1-Б
Тема. Математична казка “Колобок”. Додавання і віднімання в межах 9. Закріплення вивченого матеріалу.
Мета. Вчити орієнтуватись у ряді натуральних чисел, вдосконалювати навички усної лічби, порівнювати числа. Закріплювати в учнів вміння читати і виконувати обчислення прикладів, задач; вправляти у розпізнаванні понять “ліворуч-праворуч”. Розвивати мислення учнів. Виховувати почуття дружби і взаємодопомоги.
Обладнання: персонажі лялькового театру: Колобок, Зайчик, Вовк, Ведмідь, Лисичка; предметні малюнки, картки-пазли для індивідуальної роботи; відеозапис пісні «Колобок»(руханка).
Хід уроку
І. Організаційний момент.
- Пролунав дзвінок - починаємо урок!
- Подивилися на мене - і посміхнулися! Я вам бажаю гарного настрою і продуктивного уроку.
Сьогодні у нас незвичайний урок.
У казку ми зробимо ще один крок.
У казку, де живе, добрий,
Такий рум’яний … (Колобок)
ІІ. Оголошення теми і мети уроку.
- Сьогодні ми здійснемо подорож до цієї казки, будемо допомагати Колобку. Зустрінемо багато казкових героїв, разом з ними ми повторимо і закріпимо матеріал, вивчений за цей час. Вони нам будуть давати різні завдання, які ми повинні виконати, а можливо, їм потрібна буде наша допомога. Якщо ми з цими завданнями впораємося, то можливо змінимо кінець казки на - щасливий.
- Що ж, розпочинаємо нашу подорож?
ІІІ. Повторення і закріплення вивченого матеріалу.
- Спекла баба увечері Колобка ( показую м’яку іграшку-Колобка ) і поклала на вікно, щоб прохолонув. Колобок, на диво, вийшов незвичайний. Мало того, що непосидючий, а ще й допитливий. Лежить Колобок на вікні, дивиться на небо і зірки рахує. Допоможемо йому!
- А тепер порахуємо у зворотньому напрямку.
- Мріяв, мріяв Колобок і не помітив, як настав ранок, і сонечко засіяло на небі. Сонячні промінчики розбудили Колобка, він стрибнув з вікна і помандрував у ліс.
2. Гра «Віднови числовий ряд. Сусіди числа».
- Вирушаймо разом із Колобком, а ось і перша перешкода. На доріжці розкидані числа. У кожного з вас є смужечки з цифрами. Розташуйте числа по порядку від 1 до 9. На інтерактивній дошці буде працювати - Коротущик Кирило
- Хто у вас на малюнку вийшов? (Зайчик)
2.1. Каліграфічна хвилинка.
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
- Запишемо ряд чисел в зошиті. Намагайтеся цифри писати каліграфічно.
- Виберіть цифру, яка написана найкраще і обведіть її в кружечок.
2.2. Гра “Сусіди числа” (Колесо фортуни або чарівні вагони)
- Назвіть сусідів числа 5? (4 і 6)
А сусіди числа 7? (6 і 8)
А сусіди числа 3? (2 і 4) Молодці!
Любить зайчик морквину
І стрибає спритно,
Псує в городі грядки,
А потім утікає без оглядки.
- А відпустить він Колобка лише тоді, коли виконаємо його завдання. Отже, допоможемо Колобкові. Поріняємо вирази - поставивши знаки: >, < або =.
- Молодці, діти, виконали завдання Зайчика.
- А зараз виконаємо вправи для очей.
- Мандруємо далі. Кого ж ми тепер зустрінемо? ( Показую м’яку іграшку-Вовчика)
Вовк до школи не ходив,
Вовк уроки не учив,
Не читав і не писав,
І по нотах не співав,
Тож нічого він не знав.
– А якщо він нічого не знає, то хоче подивитись і перевірити, як ви вмієте обчислювати приклади. 1 і 2 стовпчик робимо разом, а 3 самостійно! На виконання 1 хвилинка!
- Самоперевірка. Якщо всі приклади виконано правильно - підніміть зелену цеглинку, якщо 1-2 помилки - жовту, 3 і більше - червону.
- Подивився Вовк, який розумний Колобок та діти в 1-Б класі і відпустив усіх далі.
5. Розв’язування веселих задач.
- Приклади розв”язали і тепер будемо далі подорожувати. Хто ж це посеред дороги стоїть?
Взимку ляже спати
Дядько волохатий,
Лиш тоді устане,
Як весна настане.
( Показую м’яку іграшку-Ведмедя)
- Віпустить Колобка лише тоді, коли ми з вами допоможемо йому розв’язати задачу.
Посадив ведмідь в садочку
6 берізок, 2 дубочки.
Рахувати сам не вмів
Тому Вас і попросив.
Діти, допоможіть,
Скільки дерев всього полічіть! (6+2 = 8)
- Про що йде мова в задачі? (Про дерева)
- Скільки було берізок? (6)
- Скільки посадив дубів? (2)
- Яке запитання задачі? (Скільки всього дерев?)
- Яким правилом користуємося? (Щоб знайти ціле треба додати відомі частини)
- Складіть вираз до задачі. (6+2)
- Як записати розвязання до задачі? (6+2=8 (д.)
- Що ще потрібно записати в задачі? (Відповідь: 8 дерев.)
- Молодці, діти, бачить Ведмідь, що вмієте гарно розв”язувати задачі, і відпустив нас с Колобком.
Щось втомився наш Колобок в дорозі, треба разом із ним відпочити і зробити фізкультхвилинку.
6.Фізкультхвилинка “Колобок”.
- З ким Колобку залишилося зустрітися? Послухайте загадку
У темнім лісі проживає,
Довгий хвіст пухнастий має.
Їй на місці не сидиться,
Як звуть її ? Лисиця)
(Показую м’яку іграшку-Лисицю)
- Добрий день, любий Колобок та дітки 1-Б класу. Які Ви всі чудові, а Колобок такий рум”яний, духмяний та смачний напевно...
Діти - Люба, лисичко, не їж Колобка, ми готові виконати любе твоє завдання!
- Погодилася лисичка і запропонувала - запишіти склад числа 9. Якщо впораємося - відпустить!
- Діти, давайте пригадаємо склад числа 9 і врятуємо нашого Колобка.
- Але ж , ви знаєте, що лисичка хитренька і підготувала для вас ще одне завдання.
Порахуйте кількість предметів і сполучіть лініями однакову кількість за зразком.
– Молодці діти, допомогли залишитися цілим Колобку. А тепер візьміть олівець і проведіть стежку від будиночка баби з дідом до нашого ліцею так, щов всі ялинки залишилися ліворуч від стежки, а квіточки - праворуч. На інтерактивній дошці буде працювати - Символ Ярослав.
- Перевірте чи так у вас вийшло? Якщо виконали так само як на екрані покажіть зелену цеглинку, якщо помилилися - жовту.
- Покотився він далі і опинився в нашій школі в нашому 1-Б класі, і за те,що ви врятували Колобка, він залишив кожному з вас свій портрет з побажанням.
ІV. Підсумок уроку.
- А ми закінчили нашу подорож лісом.
Молодці, мої малята.
Любі хлопчики й дівчата.
– Діти, ви допомогли Колобку пройти усі випробування. Ви показали, що вмієте розв’язувати приклади і задачі, порівнювати вирази, а головне - дружити і допомагати один одному так, як ви це робили на уроці.
- Тепер ЛЕГО цеглинку підніміть і свою роботу на уроці оцініть. Якщо Вам все вдалося - підніміть зену, якщо було кілька помилок - жовту, а якщо нічого не вдалося - червону.
- Лунає дзвінок, закінчується урок!