, змусив змінити погляд, надихнув на справу, допоміг дізнатися про незнане?Які літературні роди (див. форзац) тобі найбільше подобаються? Чому?
Номер слайду 5
Література надихає Оксана Тернавська «Енеїда» І. Котляревського. Анатолій Базилевич.
Номер слайду 6
Література - це Будь-які твори, оформле-ні писемно Художні твори, що мають естетич-ну вартість
Номер слайду 7
Образність літератури
Номер слайду 8
Образність літератури. Костенко Ліна. Послухаю цей дощ. Підкрався і шумить. Бляшаний звук води, веселих крапель кроки. Ще мить, ще мить, ще тільки мить і мить,і раптом озирнусь, а це вже роки й роки!
Номер слайду 9
Образність літератури. Образ – це конкретна й водночас узагальнена картина життя, створена за допомогою авторської фантазії, що має естетичне значення. образи-персонажі, образи-пейзажі, образи-символи. зорові, слухові, дотикові тощо.
Номер слайду 10
Образ-пейзаж. Змальовує явище природи. Якось посеред грудня я сиділа на вікні і раптом побачила квітку. Пролітав перший сніжок, а вона цвіла собі під вікном. Була велика і кошлата, не квітка, а пів соняха. (Любов Пономаренко)
Номер слайду 11
Образ-річ. Зображує предмет. Ми … розiгрiли грудку воску i, щипаючи його, почали розкатувати тоненькi-тоненькi ниточки. … Коли вiск розтопився, крашанку охолодили, покрасили i запишались: вощанка вийшла на славу! (Стельмах Михайло)
Номер слайду 12
Образ-символ. Надає конкретним явищам емоційного узагальненого змісту Чому, сказати, й сам не знаю,Живе у серці стільки літ. Ота стежина в нашім краю. Одним одна біля воріт.(Малишко Андрій)
Номер слайду 13
Зорові образи Я стаю нiби меншим, а навколо бiльшає, росте i мiниться увесь свiт: i загачене бiлими хмарами небо, i одноногi скрипучi журавлi, що нiкуди не полетять, i полатанi веселим зеленим мохом стрiхи, i блакитнава дiброва пiд селом, i чорнотiла, туманцем пiдволохачена земля, що пробилася з-пiд снiгу.(Стельмах Михайло)
Номер слайду 14
Визнач образи. А) Тече вода, тече бистра, а куди – не знає,Поміж гори в світ широкий тече, не вертає. Б) Небо ллє свою блакить,Вітер в листі шелестить. Дінь-дінь-дінь! — летить, мов птах,Й дзвонить ніжно у серцях. (Івасюк Володимир)образ-пейзаж.2. образ--символ.3. зоровий образ.4. образ-предмет.5. слуховий образ
Номер слайду 15
Як творяться художні образи
Номер слайду 16
Домашнє завданняІз літератури добери власні приклади зорових і слухових образів, а також образ-символ, образ-річ та образ-пейзаж. Стор. 6-8 (опрацювати), усно дати відповіді на запитання на стор. 8.