Математична гра "Найрозумніший"

Про матеріал
Конспект відкритого заходу з математики. Для учнів 6 класу з поглибленим вивченням математики (освітня програма Харік).
Перегляд файлу

Математична гра для учнів 6 класу «Найрозумніший»

Мета: формувати пізнавальний інтерес до вивчення математики; розвивати логічне мислення, математичну культуру учнів;  виховувати наполегливість у досягненні мети, почуття відповідальності та взаємоповаги.

Обладнання: інтерактивна дошка з презентацією, грамота для переможця та сертифікати для учасників.

(Зал святково прибраний: портрети видатних математиків, вислови про математику)

Математика – цариця всіх наук.

Ян Снядецький

Природа формує свої закони мовою математики

Г. Галілей

Математику ще й тому вивчати слід, що вона розум до ладу приводить.

М. В. Ломоносов

Люди, що засвоїли великі принципи математики, мають на один орган чуття більше.

Ч. Дарвін

Хід змагання

І. Вступне слово вчителя

Доброго дня, дорогі друзі! Я рада вас вітати на сьогоднішній грі «Найрозумніший», яка присвячена математиці. У класі ви бачите багато висловів про математику відомих письменників, учених, поетів. Не всі ви в майбутньому станете математиками, але математика потрібна і в науці, і в техніці, і в повсякденному житті.

Нехай ті учні, яким математика досі здавалася нудною та нецікавою наукою сьогодні переконаються, що вона весела та захоплююча.

Сьогодні ви зможете показати не тільки знання з математики, але й уміння міркувати, зіставляти, знаходити вихід із складних ситуацій. Нехай під час змагання пануватимуть кмітливість, наполегливість, впевненість, довіра та повага один до одного. Усі ці складові допоможуть отримати вам перемогу. Хай щастить!

Наша сьогоднішня гра складається із таких турів:(2 слайд)

1. Знайомство з учасниками.(2 слайд)

2. Бліцтурнір. (2 слайд)

3. Тема.( 2 слайд)

4. Дуель.( 2 слайд)

Виявити найкмітливіших, найрозумніших і найстаранніших учнів люб’язно погодилися:

1.

2.

Знайомство  (3 слайд)

Отже, розпочинаємо І тур. Кожен із учасників повинен коротко представити себе.

Враховуються оригінальність і неординарність виступу. Найбільша кількість балів – 5.

Бліцтурнір. (слайд 4)

А тепер учасників чекає бліцтурнір, де можна заробити по одному балу за кожну правильну відповідь. До кожного запитання наводиться три відповіді. На аркушах паперу у вас є завдання їх потрібно виконати. Хто отримає найбільшу кількість балів, той матиме шанс розпочинати наступний конкурс першим. Але попереджаю, що після цього конкурсу залишиться лише 6 гравців. На все у вас є дві хвилини!

1.Одиницею маси є:

1. 1ц;     2. 1л;       3. 1 км.

2. Кут, градусна міра якого 30, називають: 

1. тупим;    2. розгорнутим;     3. гострим.

3. Яке натуральне число найбільше?

1. квадрильйон;       2. не існує;    3. секстильйон.

4. Одне яйце варять протягом 4хв. За скільки хвилин можна зварити 5 яєць? 

1. за 20 хв;    2. за 10 хв;      3. за 4 хв.

5. У батька 5 дочок. Кожна дочка має брата. Скільки дітей у батька? 

1. 10;     2. 6;   3. 5.

6. Який кут утворюють годинна і хвилинна стрілки годинника, коли годинник показує 6 год?              1. Розгорнутий;     2. Тупий;         3. Прямий.

7. Добуток  0,2 * 5 дорівнює: 

1. 10;    2. 1;    3. -1.

8. Найменше спільне кратне чисел 3 і 5: 

1. 30;   2. 15;   3. 10.

9. Число 5/6:

1. натуральне;     2. ціле;     3. дробове.

10. Модуль числа це: 

1.Завжди невід’ємна величина;   2. Завжди від’ємна величина;    3. Завжди число 0.

11. Як називається сота частина числа? 

1. відсоток;   2. ар;      3.міліметр.

12. Число 21: 

1. просте;    2. складене;   3. дробове.

13. Яке найменше натуральне число? 

1. 0;    2. не існує;   3. 1.

14. Що таке 1 центнер?

1. 1000 кг;    2. 100 кг;  3. 10 кг.

15. Яке число можна поділити на нуль? 

1. жодного;  2. всі;  3. 0.

16. Виберіть запис, що означає пропорцію: 

1. a+b=c+d;      2. a:b=c:d;  3. a-b=c-d.

17.  0,02 – це:

1. 2%;      2. 20%;        3. 10%.

18. Відношенням двох чисел називають:

1. частку двох чисел;    2. різницю двох чисел;    3. добуток двох чисел.

19. При скороченні дробу на одне й те ж саме число: 

1. Ділять чисельник;      2. Множать знаменник;   3. Ділять знаменник і чисельник.

20. Тупим є кут, градусна міра якого: 

1. 1700;   2. 300;       3. 900.

 

Учитель. Поки журі визначатиме шістьох учасників ІІІ туру, ми послухаємо,  що приготували вболівальники для підтримки своїх друзів. Отож, «Математична рекламна пауза».(слайд 5)

Ода цифрам (Шульга рассказывает стих)

Яскравим сонцем, щедро вмиті

Знаменні цифри історичні.

Вони, немов розквітлі віти,

Ласкаво дивляться в обличчя.

Хто каже — цифри безсловесні?

Вони ідуть назустріч веснам.

В далекій тундрі і аулі

Ми їхню мову всюди чуєм.

Звучать вони, як пісня слави,

Як велич нашої держави.

В них мрія серця ожива,

У них дерзань палкі слова.

То тріпочуть, як листочки,

То шикуються в рядочки.

Вони в перебігу гудків,

В роботі річок і полів.

Дарма, що цифри без прикрас,

Вони — змагання наше й сила

У необхідний, скрутний час,

До щастя зоряного крила.

 (Слово журі).

(слайд 6) Учитель. Наступний конкурс називається «Тема». Теми, як ви здогадалися, пов’язані з основними розділами математики. Пропоную 6 тем, кожна з яких має 10 запитань, які коштують по 1 балу. Якщо гравці дадуть правильні відповіді на усі 10 запитань, то одержать 5 балів бонусу. Кожен гравець має право дати відповідь на запитання, якщо суперник на нього не відповів, і отримати додатковий бал. Отже, максимальна кількість балів за цей тур не обмежена. (ученики выбирают раздел и будут отвечать  на 10 вопросов первый клик – вопрос, второй клик ответ, когда вопросы  закончаться мы переходим по стрелочке назад к 6 слайду)

Натуральні числа.(ссылка на 7 слайд.)

1. Яке найменше натуральне число?  (1)

2. Найкоротший місяць року.  (Лютий)

3. Клас, що йде після класу мільйонів.  (Клас мільярдів)

4. Скільки буде, якщо 10 поділити на його половину?  (2)

5. Що важче 1 кг вугілля чи 1 кг пуху?  (Однакові)

6. Найбільше двоцифрове число, що ділиться на 5.  (95)

7. Дія, що виконують для знаходження добутку.  (Множення)

 

Дробові числа.

1. Дробову риску можна розуміти як знак…  (Ділення)

2. Сота частина числа.  (Відсоток)

3. Дріб, у якого чисельник більший за знаменник.  (Правильний)

4. Який дріб завжди менший за одиницю?  (Правильний)

5. Чи може частка двох чисел дорівнювати нулю?  (Так)

6. Ділення чисельника та знаменника дробу на їх спільний дільник. (Скорочення)

7. Знайди 3% від числа 100.  (3)

Геометричні фігури

1. Чотирикутник, у якого всі сторонни рівні.  (Квадрат)

2. Лінія, яка не має  початку і кінця.  (Пряма)

3. Сума всіх сторін  фігури.  (Периметр)

4. Кут, градусна міра якого менша за 90градусів.  (Гострий)

5. Прилад для вимірювання кутів.  (Транспортир)

6. Формула площі прямокутника (S=a*b)

7. Трикутник, у якого всі сторони рівні.  (Рівносторонній)

 

Відношення та пропорції

1. Що означає відношення двох чисел.  (Частку)

2. Чому дорівнює відношення чисел 15 і 45.  (1/3)

3. Які числа є крайніми членами пропорції 5:4=20:16?  (5, 16)

4. З чисел 3, 7, 18, 42 складіть пропорцію.   (3:18=7:42 або 18:3=42:7)

5. Чи є дана рівність правильною 3*2/4=6   (Ні)

6. На що вказує відношення?  (В скільки разів одне число більше від іншого або яку частину одне число становить від іншого)

7. Назвіть основну властивість пропорції?  (Добуток крайніх членів пропорції дорівнює добутку середніх)

 

Різні питання

1. Результат дії множення.  (Добуток)

2. Скільки кілограмів має 1 центнер?  (100кг)

3. У назві якого птаха сорок однакових букв?  (Сорока)

4. Найменше трицифрове число  (100)

5. Число, на яке не можна ділити.  (0)

6. Перше бажання героїні казки О.Пушкіна «Казка про рибака та рибку».  (Корито)

7. У будинку 5 кімнат. Із однієї зробили дві. Скільки стало кімнат?  (6)

Сюрприз

1. Над річкою летіли 1 голуб, 1щука, 2 синиці, 2 стрижі, 5 чайок. Скільки птахів летіло?               (10)

2. До школи йшло 5 хлопчиків, а назустріч їм – 4. Скільки дітей ішло до школи?  (5)

3. На даху 7 горобців. Кішка впіймала та з'їла одного. Скільки горобців залишилося?               (Жодного)

4. Скільки крокодилів живе у Дніпрі?  (Жодного)

5. Які числівники є у пісні про Марусю, чорняву дівчину?  (Раз, два, три)

6. Про скільки троянд співає А.Пугачова?  (Мільйон)

7. Для чого у математиці вживається кома?  (Відділяє цілу частину дробу від дробової)

 

(поселе того как ученики ответили и последний раз вернулись к таблице перехдим к стрелочке )Учитель. Поки журі будуть підраховувати бали, для визначення 3 найрозумніших учнів сьогоднішньої гри, я пропоную конкурс для вболівальників, який має назву «Лічи не помилися». Слід провести лічбу від 1 до 30. Замість чисел, кратних 3, вимовляти «От так я!»

Питання є серйозні,

А є і жартівливі.

Тож будьте ви уважні,

І будьте ви кмітливі.

Завдання для вболівальників.(кликаем на пробел, что б менялись вопрос и ответ)

1. Двоє пішли – 5 грибів знайшли, четверо підуть – чи багато знайдуть? (Невідомо).

2. Книжка коштує 10 гривень і ще півкнижки.Скільки коштує книжка? (20 гривень).

3. Що більше: третина чи половина? (Половина).

4. У якому віці ще можна вийти заміж за принца у пісні Вєрки Сердючки? (За 30).

5. Про скільки калин і родин співає Софія Ротару? (Про одну).

6. Скільки раундів у боксі (чемпіонський поєдинок)? (12).

7. На дубі три гілки, на кожній по 6 яблук. Скільки всього яблук на дубі? (Жодного).

8. Скільки нулів у запису числа один мільярд? (Дев’ять).

Учитель: Слово надаэться журі,вони вже обрали наших трьох фіналістів…

 

Завершальний етап - дуель

 Оберіть будьласка тему (слайд 14) .

 А тепер розглянуте таблицю (слайд 15)  пронумеровано та розфарбовано в чотири кольори 28 квадратів, по 7 кожного кольору. Кожне запитання своєї теми оцінюється 2б, теми суперника – 3б, «Загальні питання» - 1б. Учні по порядку, встановленому за кількістю балів, вибирають номер запитання.

Учні вивчають таблицю протягом 1 хв, після чого її, на якій написано у такому самому порядку номери квадратів, але незафарбовані.

Не поспішайте відповідь Давати навмання, Нехай допомагають Вам розум і знання!

Прислів’я

1. Продовжіть фразу «У семи няньок дитина без …». (ока)

2. Скільки разів потрібно відміряти, щоб один раз відрізати? (7)

3. Скільки чекають обіцяного? (3 роки)

4. За скількома зайцями гоняться у відомому прислів’ї? (2)

5. Скільки разів краще побачити, ніж 100 разів почути? (один)

6. Скільки разів платить скупий? (Двічі).

7. Скільки людей одного не чекають?  (семеро)

Геометрія

1. Чотирикутник у якого всі сторони і кути рівні. (квадрат)

2. Як називається прилад для вимірювання кутів? (транспортир)

3. В чому вимірюються кути? (в градусах)

4. Скільки градусів має прямий кут? (90)

5. Якою латинською літерою позначається периметр? (р)

6. Назвіть формулу, за якою обчислюється площа квадрата. (S=ab)

7. Геометрична фігура, яка складається з 3-х сторін та 3-х кутів? (трикутник)

Математика

1. Одна сота частина метра.(сантиметр)

2. Спростіть вираз 4/2*2. (4)

3. Пара коней пробігли 30 км. Скільки пробіг кожен з коней?(30)

4. Скільки хвилин в 1,5 години? (90)

5. Число, яке складається із цілої та дробової частин? (мішане число)

6. Як називається нижня частина  звичайного  дробу? (знаменик)

7. Назвіть найбільше натуральне число.( не існує)

 

Загальні питання

1. Як називається кут, який дорівнює 1350? (тупий)

2. При якій температурі  замерзає вода? (0)

3. Хто тричі народжується, щоб стати дорослим? (комаха)

4. Як називається прилад для вимірювання відрізків?(лінійка)

5. На що ділити не можна? (0)

6. Яка дата буває в лютому у високосний рік? (29)

7. Скільки богатирів виходило із безодні морської?(33)

Вчитель. Поки наше журі підбиває підсумки, ми з вами пограємо у «Крокодил».(45 слайд)

Покажіть будьласка : коло, квадрат, тупий кут, прямий кут, гострий кут, розгорнутий кут, прямокутник, ромб, знак нескінченості.

(Підбиття підсумків, оголошення переможця, вручення нагороди «Найрозумніший»)

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Артемова Вікторія Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Самікова Ірина Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Математика, 6 клас, Сценарії
Додано
28 жовтня 2021
Переглядів
1121
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку