Математична вікторина-гра для учнів 1-х класів
Мета:
-
розвиток творчих здібностей учнів, прагнення до самореалізації та самовдосконалення, вміння чітко висловлювати свої думки;
-
розвиток логічного мислення учнів, уваги, пам’яті, швидкості, допитливості;
-
виховання вміння працювати в команді, дружелюбності, терпимості та поваги;
-
підвищувати інтересу до математики.
Обладнання: аркуші, картки з завданнями, презентація, цеглинки Lego, грамоти.
Хід заходу
І. Організаційна частина
Клас готовий працювати?
Додавати й віднімати,
Числа й вирази рівняти,
Вчасно руку піднімати,
Щоб складну задачу розв’язати –
Клас повинен дружно працювати!
ІІ. Вступна частина
Правила гри
-
У грі беруть участь 2 команди , учасники яких розпреділяються за допомогою жеребкування.
-
По черзі ставляться запитання командам. Якщо команда дає хибну відповідь, то на питання може відповісти команда супротивників.
-
Гра складається з 7 конкурсів.
-
Завдання кожної команди набрати як можна більшу кількість балів. Для цього необхідно злагоджено працювати, правильно і швидко відповідати на питання.
-
Команда, яка швидше справляється із груповим завданням, повинна підняти зелену цеглинку.
-
Я буду по черзі задавати питання командам, а ви будете відповідати. Кожну правильну відповідь буде оцінено 2 балами, неправильна – 0. Якщо команда називає відповідь неправильну, то відповідає друга команда, або – навпаки. Отже, почали!
ІІІ. Основна частина
-
«Логіки». Кожній команді вчитель пропонує дати відповідь на логічну задачу. Першою відповідає та команда, яка дістала у «Чарівному мішечку» жетон зеленого кольору.
-
У сім'ї три сини. Кожний з них має сестру. Скільки дітей в цій сім'ї?
-
Скільки в кімнаті котів, якщо в кожному з чотирьох кутків сидить по коту і проти кожного кота – по три коти?
-
Усна лічба «Ланцюжок».
+ + + =
+ + + =
-
Гра «Знайди сусідів чисел»
-
Для обох команд, по черзі, вчитель демонструє такі числа:4, 7, 9, 3, 8, 6. Першою відповідає та команда, яка дістала у «Чарівному мішечку» жетон зеленого кольору.
-
Дидактична гра «Порівняй предмети»
-
Для обох команд, по черзі, вчитель демонструє картки із зображеннями різних предметів, які необхідно назвати та порівняти (подарунки та торти; цукерки та шоколадки; слоненят та мавпенят; рибок та восьминогів та ін..).
Фізкультхвилинкa
Спробуй пaльці рaхувaть:
Один, двa, три, чотири, п’ять.
Один, двa, три, чотири, п’ять.
Десять пaльців, пaрa рук
От твоєбaгaтство, друг.
-
Гра «Веселі приклади з Lego»
-
Бали зараховуються тій команді, яка підніме «правильну» цеглинку. На кожен приклад дається на вибір чотири відповіді, які зафарбовані відповідно до кольору цеглинок Lego.
4+2= … (6 – ж. к.; 5 – з. к.; 7 – с. к.; 8 – ч. к.)
5+3=…
2+5=…
6-3=…
8-4=…
9+1=…
7+3=…
3+0=…
-
«Веселі задачі з Lego»
-
Вчитель читає віршовані задачі. Бали зараховуються тій команді, яка підніме «правильну» цеглинку. До кожної задачі дається на вибір чотири відповіді, які можуть бути зафарбовані відповідно до кольору цеглинок Lego.
-
Мишеня ліском йшло пішки,
Несло друзям 3 горішки.
Тa в дорозі не втерпіло –
Непомітно 2 з них з’їло.
Сірa мишкa в нaс питaє:
Скільки мишеня горішків мaє? (3 – 2= 1)
-
Нa березі біля криниці
Їли зернятa 3 синиці,
Тa ще 2 мaленькі птиці.
Скільки птиць біля криниці? (3+2=5)
-
Нa трaвиці біля хaти
Метушaться цуценятa.
Двоє білих, нaче сніг,
Троє чорних. Скільки всіх? (2+3=5)
-
Кaже мaти-квочкa:
В мене 2 синочки і 4 дочки.
Скільки діточок у квочки? (2+4=6)
-
Гра «Хто прудкіший?». Кожній команді дається листок із однаковими друкованими прикладами. Командам потрібно правильно та швидко обчислити кругові приклади.
7 – 4 = 3
8 – 4 = 4
6 – 1 = 5
2 + 7 = 9
3 + 3 = 6
4 – 2 = 2
5 + 3= 8
9 + 1 = 10
-
Обчисліть задачки.
-
Кожній команді дається листок із надрукованими задачами. Командам потрібно правильно та швидко обчислити задачі.
-
У білочки було 4 горішки. Мама дала їй ще 5. Скільки тепер всього горішків у білочки?
-
У кицьки 7 кошеня. Четверо з них – руді. Скільки сірих кошенят у кицьки?.
-
Підсумок вікторини. Оголошення результатів. Нагородження команд.