Математична кухня. Алгебра. 7 клас. Конспект уроку.

Про матеріал
Конспект для відкритого уроку: «Математична кухня» (7 клас) на теми степінь з натуральним показником та одночлени. Метою уроку є вдосконалити вміння та навички учнів під час тотожних перетворень виразів зі степенями, множення одночленів та піднесення одночленів до степеня, а також розвивати розумову діяльність, логічне мислення, увагу, вміння чітко та математично грамотно висловлювати власну думку, привчати до колективних та індивідуальних форм роботи, прищеплювати інтерес до математики.
Перегляд файлу

Мельнице-Подільська ЗОШ І-ІІІ ступенів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відкритий урок на тему:

 

«Степінь з натуральним показником. Одночлени.»

(7 клас)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

вчитель математики

Ткачик Людмила Олексіївна

 

 

 

 

 

 

 

Тема:

Степінь з натуральним показником. Одночлени.

Мета:

Вдосконалити вміння та навички учнів під час тотожних перетворень виразів зі степенями, множення одночленів та піднесення одночленів до степеня. Розвивати розумову діяльність, логічне мислення, увагу, вміння чітко та математично грамотно висловлювати власну думку, привчати до колективних та індивідуальних форм роботи, прищеплювати інтерес до математики.

Наочність та обладнання

Презентація до уроку, таблиця «Властивості степенів з натуральним показником», картки для математичного лото, малюнки продуктів, смайлики

Тип уроку

Удосконалення вмінь і навичок

Епіграф до уроку

«Добре засвоюються тільки ті знання, які поглинаються з апетитом»

                            Французький письменник XIX століття

                                                    Анатоль Франс (слайд 2)

 

 

 

Хід уроку

 

  1. Організаційний момент.
  1. Учні – помічники повідомляють про наявність та правильність виконання домашнього завдання.
  2. Повідомлення теми та мети уроку
  3. Вступне слово вчителя.

Сьогодні ми з Вами проведемо «Математичну пекельну кухню». Так вам не почулося! А страви ми буде мо готувати незвичні – математичні.

Адже в народі кухнею прийнято називати не тільки місце для приготування їжі. Це місце де створюють, розробляють свої проекти архітектори, конструктори, дезайнери, програмісти, фізики, математики. Це місце, де міркують, фантазують, творять.

Міркувати, творити свої кулінарні шедеври сьогодні будуть червона і синя команди.

Техніку приготування математичних страв контролюють мої помічники – технологи.

Девізи команд: - «Будемо активно мислити»;

                          - «Нехай розум переможе силу».

Дегустацію математичних блюд сьогодні проводитимуть наші вельмишановні гості.

Увага! 5! 4! 3! 2! 1!   (слайд 3)

Ми відкриваємо пекельну кухню. (слайд 4)

 

Наше меню:

 

Холодні страви

«Салат олівє математичних термінів»

«Степеневі бутерброди»

«Закуска з одночленом»

Перша страва

«Овочевий суп»

Друга страва

«Плов ідей»

Десерт

«Математичне лото»   (слайд 5)

 

  1. Актуалізація опорних знань. 

 

  1. Усний рахунок: «Закупка продуктів»

Учням демонструються малюнки, на яких зображені продукти харчування та завдання для усного рахунку.

 

  1. Страва «Салат олівє математичних термінів» (слайд 6)

Вчитель: Щоб приготувати салат «Олівє» Вам необхідно вставити пропущені математичні терміни в дані означення.

 

Червона команда

Математичні терміни: степенем, дробом, показником, основою, ділення, множення

Означення:

  1. Добуток кількох однакових множників називають … .
  2. Множник, який повторюється, називають … степеня.
  3. Число, що показує кількість рівних множників у степені, називають … .
  4. an · am = an+m  правило … степенів.

 

Синя команда

Математичні терміни: одночленом, дробом, подібними, стандартного, коефіцієнтом, степенем

 

Означення:

  1. Добуток чисел змінних та їхніх степенів називають … .
  2. Одночлен, який містить тільки один числовий множник, що стоїть на першому місці, і степені різних змінних, називається одночленом … вигляду.
  3. Числовий множник одночлена стандартного вигляду називають … одночлена.
  4. Суму показників степенів усіх змінних називають … одночлена.

 

  1. Страва «Степеневі бутерброди» (слайд 9)
  1. Знайди помилки, виправ їх та поясни (слайд 10)

 

Червона команда

Синя команда

5 · 5 · 5 · 5 = 45

а · а = 2а

31 = 1;    (3)2 = 9

(5)3 = 125

а3 · а7 = а21

а12 : а4 = а12:4 = а3

(а3)2 = а5

32 · 33 = 95

 

  1. Замінити *  відповідним степенем (слайд 11)

Червона команда

Синя команда

а4 · * = а12

* · а = а4

а12 : * = а7

(а*)2 = а10

 

 

  1. Спростити вираз (індивідуальні завдання учням з кожної команди)

Червона команда

Синя команда

(а5 · а7) : а12

(а6)2 : а11

 

  1. Розвязування вправ

 

  1. Страва «Закуска з одночленом» (слайд 10)

Звести одночлен до стандартного вигляду, вказати його коефіцієнт, буквенну частину, степінь.

 

Червона команда

Синя команда

2b3 · (– 3) bc2   (слайд 13)

5х2 · ()· х3у   (слайд 14)

  1. Фізкультхвилинка

А тепер, дітки, встали

Швидко руки вверх підняли,

В сторонни, вперед, назад,

Повернулись вправо, вліво,

Тихо сіли, знов за діло

 

  1. Страва «Овочевий суп»  (слайд 15)

Вчитель. Перед Вами набір продуктів (овочів). Щоб приготувати вочевий суп потрібно підібрати певні овочі. Овочі будуть відібрані, якщо буде розвязано відповідне завдання. (слайд 16).

 

  1. 20х4 · 5ху2;
  2. – 0,5 х2у · (–10 ху2);
  3. 12у · 0,5 ху2;
  4. (2m3)4;
  5. (3а5)2;
  6. (–2ху3)2.

 

  1. Страва «Плов ідей»   (слайд 18)

Вчитель. Для приготування цієї страви необхідно взятии одну частину знань, дві частини логіки і приправити третиною цікавості. (слайд 19)

 Потрібно висунути ідею розвязання вправи:

 

  1. = = = 30 = 1
  2. = = = 51 = 5
  3. 0,2а2b3 · (–5 а2b)3 = 5a6b5

 

  1. (2ab)2 · (–3ab)3 = 4a2b2 · (–27a3)b3 = –108a5b5     (слайд 20)

 

  1. Президент кондитерської компанії запитує: «Чию пропозицію прийняти, якщо перший ділер пропонує за продукцію 22 · 22 · 22 тисяч гривень, а другий ((22)2)2 тисяч гривень?      (слайд 20)

 

  1. Порівняти:   82 і 43;   272 і 93.

 

  1. Самостійна робота.

Десерт: Торт «Математичне лото»   (слайд 21)

Учням роздаються два варіанти карток лото. На мультимедійній дошці проектуються завдання для лото. (слайд 22).

 Учні шукають в картках клітинку, в якій, на їх думку, знаходиться правильна відповідь на питання, та закреслюють її.

 Потім відбувається взаємоперевірка між командами, тобто кожна команда повинна розвязати завдання і піднести результат для дегустації своєму супернику.

 На дошці проектуються картки з правильними відповідями для взаємоперевірки (слайд 23)

 

завдання

I варіант

II варіант

1

Обчислити

24 – 32

43 – 22

2

Записати у вигляді степеня

х10 : (х2)4

х3 · (х2)5

3

Знайти значення виразу 3х0, якщо

х = 2,6

х = –2,6

4

Спростити вираз

2 · (–0,5а)

–2b · (0,5b4)

5

Піднести до квадрата одночлен

2

–4х3

 

Картки для лото:

I варіант

1

–3х3

х3

25х4

 

–3

 

7

 

3

 

х2

–1,5 х3

3

15а2

 

II варіант

10b5

–16х6

х13

 

3

8

60

 

–b5

 

 

х10

–3

 

16х6

 

  1. Домашнє завдання.

Повторити § 3 п.7 – п.9

Виконати впр. 324 (е, є, ж), 333.

 

  1. Підсумок уроку.
  1. Яка страва сподобась найбільше?
  2. Під час приготування яких страв Ви відчували труднощі?
  3. Хто з кулінарів був найкращий на «пекельній кухні»? (слайд 24)

Виставлення оцінок, визначення команди переможців.

 

Рефлексія. Визначення настрою учнів після закінчення уроку за допомогою смайлика.

 

Дидактичний матеріал:

 

I варіант

Прізвище та ініціали учня: ________________________________  

1

3х3

х3

25х4

 

3

 

7

 

3

 

х2

1,5х3

3х3

15а2

 

 

Правильних відповідей:
 

II варіант

Прізвище та ініціали учня: ________________________________  

10b5

16х6

х13

 

3

8

60

 

b5

 

 

х10

3

 

16х6

 

 

Правильних відповідей:
 

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRYW4HdeUPlO-aVQh9T7zJZIeABdd6sHtBT6OaOnrDajDbcvkMU                

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRYW4HdeUPlO-aVQh9T7zJZIeABdd6sHtBT6OaOnrDajDbcvkMU                        

 

 http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRYnLQEfBaqjSkKkOuuT85hJ0v9C4tILTobjtIAdkSBaC9Z9lNjVg                            
 

 

 

 

 

24 =

 

 

 

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSi49XL6TbrU3IDSqq-E6UI-YZpX2oHcVC4QVvu0Uolkq8tuj0_ag

 

 

 

 

 

42 =

 

 

 

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQuSVBWwR_nWWpEXJQGlOqR2WlYsCRIpcrroVsRYcYrAGAW0mKx_A

 

 

 

 

 

 

 

103 =

 

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTV6zdrG1bZTIUKl2BxM8-DQ0gCDb-7hjkj4cvxm2fkd3GPNAZB

 

 

 

 

 

(-10)3 =

 

http://i1.poltava.pl.ua/news/157/15699/photo.jpg

 

 

 

 

 

(-1)10 =

 

 

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRxo7qig5UHPlFRctF6qVC1Csc6t84D7A3qqYRcwJ1xW53-ymk8

 

 

 

 

 

 

 

33 =

 

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTby3l8_XK6xmk9udKKTZf3lRWcC6Q7YuYRUCeO2Uvs1Up3jKmmsMurFpk

 

 

 

 

 

92 =

 

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTDZaSRGE1d__QSKE3wLXLVTcLrtTiltKikCvx9bGbYttiGM51iZg

 

 

 

 

 

 

51 =

 

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcToyzbOwWzY-3fm7yXrmvwVEGsNqZpZG74ct8xfgAIo00qto6JrjA

 

 

 

 

 

 

25 =

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTdhYOYE0fq935aTxv6PZPZjeGSeiMpPCSmI2zotnS4kL2RaghKTA

 

 

 

 

 

 

100 =

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Самікова Ірина Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Ткачик Людмила
До підручника
Алгебра 7 клас (Тарасенкова Н.А., Богатирьова І.М., Коломієць О.М., Сердюк 3.0.)
До уроку
§ 7. Одночлен. Дії з одночленами
Додано
20 січня 2023
Переглядів
408
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку