Урок образотворчого мистецтва в 4 класі «Малювання композиції «Зимова казка».

Про матеріал
Мета уроку: систематизувати уявлення дітей про зиму, розширити знання учнів з кольорознавства, в бесіді про зиму звернути увагу дітей на те, як художники в своїх роботах зображують зимовий пейзаж та його елементи, удосконалювати технічні навички роботи з акварельними фарбами, поглиблювати поняття про теплу і холодну гаму кольорів , учити використовувати потрібну кольорову гаму, відтінки кольору для передачі емоційного змісту роботи; розвивати у дітей композиційні навички, інтерес до пейзажного живопису, зорову пам’ять, мислення, творчу уяву, фантазію; виховувати любов до природи, вміння бачити та самостійно створювати прекрасне, охайність, старанність.
Перегляд файлу

Урок образотворчого мистецтва в 4 класі

«Малювання композиції «Зимова казка».

Тема: Малювання композиції «Зимова казка».

Мета: систематизувати уявлення дітей про зиму, розширити знання учнів з кольорознавства, в бесіді про зиму звернути увагу дітей на те, як художники в своїх роботах зображують зимовий пейзаж та його елементи, удосконалювати технічні навички роботи з акварельними фарбами, поглиблювати поняття про теплу і холодну гаму кольорів , учити використовувати потрібну кольорову гаму, відтінки кольору для передачі емоційного змісту роботи; розвивати у дітей композиційні навички, інтерес до пейзажного живопису, зорову пам’ять, мислення, творчу уяву, фантазію; виховувати любов до природи, вміння бачити та самостійно створювати прекрасне, охайність, старанність.

  Матеріали та інструменти: альбом, акварельні фарби, пензлі, сіль, сніжинки.

Зоровий ряд: мультимедійна презентація до уроку, зразки творів живописного жанру, колірне коло, музичний запис А. Вівальді «Пори року. Зима».

Хід уроку

І. Організація класу.

1. Привітання.

2. Перевірка готовності.

3. Налаштування на роботу.

Вчитель. Діти, добрий день починається з гарного настрою, веселої усмішки, корисних справ. Тож усміхніться один одному і побажайте доброго дня. Я вам також бажаю приємного дня, цікавого, вдалого.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Вправа «Мікрофон»

( Учитель ставить запитання, учні, передаючи уявний мікрофон, висловлюють свою думку щодо поставленого запитання)

Подумайте і скажіть, яким має бути наш урок.

(Цікавим, повчальним, трохи казковим, продуктивним, веселим, світлим, загадковим…)

А ви  на уроці якими повинні бути?

(Дисциплінованими, уважними, зібраними, вправними, наполегливими…)

Отже, якщо ви будете такими, то ми разом створимо цікавий, творчий , продуктивний урок. А він у нас сьогодні дійсно не звичайний. А чи буде він цікавим ? Все залежить від вашої активності, уважності, творчості.

Слайд 2.

А працювати ми будемо під таким девізом:

Щоб робота в нас кипіла,

Працювати будем :

Швидко! Дружно! Вміло!

II. Вивчення нового матеріалу.

Слайд 3.

1. Літературна композиція.

— До нас на урок сьогодні завітала чарівна гостя. Відгадавши загадку, ви дізнаєтесь, хто вона.

Пролетіли в  трійці коні – скакуни,

У санях повезли дівчину вони.

Має біле личко дівчина чудова,

Рукавом змахнула – у дерев обнова.

Все навкруг іскриться, все переливається,

Білокоса дівчина дітям усміхається.

Ви ж часу не гайте, швидко відгадайте:

Що за трійка мчалась?

Як дівчина звалась?

( Зимові місяці – грудень, січень, лютий; Зима)

Слайд 4.

 (До класу вбігає дівчинка в костюмі білочки).

Білочка.

 Ви бачили? Ви чули?

Зима прийшла до нас!

І білим снігом вкрила

І ліс, і луг нараз!

Вставайте, поспішайте!

Навколо білий сніг!

Сніжок м’який, легенький

Вночі на землю ліг!

(Заходить Зайчик).

Зайчик.

 Ой, зима вже на порозі!

І прийшли суворі дні.

Холод й голод теж в дорозі.

Стало страшно щось мені.

Білочка.

 Гей, Морозе, Морозенку,

Що ти виробляєш?

Що замучуєш пташинку,

Звірам докучаєш! (До класу заходить Зима.)

Вчитель. Здрастуй, чарівна Зимо! Ти з’явилася зненацька, неначе злий чарівник довго тримав тебе у своєму північному царстві, а потім раптом зжалився і відпустив. Ти прийшла і заворожила все довкола. Ще вчора земля була сірою,  одноманітною, а сьогодні кожна суха травинка, кожна гілочка прибралася в біле мереживо і сріблястий бісер. Зайчику, ти не бійся і не журися, дітки тобі передали морквинку і капустинку, білочці смачних горішків, а пташкам зроблять разом з батьками вдома гарні годівнички та будуть всю зиму підгодовувати пернатих .

(Передає дарунки Білочці, Зайчику, ).

Білочка. Дякуємо вам за подарунки та час нам вже поспішати до лісу.

Зима. Добридень, любі діти.

Буду я вас веселити.

Принесла ж я вам, малята,

Сніг біленький і лапатий,

Лижі, ковзани і санки

Для Івасика й Оксанки.

А ще свята різдвяні

я дарую дітворі.

Я почула, що ви раді мені, що ви з нетерпінням чекали на мене, і я вирішила до вас завітати на урок. Я хочу подивитись як ви вмієте відтворювати на папері свої почуття та настрій. Я вам принесла цікаві ігри та завдання

— Дітки, я хочу пограти з вами в гру “Додай слівце” і переконатися втому, як ви любите мене.  А, щоб дізнатися , яка я давайте пограємо в гру.

Слайд 5

Гра “Додай слівце”.

От випав сніг. Яка обнова!

Зима тоді така … (чудова).

Міста чистенькі, білі села —

Зима і радісна, й … (весела).

Мороз у лід озера кута —

Зима тоді всі кажуть … (люта).

Вона буває і серйозна:

Суха, і вітряна, й … (морозна).

А вранці іній — от обнова!

Яка зима у нас… (казкова).

Гілок під інеєм не видно,

Тоді вона, звичайно,… (срібна).

Зима, скажу вам, дуже гарна,

То сонячна, то часом … (хмарна).

Та все одно зима прекрасна,

 Вся біла, срібна, світла, … (ясна).

 Яка ж зима? Яка вона?

 Вона весела і… (сумна).

— Молодці, добре впорались із завданням.

3.  Повідомлення теми і мети уроку.

Діти от ми пригадали з вами , що зима буває різною. Отже ми сьогодні  будемо малювати зиму. Але не просто зиму , а перетворимось на чарівників і будемо створювати зимову казку.

Слайд 6.

 4. Гронування.

Слайд 7.

Складання «Павутинки».

- Діти, давайте складемо « павутинку» до слова «зима».

(На дошці – плакати «Сніжинки». Учні відгадують загадки і прикріплюють до кожного промінчика сніжики)

Відгадайте загадки і зі слів відгадок ми сплетемо цю павутинку.


Сріблясті та легкі

Казковою зимою.

Що за малі метелики

Кружляють над тобою.

(снiжинки)

 

Я вода і на воді плаваю. (кригa)


Бeз pук i без фaрб вiкна рoзмальовує. (Мoроз)


Рaно-врaнці увeсь свiт

Вбрaвся в бiлий oксамит.

A як вiтер нaпаде – oксамит цeй упaде (Інiй)


Теклo, теклo і ляглo пiд склo, якe це склo? (Лід)


Рoсте вонa дoдолу голoвoю,

Рoсте вонa хoлодною зимoю.

A тiльки сoнeчко зaсяє

Вонa зaплаче й пoмирає (Бурулькa)

 

6. Розгляд та аналіз репродукцій картин художників, що зображують настрій у природі.

- Зима! Кожна людина сприймає цю пору по - своєму. Для когось вона холодна, сувора Снігова Королева, що хоче всіх заморозити. А для когось – добра фея, чарівниця, яка принесла із собою веселощі, зимові забави, новорічний маскарад, різдвяні свята, подарунки. Тож яка вона, ця загадкова зима? Якого кольору?

- Який же колір справедливо вважають головним кольором зими?

- А які кольори, крім білого, можна зустріти зимою? Де?

- Які поєднання барв у зимовій природі подобаються найбільше? Чому?

Слайд 8.

  •          Погляньте на картину Дмитра Добровольського «Морозний ранок».

Зверніть яку роль у ній відіграє сонце. Опишіть образ створений художником.

Слайд 9.

  •          Дуже світлий зимовий пейзаж вийшов у Констянтина  Коровіна.Опишіть сонце на його картині.

 Слайд 10.

  •          Погляньмо на пейзаж «Сонячні плями на інеї , створений Архипом Куїнджі.Ми добре бачимо сонячне світло на картині завдяки чітким, холодним тіням, що падають від предметів.

Слайд 11.

 

  •          Погляньте на колірне коло та назвіть кольори, використані художниками для зображення снігу на сонці та в тіні.

Отже, зиму не можна вважати безбарвною порою року. Їй притаманна своєрідна кольорова гама.

Послухайте вірш та назвіть,  в яку частину доби сніг має який колір.

Він ще недавно голубів,

Застиг у сонній мрії.

Ось небокрай почервонів —

І він вже рожевіє. (Сніг уранці.)

Як тільки сутінь настає,

Ліхтарики мигають,

Він фіолетовим стає

І таємничо сяє. (Сніг увечері.)

Спочатку він міцний і білий,

Та коли сонце припікає,

Він ураз слабішає, жовтіє,

Чорніє, тане і... тікає. (Сніг у відлигу.)

2.Послідовність виконання роботи.  ( розгляд )

1. Перед тим як намалювати зиму фарбами, робимо начерк олівцем. Спочатку проводимо межу неба і землі ( лінію горизонту).Малюємо пагорби.

2. Намалюємо дерева і кущі на дальньому плані, а потім на ближньому. Не забудьте , що на передньому плані предмети малюємо більшими, а на дальньому – меншими.

3. Зафарбовуємо  фон. Зручніше буде почати з дальнього плану.

4. Промальовуємо деталі.

5. Казкової краси пейзажу надамо за допомогою солі. Нею посипемо, ще на невисохлий малюнок, а коли він підсохне просто струсимо залишки солі.

Слайд 12.

Фізкультхвилинка.

Слайд 13

V.Практичне виконання завдання.

Слайд 14.

Учні виконують роботу самостійно.  Вчитель індивідуально коригує та усуває недоліки. Під час роботи звучить музика.

VІ .Підсумок уроку.

1.Виставка і презентація творчих робіт.

2.Прибирання робочого місця.

VII .Рефлексія.

Ми створили зимову казку. Чи сподобалось вам бути чарівниками?

На дошці у нас є дві сніжинки весела і сумна . Той у кого після уроку прекрасний настрій і хто вважає, що в нього все вийшло, хай прикріпить свою сніжинку до веселої сніжинки. А в кого настрій не дуже гарний – до сумної.

 

docx
Додано
14 жовтня
Переглядів
74
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку