Збагачувати дітей музичними враженнями (слухання запису фрагментів народних оркестрів), продовжувати вчити виразно співати знайомі пісні, відображаючи голосом характер музики. Продовжувати вчити орієнтуватися у просторі під час виконання музично-ритмічних рухів. Вміти відображати ритмічний малюнок мелодії. Спонукати дітей до активних творчих проявів у завданнях та музичних іграх. Заохочувати до гри на різних музичних інструментах. Виховувати естетичне сприймання навколишнього світу та рідної природи засобами музики.
Мандрівка струмочка
Музичне заняття у старшій групі
Музичний керівник:
Павчук О. В.
Мета: Збагачувати дітей музичними враженнями (слухання запису фрагментів народних оркестрів), продовжувати вчити виразно співати знайомі пісні, відображаючи голосом характер музики. Продовжувати вчити орієнтуватися у просторі під час виконання музично-ритмічних рухів. Вміти відображати ритмічний малюнок мелодії. Спонукати дітей до активних творчих проявів у завданнях та музичних іграх. Заохочувати до гри на різних музичних інструментах. Виховувати естетичне сприймання навколишнього світу та рідної природи засобами музики.
Обладнання:
Хід заняття
Музичний зал обладнано під лісову галявину. Звучить укр.. нар мелодія, до залу заходить дівчинка.
Дівчинка (співає):
Ой, устала я раненько,
Тай умилася чистенько.
Побіжу я до криниченьки,
Принесу в хату водиченьки.
(Дівчинка іде до криниченьки, зустрічає дітей, котрі граються на галявині. Звучить музика В. Костенко . З’являються діти, одягнені в костюми «лелек».)
Муз.керівник: Діти, а хто завітав до нас у гості?Давайте привітаємося до наших гостей, зробимо парканище тай послухаємо, про що вони поведуть свою розмову.
Лелеки під музику В. Шаїнського співають
Лелеки: День добрий, день добрий,
День добрий, день добрий –
Ліси і гай!
День добрий, день добрий,
День добрий, день добрий,
Ліси і гай!
День добрий, день добрий,
День добрий, день добрий –
Поля і сади!
День добрий, день добрий,
День добрий, день добрий –
Вернувся я в рідні краї!
Лелека 1: Одна Батьківщина, і двох не буває –
Місця, де родилися, завжди святі.
Лелека 2: Хто рідну оселю свою забуває,
Той долі не знайде в житті.
Під веселу укр.. нар. мелодію лелеки вилітають із залу.
Муз.керівник: Діти, а який настрій був у лелек?
Діти: Настрій у лелек веселий, тому, що вони повернулися до рідних місць, де є непорушне їхнє гніздо, де вони виведуть своїх діточок.
Дитина 1: У рідному краї і серце співає,
Лелеки здалека нам весни несуть.
У рідному краї і небо безкрає –
Потоки, потоки, мов струни, течуть.
Дитина 2: Весна красна до нас прийшла,
Куди ступає – сонце сяє,
Все навколо оживає.
А ще - пробуджує від сну,
Нашу землю чарівну.
Дитина 3: Сонечко, сонечко, глянь у віконечко!
Діткам маленьким з неба засяй!
Барвами, квітами, ніжними вітами,
Співом пташиним їх забавляй.
Муз.керівник: Хлопці, дівчата! Досить розмовляти, ходімо хоровод водити.
Хоровод «Весняний хоровод» сл.. і муз. М. Лисенко
Дитина 4: Друзі, подивіться – маленька хмаринка пропливає, дощик весняний наближається.
Дитина 5: А в народі кажуть: «З малої хмарки – великий дощ буває».
Муз.керівник: Давайте покличемо його.
Укр.. нар. пісня «Іди, іди, дощику» підігрування на муз. інструментах.
Діти виконують етюд « Горобці» - імітують рух горобців, котрі радіють весняним дням.
Муз.керівник: Птахи зраділи теплим весняним краплям. А де ми ще можемо бачити крапельки води?
Діти: Коли іде дощ, коли з’являється роса, коли тануть сніги та бурульки.
Муз.керівник: В яку пору року краплинки бувають сумними?
Діти: Сумними краплини бувають восени, тому що холодно, а зимою їх Снігова Королева перетворить на сніжинки. Вони не можуть мандрувати.
Муз.керівник: А коли вони веселі?
Діти: Весною і літом краплини можуть мандрувати. Багато краплин збираються разом і утворюють струмочок.
Виконується танок «Таночок краплинок» під укр.. нар. мелодію. Вкінці таночка з’являється «Струмочок» - дитина, зодягнена в костюм струмочка.
Муз.керівник: Струмочок, почекай, куди ти поспішаєш?
Струмочок: Я поспішаю на лісову галявину. Діти, ходіть зі мною.
Струмочок попереду, а діти за ним поспішають змійкою на лісову галявину. Тут їх зустрічають лісові герої.
Лісовик: Завітайте у наш ліс!
Повітруля: Завітайте в наше поле!
Мавка: Вчора поле було голе,
А тепер кругом розмай!
Повітруля: Як радіє комашинка!
Мавка: Звеселилася травинка!
Лісовик: Все живе життя бажає!
Всі разом: Радо весну зустрічає!
Звучить весняна мелодія з голосами зозулі, солов’я та інших весняних птахів муз. М. Лисенка
Лісовик: Годі спати – час співати!
Вже щебечуть солов’ї,-
Дивна пташка закувала,
Чи впізнали ви її?
Індивідуальний спів пісні «Зозуленька» укр.. нар. пісня. Хоровод з віночками «Ку-ку»- укр.. нар. мелодія. Вкінці хороводу віночки залишають на підлозі.
Дитина 6: Та не все лише співають
Ледь світає – за роботу!
Все в природі оживає,
Весну в праці звеличають.
Вилітає Бджілка з кошиком, кружляє навколо квітів.
Дитина 7: Ось невтомна мандрівниця,
Серед поля щось шукає,
В кожну квітку заглядає
О це справжня трудівниця!
Пісня бджілки.
Повітруля: Ображать її не можна,
Не тривож старанний пошук!
Зате меду повний кошик
Принесе у вулик кожна.
Бджілка летить до вулика.
Струмочок: Так сподобалася пісенька бджілки, побіжу за нею.
З’являється жабка.
Жабка: Ква – ква. Куди це ти зібрався, Струмочок?
Струмочок: Та я мандрую по землі, мені потрібно через твоє болото пробігти.
Жабка: Я тебе зможу пропустити, але треба виконати три завдання.
Вони знаходяться на листках водяних лілей.
Струмочок: Я згоден, тому, що в цьому мені допоможуть діти.
1-ше завдання.
Жабка: Скажи, де я живу, але так побудуй свою відповідь, щоб вона складалася з коротких і довгих звуків.
Струмочок: Діти, допоможіть скласти відповідь!
Струмочок одягає дітям 2-3 шапочки – капелюшки – жабки.
Струмочок: Жабка, жабка, де твоя хатка?
Діти: На болоті, на болоті, на болоті хатка!
2-ге завдання. В яких укр.. нар. казках герої співають пісні? Назвіть ці казки і заспівайте пісні цих героїв.
Діти: Казка « Колобок», « Козенята і вовк», «Коза - дереза» та інші.
Муз.керівник: У казці колобок, згадайте , з яким настроєм спочатку співав колобок.
Діти: У колобка настрій був веселий, радісний.
Муз.керівник: Давайте станемо коло дзеркала і покажемо цей настрій.
Діти: Співають
Я Колобок, Колобок!
Я по засіку метений,
Я на яйцях спечений,
Я від баби утік,
Я від діда утік,
То й від тебе утечу.
Муз.керівник: А тепер заспівайте так, щоб показати настрій Колобка, коли він у Лисиці на носі сидів.
Діти вихваляючись, виконують.
3-тє завдання.
Муз.керівник: Необхідно відстукати ритмічний малюнок: 1-3-1.
Струмочок: Я не виконаю такого складного завдання, бо не вмію.
Муз.керівник: Не хвилюйся, Струмочок, зараз діти тобі допоможуть.
Проводиться гра «Телефон», або на вибір…
Струмочок: (радісно). Навчився, навчився! (плескає в долоні ритмічний малюнок).
Жабка: вихваляє Струмочок і пропускає його через своє болото.
Муз.керівник: Діти, а де це наш Іванчик подівся?
Проводиться укр.. нар. гра «Іваночку», з’являється Грицько.
Діти: Грицько, на кого ти схожий? Де ти був?
Грицько: Гуляв.
Діти: А чого це ти такий брудний?
Дівчата: Грицькр – тицько!
Хлопці: По болоту ходив!
Всі разом: Жабенят ловив!
Інсценівка «Нечемний Гриць», сл.. В. Щурата, муз В. Верховинця.
По закінченні діти ведуть Грицька до струмочка, вмивають, витирають рушничком.
Діти: Хлюп, хлюп водиченька,
Хлюп , хлюп на личенько,
І на ручки і на ніжки -
Хлюп, хлюп, хлюп.
Грицько: Діти, як гарно ви мене вмили, причепурили! Дякую і тобі, Струмочку, за водичку.
Струмочок: А я дякую всім дітям, за їх пісні, таночки. Давайте мандрувати разом.
Веселою грою «Струмочок», діти виходять з музичного залу.