Малюнкові тексти для "Щоденних 5" та технологія роботи з ними

Про матеріал

Пропоную 58 текстів з малюнками для проведення Щоденних 5 , а саме "Читання для когось", у кінці 1 та на початку 2 класу. Тексти від легкого( пів сторінки) до важкого (2 сторінки). Після кожного тексту запитання, які вимагають від учня повної відповіді, висловлення свого ставлення до подій тощо. Також додатково бланки для контролю для учнів. Малюнки у текстах з'являться після того, як ви завантажите документ. Також їх потрібно трішки підкорегувати.

Перегляд файлу

Казка про Дракончика

 

      Був собі сумний         .

      Він не грався ні тоді, коли світило         , ні тоді, коли йшов      . Сумний         не виходив зі своєї          .

      Якось туди забіг    Миколка й одразу захотів потоваришувати з     .    Але той мовчав і сумував.

      Миколка про все розповів         , і вони вирішили         щось подарувати.

      Принесли сумному Дракончикові        і маленьке        меду, а також намалювали      ..

      Побачив              сумний            і враз повеселішав.

                                                          За Ніною Сало

Розкажи, що подарували Дракончику діти.

А який подарунок зробив би ти?

 

Вуж та Равлик

     

             прокинувся і ліниво поповз до           .

Раптом помітив         , що прямувала йому назустріч. постукав. Хазяїн визирнув і запитав:

  • Ти хто?
  • Я .
  • Куди повзеш?
  • До . А ти сам у своїй живеш?
  • У нас, Равликів, кожен має свою .
  • Запрошую тебе,        , зі мною в дорогу, -сказав .
  • З радістю, але я не можу повзти швидко, - відповів .

      Тоді запропонував вилізти до нього на спину, і вони помандрували.

  Світлана Якименко

 

У бібліотеці

 

      У бібліотеці                     взяли цікаві         .           

В одній           були казки про            , кішку та

        , лисицю та   . Але найбільше сподобалась      казка Андерсена про

гидке         .  

 

 

 

Розкажи, які казки у бібліотеці взяли діти.

А які казки найбільше любиш читати ти?

Хто їх автор?

 

 

 

 

 

 

 

 

                                         Бджола рятує гусці життя

      Одного разу паслися           на луці поблизу           . Але одна      надибала      , що пила з          мед, та й хотіла її живцем задзьобати. Але       як це побачила, стала проситися:

  • Кумо, - каже, - дайте мені жити, я стану вам у пригоді...
  • Ну, добре.

Пішла      , скубе           , аж дивиться біжить       .

  • Ов, не добре...

      Але       підлетіла до       та й таки у сам 

        жальце – ша! І полетіла. А        як скочить у луги, то і слід за нею пропав.

 Так       врятувала       життя.

Українська народна казка

Розкажи, як бджола врятувала гуску? Що могло трапитися з гускою, якби вона задзьобала бджолу?

На лузі

      Розплющила      очі – кружляє над нею      ,

       їй бринять, творять музику. Радіє зелена земля. Радіє синє       .   .       підвела       й розцвіла: біла, з крапелькою          . Вона освітила літо.

      А над лугом не втихає      . Гуде – луг розвивається.

Борис Харчук

Що побачила ромашка , розплющивши очі?

З чим порівнює автор кольори на квіточці?

Які фарби ти використаєш, щоб намалювати малюнок до цієї розповіді? Що намалюєш?

 

 

 

 

 

 

Голубий дощик

  • Наче й       недавно був, а вже сухо, - каже

. . -             он геть вуха поопускали.

      Тетянка вхопила свою голубу          й бігцем до        , що під ринвою. Зачерпнула води і хутчій до          . Кропить їх і примовляє:

  • Ану, підіймайте вуха, бо         іде!

Тетянка й           не проминула, і         . Всю грядку полила.

Вийшла з            бабуня і здивувалася:

  • Наче й          не було, а городина повеселіла.
  • Був, бабуню, був! – усміхнулася       .- Голубий         ішов, з голубої .

Василь Чухліб

Як Тетянка рятувала городину від спеки?

Що росло на грядці у бабусі?

Як ти допомагаєш своїм рідним улітку?

 

Коза і вівця

      Зустрічає                        з дітками та й каже:

  • О, які гарні в тебе ягнята.
  • Не ягнята, а козенята, - поправляє           .
  • А хіба не в усіх однаково діти називаються? – питає            .
  • Авжеж ні. У тебе ягнята, в мене козенята, в        - гусенята, в        - кошенята, в          - цуценята, в           - перепеленята...
  • О-о, я так і не вимовлю. А в         - коровенята?
  • Ні-і, телята.
  • А в          - кобиленята?
  • Ні-і, лошата.
  • От не збагну – як вони добирають, де хто. А для мене всі – ягнята.

Дмитро Чередниченко

Про яких тварин та їхніх дитинчат ти прочитав?

Кого з них ти маєш у себе вдома?

Як назвати дітей свині, курки, жирафи?

 

Дощиковий цвіт

      Весна стояла в        , мов у повені.

  • Ми – наче                  ! – похвалилися        . –

      Бо ми жовті й променисті.

  • Подумаєш! – обізвалися з клумби          . - Наші           гарніші. Ми – як червоні чаші! І в кожній        або         .
  • ... А я, - сказав на це          .- зацвіту           .

Закрапав, і справді: на вулицях         , на майданах         - усе місто в          , наче в лапатих яскравих                !

Зірка Мензатюк

 

Назви яких квітів ти запам’ятав?

Які ще квіти знаєш?

А як зацвів дощик? Якими кольорами?

 

 

 

 

 

 

 

Джміль і павучок

 

    На стеблинці бузкової             збудував свою майстерню          Підплетинка. Надумав оцей ткач наткати полотна, щоби згодом 

              дарувати.

      Якось закінчилася пряжа у           : що робити? Кажуть у дядька           є доволі         

Але це далеко!

      Ех, шкода! Немає             у           . І раптом: дж-дж-дж... Що за куля впала на           ?! Та це ж         .

               Вислухав проблему          і, мов волохатий вертоліт, знявся у повітря. А незабаром повернувся з цілою           пряжі.

Марія Пономаренко

 

 

 

Як павучок хотів використати ниточки-павутинки?

Чому він не міг зробити свою роботу?

Як допоміг павучкові джміль?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Про жука

      На подвір’я дитячого садка привезли

Малюки граються. Оленка з піску  зробила

           . Стоїть, дивиться і радіє.

  • Який гарний          я зробила!

      Раптом          заворушився, - з нього виліз чорний          . Сидить,        ворушить, на

позирає.

      злякалась, заплакала.

      Підійшла вихователька, взяла            за спинку, посадила на землю і сказала:

  • Цей           не шкідливий. Ти його не чіпай – і він тебе не чіпатиме. Грайся і нічого не бійся.

Ніна Калініна

 

Розкажи у які ігри ти любиш гратися?

 

Бегемотик Боба

                             Боба жив на острові Бембія, купався в            , засмагав на            .

           Одного разу, граючись у              , Боба побачив                . В ній була            . Боба не вмів читати і побіг до тітоньки             .

      Тітонька взяла            і почала читати:

  •            Дорогі друзі, пише вам                    Бубу. Я живу на далекій Півночі. Мама розповідала, що є такий           Бембія, на якому мешкає маленький           Боба. Я дуже хочу з ним потоваришувати.

Тітонька          посміхнулась і сказала            :

  •            Тепер у тебе, Бобо, буде друг Бубу.

Світлана Якименко

 

 

Що цікавого знайшов Боба у пісочниці?

Про що він дізнався з листа?

З яким проханням звернувся ведмедик Бубу до бегемотика?

Як звати твоїх друзів?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Як здивувався Мурко

      Був собі у         старий-престарий          

Мурко. Лежить якось Мурко проти            , гріється. Заплющив          , спить, поклавши голову на             . Тільки       махає,

   відганяє.

          На подвір’ї ходило       . Воно відбилося від          й жалібно пищало. Побачивши         , замовкло.

          Підійшло тихенько до нього, притулилося й собі          заплющило. Тепло йому біля котового кожушка.

          Мурко відчув, що до нього хтось притулився. Розплющив          -       . Дивиться

          і не знає, що йому робити. Чи нехай собі гріється?

Василь Сухомлинський

 

Звідки взялося на подвір’ї курчатко?

Чому воно притулилося до Мурчика?

Придумай своє закінчення розповіді?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Серед іграшок

                    грав на залишеній дітьми           . Було вже запізно – усі відвідувачі зоопарку пішли. На          блищали        .

       Біля         сидів його давній друзяка           . Поряд, у вольєрі          грав на           , теж забутій дітьми. А з іншого кінця парку відлунював дріб         .

       Під цю музику на            танцювали

та             .

       Старий мудрий           , який слухав музику, раптом подумав: « Як добре, що серед забутих іграшок є не тільки

                           

Віктор Хмельницький

Розкажи, які іграшки діти залишили у зоопарку?

Про яких тварин розповідає автор?

Чи доводилось тобі побувати у зоопарку? Які тварини там були?

Як зимує білочка

    - гарна господиня: і           в неї тепленьке, і їжі має доволі, бо запаслася

та          .              потрібно багато їжі. А чому? Бо вона взимку народжує                 і годує їх своїм молоком.

       Вибіжить               з             , перестрибне з

               на             , перелетить з            на

- і знайде поміж     припасений       . Спуститься на землю по                 , добіжить до старого             - вийме з потаємної комори          .

       Поїсть             і біжить годувати молочком малих білченят.

Віра Паронова

Чому білочка до зими робить великі запаси їжі?

Розкажи як ще вона піклується про своїх білченят?

Скалки скажуть

       Жили в одному будинку                     . Одного разу пішла господиня до              , а

                      почало по хаті гасати, хвоста свого ловити,        по підлозі котити... А потім ну стрибати: скік на        , зі         - на                   , з

           - на               - і перекинуло      . Впала 

      на підлогу і розлетілася на скалки.

      Налякалося       . Почало скалки складати, та нічого з того не вийшло.

  • Що я накоїло! – бідкається         і просить

        :: - Друже мій, не кажи господині, що я  

розбило.

  • Я мовчатиму, - пообіцяв           , - а ось скалки розкажуть.

Веніамін Росін

Як ти вважаєш, чому важливо говорити правду?

На велосипедах

      Вихідного дня Іванко з татком узяли

й поїхали на прогулянку. На                не було жодної            .           лагідно всім усміхалося.

      Біля        Іванко з татом зупинилися і перейшли            по            , тримаючи

в руках, а далі поїхали до               . Дорогою їм траплялися                              з  пасажирами, 

                     , прудкі                 .

      У                Іванко з татком пограли в          . Назбирали букет золотих           і, задоволені, повернулися додому.

Оксана Моргун

У яку пору року відбувалися події? Доведи.

Що цікавого під час подорожі побачив Іванко?

Як ти проводиш свій відпочинок на свіжому повітрі?

Світлячок

Спить             -біланець, спить зелений            , спить         і            , під            заснула            .

А маленький світлячок не лягає на бочок.

Він засвічує               і чита собі букварик.

Анатолій Камінчук

 

Яких комашок у вірші згадує автор?

А які рослини сплять?

Розкажи чим займається світлячок?

Які книги ти любиш читати перед сном?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ведмідь малює

             малював                - осику, березу,

й між ними червону               .

А поруч поставив пасіку і вікна відкрив у     поле,

а сам у                     сховався, щоб не кусали 

           .

Бо дуже хотілося меду рудому            .

Микола Сингаївський

 

Чим займався ведмідь у лісі? Чому?

Що ведмідь намалював?

Розкажи, яке у тебе улюблене заняття? Чому?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хмаринка

      Розсердилися                  і          , здійняли лемент:

  • Грабунок! Розбій! Годі спати!

Розбудили старого               , який дрімав на

               .

  • Чого це ви галасуєте? – питає               .
  • Хтось мою               вкрав, яку я для шубки запримітив,- ображено сказав         .
  • Це мою               хтось забрав. Я нею ковдру хотіла підновити, - пропищала      .
  •               моя була. Я з неї думав нову       

сплести, - пробурчав        .

Послухав їх                і похитав            :

  • Чого ви завелися: «моя», «моя», «моя»? Тут ваша               ніхто її не крав.                               ,     прийшло, нам у дарунок добрий ранок принесло. 

 

Тамара Крюкова

Що хотіли зробити з хмаринки тварини?

Хто і як їх помирив?

Хороший день

     

було синє і далеке. Гілки            і  

звисали просто до            . Важкі            роси падали зрідка  тихо в                 .      

метушилися й цвірінькали на                             .

Здалеку лунав церковний           .

Юрій Смолич

 

Що з прочитаного можна почути вухами?

Що можна побачити очима?

Які запахи ти б відчув носом?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Заєць-сонько

       На верхів’ї       жив Зяблик, а під сосною -

            .             , бувало, вже причепурить своє                               , поснідає і    почистить, а           ще солодко спить. Прокинеться, розплющить очі і раптом згадає:

  • Ой, проспав. Знову без             залишуся. Вдень бігти по неї якось боязко.

І до            :

  • Як ти рано встаєш! Невже тобі солодкі сни не сняться? 

            відповідає:

  • Сняться й мені. Але я назавжди запам’ятав материнську пораду.
  • Я теж хочу знати її, - каже            .

          підлетів до його              і прощебетав:

  • Щоб всього доволі мати, треба рано вставати.

Ілга Рісмане

Хто головні герої казки? Хто з них любить поспати?

Чого вчить зяблик зайчика?

Хмаринка

       Набрала Тетянка води з   , щоб            полити       . Глянула у       , а там біла, пухнаста           гойдається.

Присіла Тетянка над       -     -          не відведе від         . Хотіла спіймати – не ловиться між            тікає.

        Де не взявся Тарасик, схопив        і вилив воду під         .

       Заглядає Тетянка у         - нема         .

  • Що ж ти накоїв! – ледь не плаче. – Мою   

          вихлюпнув. Тепер дістань мені з

    таку саму!

Василь Чухліб

Що цікавого побачила Тетянка у відрі?

Чому вона ледь не заплакала?

А ти як думаєш, де поділася хмаринка?

 

 

 

 

Любе літечко

  • Літо, любе літечко, дай мені           !
  • Дам           в червні. Ти роси не бійся – в

             їх шукай.

  • Літо, любе літечко, дай мені         , чорної й червоної, і           дай.
  • Дам тобі їх в липні. Прокидайся з             - з            зривай.
  • Літо, любе літечко, дай мені бруснички і ожини дай.
  • Дам тобі їх в серпні – тільки не лінуйся, в

        збирай.

  • Літо, любе літечко, ягід барбарису й журавлини дай.
  • Ані барбарису, ані журавлини я не можу дати. Це дари осінні. В осені й проси.

Борис Вовк

 

Про які літні місяці ти дізнався? Назви їх по порядку.

Які ягоди дозрівають у червні? А у липні? А в серпні?

Назви ягоди, які дарує осінь.

Якими ягодами ти любиш смакувати?

Родичі

  • Чому це ти, сестричко, не вітаєшся зі мною? – запитав           у         .
  • Ніяка я тобі не сестричка! – закопилила губи      . – Я солодка, у барвистому паперовому        , а ти – брудний і грубий сидиш з головою в землі!
  • А все ж ви родичі! – озвалася тітка        ...– Ось виросте                , з нього виготовлять

цукор, а вже з цукру  - і вас,            . Тож не цурайтеся свого роду!

 

Про що сперечалися цукровий буряк і цукерка?

Хто і як їх помирив?

Поясни, чому цукерка родичка цукровому буряку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

На городі

       Надумала          борщик зварити для

Наталочки. Пішла вона на город по         . Прийшла. Дивиться – а           ворушиться.

  • Що це таке? – здивувалася         .

Підійшла вона ближче. А це два                . довговухі. Злякалися вони          - і навтьоки.

       Наступного дня                  знову прийшли, бо дуже люблять ласувати              .. 

Віра Паронова

 

Де відбувалися події, описані у розповіді?

Чому ворушилося листя капусти?

Чому наступного дня зайчики знову повернулися на город?

 

            

 

 

 

 

Давай заведемо кицьку

       Побував маленький       Лесик в гостях у 

      Христини. Весело там!                  ґелґочуть,

              кукурікають,                  , йдучи з пасовиська, поважно сопуть, несуть тепле запашне           ... У місті такого не побачиш. Та найбільше подружився Лесик із ...            Муркою. Лагідна така         , пухнаста, удень грається чи дрімає, а вночі              ловить.

  • Тату, - каже     , - знаєш що? Давай і ми заведемо       !
  • Навіщо? – питає        .
  • Щоб              ловила.
  • Так у нас же             нема.

Подумав-подумав        , а тоді й каже:

  • А ми й              заведемо!

Григорій Білоус

Що цікавого побачив Лесик у селі в бабусі?

Про що хлопчик попросив у тата?

Пофантазуй і продовж розповідь...

Черепахи

      

                   невеличкі повиходили із            ,  .

потихесеньку ідуть, свої                   несуть.

       - - добра оборона! Он летить до них

Їм не страшно. В          - раз!

«Не дістанеш в ньому нас!»

Катерина Перелісна

Де живуть черепахи?

Для чого їм панцир?

Назвіть ворога черепахи.

 

 

 

 

 

Добрий ранок

        Стала вранці я на

         І сказала: - Добрий ранок!

                   , полю і травичці,

        Добрим людям, тихій              ...

        Добрий ранок, світе мій,

        Мирний, чистий, голубий.

Леонід Куліш-Зіньків

З ким привіталася людина?

Як одним словом називаємо все довкола?

Які слова ввічливості є у вірші?

Які слова ввічливості знаєш ти?

 

 

                         Здрастуй,               !

      Я всміхаюсь              : - Здрастуй, золоте! -

      Я всміхаюсь           - хай вона цвіте!

      Я всміхаюсь             : - Лийся, мов з           !

      Друзям усміхаюся – зичу їм добра!

Марія Познанська

Кому посміхається і зичить добра авторка вірша?

Яким предметам неживої природи усміхається авторка?

Які кольори ти використаєш, щоб намалювати щиру посмішку?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відерце

  • Відерце,           , посріблене денце,

скажи, де бувало, кого напувало?

  • Напувало городину, напувало             ,

і                 пелехату, і                бородату.

І тепер не гуляю -                       напуваю.

Тамара Коломієць

Яку добру справу робило відерце?

Які рослини воно напувало?

Яких тварин відерце врятувало від спраги?

Які добрі справи робиш ти для навколишнього світу?

 

 

 

 

 

 

 Ромасеве яблуко і Петрикова груша

        У Ромасевому садку ростуть самі        , тож і вродили там тільки             . А Ромасеві закортіло        .

        Підійшов Ромась до                    і почав тихесенько перелазити у сусідній садок до Петрика, де жовтіли                   .

        Раптом зачепився за    , а        дир-дир-р!- і розірвалися.

        Де не взявся Петрик, а в              у нього соковита червонобока        .

  • Ромасю, – каже Петрик, - хочеш, я тебе пригощу         , а ти мене -         ?..

        Сидить Ромась на                , тримає Петрикову         та й думає: «І чому я так, як Петрик, не здогадався зробити?».

Наталя Кулик

Хто такі Ромась і Петрик?

Хто з дітей вчинив добре, а хто погано? Чому?

На кого з сусідів ти хотів би бути схожим? Чому?

Що для чого треба

Щоб город перекопати, треба взяти нам       ..

Щоб забити нам     , треба взяти       .

Щоби дрова нарубати, треба нам            мати.

Щоб пришити         швидко, треба взяти

Влітку трави над рікою косять гострою         .

Щоб                     пофарбувати, треба

нам мати.

А без чого жодне діло не кипіло б, не горіло?

Без кмітливих і робочих, до усяких справ охочих,

здібних до усіх наук двох твоїх умілих 

Галина Малик

Назви усі знаряддя праці, які є у вірші.

Як кожне з них використовуємо?

А без чого жодне діло не кипіло б, не горіло? Розкажи чому.

 

Наша хата

       Мамина               в садочку, як у            . Коло хати -                               .Перед вікнами –

        , барбарис, а під вікнами – красоля, нагідки,        ,         , чорнобривці. А в саду є ряст, черевички,       .

       З весни до осені коло               -             . Барвисті, пахучі. І на душі приємно. Наша хати       і ми – немов у              .

Дмитро Чередниченко

 

Розкажи, які дерева ростуть у саду коло хати.

Які квіти можна побачити перед вікнами? А в саду?

Поясни, чому про хату кажуть, що вона, як у вінку.

 

 

 

 

Лінива Оленка

        Прийшла вранці         Оленка в дитячий садок.

  • Чого це ти не причесана? – питає вихователька.
  •          не встигла причесати – каже         .
  • А                 чого брудні?
  •         не почистив.
  • А         чого біля комірчика немає?
  • То я вже винна, - сказала         . – Забула нагадати мамі.

Борис Вовк

 

У якому вигляді прийшла у садок Оленка?

Кого звинувачувала дівчинка у своїй неохайності?

А як ти думаєш, хто справді винен у цій ситуації? Чому?

 

Бджілка

                    літає серед                         ,

          в            збирає добрий медок.

         Ох і солодкий сік у                 !

         Дасть досхочу нам          дідок...

         Скаже: - Жалійте, діти, бджілок,

         носять вони нам добрий медок.

Яків Жарко

 

З яким проханням звертається дідок до дітей? Чому?

Звідки бджоли беруть мед?

Що таке «вулик»?

Що цікавого ти знаєш про бджілок?

 

 

 

 

На суничній галявині

За               великого             причаївся          

Злюка, а поруч стояло          з              . Ні, ні!

               його зовсім не цікавили. Він хижо поглядав на            Сіру Шубку, який саме наближався до             . Побачив                     з

             і покликав             Голочку. Коли

почув зайчиків голос, то метнувся до             , але побачив лише перевернуте         і червоні намистинки              у траві...

Марія Пономаренко

Як звали вовка, зайчика і їжачка? Чому?

Чому вовк сидів за стовбуром дерева?

Що зацікавило зайчика?

Що побачив їжачок біля дерева?

Придумай і розкажи закінчення казки.

 

Яка стежечка найкраща?

       Засперечалися                                 найкраща.

  • До              , бо там є             .
  • Ні, до             , бо там є                     .
  • Ні, до              , бо там можна скупатися.
  • Ні, в              , бо там просторо.

  Аж тут прийшла мама.                   й питають, яка                  найкраща.

  • Додому, дітки. До рідної              .

Дмитро Чередниченко

 

Про що сперечалися діти?

Які припущення вони робили?

Що сказала мама?

А як ти вважаєш, яка стежечка найкраща? Чому?

Деревце

       Ріс у лісі              . А коли виріс, з’явилися на ньому              .

       Одного разу знявся дужий              і заніс

        в місто. Впав        у                та й заснув. Всю зиму проспав під        .

       А навесні проросло з нього           . Поруч інші дерева підростали – каштани, клени, липи...

(За Василем Струтинським)

Назви дерево, на якому виросли жолуді.

Як жолудь опинився у місті?

Що сталося навесні?

Які ще дерева підростали поруч із дубком?

Розкажи, які дерева ростуть біля твоєї школи.

 

Ведмідь і мишка

       Спіймав якось                у своєму барлозі бешкетницю        . Почала          просити           :

  • Відпусти мене... І я тобі колись у пригоді стану.

       Посміявся                 з такої помічниці і відпустив          .

       Ось одного разу заплутався                у мисливських тенетах. Рвався, рвався – ніяк не виплутається. Тут прибігла          , перегризла               і допомогла

визволитися.  

Латиська народна казка

Що пообіцяла мишка ведмедю, якщо він її відпустить?

Як вчинив ведмідь?

Коли виконала свою обіцянку мишка?

Чого навчає ця казка?   

Два цапки

       Через яр лежала вузенька                   . Якраз на середині зійшлися два                    . Жодному з них не хотілося поступитись назад. Вони спершу почали тупати                  . один на одного,            намірятися, а тоді розігнались та як стукнуться                  , та й попадали              в яр. Обідрались, пом’ялись, понівечились, і виліз кожен на той самий берег, з якого й прийшов до яру.

Михайло Коцюбинський

 

Де зустрілися два цапки?

Чому обидва попадали в яр?

Чим закінчилася казка?

Чого вчить ця історія?

 

 

 

Пихатий півень

       Ходить              по подвір’ю. Побачив     на 

барвисту на             . Побачив і сміється.

  • У мене           такий самий барвистий  - кращий, ніж             .

       Та ось пішов          . Замочив пихатому півневі         . Звис           аж до землі. Соромно стало            . Втік він на сідало й більше ніколи не хвалився.

Василь Сухомлинський

 

Чим вихвалявся півень?

Що зробив дощ?

Чому після дощу півень ніколи вже не вихвалявся?

Чого вчить ця історія?

 

Шалик для комарика

       Сплела павучиха синочкам              ,

       доням-близняткам модні                       .

       Для себе зладнала легеньку            .

       Але ще залишилась в          павутинка.

       Діточки кажуть: «Сплети, мамо,             

       для нашого друга – малого              ».

                                                    Ірина Довга

 

Які речі сплела павучиха для своїх рідних і для себе?

Яку хорошу ідею запропонували діточки павучисі?

Які подарунки, зроблені власноруч, ти даруєш своїм друзям?

 

 

 

Пролісок

       Перший           проснувся,

                    вкрився, потягнувся,

       білу одягнув              ,

       випростав свої          .

       Чемно з лісом привітався

       і, щасливий, розсміявся.

Тетяна Лисенко

Що робив пролісок після того, як прокинувся?

Доведи, що у квіточки хороший настрій.

Чому пролісок чемний?

     

 

 

Ранковий обхід

                стукає: тук-тук!

  • Хто це там? – пита           .
  • Це, - сказав поважно                 .

Добрий лікар всіх дерев.

  • Що він робить поміж віт?
  • В нього вранішній обхід.

Петро Сорока

Які звірі ведуть між собою розмову?

Про кого вони розмовляють?

Ким є дятел для всіх дерев ? Чому?

Чим займається дятел поміж віт (гілок) вранці?

 

 

 

 

 

Найледачіший у світі кіт

       Лежав на столі              .          поставила перед ним дві                     - одну зі         , другу -  з          .

                   подумав: це          принесла мені частування. Але що краще:           чи        ?

збирався подумати, що краще, але не міг думати – такий він був ледачий.

       Коли це у відчинене               залетів           . Залетів, сів на               і клює там якісь крихти. Тепер перед            було вже три смачні речі: с         ,         і           . та хіба легко зважитися, що з цих трьох речей найсмачніше?               

збирався подумати, що ж найсмачніше, але думати було важко. Він заплющив               й 

заснув.

       Це був най ледачіший у світі   .

Василь Сухомлинський

 

Розкажи, як дівчинка піклувалася про кота.

Чому кіт не міг зробити вибір?

Які три смачні речі були перед котом?

Чим закінчилося оповідання?

Які домашні улюбленці є у тебе?

Як ти про них піклуєшся?

 

 

 

 

 

 

 

 

Батьківські поради

       Жив в одному селі чоловік, і був у нього син. Якось батько і каже йому:

  • Слухай, сину! Живи так, щоб мав у кожному селі             , на кожний день нові               і щоби тобі всі         

вклонялися.

Задумався син над батьковими словами і питає:

  • Як це, батьку, я можу поставити в кожному селі             купувати щодня нові ч       і примусити всіх мені вклонятися?

Засміявся старий і говорить:

  • Дуже легко, синку! Матимеш у кожному селі доброго товариша – будеш мати і свою             . Щоб кожен день були нові

          , треба їх щовечора чистити, і на ранок вони будуть як нові. І вставай, сину, рано – раніше за всіх – і йди на роботу. А йтимуть до праці                       , то всі будуть тобі вклонятися і вітатися.

Українська народна казка

Про які три справи батько просив у свого сина?

Що відповів син?

Як можна мати у кожному селі хату?

Як щодня мати нові чоботи?

Як примусити людей вклонятися і вітатися до сина?

 

 

 

Навіщо дякують

      Дрімучим                 ішло двоє подорожніх: д      і        . Було жарко, хотілося пити.

      Нарешті вони прийшли до струмочка. Тихо дзюрчала             . Мандрівники нахилились, щоб напитися.

               сказав:

  • Дякую тобі, струмочку.

         усміхнувся:

  • Чого ти усміхнувся, хлопче? – запитав       .
  •  Навіщо ви, дідусю, сказали струмкові «дякую»?  Він же не жива істота: не дізнається про вашу подяку, не почує ваших слів.
  • Це так. Якби води напився             , він міг би й не дякувати. Ми ж не                       , а л                  . Розумієш, навіщо людина говорить «спасибі»? А знаєш, кого це слово вшановує, звеличує, підносить?

        замислився. Він ще ніколи не думав над цією мудрою істиною. Тепер саме був час подумати:                через ліс іще довга.

Василь Сухомлинський

Де зупинилися дідусь і хлопчик? Чому?

Що здивувало онука?

Як дідусь пояснив свій вчинок?

Як ти вважаєш, чи зрозумів хлопчик пояснення дідуся? Доведи свою думку

 

 

Івасик та Тарасик

          Івасик ловив         . Все, що зловив, склав у        на плечі та й іде додому. Побачив його Тарасик та й тихенько, тихенько за ним. Думає, як би витягти .

          Тільки Тарасик підкрався до       , а Івасик почув, що хтось ззаду                    добирається до        , та й озирнувся...

          Тарасик одскочив, C:\Users\Аня\Desktop\тексти\руки-ребенка-12586810.jpg заклав назад, голову задер – іде, наче то не він         добирався до         .

          Пішов Івасик далі. Йде собі спокійно, а Тарасик знову підкрався, заклав у         руку – та як заверещить!

          Великий            учепився йому в палець!

          Бо в         не тільки була, а й                 

А Тарасик аж скаче, так його болить.

          Івасик обернувся, побачив та й сміється з Тарасика: ага! попався!

          Насилу Івасик одчепив од пальця C:\Users\Аня\Desktop\тексти\Рак_250-240.jpg. Одчепив, поклав у         та й пішов собі додому.

          А в Тарасика палець розпух, кров з його капає... Плаче, бідний.

М. Коцюбинський

Назви героїв твору.

Хто з хлопчиків працьовитий, а хто ні? Чому ти так вважаєш?

Чого доброго вчить це оповідання?

Лисенятко-першокласник

          У           був синок – руденьке        . Він навчався у першому класі. Щоранку мама проводжала сина до школи.

               було не дуже старанним учнем. Йому не хотілося ранком прокидатися, умиватися, чистити           , снідати.

          От         й вирішило: не піду сьогодні до

            .

  • Мамо,- прошепотіло жалібно вранці, - у мене        болить.

          Воно думало, що мама скаже: «Бідне моє        , лежи у             , не ходи до               , зараз я тобі солодкої кашки дам».

          А мама говорить:

  • Зубний біль – це дуже небезпечна хвороба. Зараз піду до          - зубного лікаря. Хай прийде й вирве хворий        .

               злякалось. Кому це хочеться, щоб вирвали здоровий       . І воно промовило:

  • Мамо,        уже перестав боліти. Я хочу до школи. Та спочатку вмиюсь, почищу зубки й поснідаю.

   Мама усміхнулася:

  • От і добре, що хвороба минула. А солодка кашка уже на столі.

Василь Сухомлинський

Яку хитрість придумало Лисенятко, щоб не йти до школи?

Як мама Лисиця вирішила проблему?

Чи хочеш ти ходити до школи? Чому?

По гриби

          З вечора третьокласник Федько зібрався в              по          . Мама приготувала йому          і плащ.

          Ранок був туманний. Федько пішов у        ,          , де, говорили, росте багато білих          . Він пройшов уже з кілометр, але жодного

не побачив.

         «Невже так і не знайду жодного          ?»-подумав      .

         Він ходив годину, дві, три.           не було.

         У Федька на             виступили сльози. Він вирішив не повертатися до вечора. Нехай ніхто не побачить, що він такий невдаха.

       Раптом він зустрів Оленку, свою подругу і

однокласницю. У неї був повний          білих        

            .

  • Як же це ти жодного            не знайшов? – здивувалася         .

          Федько нахилив голову. Йому було соромно. А Оленка взяла у Федька         ,

поклала на землю і відсипала зі свого

половину           . Вони разом пішли додому.

Василь Сухомлинський

Куди і з якою метою зранку пішов Федько?

А чому хлопчик не хотів повертатися додому?

Хто і як допоміг Федькові?

Які їстівні гриби знаєш ти?

 

Допомогли

          Ганнуся та Марійка йшли зі школи. Якраз         несла воду.

  • Давайте ми вам допоможемо.
  • Прошу, - сказала радо         .
  • Дай я понесу, - схопилася за       Марійка.
  • Ні, я! – заперечила Ганнуся.
  • Чому ти? – розсердилася Марійка.
  • А чому саме ти? – відповіла Ганнуся.
  • Я взяла перша, - наполягає Марійка.
  • Не дам, бо і я хочу, - не поступається Ганнуся.
  • Давай мені...

            чекала, чекала, слухала, слухала, як

                сперечаються, нарешті взяла 

і сама понесла додому. А Ганнуся з Марійкою цього навіть не помітили. Вони ще довго стояли на вулиці й сперечалися, кому з них нести        .

Г. Різник

Що запропонували Ганнуся й Марійка  бабусі?

А чому не допомогли?

Що ти порадиш дівчаткам у даній ситуації?

Як ти допомагаєш дорослим?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Бабусина внучка

              мала          Мекешу,         Бреховича та

        Мурчика. Хто давав молоко, хто подвір’я стеріг, а хто           ловив. Посадила бабуся перед хатою вишню.

  • Гляди, Мекешо, не обгризай    , -    наказала вона. – А ти, Бреховичу, не чухайся об неї. І Мурчик нехай не лазить на           , бо ж воно всохне.

          Приїхала до          внучка Оленка. Іде подвір’ям            Мекеша. Добре знає, що їй наказано, а все одно задирає голову, тягнеться до вишневого          . Іде Брехович, вигнеться і гойдне гілочку. Іде Мурчик, бодай хвостом, а таки тернеться. А йде Оленка – і не зачепить. Ще й інших віднаджує. Зацвіла          .             з Оленкою посідають на порозі, милуються білим цвітом. А з часом достигли і                

зірвала їх і каже:

  • Ось тобі, Оленко, перша      .

А Оленка відказує:

  • Ні, бабусю, перша вам, за те, що 

посадили. А мені – друга. За те, що берегла та поливала.

Б. Харчук

Хто жив з бабусею на подвір’ї?

Як тварини ставились до деревця?

Чому бабуся хвалила Оленку?

Чим закінчилася розповідь?

Як потрібно доглядати за саджанцями?

 

Технологія роботи з текстами

          Оскільки я вибрала для роботи з 1 класом програму Савченко і у мене є 7 уроків читання і письма в тиждень, я вирішила почати роботу «Щоденних 5» не з «Читання для себе», а з «Читання для когось». Чому? За програмою мої діти закінчують вивчати букви у кінці березня. А до того ще не всі вміють читати і писати. При читанні для себе учень має читати так, щоб не заважати один одному, тобто принаймні пошепки, або мовчки. Ця навичка читання у першокласників ще не розвинена. Діти читають голосно, не можуть при цьому зосередитися на змісті тексту, щоб потім відповісти на мої запитання після прочитаного. Отже, я вирішила почати з «Читання для когось». Для учнів я підготувала тексти з малюнками та бланки контролю (демонструю). У мене є 70 текстів. Тексти складені від легкого до важкого і пронумеровані за складністю по 10 текстів для кожного рівня (кольору). Номер тексту зафарбований в певний колір, червоні, оранжеві, жовті, зелені, голубі, сині, фіолетові. Так я  орієнтуюся, який за складністю текст давати учням при роботі.  Учні перед читанням обирають партнера по роботі. Вибирають один із запропонованих текстів і на бланку контролю зафарбовують клітинку з номером картки у колір, вказаний на листку для читання. Далі обирають, хто першим починає читати свій текст, грають у «чувачі». Я зразу пригадую правила роботи «Лікоть до ліктя, коліно до коліна» і т.д. Перший учень читає текст і запитання до нього. Другий учень уважно слухає і дає відповіді на запитання щодо прослуханого тексту. Потім другий учень читає свій текст і запитання до нього, а перший учень відповідає на запитання, щодо прослуханого тексту. Учні можуть допомагати один одному при читанні, але при відповіді на запитання кожен намагається працювати відповідально і без сторонньої допомоги. При такому виді читання відбувається і «Читання для себе», і «Читання для когось», і «Слухання», як ще один вид роботи у системі «Щоденні 5».

Пропоную  58 текстів з малюнками (надруковані мною) для проведення Щоденних 5 у кінці 1 та на початку 2 класу. Тексти від легкого( пів сторінки) до важкого (2 сторінки).  Методику роботи з текстами розробила самостійно. Після кожного тексту запитання, які вимагають від учня повної відповіді, висловлення свого ставлення до подій тощо. Ілюстрації до текстів використані з мережі Інтернет.

 

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40

41

42

43

44

45

46

47

48

49

50

51

52

53

54

55

56

57

58

59

60

61

62

63

64

65

66

67

68

69

70

 

___________________________________________________________________________________________

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40

41

42

43

44

45

46

47

48

49

50

51

52

53

54

55

56

57

58

59

60

61

62

63

64

65

66

67

68

69

70

 

(Прізвище та ім’я учня)     _____________________________________________________________________

C:\Users\Аня\Desktop\Малюнкові тексти для Щоденних 5 та робота з ними\20190225_130350.jpgC:\Users\Аня\Desktop\Малюнкові тексти для Щоденних 5 та робота з ними\20190514_122633.jpgC:\Users\Аня\Desktop\Малюнкові тексти для Щоденних 5 та робота з ними\20190514_115842.jpgC:\Users\Аня\Desktop\Малюнкові тексти для Щоденних 5 та робота з ними\20190514_115802.jpgC:\Users\Аня\Desktop\Малюнкові тексти для Щоденних 5 та робота з ними\20190225_130350.jpgC:\Users\Аня\Desktop\Малюнкові тексти для Щоденних 5 та робота з ними\20190520_213026.jpg

C:\Users\Аня\Desktop\Малюнкові тексти для Щоденних 5 та робота з ними\20190520_213026.jpgC:\Users\Аня\Desktop\Малюнкові тексти для Щоденних 5 та робота з ними\20190514_115802.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
2 грудня 2021
Переглядів
1049
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку