Мандрівка струмочка. розробка музичного занятт для старшого віку

Про матеріал

Збагачувати дітей музичними враженнями (слухання запису фрагментів народних оркестрів), продовжувати вчити виразно співати знайомі пісні, відображаючи голосом характер музики. Продовжувати вчити орієнтуватися у просторі під час виконання музично-ритмічних рухів. Вміти відображати ритмічний малюнок мелодії. Спонукати дітей до активних творчих проявів у завданнях та музичних іграх. Заохочувати до гри на різних музичних інструментах. Виховувати естетичне сприймання навколишнього світу та рідної природи засобами музики.

Перегляд файлу

Мандрівка струмочка

Музичне заняття у старшій групі

Музичний керівник:

Павчук О. В.

 

 

Мета: Збагачувати дітей музичними враженнями (слухання запису фрагментів народних оркестрів), продовжувати вчити виразно співати знайомі пісні, відображаючи голосом характер музики. Продовжувати вчити орієнтуватися у просторі під час виконання музично-ритмічних рухів. Вміти відображати ритмічний малюнок мелодії. Спонукати дітей до активних творчих проявів у завданнях та музичних іграх. Заохочувати до гри на різних музичних інструментах. Виховувати естетичне сприймання навколишнього світу та рідної природи засобами музики.

 

Обладнання:

 

 

Хід заняття

Музичний зал обладнано під лісову галявину. Звучить  укр.. нар мелодія, до залу заходить дівчинка.

 

Дівчинка (співає):

Ой, устала я раненько,

Тай умилася чистенько.

Побіжу я до криниченьки,

Принесу в хату водиченьки.

 

(Дівчинка іде до криниченьки, зустрічає дітей, котрі граються на галявині. Звучить музика В. Костенко . З’являються діти, одягнені в костюми «лелек».)

Муз.керівник: Діти, а хто завітав до нас у гості?Давайте привітаємося до наших гостей, зробимо парканище тай послухаємо, про що вони  поведуть свою розмову.

Лелеки під музику В. Шаїнського співають

 

Лелеки:      День добрий, день добрий,

                     День добрий, день добрий –

                     Ліси і гай!

                     День добрий, день добрий,

                     День добрий, день добрий,

                     Ліси і гай!

                     День добрий, день добрий,

                     День добрий, день добрий –

                     Поля і сади!

                     День добрий, день добрий,

                     День добрий, день добрий –

                     Вернувся я в рідні краї!

Лелека 1:  Одна Батьківщина, і двох не буває –

               Місця, де родилися, завжди святі.

Лелека 2:  Хто рідну оселю свою забуває,

                    Той долі не знайде в житті.

 

Під веселу укр.. нар. мелодію лелеки вилітають із залу.

 

Муз.керівник:      Діти, а який настрій  був у лелек?

 

Діти:             Настрій  у лелек веселий, тому, що вони повернулися до рідних місць, де є непорушне їхнє гніздо, де вони виведуть своїх діточок.

 

Дитина 1:                 У рідному краї і серце співає,

                                   Лелеки здалека нам весни несуть.

                                   У рідному краї і небо безкрає –

                                   Потоки, потоки, мов струни, течуть.

 

Дитина 2:                 Весна красна до нас прийшла,

                                   Куди ступає – сонце сяє,

                                   Все навколо оживає.

                                   А ще - пробуджує від сну,

                                   Нашу землю чарівну.

 

Дитина 3:                 Сонечко, сонечко, глянь  у віконечко!

                                   Діткам маленьким з неба засяй!

                                   Барвами, квітами, ніжними вітами,

                                   Співом пташиним їх забавляй.

 

Муз.керівник:      Хлопці, дівчата! Досить розмовляти, ходімо хоровод водити.

Хоровод  «Весняний хоровод» сл.. і муз. М. Лисенко

 

Дитина 4:         Друзі, подивіться – маленька хмаринка пропливає, дощик весняний наближається.

Дитина 5:          А в народі кажуть: «З малої хмарки – великий дощ буває».

          

Муз.керівник:      Давайте покличемо його.

 

Укр.. нар. пісня «Іди, іди, дощику» підігрування на муз. інструментах.

Діти виконують етюд « Горобці» - імітують рух горобців, котрі радіють весняним дням.

 

Муз.керівник:      Птахи зраділи теплим весняним краплям. А де ми ще можемо бачити крапельки води?

 

Діти:             Коли іде дощ, коли з’являється роса, коли тануть сніги та бурульки.

 

Муз.керівник:      В яку пору року краплинки бувають сумними?

 

Діти:             Сумними краплини бувають восени, тому що холодно, а зимою їх Снігова Королева перетворить на сніжинки. Вони не можуть мандрувати.

 

Муз.керівник:      А коли вони веселі?

 

Діти:             Весною і літом краплини можуть мандрувати. Багато краплин збираються разом і утворюють струмочок.

 

Виконується танок  «Таночок краплинок» під укр.. нар. мелодію. Вкінці таночка з’являється «Струмочок» - дитина, зодягнена в костюм струмочка.

 

Муз.керівник:      Струмочок, почекай, куди ти поспішаєш?

 

Струмочок:      Я поспішаю на лісову галявину. Діти, ходіть зі мною.

Струмочок попереду, а діти за ним поспішають змійкою на лісову галявину. Тут їх зустрічають лісові герої.

 

Лісовик:        Завітайте у наш  ліс!

Повітруля:    Завітайте в наше поле!

Мавка:           Вчора поле було голе,

                        А тепер кругом розмай!

 

Повітруля:    Як радіє комашинка!

Мавка:           Звеселилася  травинка!

Лісовик:        Все живе життя бажає!

Всі разом:      Радо весну зустрічає!

 

Звучить весняна мелодія з голосами зозулі, солов’я та інших весняних птахів муз. М. Лисенка

 

Лісовик:        Годі спати – час співати!

                        Вже щебечуть солов’ї,-

                        Дивна пташка закувала,

                        Чи впізнали ви її?

Індивідуальний спів пісні «Зозуленька» укр.. нар. пісня. Хоровод  з віночками «Ку-ку»- укр.. нар. мелодія. Вкінці хороводу віночки залишають на підлозі.

 

Дитина 6:          Та не все лише співають

                            Ледь світає – за роботу!

                             Все в природі оживає,

                             Весну в праці  звеличають.

Вилітає Бджілка з кошиком, кружляє навколо квітів.

 

Дитина 7:        Ось невтомна мандрівниця,

                          Серед поля щось шукає, 

                          В кожну квітку заглядає

                          О це справжня трудівниця!

Пісня бджілки.

 

Повітруля:      Ображать її не можна,

                           Не тривож старанний пошук!

                           Зате меду повний кошик

                           Принесе у вулик кожна.

Бджілка летить до вулика.

Струмочок:      Так сподобалася пісенька бджілки, побіжу за нею.

 

З’являється жабка.

Жабка:          Ква – ква. Куди це ти зібрався,  Струмочок?

 

Струмочок:      Та я мандрую по землі, мені потрібно через твоє болото пробігти.

 

Жабка:          Я тебе зможу пропустити, але треба виконати три завдання.

Вони знаходяться на листках водяних лілей.

 

Струмочок:      Я згоден, тому, що в цьому мені допоможуть діти.

 

1-ше завдання.

Жабка:          Скажи, де я живу, але так побудуй свою відповідь, щоб вона складалася з коротких і довгих звуків.

 

Струмочок:      Діти, допоможіть скласти відповідь!

Струмочок одягає дітям 2-3 шапочки – капелюшки – жабки.

 

Струмочок:      Жабка, жабка, де твоя хатка?

 

Діти:                    На болоті, на болоті, на болоті хатка!

 

2-ге завдання.     В яких укр.. нар. казках герої співають пісні? Назвіть ці казки і заспівайте пісні цих героїв.

 

Діти:                    Казка « Колобок»,  « Козенята і вовк», «Коза - дереза» та інші.

 

Муз.керівник:      У казці колобок, згадайте , з яким настроєм спочатку співав колобок.

 

Діти:                    У колобка настрій був веселий, радісний.

 

Муз.керівник:      Давайте станемо коло дзеркала і покажемо цей настрій.

 

Діти:           Співають

                             Я Колобок, Колобок!

                             Я по засіку метений,

                             Я на яйцях спечений,

                             Я від баби утік,

                             Я від діда утік,

                             То й від тебе утечу.

 

Муз.керівник:      А тепер заспівайте так, щоб показати настрій Колобка, коли він у Лисиці на носі сидів.

Діти вихваляючись, виконують.

 

3-тє завдання.    

 

Муз.керівник:      Необхідно відстукати ритмічний малюнок: 1-3-1.

 

Струмочок:      Я не виконаю такого складного завдання, бо не вмію.

 

Муз.керівник:      Не хвилюйся, Струмочок, зараз діти тобі допоможуть.

Проводиться гра «Телефон», або на вибір…

 

Струмочок:      (радісно). Навчився, навчився! (плескає в долоні ритмічний малюнок).

Жабка:          вихваляє Струмочок і пропускає його через своє болото.

 

Муз.керівник:      Діти, а де це наш Іванчик подівся?

 

Проводиться укр.. нар. гра «Іваночку», з’являється Грицько.

 

Діти:           Грицько, на кого ти схожий? Де ти був?

 

Грицько:     Гуляв.

 

Діти:            А чого це ти такий брудний?

 

Дівчата:       Грицькр – тицько!

Хлопці:        По болоту ходив!

Всі разом:    Жабенят ловив!

Інсценівка «Нечемний Гриць», сл.. В. Щурата, муз В. Верховинця.

По закінченні діти ведуть Грицька до струмочка, вмивають, витирають рушничком.

 

Діти:            Хлюп,  хлюп водиченька,

                     Хлюп , хлюп на личенько,

                     І на ручки і на ніжки -

                     Хлюп, хлюп, хлюп.

Грицько:     Діти, як гарно ви мене вмили, причепурили! Дякую і тобі, Струмочку, за водичку.

 

Струмочок:     А я дякую всім дітям, за їх пісні, таночки. Давайте мандрувати разом.

Веселою грою «Струмочок», діти виходять з музичного залу.

 

docx
Додано
25 червня 2018
Переглядів
792
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку