Малювання з натури предметів циліндричної форми, розташованих нижче рівня зору (кухоль, каструля, глечик).

Про матеріал
Ознайомити учнів з різними видами і жанрами образотворчого мистецтва. Вчити дітей малювати натюрморт, передаючи правильне розміщення, розмір, форму, пропорції і колір предметів. Розвивати і корегувати пам'ять, мислення, увагу, вміння виконувати малюнок у певній послідовності, передавати форму предметів, малювати акварельними фарбами. Виховувати любов до мистецтва.
Перегляд файлу

 

Урок: Образотворче мистецтво

Клас: 4

Вчитель: Сидоренко Олена Олександрівна  

Тема уроку: Малювання з натури предметів циліндричної форми, розташованих нижче рівня зору (кухоль, каструля, глечик).

Мета: Ознайомити учнів з різними видами і жанрами образотворчого мистецтва. Вчити дітей малювати натюрморт, передаючи правильне розміщення, розмір, форму, пропорції і колір предметів. Розвивати і корегувати пам'ять, мислення, увагу, вміння виконувати малюнок у певній послідовності, передавати форму предметів, малювати акварельними фарбами. Виховувати любов до мистецтва.

Обладнання: Презентація з даної теми. Фарби, олівці, лінійки, альбоми, кухоль, каструля.

 

Хід уроку.

І. Підготовча частина

Пролунав дзвінок,

Починається урок,

Працюватимем старанно,

Щоб почути у кінці

Що у нашім дружнім класі

Учні просто молодці!

1. Організація учнів

- Давайте пригадаємо які кольори у веселки.

Чарівна осінь жар-птицю закликає бабусину скриньку фарбувати

- Яке інструменти та матеріали використовують на уроках образотворчого мистецтва? (фарби, олівець, крейду, глину)

2. Актуалізація опорних знань учнів.

- Які види образотворчого мистецтва ви знаєте?

(Живопис, скульптура, декоративно - прикладне мистецтво, архітектура)

Живопис

Навколишній світ вражає нас своєю мальовничістю та багатобарвністю. Художника, який передає цю красу фарбами, називають живописцем; його твори (картини) – живописом.

Скульптура

Скульптурні зображення – старовинні й сучасні пам’ятники та фонтани, ліпні прикраси на будівлях.

Декоративно-прикладне мистецтво — один із видів образотворчого мистецтва.

Декоративне означає «декор»,«прикрашати». Прикладне  ж означає, що речі мають практичний вжиток, а не лише є предметом естетичної насолоди.

Головне завдання декоративно-прикладного  мистецтва — зробити гарним речове середовище людини, її побут.

 

Архітектура

Мистецтво будувати та прикрашати будівлі.

Житлові будинки, театри, церкву, музеї тощо. Усі ці споруди є творами будівельного мистецтва, що називається архітектурою.

3. Словникова робота.

Жанр живопису – вид творів мистецтва, який характеризується певними ознаками.

- Які жанри живопису вам відомі?

4. Гра «Вернісаж»

Показ картин та визначення жанру. (натюрморт, портрет, пейзаж)

5. Вступна бесіда.

- Давайте розглянемо з вами деякі картини відомих художників.

- Наталія Кохаль. Натюрморт з грушами.  Сучасна українська художниця.

- Назвіть предмети, зображені на ній.

- Назвіть предмети, які зобразила художниця  на картині  «Осінні дари природи».

Давайте назвемо предмети які зобразив Паньок Ілля Володимирович на картині Натюрморт з калиною.

ПАНЬОК ІЛЛЯ ВОЛОДИМИРОВИЧ
Народився  1963 р.,  у місті Чернігів. Навчався в Харківському художньо-промисловому інституті (1986 - 1991 р. р.) з
Картини знаходяться в міністерстві Культури України, галереї сучасного мистецтва НВК-Банку, Чернігівському художньому музеї, в приватних колекціях України, Австралії, Німеччини, Росії, Франції, ПАР, Японії та ін.
Серед багатьох сучасних художників України творчість харківського монументаліста Іллі Панька займає особливе місце..

- Що об’єднує ці картини?

(Зображені предмети побуту, квіти, овочі, фрукти)

- Отже, картину, на якій зображено групу неживих предметів (квіти, овочі, фрукти, предмети домашнього вжитку тощо), називають натюрмортом.

ІІІ. Основна частина

1. Повідомлення теми уроку.

- Сьогодні ми теж малюватимемо натюрморт, але, звичайно, не такий складний, як у відомих художників.   Малювання з натури натюрмортів — це найкра­щий спосіб вивчення, пізнання і запам'ятовування найхарактерніших ознак оточуючих нас речей.  Малювання натюр­мортів це вміння передавати об'єм, будову речей, властивостей кольору.

   Сьогодні ми спробуємо намалювати натюрморт із кухля та ковша.

2. Словникова робота

Кухоль – товстий глиняний, а з згодом і скляний, металевий посуд з ручкою для вживання молока, меду. Ємність кухля здебільшого 0,5 – 1 л.

3. Аналіз об’єкта зображення

  • Розгляд  кухля, ковша, їхньої  форми, розміру, побудови, забарвлення, положення у просторі

Форма – циліндр, дно круг.

Ківш: форма – циліндр, дно - круг.

4. Поетапне виконання композиції вчителем.

  • Спочатку креслимо лінію горизонту 
  • Проводимо вісь симетрії.
  • Визначаємо висоту кухля і ковша.
  • Визначаємо ширину предметів

(Якщо ми уважно подивимося на будь-який предмет, то помітимо, що ліва і права половинки цього предмета однакові. Люди називають таку однаковість правого і лівого боків симетрією. Умовна лінія, немов дзеркало, поділяє симетричні тіла навпіл. Цю лінію називають віссю симетрії.

Потім проводимо вертикальну вісь, яка допомагає уточнити симетричність його форми. На ній намічається ширина верхньої і нижньої основ. Стежимо за тим, щоб малюнок виконувався  ледь  помітними  лініями,   по   можливості менше  застосовуємо  гумку.   Частіше  порівнюйте свй малюнок з натурою.)

  • Креслимо два прямокутника
  • Зверху і знизу з основи малюємо два овали (Скорочених кругів)

Круг, який лежить вище або нижче від лінії горизон­ту, — ми бачимо у вигляді овала. Причому, чим вище або ниж­че він буде розміщений, тим ширший буде видимий овал.

  • Малюємо ручки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тепер починаємо малювати фарбами. Спочатку потрібно брати найсвітліший колір натури. Потім зверніть увагу, як на натуру падає світло. Там де потрібно показати тінь зафарбовуємо ще раз, але тільки після того, як висохне.

5. Практична робота

Робота учнів над малюнком і керівництво вчителя процесом образотворчої діяльності (здійснення фронтального, диференційованого й індивідуального керівництва; повторне привернення уваги дітей до об’єкта зображення;

активізація і стимуляція діяльності учнів; додатковий показ технічних прийомів малювання і т. ін).

ІІІ. Заключна  частина

  1. Підбиття підсумків уроку (аналіз результатів роботи учнів; фіксування уваги дітей на навчальних досягненнях та окремих недоліках; оцінювання результатів роботи).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
8 жовтня
Переглядів
109
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку