Математична гра "Найсильніша фігура"

Про матеріал

Мета гри: підвищити інтелектуальний рівень учнів; активізувати і стимулювати розумову і пізнавальну діяльність; розвивати логічне мислення, увагу, спостережливість; виховувати культуру поведінки і спілкування.

Перегляд файлу

НАЙСИЛЬНІША ФІГУРА

Математична гра для учнів 7 класу.

 

Мета: підвищити інтелектуальний рівень учнів;  активізувати і стимулювати розумову і пізнавальну діяльність; розвивати логічне мислення, увагу, спостережливість; виховувати культуру поведінки і спілкування.

Обладнання: дошка, магнітофон, плакат -табло,  геометричні фігури для прикраси класу, фішки для підрахунку окулярів.

 

Музичний фон на початок гри.

 

Вітальне слово ведучого-вчителя.

 

Звичайно, діти - центр Всесвіту!

Вони - все диво! Поза сумнівом!

Талантом кожен наділений:

Одін в історію закоханий!

Інший - танцює! Ну, а третій

Малює кращим за всіх на світі!

 

Але якщо раптом ваш учень

Приклад вирішував і відразу поникнув

Завдання раптом він не вирішив -

Ти зробити вивід не поспішай.

Він математики не знає?

Зате він ночами літає!

 

Він, може, майбутній поет?!

Адже математики секрет

Не кожному дано зрозуміти!

А тому скажу знову:

Всі наші діти - центр Всесвіту!

Вони все диво! Поза сумнівом!!!

 

Беруть участь 10 гравців.

Кожен з них виступає в ролі однієї з геометричної фігур.

- трикутник

2  - квадрат

3  - прямокутник

4  -ромб

5  - паралелограм

6  - трапеція

7  - круг

8  - сектор

9  - п'ятикутник

10- шестикутника

 

 

5 учнів, кожен з яких рахує кількість очок у гравців. На кожного статиста доводиться 2 гравці. Статисти за допомогою фішок, що визначають приналежність фігури, рахують кількість очок.

Для глядачів висить плакат-табло, на якому можна прослідкувати успіхи кожної фігури. На табло виставляються очки після кожного туру.

 

УМОВИ ГРИ

За кожну правильну відповідь - 1 очко. Після кожного туру виникає необхідність виходу 1 учасника (вибуває з гри по кількості окулярів). Питання до нього: «Кого Ви вважаєте в цьому турі за сильну фігуру»? (Це визначається по різних критеріях: по правильних, своєчасних, обгрунтованих відповідях, можна навіть враховувати симпатії один до одного.)

Гра продовжується. У наступному турі - вибуває ще один учасник.

У останньому турі залишаються 2 учасники, серед яких - один переможець по очках. Приз переможцеві - «Золота шкатулка».

1 тур. Розминка (на початок 10 гравців).

Питання з алгебри і геометрії. У цьому турі гравці набирають бали. Питання: 2 - з алгебри; 2 - з геометрії. Кожен з гравців набирає максимальну кількість - до 4 балів. У цьому турі  один вибуває.

2 тур. (на початок другого туру 9 гравців). Завдання різного змісту. Один з гравців вибуває.

  1. тур. (на початок третього туру 8 гравців). Завдання різного змісту. Бажано, щоб один(не більше) з гравців вибув.
  2. тур. (7 гравців). Жартівливі завдання.
  3. тур. (6 гравців). Питання, пов'язані з життям і діяльністю учених-математиків.
  4.  тур. (5 гравців) Питання, пов'язані з вченими жінками - математиками.
  5.  тур. (4 гравці). Мозкова атака.
  6.  тур. (3 гравці). Завдання з елементами прикладної математики.

           9    тур. (2 гравці). Завдання логічного змісту

Визначається переможець гри.

Вручення призу переможцеві.

 

 

ГРА «НАЙСИЛЬНІША ФІГУРА»

Перший тур

Питання з алгебри

1.Скільки буде 32?

2.  Як називається число, що задовольняє рівнянню?

3.  Що означає вирішити рівняння?

4.  Вирішити рівняння 5х=35.

5.  На яке число не можна ділити?

6.  Як  називається  сума (різниця) одночленів?

7.  Скільки буде 100-101?

8.  Обчислить: 12+22?

9.  Обчислить: 22-12 ?

10.Як називається многочлен, який містить три члена?

 

11.Чому дорівнює різниця квадратів двох виразів?

12.Чому дорівнює квадрат суми двох виразів?

13.Чому дорівнює різниця кубів?

14.Чому дорівнює куб різниці?

15.Назвіть один із способів вирішення систем рівнянь.

16.  Що називається дробом?

17.  Що означає скоротити дріб?

18.  Як скласти дроби з однаковими знаменниками?

19.  Як помножити дріб на дріб?

20.  Як розділити дріб на дріб?

21.  Коли дріб дорівнює нулю?

22.  Як помножити два одночлени?

23.  Як помножити два многочлени?

24.  Обчислите 12+12+12.

25.  Як називається рівняння виду ах+в=с?

26.  Який корінь має рівняння 4х=0?

27.  Яке вирішення  рівняння х-9=0?

28.  Скільки коренів має система, якщо графіки рівнянь паралельні ?

29.  Скільки коренів має система, якщо графіки збігаються?

30.  Назвіть одночлен стандартного вигляду.

31.  Як називається графік лінійної функції?

32.  Скільки складає третина від 12?

33.Скільки буде 1000?

34.  Чому дорівнює добуток 6 і -6?

Питання з геометрії

Як називається наука про властивості фігур?

2.  Яку довжину має пряма?

3.  Скільки прямих можна провести через дві точки?

4. Скільки прямих можна провести через одну точку?

5.  Яку довжину має відрізок?

6.  Чому дорівнює розгорнений кут?

7.  Чому дорівнює сума кутів трикутника?

8.  Чому дорівнює сума кутів прямокутного трикутника?

9.  Чому дорівнює радіус кола, якщо її діаметр 20 см?

10.Як називаються кути, у яких одна сторона загальна, а інші сторони цих кутів є додатковими прямими?

11.  Як називаються кути, якщо сторони одного кута є додатковими напівпрямими сторін іншого?

12.  Чому дорівнює сума зовнішніх кутів трикутника?

13.  Чому дорівнюють внутрішні на хрест лежачі кути?

14.  Як називається трикутник, у якого два кути рівні по 60°?

15.  Як називається трикутник, у якого один з кутів рівний 123°?

16.Як називається промінь, що виходить з вершини кута, проходить між його сторонами і ділить його навпіл?

17.Чому дорівнює кут, суміжний з прямим?

18. Як називається перпендикуляр, проведений з вершини трикутника до прямої, яка містить протилежну сторону трикутника?

19. Як називається відрізок, проведений з даної вершини трикутника, що сполучає цю вершину з серединою протилежної сторони?

20. Як називається відрізок, що сполучає центр кола з будь-якою точкою на колі?

21. Як називається відрізок, що сполучає дві точки на колі?

22. Як називається пряма, що проходить через точку на колі, перпендикулярно радіусу цього кола?

23. Як торкаються кола, якщо центри кіл лежать по різні сторони від їх загальної дотичної?

24. Як називається відрізок, що сполучає дві точки на колі і проходить через центр кола?

 

Другий тур 

Завдання різного змісту

1. Трійка коней проскакала15 км. Скільки кілометрів проскочив кожен кінь? (15 км.)

2. Лупа дає 4-кратне збільшення. Яким буде кут величиною в , що розглядається через цю лупу?()

3. Двоє грали в шашки 4 години. Скільки годин грав кожен з них? (4 години)

4. Назвіть просте число, наступне за числом 8. (11)

5. Одне яйце вариться протягом хвилин круто. За скільки хвилин   можна   зварити   круто 5яїц? (4 мін)

6. Два півні можуть розбудити своїм співом одну людину. Скільки людей розбудять своїм співом шість півнів? (Одну людину)

7. На уроці фізкультури учні шукуються в один ряд на відстані 1 м один від одного. Весь ряд завдовжки 25 м. Скільки було учнів? (26)

8. У палиці два кінці, якщо один з кінців відпиляти, то скільки кінців залишиться? (4)

9. Скільки граней має новий шестигранний олівець? (8)

 

Третій тур

1.Скільки цифр  потрібно, щоб записати дванадцятизначне число? (10 цифр)

2.Яке з чисел є простим 205, 206, 207, 208, 209, 210?(Ніяке)

3.Який знак треба поставити між двома трійками, щоб вийшло число
більше 3, але менше 4? (3,3)

4.Скільки вийде, якщо два десятки помножити на два десятки?(40 десятків)

5.Розділите 5 яблук між п'ятьма особами так, щоб кожен отримав по яблуку і одне залишилося в корзині? (Одна людина бере яблуко разом з корзиною)

6.Кравець має шматок сукна -16 метрів, від якого він відрізує щодня по 2 метри. Після закінчення скількох днів він відріже останній шматок? (По
закінченню 7 днів)

7.Яке число в стародавньому Вавілоні   вважалося   за священне? (12 - оскільки має багато дільників. Їм зручно користуватися при вимірюванні, окрім цього рік ділиться на 12 місяців, ділиться доба на 24 години)

8.У якій країні дроби називали    «ламаними    числами»?(У Стародавній Русі)

9.Назвіть п'ять днів підряд, не користуючись вказівкою чисел місяця, не називаючи днів тижня. (Позавчора, вчора, сьогодні, завтра, післязавтра)

 

 

10. Кожну хвилину пила відпилює від колоди шматок в 1 метр. Через скільки хвилин вона розпиляє колоду в 16 метрів? (15 хвилин)

11. Хто в році 4 рази переодягається? (Земля)

12. Число 666 збільшити в 1,5 раз, не проводячи над ним ніякої дії. Як  це зробити? (Перевернути лист на якому написано число на 180°. Виходить число 999)

 

Четвертий тур

Жартівливі завдання

1. Говорить мати - квочка

У мене два синочки

І чотири дочки.

Скільки діток у квочки? (6)

2. Швидко йде Федя
З велосипедом.

А за ним ще 5 хлопців.

Скільки ж хлопців йде? (6)

3. Хто стукається в двері до мене
З товстою сумкою на ремені?

З цифрою 5 на мідній бляшці

У синьою форменому кашкету.

             Це він, це він, ленінградський

                                    листоноша.

У сім годин він почав справу

У 10 сумка схудла

А до 12 годин

Все розніс по адресах.

Скільки ж в день годин він сам

Все ходив по адресах? (5 годин)

4. Два курчата стоять,
Два в шкаралупах сидять,
Шість під крилом

У квочки лежать.

Порахуй скоріше

Відповідай точніше.

Скільки буде курчат

У квочки моїй? (10)

5. У зоопарку він стояв
Мавпочок все рахував.
Дві грали на піску,
Три всілися на дошці,
А12 сірника гріли -
Злічити ви всіх встигли? (17)

6. Злічи, скільки днів?
Ми тільки з пароплава

Ми тільки з походу - 11 тижнів...

А скільки це днів?

Злічи повірніше! (77)

7. У дитсадку є паровоз,
Шість автомобілів,
Чорний пес - блискучий ніс,
Білий кіт Василь,
Вісім лялечок в одній
Ляльці дерев'яної

     І Петрушка заводной

    Рудий і рум'яний.

    Хто уважно послухав

    Скільки в дитсадку іграшок? (19)

8.Питання: Скільки предметів, зроблених людьми?

Стілець на якому ти сидиш.

Ліжко, в якому ти заснеш.

Зошит, черевики, пара лиж

тарілка, вилка, ложка, ніж.

І цей цвях, і цей будинок

І ця скибочка хліба -

Все це створено працею

А не повалилося з неба! (14)

 

П'ятий тур

Питання, пов'язані з життям і діяльністю учених.

1. Вієт, Лагранж, Гаус, Магніцкий.

1. Кого називають «королем математики»? (Гауса)

2. Кого з учених називають «отцем алгебри» (Вієта)

3. За велику ерудицію Наполеон назвав ученого «Хеопськой пірамідою математичних наук». Кого? (Лагранжа)

4. Хто відкрив теорему, яка встановлює зв'язок між корінням рівняння і його коефіцієнтами? (Вієт)

5. Хто створив перший підручник математики в Росії? (Магніцкий)

2. Піфагор, Платон, Ератосфен, Архимед, Евклід

Хто з учених був проданий в рабство правителем Сиракуз? (Платон)

2. Головне його створення - це «Почала», що складається з 13 книг. Хто це? (Евклід)

3. Хто сказав цареві Птолемею «В геометрії немає царської дороги»? (Евклід)

4. Хто з вчених математиків був учасником кулачного бою на 58 Олімпіаді в 548 р. до н. е.? (Піфагор)

5. Ім'ям якого ученого називається геометрія, яку вивчають в школі? (Евклід)

6. Хто вперше обчислив діаметр Землі? (Ератосфен в III сторіччі до н. е.)

3. Вейерштрас, Декарт, Галілей, Вінер, Лейбніц.

Кому належать слова «А все-таки вона крутиться» (Галілею)

2. Хто ввів знак абсолютної величини  (модуля)?  (Німецький (учений середини XIX століття Вейерштрас)

3. Хто запропонував крапку як знак множення? (Німецький вчений Лейбніц в середині XVII ст.)

4. Хто вперше запропонував нумерацію крісел по рядах і місцях? (Рене Декарт)

 

 

4. Ломоносов, Фалес, Ейнштейн

1.Хто з перелічених математиків був першим астрономом? (Фалес)

2. Кому при Гітлері був ухвалений смертний вирок? (Ейнштейн)

3. Хто з учених помер на трибуні Олімпійського стадіону під час бою Піфагора на 58 Олімпіаді? (Фалес)

4. Хто   назвав   «Аріфметику» Магніцкого «брамами ученості»? (Ломоносов)

5. Хто з перелічених учених прожив близько 100 років? (Фалес)

 

Шостий тур

Питання, пов'язані з вченими жінками - математиками.

1. Теано, С. Ковалевська, Гортензія Лепот, Гипатія Александрійська.

1.Видатний математик, перша в світі жінка  професор і член кореспонденції Академії наук (отримала звання ученого, але не в Росії). Померла
в Стокгольмі, де і похована.(С. Ковалевська)

2. Назвіть ім'я єдиної жінки, учениці Піфагора. (Теано)

3. Жила в Александрії, через 100 років після Піфагора. Очолила кружок філософів, займалася математикою. Загинула від розлюченого натовпу християн.З її тіла була зідрана вся шкіра і м'які тканини устричними черепашками. Хто це?  (Гипатія Александрійська)

4. Француженка (1723-1788г.), відома      вичислітельніца, ім'ям якої названа квітка, привезена нею з Індії. Хто це? (Гортензія Лепот)

5. Хто з жінок був названий «небесною музою»? (С. Ковалевська)

 

 

 

Сьомий тур 

Мозкова атака

Виписати всі числа з тексту і порахувати їх суму.

Наша сім'я живе в столиці. Прізвище Одинак. Отець - сторож, мати працює на трикотажній фабриці, сестри - в їдальні, я - учень столяра. Часто за столом дід розповідає нам історію України.

Відповідь :7+100+1+100+3+3+100+100+100+100+100=714

 

 

Восьмий тур

Завдання з елементами прикладної математики

1.Як від тканини завдовжки 8 м відрізувати шматок завдовжки 5 м, якщо немає вимірювальних інструментів?

Відповідь. Мета: розділити по 1 м.

Робиться так:

(8 :2): 2:2 = 1. Потім 1 м*5 = 5 м.

2.Зарплату видавали пачками купюр по 2 грв. У пачці 100 купюр. Як з пачки узяти суму 140 грв.?

Відповідь. У пачці

2грв. * 100 = 200грв.

Від пачки забрати 2 • 35 = 70 грв.

 

 

3. До будинку потрібно підвести водопровід завдовжки 167 м. Скільки потрібно труб завдовжки 5 м і 7 м, щоб була найменша кількість з'єднань?

Ответ.167 = 77 + 90 = 7м*11 + 5м*18.

4. Повний бідон з молоком важить 7 кг, а заповнений наполовину 4 кг Скільки  важить бідон?

Відповідь. 1 кг

5. У театральному залі 26 рядів по 24 місця в кожному. Всі місця пронумеровані, починаючи з першого. У якому ряду буде місце 375?

Відповідь. У 16 ряду.

6. У семи людей по 7 котів, кожного кота з'їдає по 7 мишей, кожну мишу з'їдає по 7 колосків, з кожного колоска може вирости 7 мірок ячменю. Скільки всього мірок ячменю?

Відповідь. 7 * 7 * 7 *7 * 7.

7. Якщо в 100 кг води 4 кг солі, то в 250 кг такої ж води, скільки буде солі?

Відповідь. 10 кг

8. 5 жаб зловлять 5 мух за 5 хвилин. Скільки потрібно жаб, щоб зловити 50 мух за 50 хвилин?

Відповідь. 5.

9. Я увійшов до тролейбуса і перерахував пасажирів, - їх було 17. Тролейбус рушив, потім зупинився. На першій зупинці увійшли 6 чоловік, вийшли двоє. На наступній увійшло 10 чоловік, ніхто не вийшов. Потім на зупинці увійшли 8 чоловік, вийшли троє. На наступній зупинці вийшли 7 чоловік, а увійшли 4. А потім на зупинці увійшов чоловік з цілою купою нових речей.  Скільки було зупинок?

Відповідь :5

Дев'ятий тур

Завдання логічного змісту

1.Чи можна поділити 3 апельсини між двома батьками і двома синами так, щоб кожному дісталося по 1 апельсину?

Відповідь. Дід, батько, син.

2.На столі лежали яблука. Стиглі, смачні. Підійшли до столу два матері і бабуся з внуком. Кожна узяла по яблоку - не стало у вазі яблук. Яким було мінімальне число яблук? (3 яблука)

3.Діда звали Павлом Івановичем, його внука Михайло Миколайовичем. Як звали батька онука?

Відповідь. Микола Павлович

4.Водій автомашини має дві сестри, вони не мають брата.Як це може бути?

Відповідь. Водій - жінка.

5.За шоколадку заплатили 1 грв. і ще половину її вартості.Скільки коштує шоколадка?

Відповідь. 2 грв.

Статистичні дані

У одному з місць Канади 70 % жителів знають французьку мову, а 80 % - англійську мову. Скільки жителів знають обидві мови?

Відповідь. 50 %. я. французький не знають 100 % - 70 % = 30 %. Англійський знають 80 %. Значить 80 % - 30 % = 50 %.

 

 

Резервні завдання

1. Запис якого року 20 сторіч не змінюється після повороту на 180?

Відповідь. 1961.

2. Яке число означає римський символ С?

Відповідь. 100.

3. Два в квадраті - чотири, три в квадраті - дев'ять. Чому дорівнює кут в квадраті?

Відповідь. 90.

4. Скільки в кімнаті котів, якщо в кожному кутку кімнати сидить кіт і напроти кожного сидить по 3 коти.

Відповідь. 4 коти.

 

Посміхнися

Зі всіма іноді відбуваються такі казуси, над якими всі сміються. пропонуємо декілька таких смішинок:

  • На уроці математики вчитель запитав Петю:

- Скажи, як розділити сім яблук між вісьма друзями?

- Краще зварити компот, - відповів Петро.

 

  • На уроці фізики:

- Що таке кінська сила?

- Це сила одного коня.

- А якщо 10 з половиною кінських сил?

- Тоді буде 10 коней і один кінь.

 

  • Така історія відбулася удома:

- Тато, допоможи мені вирішити задачу.

- А ти сам подумай.

- Думав.

- І що придумав?

- Тебе попросити.

 

  • Мама питає сина:

- Тарас, ти сьогодні не йдеш в школу?

- Немає.

- Чому?

- Тому, що вчитель сказав нам, що той, хто не вирішить завдання, хай не попадається йому на очі.

 

  •             На контрольній роботі вчителеві до рук потрапляє шпаргалка: «Завдання перепиши в зошит, а цей «папірець» з’їж».

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
7 квітня 2018
Переглядів
1214
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку