Математична вікторина «Врятуємо Півника»
для дітей середньої групи
Мета. Закріпити знання дітей про цифри в межах 5, вміння співвідносити цифру з числом і навпаки. Вчити розрізняти і називати геометричні фігури. Розвивати логічне мислення, інтерес до математики. Визначати рівень практичних навичок орієнтуватись у часі, просторі. Виховувати бажання працювати самостійно.
Дидактичний матеріал:іграшка – Котик, «Чарівні скриньки» (жовтого, червоного, зеленого кольорів), картинки з цифрами (1,2,3,4,5), картки з зображенням відповідної кількості предметів, геометричні фігури (круг, квадрат, трикутник, прямокутник).
Хід проведення
Вихователь.
Казок чимало є на світі і веселих, і сумних,
Хіба зможемо прожити ми без них.
Стук у двері. Заходить котик.
Вихователь. Добрий день, Котику! Чому такий сумний?
Котик. Лисичка забрала мого друга Півника. Я вже Лисичці і пісні співав, і просив, і сварився – нічого не допомагає. Дала ось мені «чарівні скриньки» (червоного, зеленого, жовтого кольорів). Ось і прийшов до вас за допомогою.
Вихователь. Допоможемо тобі, Котику. Наші діти всім допомагають. Дітки, давайте розглянемо скриньки. Скільки їх всього? (Три). Якого вони кольору? (Жовтого, зеленого, червоного). Давайте подивимось, що ж у них поклала лисичка?
Вихователь. Відкриває червону скриньку. У червоній скриньці є ігри під час, яких Лисичка хоче перевірити чи вмієте ви рахувати.
Гра «Швидко пальчики рахуй».
1,2,3,4,5 – пряма лічба.
5,4,3,2,1 – зворотня.
Гра «Не помились»
Вихователь виставляє цифри 1,2,3,4,5, а діти викладають відповідну кількість іграшок.
Гра «Запам’ятай»
Вихователь кілька секунд демонструє картку, на якій зображено певну кількість предметів. Діти відповідають скільки предметів було зображено на картці.
Гра «Відповідай зразу»
Вихователь викликає п’ять дітей і запитує: «Скільки дітей?», «Кого більше – хлопчиків чи дівчаток?».
Вихователь.
Притомилися малята – будем в грі відпочивати.
Дивлячись перед собою, похитаєм головою.
Раз-два, раз-два. Зовсім легка голова!
А чи й тулуб такий, навпаки, він важкий.
Притискаєм ноги міцно до підлоги.
Руки вгору, підтягніться і легенько нахиліться.
Всі вдихнули, дітвора? Закінчилась наша гра.
Вихователь. Ви вже трішки відпочили, то ж готові відкрити наступну – жовту скриньку? (Відповідь дітей). Вихователь відкриває жовту скриньку.Лисичка просить уважно роздивитися і запам’ятати, якого кольору речі і все навколо в груповій кімнаті.
Гра «Якого кольору предмети в групі?»
Що в групі білого кольору? (Стіна, вікна…)
Що в групі червоного кольору? (Квіти, сукня у Тані…)
Гра «Що змінилося?»
Вихователь викладає в певній послідовності геометричні фігури. Потім діти закривають очі, вихователь змінює послідовність, діти відповідають, що змінилося.
Гра «Склади портрет назви фігури»
Діти викладають портрет лисички і називають геометричні фігури, які використали.
Вихователь. Що ж настав час відкрити останню зелену скриньку.
Гра «Зверху – вниз»
Вихователь називає різні предмети або дії, а діти відповідають, де знаходяться ці предмети.
Гра «Права – ліва»
Подивіться всі праворуч, а тепер зверніть – ліворуч.
Тупни правою ногою, тупни лівою ногою.
Вихователь. Подивіться, як котик лагідно посміхається і дякує вам. Тепер Лисичка йому не страшна.
Котик. Дякую за допомогу, піду визволяти свого друга. Ця наша зустріч, нехай залишить у вас міцні знання, хороший настрій, радість, добро, вміння допомогти друзям