Математична гра «КВК»
1 клас
Мета. Закріпити знання учнів, розвивати мислення, увагу, пам'ять, кмітливість, винахідливість, виховувати старанність, любов до математики.
Обладнання. Записи на дошці, вирізані з картону хмаринка з краплинками, квіти, на яких приклади з відповідями, малюнки будиночків з числами, картки з предметними малюнками, картки з цифрами.
Хід гри
І. Вступне слово вчителя.
П. Проведення гри.
1 конкурс. «Полий квіти»
На дошці - хмаринка з краплинками, квіти з прикладами. На краплинках -відповіді до прикладів. Діти повинні перенести краплинку до квіточки. 1 команда
4+1 8+0 7-1 0+6
1+5 10-1 6-6 3 + 4
2 команда |
|
|
5+1 7+0 |
6-1 |
0 + 2 |
1+3 10-2 |
4-4 |
5 + 2 |
2 конкурс. «Мої сусіди»
На аркуші паперу намальований будиночок з числом. Учні називають сусідів цього числа. 1 команда
6 2 8
2 команда
7 5 9
3 конкурс. «Футбол»
Учень однієї команди називає будь-який приклад і вказує на учня з іншої команди, який буде відповідати. І навпаки.
4 конкурс. «Задачки-вірші»
Кошеня та слоненя. Поможіть-но, малюки, Полічити іграшки, (б)
2. Скільки пиріжків спекла матуся?
Пироги готує мати.
Буде діток пригощати. Для Наталки, Вови, Колі, Тані, Валі, Галі, Олі Пиріжки уже готові. Ще один котусь украв І під лавку заховав. (8)
3. Найвеселіші мишенята
Учотирьох пішли гуляти.
А п'ятеро прийшли пізніше, І стало всім ще веселіше. Вони сміялись і співали. А скільки їх? Порахували? (9)
4. Скільки різного у ранці!
Я збираю в нього вранці:
Фарби, пензлика та зошит,
Ручку, гумку та линійку.
Там щоденник,
Ключ, сніданок, олівець,
І Буквар — всьому вінець. (11)
5. їжачок по лісу йшов,
На обід гриби знайшов.
Під березою — один,
Двоє під дубочком.
Скільки буде в іжачка
В кошику грибочків? (2+1=3)
5 конкурс. «Будь уважним»
Вчитель показує картки з предметними малюнками, а учні піднімають картки з відповідними цифрами.
6 конкурс. «Знак дії»
Вписати пропущений знак дії « + » або « - ».
1 команда
4...4=8
0...9=9
З...1=2
1 команда
1. Я, Сергійко, Коля, Ванда -
Це вже зіграна команда.
Женя, поки що, та Ігор -
Лиш готуються до ігор.
Коли навчимо ми їх,
Скільки буде нас усіх? (б)
2. Щосили голосить коза:
- Ой, біда, біда, біда!
Всі розбіглися малята, Мої любі козенята! Одне - у ліску, Друге - у стіжку. А де інші малюки? Той мужиче пісеньки, Той стрибнув у діжку, Лиш найменший в ліжку. Підрахуй та підкажи, Скільки діток у кози. (5)
3. Пані багаж рахувала —
Речей щось лишилось замало:
Валіза, софа і картина,
Коробка, баул та корзина...
А де ж цуценя загубилось? Втекло, а чи вдома лишилось? Речі мерщій порахуйте, Та скільки лишилось — з'ясуйте, (б)
4. Мишки кішки налякались.
По кутках порозбігались.
Одна — у шпаринку.
Ще дві — вже за нею.
Скільки всього там буде мьішей? (1 +2
5. П'ять кошенят пісок копають,
На сонці троє засмагають,
А двоє бавляться в траві.
То скільюі їх? Скажіть мені. (10)
2 команда
1. На дивані рівно в ряд
Ляльки Танині сидять:
Два ведмедя, Буратіно,
Ще й веселий Чіполіно,
20... 1=19 15...5=20
6..3 = 3 2 команда
18... 8=10
10 ...2= 12
3...4 = 7
17...7= 10
10... 1=11
20... 10=10
7конкурс. «Числа» 1 команда
Поставити потрібні числа, щоб утворилися різні випадки складу числа 7.
7 = ...+ 7 = ...+ 7 = ...+ 7 = ...+ 7 = ...+
2 команда
Поставити потрібні числа, щоб утворилися різні випадки складу числа 6.
6 = ... + ..
6=... + ..
6 = ... + ..
6 = ... + ..
6 = ... + .,
8 конкурс. «Задача»
1 команда
Придумати задачу на додавання та записати її розв'язання.
2 команда
Придумати задачу на віднімання та записати її розв'язання.
ІV. Підсумок.
Журі підводить підсумки гри. Команда, що перемогла, нагороджується грамотою, а команда переможених - заохочувальним призом.