Мандрівка до стародавньої Греції

Про матеріал
Автор: Марусик Олена Анатоліївна, вчитель історії Комиш – Зорянської ЗОШ І-ІІІ ступенів, перша кваліфікаційна категорія, лютий 2019 року Мета заходу: мотивація учнів до вивчення історії країн стародавнього світу. Використовуючи сучасні інтерактивні методи навчання, продовжувати удосконалювати вміння учнів працювати у групах, виявляти одночасно командні та лідерські якості. Тип заходу: інтелектуально - розважальна гра.
Перегляд файлу

Позакласний захід з історії стародавнього світу, 6 клас.

«Мандрівка до стародавньої Греції».

 

Автор: Марусик Олена Анатоліївна, вчитель історії Комиш – Зорянської ЗОШ І-ІІІ ступенів, перша кваліфікаційна категорія, лютий 2019 року

 

Мета заходу: мотивація  учнів до вивчення історії країн стародавнього        світу. Використовуючи сучасні інтерактивні методи навчання, продовжувати удосконалювати вміння   учнів працювати у групах, виявляти одночасно командні та лідерські якості.

Тип заходу: інтелектуально - розважальна гра.

 

( звучить грецька мелодія танцю «Сертакі», на фоні музики демонструється одночасно презентація « Греція – історичний шедевр світу»)

 

 У Грецію закохані здавна

Повірте, мабуть, недарма.

Вона і досі всіх чарує,

Минулим же своїм дивує.

Тут мешкають титани і боги

Феміди правосуддя тут ваги.

Тут  демократія набрала сили

Тут давньої культури крила.

Тут є нам що побачити, і є чому повчитись,

А тому , прошу довго не баритись!

 

Вчитель Шановні присутні учні, гості, батьки! Сьогодні ми разом з вами перегорнемо вкотре цікаву історичну сторінку у книзі з історії Стародавньої Греції і за допомогою колеса часу станемо свідками і учасниками інтнлектуально -розважальної програми «У Грецію мандруємо- там вдало погостюємо». До нас надійшло чарівне запрошення  відвідати стародавню Грецію, відчути себе учнями грецької школи в давнину. Тому без  допомоги вами набутих знань раніше знань  наша мандрівка може не скластися і подорож буде перерваною. Гадаю, що протягом  подорожі на нас чекає маса всіляких приємних несподіванок і сюрпризів, ми вдало подолаємо всі завдання, які для нас підготувала муза історії Кліо , повернемося з гарним настроєм  і , сподіваюся , ще неодноразово виявимо бажання мандрувати  в часі. То ж, шановні шестикласники! Ми рушаємо двома великими лайнерами, на борту яких буде ваша команда, на чолі з капітаном. Не забудьте запросити у подорож ваших класних керівників та гостей, які до нас завітали. А тому, посадку екіпажу лайнера під назвою…………… ( оголошується назва команди 6-А класу, демонструється емблема команди, назву і емблему учні класу готують заздалегідь.) Далі таким же чином ( оголошується назва команди Б-А класу, демонструється емблема команди, назву і емблему учні класу готують заздалегідь.) Отож, дозвольте подорож розпочати!!! На старт!

За допомогою сучасних засобів зв´язку за нами будуть спостерігати наші координатори, які ретельно будуть підраховувати отримані вами карбовані монети за перемогу у випробуваннях. Давайте з ними познайомимося

   ( вчитель представляє членів журі)

У нашій програмі туру передбачено   11 зупинок. Давайте їх переглянемо:

Географічна

Граматична

Смачна

Таємнича

Риторична

Логічна

Музична

Театральна ( хто я?)

Інтелектуальна

Математична

Олімпійська

 

Ведуча І.Вдалої нам подорожі ! Я хочу роздати учасникам команд географічні карти стародавньої Греції, аби ми не заблукали.

 ( роздає географічні карти Стародавньої Греції на яких відсутні найвідоміші міста, острови та інші географічні об´єкти) .

Перша зупинка так і називається- географічна. Ваше завдання за 1 хвилину позначити на карті запропоновані географічні назви та об´єкти. Переможе та команда яка правильно і швидше розташує назви об´єктів на своїх картах.

Пропонуються такі назви :о.Крит, Спарта, Лаконіка, Афіни, Македонія, Фіви,Егейське море)

( триває конкурс , оцінювання та коментар журі)

Ведуча ІІ. Перше випробування закінчилося, але нас чекає несподіваний сюрприз.

 ( У невеликій амфорі сховалося послання про наявність трьох пасток, які кожен із вас може побачити. Той, хто в кінці подорожі їх назве правильно, отримає дарунок на згадку).

Ведуча ІІ. Ми вдало дісталися грецького узбережжя , а тепер є одна невеличка проблема. У нас немає перекладача, а вхід заблоковано. Як вам відомо, греки говорили афінською мовою.(перша пастка).  Нам необхідно знайти відповідність між відомими фразами греків і знайти синонімічну відповідність українською мовою.

Запропоновані вирази:

1 команда

Книга за сімома печатками ( щось недоступне);

Коліно ближче за литку( Своя сорочка ближча до тіла);

Іти через вогонь ( бути у небезпеці);

З молодих нігтів ( з раннього дитинства);

Танцювати навколо колодязя ( наражатися на небезпеку).

2 команда

Пройшов через мечі і вогонь ( усі випробування);

Прийти після свята ( надто пізно);

Голка до голки ( свої до своїх);

Дерев´яний кінь( Троянський кінь);

Все для нас той самий пісок (одне й те саме).

 

( журі оцінює правильність відповідності та швидкість виконання)

Ведуча І.  Ми ,звичайно, швидко дісталися до Греці, проте хочеться знайти свій сніданок , греки дуже гостинні , підготували нам смаколики, проте отримати свій сніданок зможемо лише тоді, коли правильно віднайдемо у запропонованому меню грецькі продукти і культури).  Зупинка «Смачна» чекає на нас із своїм завданням.

 

( пропонуються наступні предмети . продукти і страви: квасоля, гречка, лавровий лист, грецький горіх, маслини, виноград, банан, картопля, риба, інжир, ковбаса, соняшникове насіння, рис, цукерки «Прометей»  ).Час пішов …

( дається 2 хвилини, журі враховує кількість правильних відповідей)

ВедучаІІ.

Греція сповнена таємниць і несподіванок. Головний бог греків – Марс ( друга пастка) на  своїй горі Олімп та боги приготували нам по одному чорному ящику. В них знаходиться щось, що дуже їм близьке і невід´ємне від грецьких міфів і легенд.

( ведуча пропонує завдання по черзі командам

 

Команда І. Яблуко розбратуДавньогрецький міф «Яблуко розбрату»

Багато красивих виразів прийшло до нас із грецьких міфів. Один такий вираз — «яблуко розбрату». Ось як він виник.

Одного дня верховний бог Зевс улаштував для всіх безсмертних богів вечірку. Тільки одну богиню він не запросив, бо то була покровителька сварок.

Адже він знав, що вона обов’язково зіпсує вечірку сваркою або ще й бійкою, Грецькі боги в цьому від людей не відрізнялися зовсім.

Проте це була дуже велика помилка. Ви можете собі уявити, як розлютилася знехтувана богиня. Ставши невидимою, вона прокралася до святкового столу і нишком поклала серед інших наїдків яблуко. Воно було звичайнісіньке, на нього ніхто б не подивився. Але на його червоному боці було написано «Найкрасивішій».

То був підступ. Одразу три богині захотіли взяти яблучко собі: Гера, Зевсова дружина, найосвіченіша з богів Афіна і богиня краси Афродіта. Кожна тягла яблуко до себе. Кожна відштовхувала суперниць. Зчинилися галас і метушня. Богині почали битися.

А потім стали вимагати від Зевса вироку, кому належатиме яблуко.

Хоча Зевс був найголовнішим із богів, проте він боявся дружини. А дочку Афіну він сам любив, як звичайний батько. Афродіта ж дуже Зевсові допомагала у всіляких справах. І він переклав відповідальність вироку на молодого троянця, який пас батькові вівці. А той розсудив так, що почалася велика й тривала війна.

Таке «смачне» вийшло яблучко. І запам’ятали його як «яблуко розбрату».

( ведуча зачитує підказки, кожна наступна  підказка мінус один бал , максимум команда може отримати 5 балів)

Ведуча ІІ.

  1.  Цей об´єкт став головним на одній з вечірок,яку влаштував Зевс.
  2. Запросив туди багато богинь, але про одну забув. Вона надіслала в дарунок цей об´єкт, на одній із сторін написавши «Найкрасивішій».
  3. Три богині захотіли взяти це і почалася бійка.
  4. Долю цього об´єкту вирішив молодий троянець,після якого почалася довготривала війна.

Команда ІІ. Клубок Аріадни

Значення фразеологізму «нитка Аріадни» тісно пов’язана з легендою про Тесея і Мінотавра. Одного разу великий давньогрецький майстер Дедал на прохання царя Міноса створив на острові Криті палац Лабіринт. Туди уклали приймача Міноса – Мінотавра, людини-бика.

Щоб його прогодувати, цар повелів жителям міста Афіни сплачувати данину.

Кожні 9 років афінянам потрібно було відправляти на Кріт сім дівчат і стільки ж юнаків. Там їх залишали в Лабіринті на розтерзання Мінотаврові. Жорстокий цар Мінос змушував афінян платити цей жахливий податок. Тесей задумав звільнити Афіни від страшної повинності.

Тому герой відправився на Кріт разом з приреченими. Він вирішив потрапити в Лабіринт і знищити чудовисько. Коли корабель прибув на Крит, і греки зійшли на берег, дочка царя Міноса Аріадна, уражена красою Тесея, відразу ж полюбила його. Щоб герой зміг знайти дорогу в Лабіринті, вона подарувала йому клубок ниток і гострий меч.

Тесей прив’язав один кінець нитки біля входу в палац і пішов разом з усіма в глиб Лабіринту, розмотуючи клубок.

Йшов герой нескінченними ходами і переходами, в непроникній темряві, поки не відчув на своїх грудях дихання Мінотавра. Розлючений монстр кинувся на Тесея, але гострий меч розсік йому груди. Убивши чудовисько, Тесей пішов, намотуючи мерехтливу в темряві нитку на руку і вибрався з Лабіринту разом з усіма своїми супутниками. Так закінчилося це небезпечна пригода.

А про те, як Тесею вдалося його подолати, досі не забули. Сьогодні ниткою Аріадни називають спосіб, що допомагає вирішити якесь важке, заплутане питання або вийтизі скрутного становища.

ВедучаІІ.

  1. Цей об´єкт пов´язаний  з давньогрецьким майстром Дедалом і збудованою спорудою на острові Крит.
  2. У споруді мешкав Мінотавр,який кожні 9 років чекав дівчаті юнаків у жертву;
  3. Тесей прийшов визволяти приречених і отримав його із рук молодої дівчинри;
  4.  за допомогою цього об´єкту Тесей вибрався з полоненими з лабіринту.

( журі оцінює кількість підказок, якими скористалися та виставляє бали з конкурс)

 

Ведуча І.У школах давньої Греції однією з наук, що вивчалися, була риторика , а ораторське мистецтво надзвичайно цінувалося .Давайте спробуємо перевірити ораторські здібності наших шестикласниць. Пропоную продекламувати вірш давньогрецької поетеси Сапфо дівчаткам ,представницям наших команд.

( журі оцінює виразність читання поезії)

Ведуча ІІ .Логіка- наука минулого, теперішнього та майбутнього. Спробуємо знайти відгадки до логічних задач, що підготували нам грецькі вчені.

( ведуча читає по одній логічній задачі. Правильна відповідь оцінюється в 3 бали)

 

Тексти задач

 1)

Лаконичный ответ

Жители Лаконии в южной части Греции известны своей смелостью и краткостью изложения мыслей. 

Много лет назад король Филипп из Македонии с помощью многочисленной армии практически завоевал всю Грецию, кроме Лаконии. Он отправил им письмо следующего содержания: "Если я войду в ваш город, то все уничтожу и всех убью. Сдавайтесь!"

Какой лаконичный ответ получил король Филипп?

Відповідь:  ЯКЩО…

2)


Когда войска Александра Македонского добрались до Индии, походным поварам пришлось менять рацион солдат. Здесь нельзя было найти привычным грекам хлеба, маслин и сыра. Готовя для полководца мясо с рисом, повара просчитались и положили слишком много туда перца и пряностей. Чтобы смягчить вкус, повара спешно добавили туда попавшие под руку фрукты. Название нового блюда без изменений дошло до наших дней.

Что это было за блюдо?

                                   Відповідь: плов

 

Ведуча ІІ. А тепер продовжуємо конкурс кращих логіків. До вашої уваги завдання дуже просте- закінчити логічний ланцюжок.

 

На екрані почергово висвітлюються картинки однієї тематики, які необхідно завершити логічно спільним поняттям)

Приклади :

 

  1. Тінь, стадо коней – Буцефал;
  2. Гора,  Зевс-  Олімп;
  3. Море, корабель –Александрійський маяк;
  4. Острів, мінотавр-лабіринт;
  5. Маска, взуття на підборах – театр;
  6. Філліпп ІІ. Арістотель- Александр Македонський;
  7. Урвище. дитина – Спарта;
  8. Спис, воїн – фаланга;
  9. Храм Ніки, Парфенон- Акрополь;
  10.                      Александрійський маяк, Мусейон- Александрія Єгипетська.

( кожна правильна відповідь – 1 бал)

 

Ведуча І.В кожній грецькій школі  належне віддавали музиці та вчили танцювати. Мистецтво танцю було дивовижним і прекрасним. А той хто вмів гарно танцювати вважався успішним учнем. Самим розповсюдженим музичним інструментом була  (  на картинці зображення ліри) .Дітям пропонується назвати цей музичний інструмент і отримати додатковий бал)

( журі додає бал команді ,яка першою дала правильну відповідь)

Сьогодні до нас приєдналися чудові танцівниці і хочуть показати вам елементи грецького танцю.

 

                 ( дівчата в гіматіях танцюють грецький танок)

 

 

Ведуча ІІ. Нам необхідно трішки відпочити і перед інтелектуальним конкурсом влаштувати прерву

Запрошуємо на конкурс «хто я?»

( протягом 90 секунд треба вгадати кого зображено на картині .Питання задаються учасникам команди , які відповідають лише «так », або «ні»)

 

 

          БУЦЕФАЛ

 

          ЗЕВС

 ( журі оцінює швидкість до відгадки і правильність)

Ведуча ІІ. Греція – країна де жили і творили чудові науковці. Саме тут народжувалися ази деяких наук, які для нас є звичною справою Пропоную вам, шановні гості, позмагатися і продемонструвати свої інтелектуальні здібності.

 

  ( перед командами квадрат з секторами різних кольорів. Комади обирають собі колір і тему , дивляться  на квадрат запам´ятовують квадрати із своїми цифрами.Кожна правильна відповідь на питання із своєї теми –2 бали, теми суперника-3 бали , загальні питання -1 бал.)

 

1 тема ( синій колір) Александр Македонський

1   Як звали вчителя А.Македонського? ( Арістотель)

6   Який твір був улюбленим у А.Македонського ?( «Іліада»)

15 Як називався один з успішних походів А.Македонського? ( Східний)

20 Їх було 20 , і всі називалися однаково. Що це за міста? ( Александрія)

23 Яка загальна назва держави А.Македонського ? ( Імперія)

 

 

 

 

 

 

 

 

2 тема ( зелений колір) Спарта

3  Короткі і влучні вислови називають як ? (Лаконічними)

10 Найвідоміший мудрець спартанців, що запровадив закони(Лікург)

14 Із скількох років віддавали дітей на виховання із сім´ї?( із 7)

19 У скільки років спартанець міг отримати землю і одружитися? ( 30)

22Який інструмент дозволяли використовувати спартанцям для будівництва будинку? (Сокиру)

 

 

 

3 тема ( червоний колір ) Грецькі боги

5 На якій горі жили боги? (на Олімпі)

8 Як називали дітей богів? ( титани)

13 Скільки богів поділили між собою світ? ( три)

18 Як звали богиню перемоги? ( Ніка)

24 Богиню мудрості звали (Афіна)

 

 

 

4 тема ( жовтий колір ) Грецький театр

 

4  Скільки глядачів уміщав грецький театр? (до 25 тисяч)

7  Хто не мав права бути актором? ( жінка)

11 Як називався намет де переодягалися актори? ( Скене)

17 Назвіть види вистав ( трагедія, комедія)

21 Де люди брали гроші на квитки? ( давала держава)

 

5 ( білий колір )загальні питання

 

2 Влада народу це- (демократія)

9 Один з відомих грецьких тиранів (Пісістрат)

12 З якою державою воювала Греція у 5 столітті до н.е.( Персія)

16Скільки днів тривали Олімпійські ігри в Греції ? ( 5)

25 Хто такий Демосфен? ( оратор)

 

   ( журі підраховує кількість балів)

Ведуча І.  Грецькі учні обов´язково опановували математику, проте не таку як зараз. Вони знали лише чотири дії, які всім нам відомі. То ж спробуємо розв´язати історичну задачу.

Текст: Марафонська битва відбулася у 490 році до н.е. Скільки років минуло відтоді?

     490

+2019

________________

=   2  5  0 9років

 

 

  ( журі оцінює конкурс)

 

Ведуча ІІ Ми наближаємося до фіналу нашої мандрівка і залишилося відвідати єдину зупинку «Олімпійську». А допоможуть нам в цьому класні керівники класних команд. Переможців у Греції нагороджували лавровими вінками . Давайте будемо спритними і разом з Андрієм Івановичем і Світланою Миколаївною виготовимо лавровий вінок, адже не дивлячись на результати ви вже є переможці. Вам даємо 5 хвилин.

 

(журі підводить загальні результати і оголошує кількість набраних балів( цукерок) та визначають їх кількість за вагою на терезах Феміди. Можна використати фізичні ваги. Підводиться загальний підсумок. Оголошуються результати гри, триває нагородження)

 

Вчитель . А тепер час повертатися вже до дому. Дякуємо , Греція , за гарну і змістовну подорож!

docx
Додав(-ла)
Марусик Олена
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Пометун О.І., Мороз П.В., Малієнко Ю.Б.)
Додано
11 березня
Переглядів
444
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку