План-конспект уроку в 6 класі по темі «Відсоткові розрахунки».
Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів про відсотки, події; продовжувати застосовувати дані знання для знаходження відсотків від числа; розвивати вміння знаходити аналогію, вміння порівнювати, логічне мислення, навички усного рахунку, вміння використовувати математичні знання в житті, виховувати наполегливість, старанність, вміння формувати самооцінку, взаємодопомогу.
Тип уроку: узагальнення і систематизація знань
Обладнання: дошка, проектор
Хід уроку
І. Організаційний момент. Мотивація навчальної діяльності
Учитель: Вітаю вас! Запам’ятайте цей день і цей вислів, бо можливо через кілька років під час урочистої прес-конференції молодий допитливий журналіст запитає вас: „Шановний ........., а з чого розпочався ваш фінансовий шлях? Як ви досягли такого успіху?”. А ви й скажете: „Все почалось з уроків математики. Мені допомогло знайомство із курсом задач економічного змісту, яке розпочалось із славетних слів Авербаха «Нажити багато грошей – хоробрість, зберегти їх – мудрість, а уміло витратити їх – мистецтво». На жаль, я не можу навчити вас, як нажити багато грошей, але я буду намагатися навчити вас, як їх уміло зберегти та витратити, щоб ви та ваша родина мали неабиякий фінансовий успіх. Цього можна навчитися, якщо вміло застосовувати набуті знання з математики.
Учитель: Але на жаль сьогодні ми не зможемо вивчати математику, тому що у мене обмаль часу, і я не встигаю купити подарунки. Тим паче, що зайшла в один магазин, там безліч знижок, а в іншому – діє дисконт… Навіть розгубилась, не знаю, де вигідніше. Ви зможете допомогти мені.
Учитель: «Ось, дивіться, я написала список потрібних покупок». А ви допоможете мені купити їх, як найвигідніше.
Учитель: «Отже, сьогоднішній урок ми будемо з вами подорожувати у доросле життя. „Доросле життя” ставить перед кожним з нас багато питань. Як ви гадаєте, які питання ставить життя перед дорослою людиною?
Можливі варіанти відповідей: (учитель допомагає дітям)
- На безліч подібних питань вам дасть відповіді чарівна наука – економіка, яку ви почнете серйозно вивчати у старших класах. Але деякі економічні проблеми ми можемо розглянути вже у шостому класі, бо рівень нашої математичної компетентності дозволяє нам розв’язувати задачі економічного змісту.
Скажіть, які асоціації викликає у вас словосполучення „задачі економічного змісту”? Як ви гадаєте, якою буде тематика задач сьогоднішнього уроку?
Складається „асоціативний кущ”:
Можливі варіанти відповідей:
Учитель підводить підсумки, узагальнює відповіді дітей. Висновок: сьогодні, як ніколи, ми побачимо, що мета нашої роботи не в тому, щоб розв’язати якусь задачу (одержати відповідь ), а в тім, щоб одержати від цієї задачі користь.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Учитель: Ну що ж, вирушаємо за покупками. «Звичайно, йдучи до магазину, ми звертаємо увагу на погоду, на людей, машини, які рухаються навколо нас. Але найбільше нас зацікавлюють яскраві малюнки на бігбордах. Тож давайте з вами пригадаємо тему “Відсоткові розрахунки”, завдяки бігборду.
Математичний диктант.
1) Щоб виразити число у відсотках, його потрібно … на 100
а) помножити;
б) поділити.
2) Число 12 це:
а) 100%;
б) 120%.
3) 320 % відповідає десятковому дробу
а) 0,32;
б) 3,2.
4) Збільшити в 2 рази – це значить збільшити на
а) 50%;
б) 100%.
5) Виразити 7,5% у вигляді десяткового дробу
а) 0,075;
б) 75,0.
6) Виразити 25% у вигляді звичайного дробу
а) ;
б) .
7) Відсоткове відношення чисел 3 до 15 дорівнює
а) 20%;
б) 50%.
8) 45 хвилин від години становить
а) 45%;
б) 75%.
Правильні відповіді
|
а) |
б) |
1 |
|
* |
2 |
* |
|
3 |
|
* |
4 |
|
* |
5 |
* |
|
6 |
* |
|
7 |
* |
|
8 |
|
* |
ІІІ. Закріплення раніше вивченого матеріалу.
Отже, смартфон коштує 5520 грн.
Відповідь: 5520 грн.
Висновок: у магазині “Comfy” ціна дешевше, ніж у магазині “Розетка”.
IІ станція «Супермаркет»
Учитель: «Діти, сьогодні 6 грудня – День Збройних сил України. Я вирішила купити татові торт, але як завжди складний вибір, і потрібна ваша допомога. Мені приглянулися два тортики: «Дольче Віта» і «Ідеал». Ціна на торт «Дольче Віта» - 140 грн, а на торт «Ідеал» - 150 грн + 13% у подарунок.
Задача 2.
Отже, торт коштує 129 грн.
Відповідь: 129 грн.
Незабаром Новий рік, а свято прийнято зустрічати у нових і красивих речах. Тому ми з вами вирушаємо до магазину GLORIA JEANS.
Задача 3. Скільки коштує нова сукня, якщо після підвищення його ціни на 15% воно стало коштувати 805 грн?
Отже, сукня коштує 700 грн.
Відповідь: 700 грн.
Вирішили ми купити усе, але з’ясувалося, що у нас не вистачає грошей на всі покупки. Деякі люди вирушають до банку та беруть гроші, яких не вистачає на покупки, у кредит. Але треба задуматися, чи це того варте.
III станція «Банк»
Задача 4. Банк надає кредит 30000 грн. зі ставкою 10% річних. Яку суму потрібно повернути банку через 2 роки?
Видали: 30000 грн – 100%
Повернути: ? – (100+10)%
Отже, через рік потрібно повернути 33000 грн.
Було: 33000 грн – 100%
Повернути: ? – (100+10)%
Відповідь: 36300 грн. потрібно повернути банку через 2 роки.
IV. Підсумок уроку.
Учитель: Ми розв’язали з вами лише чотири задачі, які допомогли нам повторити і застосувати методи розв’язування задач на відсотки. На наступному уроці ми з вами продовжимо розв’язувати текстові задачі економічного змісту на відсотки, користуючись всіма відомими нам методами. Ми познайомимось з новими економічними поняттями, знов будемо вчитися аналізувати життєві ситуації, робити висновки і приймати компетентні рішення.
«Закінчіть прислів'я»
1. Зароблена копійка краща за крадений…(Карбованець)
2. Не взявшись за сокиру, хати не… (Зробиш)
3. Боржник коли бере – плаче, а віддає…(Скаче)
4. У базарі два дурні: один дешево дає, другий дорого …(Просить)
5. Дорого – не дорого, а поторгуватися…(Треба)
6. Достаток чинить…(Статок)
7. Від прибутку голова не …(Болить)
8. Загубив – смутися, знайшов – не …(Веселися)
9. Грошей кури не …(Клюють)
10.Гроші – сила: одних підкуплять, других напоять, а третім лиха …(Накоять)
11. Копійка гривню…(Береже)
12. З чужої кишені платити…(Легше)
13. Бачили очі, що…(Купували)
14. З розумом торгувати, а без розуму…(Бідувати)
15. Аби добрий товар, а купець…(Знайдеться)
Домашнє завдання: §19, впр. 796, 798, 806.
Девізом навчання в школі візьмемо такі слова: «NON SCHOLAE SED VITAE DISCIMUS», що означає «ВЧИМОСЯ НЕ ДЛЯ ШКОЛИ, А ДЛЯ ЖИТТЯ»! Пам’ятайте це працюючи на кожному з уроків в школі чи вдома!