Тема "Відсоткові розрахунки"

Про матеріал
Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів про відсотки, події; продовжувати застосовувати дані знання для знаходження відсотків від числа; розвивати вміння знаходити аналогію, вміння порівнювати, логічне мислення, навички усного рахунку, вміння використовувати математичні знання в житті, виховувати наполегливість, старанність, вміння формувати самооцінку, взаємодопомогу. Тип уроку: узагальнення і систематизація знань
Перегляд файлу

План-конспект уроку в 6 класі по темі «Відсоткові розрахунки».

 

Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів про відсотки, події; продовжувати застосовувати дані знання для знаходження відсотків від числа; розвивати вміння знаходити аналогію, вміння порівнювати, логічне мислення, навички усного рахунку, вміння використовувати математичні знання в житті, виховувати наполегливість, старанність, вміння формувати самооцінку, взаємодопомогу.

Тип уроку: узагальнення і систематизація знань

Обладнання: дошка, проектор

Хід уроку

І. Організаційний момент. Мотивація навчальної діяльності

 

 Учитель: Вітаю  вас!  Запам’ятайте  цей  день  і  цей  вислів,  бо  можливо  через  кілька  років  під час  урочистої  прес-конференції   молодий  допитливий  журналіст  запитає  вас: „Шановний .........,  а  з  чого  розпочався  ваш  фінансовий  шлях?  Як  ви  досягли  такого  успіху?”.  А  ви  й  скажете:  „Все  почалось  з  уроків  математики.  Мені  допомогло  знайомство  із  курсом  задач  економічного  змісту,  яке  розпочалось  із  славетних  слів  Авербаха  «Нажити багато грошей – хоробрість, зберегти їх – мудрість, а уміло витратити їх – мистецтво». На жаль, я не можу навчити вас, як нажити багато грошей, але я буду намагатися навчити вас, як їх уміло зберегти та витратити, щоб ви та ваша родина мали неабиякий фінансовий успіх. Цього можна навчитися, якщо вміло застосовувати набуті знання з математики.

 Учитель: Але на жаль сьогодні ми не зможемо вивчати математику, тому що у мене обмаль часу, і я не встигаю купити подарунки. Тим паче, що зайшла в один магазин, там безліч знижок, а в іншому – діє дисконт… Навіть розгубилась, не знаю, де вигідніше. Ви зможете допомогти мені.

 Учитель: «Ось, дивіться, я написала список потрібних покупок».  А ви допоможете мені купити їх, як найвигідніше.

 Учитель: «Отже, сьогоднішній урок ми будемо з вами подорожувати у доросле життя. „Доросле  життя”  ставить  перед  кожним  з  нас  багато  питань.   Як  ви  гадаєте,  які  питання  ставить  життя  перед  дорослою  людиною?

Можливі  варіанти  відповідей:  (учитель  допомагає  дітям)

  • чому  є  люди  багаті  й  бідні;
  • як  отримувати  велику  заробітну  плату;
  • як  зробити  правильний  вибір  або  прийняти  вірне  рішення;
  • що  потрібно  для  здійснення  бажань;
  • чому  краще  жити  сім’ями;
  • як  здійснити  вірну  покупку  тощо.

       -  На  безліч  подібних  питань  вам  дасть  відповіді  чарівна  наука – економіка,  яку ви  почнете  серйозно вивчати  у  старших  класах.  Але  деякі  економічні  проблеми  ми  можемо  розглянути  вже  у  шостому  класі,  бо  рівень  нашої  математичної  компетентності  дозволяє  нам  розв’язувати  задачі  економічного  змісту.

        Скажіть,  які  асоціації  викликає  у  вас  словосполучення  „задачі  економічного  змісту”?  Як  ви  гадаєте,  якою  буде  тематика  задач  сьогоднішнього  уроку?

                                   Складається  „асоціативний  кущ”:

 

 

 

 

 

 

Можливі  варіанти  відповідей:

  • гроші, банки;
  • вклади, відсотки;
  • борги,  прибутки;
  • майно;
  • підприємства,  підприємці  тощо.

Учитель  підводить  підсумки,  узагальнює  відповіді  дітей.  Висновок:  сьогодні,  як  ніколи,  ми  побачимо, що  мета  нашої  роботи  не  в  тому,  щоб  розв’язати  якусь  задачу  (одержати  відповідь ),  а  в  тім,  щоб  одержати  від  цієї  задачі  користь.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

 Учитель: Ну що ж, вирушаємо за покупками. «Звичайно, йдучи до магазину, ми звертаємо увагу на погоду, на людей, машини, які рухаються навколо нас. Але найбільше нас зацікавлюють яскраві малюнки на бігбордах. Тож давайте з вами пригадаємо тему “Відсоткові розрахунки”, завдяки бігборду.

Математичний диктант.

1) Щоб виразити число у відсотках, його потрібно … на 100

       а) помножити;

       б) поділити.

2) Число 12 це:

       а)  100%;

       б) 120%.

3) 320 % відповідає десятковому дробу

       а) 0,32;

       б) 3,2.

4) Збільшити в 2 рази – це значить збільшити на

       а) 50%;

       б) 100%.

5) Виразити 7,5% у вигляді десяткового дробу

       а) 0,075;

       б) 75,0.

6) Виразити 25% у вигляді звичайного дробу

       а) ;

      б) .

7) Відсоткове відношення чисел 3 до 15 дорівнює

       а) 20%;

       б) 50%.

8) 45 хвилин від години становить

       а) 45%;

       б) 75%.

Правильні відповіді

 

а)

б)

1

 

*

2

*

 

3

 

*

4

 

*

5

*

 

6

*

 

7

*

 

8

 

*

 

ІІІ. Закріплення раніше вивченого матеріалу.

I станція «Інтернет-крамниця»

 Учитель: «Перша станція, яку ми відвідаємо – інтернет-магазин. Треба

вибрати, де вигідніше купити телефон».

 Рольова гра «Вигідна покупка».

До нас завітали представники двох інтернет магазинів, які пропонують придбати даний товар саме в їх мережі магазинів.

Учень 1 – продавець магазину «Розетка»

Учень 2 – продавець магазину «Comfy»

Учень 1: «Доброго дня! Я представник магазину «Розетка». Телефон, який ви бажаєте, продається у нас за максимально низькою ціною – 5700 гривень. Дешевше, я впевнений, ви ніде не знайдете!»

Учень 2: «Доброго дня, шановні! А я представник магазину «Comfy».У нашому магазині такий телефон коштує – 8000 гривень, але ми робимо знижку, аж 31%. То ж, будь ласка, купуйте.

Задача 1. Смартфон  Huawei P Smart Z  коштує 8000 грн. Зараз магазин пропонує купити цей смартфон зі знижкою  31 %. Скільки коштує смартфон?

Було:      8000 грн – 100%

Стало:    ?              – (100-31)%

Розв`язання

Нехай х-нова ціна смартфона. Складемо пропорцію:

           

Отже, смартфон коштує 5520 грн.

Відповідь: 5520 грн.

Висновок: у магазині “Comfy” ціна дешевше, ніж у магазині “Розетка”.

IІ станція «Супермаркет»

Учитель: «Діти, сьогодні 6 грудня – День Збройних сил України. Я вирішила купити татові торт, але як завжди складний вибір, і потрібна ваша допомога. Мені приглянулися два тортики: «Дольче Віта» і «Ідеал». Ціна на торт «Дольче Віта» - 140 грн, а на торт «Ідеал» - 150 грн + 13% у подарунок.

Задача 2.

Було:          150 грн – 100%

Стало:            ?        – (100-13)%

Розв`язання

Нехай х-нова ціна торта. Складемо пропорцію:

           

Отже, торт коштує 129 грн.

Відповідь: 129 грн.

 

 

Незабаром Новий рік, а свято прийнято зустрічати у нових і красивих речах. Тому ми з вами вирушаємо до магазину GLORIA JEANS.

 

Задача 3. Скільки коштує нова сукня, якщо після підвищення його ціни на 15% воно стало коштувати 805 грн?

   Було:          ?           – 100%

   Стало:        805 грн – (100+15)%

Розв`язання

Нехай х-ціна сукні. Складемо пропорцію:

           

 

Отже, сукня коштує 700 грн.

Відповідь: 700 грн.

 

Вирішили ми купити усе, але з’ясувалося, що у нас не вистачає грошей на всі покупки. Деякі люди вирушають до банку та беруть гроші, яких не вистачає на покупки, у кредит. Але треба задуматися, чи це того варте.

 

 

III станція «Банк»

Задача 4. Банк надає кредит 30000 грн. зі ставкою 10% річних. Яку суму потрібно повернути банку через 2 роки?

 

Видали:                30000 грн       100%

Повернути:                ?                 (100+10)%

Розв`язання

Нехай х – кошти, які потрібно повернути через рік. Складемо пропорцію:

 

 

 

Отже, через рік потрібно повернути 33000 грн.

Було:                    33000 грн       100%

Повернути:                ?                 (100+10)%

Розв`язання

Нехай х – кошти, які потрібно повернути через 2 роки. Складемо пропорцію:

 

 

Відповідь: 36300 грн. потрібно повернути банку через 2 роки.

 

IV. Підсумок уроку.  

Учитель: Ми  розв’язали  з вами  лише  чотири  задачі,  які  допомогли нам  повторити  і  застосувати методи  розв’язування  задач  на  відсотки.  На  наступному  уроці  ми  з  вами  продовжимо   розв’язувати текстові  задачі  економічного  змісту  на  відсотки,  користуючись  всіма  відомими  нам  методами.  Ми  познайомимось з  новими  економічними  поняттями, знов будемо  вчитися  аналізувати  життєві  ситуації,  робити  висновки  і  приймати  компетентні  рішення.   

     «Закінчіть прислів'я»

1. Зароблена  копійка  краща за крадений…(Карбованець)

2. Не взявшись за сокиру, хати не… (Зробиш)

3. Боржник коли бере – плаче, а віддає…(Скаче)

4. У базарі два дурні: один дешево дає, другий дорого …(Просить)

5. Дорого – не дорого, а поторгуватися…(Треба)

6. Достаток чинить…(Статок)

7. Від прибутку голова не …(Болить)

8. Загубив – смутися, знайшов – не …(Веселися)

9. Грошей кури не …(Клюють)

10.Гроші – сила: одних підкуплять, других напоять, а третім лиха …(Накоять)

11. Копійка гривню…(Береже)

12. З чужої кишені платити…(Легше)

13. Бачили очі, що…(Купували)

14. З розумом торгувати, а без розуму…(Бідувати)

15. Аби добрий товар, а купець…(Знайдеться)

  Домашнє завдання: §19, впр. 796, 798, 806.

   Девізом навчання в школі візьмемо такі слова: «NON  SCHOLAE  SED  VITAE  DISCIMUS»,  що  означає  «ВЧИМОСЯ  НЕ  ДЛЯ  ШКОЛИ,  А  ДЛЯ  ЖИТТЯ»!  Пам’ятайте  це  працюючи  на  кожному  з  уроків  в  школі  чи  вдома!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
28 жовтня 2021
Переглядів
724
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку