Мандала, як засіб терапії у дітей молодшого шкільного віку

Про матеріал
День психічного здоров'я, майстер клас для учнів початкової школи. Можна використовувати з дітьми, з особливими потребами.
Перегляд файлу

1

 

Мандала, як засіб терапії у дітей молодшого шкільного віку

Корекційно-розвивальне заняття для учнів 1- 4-х  класів

Мета: розвиток творчих здібностей; довільної уваги;зняття внутрішньої напруги, релаксація;розвиток дрібної моторики рук;виховання акуратності;активізація несвідомого, формування дружніх відносин у класному колективі та комфортного психологічного клімату.

Обладнання: кольорові олівці або фломастери,аркуші паперу із зображенням мандали, музичний супровід.

Час: 45хв. 

Хід заняття

І. ВСТУП

Психолог.  Доброго дня діти! Наше заняття приурочене всесвітньому дню психічного здоров’я.

? Питання до учнів:

  • Що таке психічне здоров’я? (нормальним психічним здоров’ям розуміється гармонійний розвиток психіки, відповідне віку)
  • Що можна віднести до психічного здоров’я, його компоненти? (достатній сон, збалансоване харчування, спілкування з сім’єю та друзями, фізична активність)
  • Які ви знаєте способи для підтримання психічного здоров’я? (відпочинок, релаксаційні вправи, аромотерапія, заняття улюбленою справою, спілкування з близькими людьми, заняття творчістю)

Сьогодні ми з вами познайомимось  з одним із напрямків арт-терапії, а саме мандалотерапія - зцілення мистецтвом. Протягом заняття  ми спробуємо зрозуміти свої почуття,розкриємо свої творчі здібності навчимося прислухатися до своїх почуттів і висловлювати їх.

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

Психолог. Мандала - буддійський символ (з санскриту - «коло», «простір», «єдність»), малюнок у колі. За уявленнями буддистів і ламаїстів, це міні-модель всесвіту. Мандала починається та закінчується в центрі. Із точки починаються всі форми, які можна побачити в мандалах – чи то промені, чи то кола навколо цього центру. Усі геометричні фігури зв’язані між собою.

Центральна точка мандали описана колом. Коло належить до речей, які не можна об’єднати, тоді як точка в центрі є божественним ядром або власним “Я”.

  • Рухлива гра «Жива мандала» (для 1 класу)

Діти розбиваються на три групи і під музику по черзі  утворюють живі скульптури мандали.  

Обговорення

  • Чи важко було працювати у групі?
  • Чи важко було домовитися зі всіма учнями у групі?
  • Що було незвичним?
  • Які почуття відчували коли виконували вправу?
  • Чи сподобалась вправа?
  • Вправа «Розмалюй свій світ»

П с и х о л о г. Діти, зараз я вам пропоную  унікальну можливість, відчути себе цілим Всесвітом. Де Ви – це вся манадала. Ви залишитесь сам на сам із собою, своїми почуттями та думками, ви пробуджуєте в собі творця насичуючи кольором порожню мандалу, даєте їй життя. Використовуйте кольорову фарбу, олівці, фломастери. Використовуйте ті кольори, які підкаже вам інтуїція.

Розмальовану  мандалу можна використовувати в діагностичній роботі.  Для розшифрування  кожен колір має певне трактування:

  • червоний – колір крові, колір виживання, любові і пристрасті;
  • чорний – колір темряви, смерті, відчаю, небезпеки;
  • жовтий – символізує добробут, радість, щастя;
  • помаранчевий – амбітність, емоційність, суперечки;
  • блакитний – символізує джерело життя, воду і небо;
  • синій – містика, таємниця, конфлікт, інтуїція, страх;
  • зелений – підтримка, розуміння, бажання допомогти;
  • салатовий – слабке енергетичне поле;
  • фіолетовий – емоційна залежність;
  • бузковий – переживання, хвилювання, самопочуття.

 

ІІІ ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

П с и х о л о г. Наша подорож до чарівної країни «Мандала» добігає кінця.  Я сподіваюсь, що здобуті знання допомогли вам більш пізнати свій внутрішній світ, своє Я, свої почуття, розкритися і дати творчій стороні творити і надалі, та досягати своїх цілей та бажань.

Поділіться, будь ласка, своїми враженнями, та що найбільш запам’яталося.

  • Вправа «Мандала побажань»

Кожен учень по черзі виголошує всім добре побажання і бере наступного за руку. У кінці всі діти тримаються за руки та утворюють коло   із мандали, потім разом підіймають руки до центру, тим самим утворюють «Мандалу побажань»


 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Докучаєва Оксана Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Психологія, Майстер-класи
Інкл
Додано
12 грудня 2020
Переглядів
2691
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку