Малювання фарбами."Осіннє дерево"

Про матеріал
Урок спрямовано на розвиток та формування ключових компетентностей..Використано методики самооцінювання та взаємооцінювання учнів.
Перегляд файлу

 

        Навчальне заняття  з образотворчого мистецтва у 2 класі

 

Тема: Малювання фарбами. «Осіннє дерево». Дотримання охайності та правил техніки безпеки.Презентація власної творчості.

 

Очікувані результати: Вчити виконувати прості площинні живописні зображення,поглибити знання про хроматичні та ахроматичні кольори,вдосконалювати вміння користуватися художніми засобами та матеріалами,повторити правила безпеки;розвивати уяву; виховувати естетичний смак.

Обладнання: презентація до уроку, репродукції картин відомих художників про осінь.

                                   Хід навчального заняття

  1.           Ось знову пролунав дзвінок,

і запросив нас на урок.

Будемо дружно працювати,

творити і фантазувати.

 

  1.           Перевірка готовності до навчального заняття.

Людина будь -якої професії починає свою роботу з того,що готує своє робоче місце. Перевіримо і ми готовність до навчального заняття.

ГРА «Будь уважний»

Я називатиму назву предмета. Якщо він є у вас на парті-плескаєте в долоні:

-склянка з водою

-серветки

-фарби гуашеві

-пензлик

-простий олівець

-вушні палички

-папір

-підкладна дощечка,щоб не забруднити парту

Всі готові до уроку? Молодці.

 

  1.           Мотивація навчальної діяльності

Подивіться за вікно. Що ви там бачите?(Дерева.квіти,будинки,травичку)

-А які вони?(Кольорові)

-Дякую за спостереження.Скажіть,ось та картинка , що за віконцем,співпадає з назвою пори року?(Так)

-А яка зараз пора року?(Осінь)

Осінь -велика художниця,модельєр,бо сама створює вбрання природі.Красу осені письменники і поети передавали словом,композитори- у музичних творах,а художники за допомогою пензля і фарб.

Подивіться,як по-різному ,зображали цю чудову пору художники у своїх роботах.

(Перегляд репродукцій картин)

Якщо ви навчитеся  гарно малювати і  у майбутньому  теж станете  художниками,то зможете отримати великі кошти від продажу своіх робіт.Адже на Міжнародних аукціонах картини відомих художників коштують сотні  і навіть мільйони доларів.

  1.           Актуалізація опорних знань

-Які кольори переважають на переглянутих вами   картинах?

-Вони теплі чи холодні?(Теплі)

-А як ще ми називаємо теплі кольори?(Хроматичні)

-А як холодні?(Ахроматичні)

-А які кольори можна назвати золотими? Чому?

-Діти,що таке пейзаж?

Пропоную попрацювати в групах-створимо пейзажі осінніх краєвидів.

Повторимо правила роботи в групі(повторюють правила).

(Діти створюють пейзаж з предметів)

-Зробіть з цеглинок фотоаппарат і сфотографуйте свою роботу.

 

ОЦІНІТЬ СВОЮ РОБОТУ!

Знаю,що ви дуже полюбляєте розв`язувати приклади з математики.

А як вам художні?

Синій(круг)+жовтий (круг)=зелений. Яка   назва цього кольору  англійською?ОЦІНІТЬ СВОЮ РОБОТУ!

Жовтий(трикутник)+зелений(трикутник)=помаранчевий. Англійською?ОЦІНІТЬ СВОЮ РОБОТУ!

Червоний(прямокутник)+синій(прямокутник)=фіолетовий. Англійською?ОЦІНІТЬ СВОЮ РОБОТУ!

-Які геометричні фігури використано при складанні прикладів?

  1.           Підготовка до вивчення нової теми . Вступна бесіда.

-Ой! Що це? (З кишені непомітно випадає пезлик).

Та це ж мій пензлик!

-Ну,що ти мені шепочеш?(Прикладаю пензлика до вуха. Вдаю,що слухаю)

-Та що ти,мій пензлику! Ну ,звичайно.

-Любі мої,пензлик розповів мені про дерева,які ростуть край поля.

Але чомусь лише одне із них в золотому вбранні( показую на зразок).

Осінь забарилась до решти дерев. Їхнє листячко майже все зелене,ледь-ледь пожовкло. А ви бачили,діти,що минулого тижня вже був маленький морозець вночі, і листочки дуже змерзли.Вони благають про допомогу.

Давайте,мої хороші,не будемо байдужими,зігріємо дерева теплом,одягнемо у теплі кольори.

Знаєте,дерева,як люди. У кожного свій характер,настрій.Вони можуть бути сором`язливими,задумливими. Бувають також здоровими та щасливими, або,навпаки,хворими і нещасними. Мають свою постать,статуру.

-Станьте,діти,рівненько.Закрийте оченята. Уявіть,що ви-дерево.Ноги-це коріння,яке глибоко вросло в землю.На корінні міцно тримається стовбур,ви стоїте впевнено. Тепер підніміть рученята-це гілочки. На гілочках-листя. Легенький вітер похитує гілками.Листочки гомонять між собою. Відкрийте очі. Сідайте.

-Як розмовляють листочки під час вітру?(Ш-Ш-Ш-Ш-Ш)

-Який це звук : голосний чи приголосний?

Дзвінкий чи глухий?

-Ви відчули себе частинкою природи,пригадали будову дерева.

  1.           Аналіз зразка .Етапи виконання.

-Перед вами зразок . Дерево,яке ми будемо малювати,теж має стовбур,гілки,листя.Його коріння глибоко у землі, воно зміцнює грунт. Верхній шар грунту вкритий травичкою.

Щоб намалювати такий осінній пейзаж,використовуватимемо нетрадиційні техніки малювання.

  1. Розміщуємо аркуш паперу вертикально.
  2. Розпочинаємо роботу із зображення стовбура.Для цього прикладаємо долоньку тильною стороною до аркуша і обводимо по контуру.Використовуємо простий олівець.
  3. Потім формуємо крону. Крона- це сукупність гілок у верхній частині стовбура.
  4. Коричневим кольором зафарбовуємо стовбур та гілки.
  5. Вушними паличками малюємо листя. Для зафарбовування використовуємо теплі кольори.
  6. Щоб корінню було тепло,вкриємо травичкою. Травичку зобразимо за допомогою зім`ятого паперу. Спочатку шматочок паперу зминаємо руками в грудочку.Далі опускаємо у фарбу потрібного кольору і ставимо відбитки на аркуші.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

 

  1.           Підготовчі вправи

-А тепер,підніміть долоньку.Покажіть ,як легенький  вітер хитає гілочками.

-Вітер стає сильнішим

-Намалюйте у повітрі листочок

  1.           Повторення правил

 

Вправа «Закінчи речення»

Щоб не забруднити фарбами парту,користуйся.......

Фарби розводимо....

Пензлик вмочуємо у фарбу...

  1.           Самостійна робота учнів(під мелодію»Пори року»П.Чайковського)

-Створимо красиві осінні дерева. У народі кажуть :« Посади дерево,і ти врятуєш світ»,адже дерева збагачують повітря киснем.

  1.     Підсумок уроку

-Які гарні дерева ви створили!

-Сподобалась мелодія ,яка звучала під час самостійної роботи?

-Це музичний твір «Осіння пісня»,написаний відомим композитором Петром Чайковським. До речі по батьківській лінії Петро Ілліч є правнуком відомого козака Федора Чайки. А  у 1878 році навіть гостював у нас на Вінниччині ,у містечку Браїлів.

  1.     Виставка дитячих робіт

- Українці на честь загиблих Героів садять дерева. У багатьох містах є такі Алеї Слави.

Створіть алею із ваших дерев.

-Які роботи вам сподобалися найбільше?

  1.     Рефлексія

-Як ви думаєте,що відчувають наші дерева?(Їм тепло)

-Якими були ваші відчуття під час уроку,оцініть.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Пилипів Оксана Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
8 листопада 2023
Переглядів
617
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку