Матеріал підготовано для участі у конкурсі "Вчитель року", як один з етапів. До теоретичного матеріалу додається презентація. Майстер-клас розраховано на учнів 5 класу.
Мастер-клас : «Розвиток комунікативної компетентності учнів 1-11 класів через використання ІКТ на уроках англійської мови».
Мета: ознайомити з можливостями використання ІКТ на основних етапах уроку з англійської мови
Обладнання: картки, які спроектовані на екран через медіа проектор.
Установчо-мотиваційна частина:
Шановні колеги! До вашої уваги пропонується майстер-клас «Розвиток комунікативної компетентності учнів 1-11 класів через використання ІКТ на уроках англійської мови». На прикладі уроку з англійської мови в 5 класі з теми «Відпочинок і дозвілля» я покажу, як можна використаи ІКТ на окремих етапах уроку. У своєму мастер-класі я хочу продемонструвати, як можна удосконалити та оптимізувати навчальний процес, урізноманітнити форми роботи та зробити урок цікавим і незабутнім для учнів.
Отже, І етап на якому можна використати ІКТ – етап мотивації та повідомлення теми уроку.
Let’s pretend that you are the pupils of the 5 form! (уявіть, що ви учні 5 класу). You have got an envelope number 1. Take it and open. (Жестами показую, що потрібно зробити). Here you can see pictures (вказую на малюнки) and words (вказую на слова). Try to match them please (спробуйте поїднати їх).Слайд 1 And now look at the blackboard and check the task (вказую на дошку). Look at the first letters of your words and make a word (подивіться на перші літери ваших слів і утворіть слово) What word have you got (яке слово ви отримали). OK, very good. Слайд 2 Yes, it is REST. So the theme of our lesson is the REST. (добре, тема нашого уроку “Відпочинок»). Таким чином було здійснено мотивацію навчання і за допомогою використання методу проблемного навчання було повідомлено тему уроку.
Наступний етап – актуалізація набутих знань. For the next types of activity you need to make three groups. (показую жестом) All of you decided to have a rest in different places. (Ви вирішили відпочити в різних місцях) (Вказую жестом на дошку і коментую) Слайд 3 The First group will go to the forest. The second group will go to the museum and the third group will go to the sea. And for every kind of rest you have got different bags. What things will you take with you into the bag? (які речі ви візьмете з собою) You have got an envelope number 2 Take it and open. (Жестами показую, що потрібно зробити). Here you can see pictures (вказую на малюнки) and words (вказую на слова). Try to match them please (спробуйте поїднати їх). At the blackboard you can see a help. (на дошці ви можете побачити підказку). Ok, well done. Let’s check up your works. (добре, давайте перевіримо ваші роботи). Look at the blackboard once again.
Таким чином, учні повторили лексичні одиниці теми і самостійно перевірили свої знання.
Сучасний урок англійської мови характеризується великою інтенсивністю та вимагає від учнів концентрації уваги і напруження сил незалежно від віку учня, бо на таких уроках використовуються тренувальні вправи у великій кількості. Слід пам’ятати, що вчитель, який бажає щось міцно закріпити у дитячій пам’яті, повинен потурбуватися про те, щоб як можна більше органів відчуття - око, вухо, голос, м’язові рухи - прийняли участь у запам’ятовуванні. Різноманітні методичні засоби значно підвищують працездатність дітей, бо залучають до роботи інші аналізатори, нові, не втомлені ділянки кори головного мозку. Зняти втому, підвищити працездатність допоможуть засоби релаксації, багаторазові фізкультхвилинки, на які можна відводити 3-5 хвилин. Після фізкультхвилинки учні стають більш активними, їхня увага активізується, з’являється зацікавленість у подальшому засвоєнні знань. Отже і ми з вами трохи відпочинемо.
During the rest people are very happy and joyful. And we shall be happy, too. (A song “If you happy and you know it…”) (протягом відпочинку люди завжди щасливі і радісні. І спробуємо теж бути щасливими.)
Трохи відпочивши ми переходимо до наступного етапу нашого заняття – перевірка набутих знань. У своїй роботі я використовую різні способи перевірки знань учнів. Але у зв'язку з тим, що останнім часом при проведенні олімпіад, конкурсів, пізнавальних ігор, учням пропонуються завдання у формі тестування, я стала приділяти більше уваги і цьому способу. Крім того, мене приваблює те, що тестовий контроль - це оперативна перевірка якості засвоєння, негайне виправлення помилок, високий ступінь об'єктивності одержуваних результатів, заповнення прогалин. Таким чином, це дає можливість учителеві швидко здійснити перевірку знань учнів і без зайвої витрати часу і сил обробити отриману інформацію. Отже, вашій увазі я пропоную невеличкий тест з вивченого матеріалу. Look at the blackboard, here is the question and your task is to choose the correct answer. (вказую на дошку, читаю запитання, обирають відповіді)
Висновок
З усіх існуючих засобів навчання комп'ютери щонайкраще "вписуються" в структуру навчального процесу, найбільш повно задовольняють дидактичним вимогам і максимально наближають процес навчання англійської мови до реальних умов. Нові інформаційні технології, що застосовуються методично грамотно, підвищують пізнавальну активність учнів, що, безсумнівно, призводить до підвищення ефективності навчання. Можливості комп'ютера сприяють розвитку інтересу учнів до англійської мови, дозволяють говорити про учнів, як про високоосвічених інтелектуальних особистостях.