Навчальне заняття з образотворчого мистецтва у 2 класі
Тема: Малювання фарбами. «Осіннє дерево». Дотримання охайності та правил техніки безпеки.Презентація власної творчості.
Очікувані результати: Вчити виконувати прості площинні живописні зображення,поглибити знання про хроматичні та ахроматичні кольори,вдосконалювати вміння користуватися художніми засобами та матеріалами,повторити правила безпеки;розвивати уяву; виховувати естетичний смак.
Обладнання: презентація до уроку, репродукції картин відомих художників про осінь.
Хід навчального заняття
і запросив нас на урок.
Будемо дружно працювати,
творити і фантазувати.
Людина будь -якої професії починає свою роботу з того,що готує своє робоче місце. Перевіримо і ми готовність до навчального заняття.
ГРА «Будь уважний»
Я називатиму назву предмета. Якщо він є у вас на парті-плескаєте в долоні:
-склянка з водою
-серветки
-фарби гуашеві
-пензлик
-простий олівець
-вушні палички
-папір
-підкладна дощечка,щоб не забруднити парту
Всі готові до уроку? Молодці.
Подивіться за вікно. Що ви там бачите?(Дерева.квіти,будинки,травичку)
-А які вони?(Кольорові)
-Дякую за спостереження.Скажіть,ось та картинка , що за віконцем,співпадає з назвою пори року?(Так)
-А яка зараз пора року?(Осінь)
Осінь -велика художниця,модельєр,бо сама створює вбрання природі.Красу осені письменники і поети передавали словом,композитори- у музичних творах,а художники за допомогою пензля і фарб.
Подивіться,як по-різному ,зображали цю чудову пору художники у своїх роботах.
(Перегляд репродукцій картин)
Якщо ви навчитеся гарно малювати і у майбутньому теж станете художниками,то зможете отримати великі кошти від продажу своіх робіт.Адже на Міжнародних аукціонах картини відомих художників коштують сотні і навіть мільйони доларів.
-Які кольори переважають на переглянутих вами картинах?
-Вони теплі чи холодні?(Теплі)
-А як ще ми називаємо теплі кольори?(Хроматичні)
-А як холодні?(Ахроматичні)
-А які кольори можна назвати золотими? Чому?
-Діти,що таке пейзаж?
Пропоную попрацювати в групах-створимо пейзажі осінніх краєвидів.
Повторимо правила роботи в групі(повторюють правила).
(Діти створюють пейзаж з предметів)
-Зробіть з цеглинок фотоаппарат і сфотографуйте свою роботу.
ОЦІНІТЬ СВОЮ РОБОТУ!
Знаю,що ви дуже полюбляєте розв`язувати приклади з математики.
А як вам художні?
Синій(круг)+жовтий (круг)=зелений. Яка назва цього кольору англійською?ОЦІНІТЬ СВОЮ РОБОТУ!
Жовтий(трикутник)+зелений(трикутник)=помаранчевий. Англійською?ОЦІНІТЬ СВОЮ РОБОТУ!
Червоний(прямокутник)+синій(прямокутник)=фіолетовий. Англійською?ОЦІНІТЬ СВОЮ РОБОТУ!
-Які геометричні фігури використано при складанні прикладів?
-Ой! Що це? (З кишені непомітно випадає пезлик).
Та це ж мій пензлик!
-Ну,що ти мені шепочеш?(Прикладаю пензлика до вуха. Вдаю,що слухаю)
-Та що ти,мій пензлику! Ну ,звичайно.
-Любі мої,пензлик розповів мені про дерева,які ростуть край поля.
Але чомусь лише одне із них в золотому вбранні( показую на зразок).
Осінь забарилась до решти дерев. Їхнє листячко майже все зелене,ледь-ледь пожовкло. А ви бачили,діти,що минулого тижня вже був маленький морозець вночі, і листочки дуже змерзли.Вони благають про допомогу.
Давайте,мої хороші,не будемо байдужими,зігріємо дерева теплом,одягнемо у теплі кольори.
Знаєте,дерева,як люди. У кожного свій характер,настрій.Вони можуть бути сором`язливими,задумливими. Бувають також здоровими та щасливими, або,навпаки,хворими і нещасними. Мають свою постать,статуру.
-Станьте,діти,рівненько.Закрийте оченята. Уявіть,що ви-дерево.Ноги-це коріння,яке глибоко вросло в землю.На корінні міцно тримається стовбур,ви стоїте впевнено. Тепер підніміть рученята-це гілочки. На гілочках-листя. Легенький вітер похитує гілками.Листочки гомонять між собою. Відкрийте очі. Сідайте.
-Як розмовляють листочки під час вітру?(Ш-Ш-Ш-Ш-Ш)
-Який це звук : голосний чи приголосний?
Дзвінкий чи глухий?
-Ви відчули себе частинкою природи,пригадали будову дерева.
-Перед вами зразок . Дерево,яке ми будемо малювати,теж має стовбур,гілки,листя.Його коріння глибоко у землі, воно зміцнює грунт. Верхній шар грунту вкритий травичкою.
Щоб намалювати такий осінній пейзаж,використовуватимемо нетрадиційні техніки малювання.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
-А тепер,підніміть долоньку.Покажіть ,як легенький вітер хитає гілочками.
-Вітер стає сильнішим
-Намалюйте у повітрі листочок
Вправа «Закінчи речення»
Щоб не забруднити фарбами парту,користуйся.......
Фарби розводимо....
Пензлик вмочуємо у фарбу...
-Створимо красиві осінні дерева. У народі кажуть :« Посади дерево,і ти врятуєш світ»,адже дерева збагачують повітря киснем.
-Які гарні дерева ви створили!
-Сподобалась мелодія ,яка звучала під час самостійної роботи?
-Це музичний твір «Осіння пісня»,написаний відомим композитором Петром Чайковським. До речі по батьківській лінії Петро Ілліч є правнуком відомого козака Федора Чайки. А у 1878 році навіть гостював у нас на Вінниччині ,у містечку Браїлів.
- Українці на честь загиблих Героів садять дерева. У багатьох містах є такі Алеї Слави.
Створіть алею із ваших дерев.
-Які роботи вам сподобалися найбільше?
-Як ви думаєте,що відчувають наші дерева?(Їм тепло)
-Якими були ваші відчуття під час уроку,оцініть.