1
Обладнання: кольорові олівці або фломастери,аркуші паперу із зображенням мандали, музичний супровід.
Час: 45хв.
Хід заняття
І. ВСТУП
Психолог. Доброго дня діти! Наше заняття приурочене всесвітньому дню психічного здоров’я.
? Питання до учнів:
Сьогодні ми з вами познайомимось з одним із напрямків арт-терапії, а саме мандалотерапія - зцілення мистецтвом. Протягом заняття ми спробуємо зрозуміти свої почуття,розкриємо свої творчі здібності навчимося прислухатися до своїх почуттів і висловлювати їх.
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА
Психолог. Мандала - буддійський символ (з санскриту - «коло», «простір», «єдність»), малюнок у колі. За уявленнями буддистів і ламаїстів, це міні-модель всесвіту. Мандала починається та закінчується в центрі. Із точки починаються всі форми, які можна побачити в мандалах – чи то промені, чи то кола навколо цього центру. Усі геометричні фігури зв’язані між собою.
Центральна точка мандали описана колом. Коло належить до речей, які не можна об’єднати, тоді як точка в центрі є божественним ядром або власним “Я”.
Діти розбиваються на три групи і під музику по черзі утворюють живі скульптури мандали.
Обговорення
П с и х о л о г. Діти, зараз я вам пропоную унікальну можливість, відчути себе цілим Всесвітом. Де Ви – це вся манадала. Ви залишитесь сам на сам із собою, своїми почуттями та думками, ви пробуджуєте в собі творця насичуючи кольором порожню мандалу, даєте їй життя. Використовуйте кольорову фарбу, олівці, фломастери. Використовуйте ті кольори, які підкаже вам інтуїція.
Розмальовану мандалу можна використовувати в діагностичній роботі. Для розшифрування кожен колір має певне трактування:
ІІІ ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА
П с и х о л о г. Наша подорож до чарівної країни «Мандала» добігає кінця. Я сподіваюсь, що здобуті знання допомогли вам більш пізнати свій внутрішній світ, своє Я, свої почуття, розкритися і дати творчій стороні творити і надалі, та досягати своїх цілей та бажань.
Поділіться, будь ласка, своїми враженнями, та що найбільш запам’яталося.
Кожен учень по черзі виголошує всім добре побажання і бере наступного за руку. У кінці всі діти тримаються за руки та утворюють коло із мандали, потім разом підіймають руки до центру, тим самим утворюють «Мандалу побажань»