Математична вікторина-гра «Пізнавайки» для учнів 1-х класів

Про матеріал
Математична вікторина для учнів 1 класу "Пізнавайки" може проводитися в рамках Тижня математики в школі, з метою стимулювання інтересу учнів до вивчення математики; розвитку логічного мислення учнів, уваги, пам’яті, швидкості, допитливості; виховання вміння працювати в команді, дружелюбності, терпимості та поваги один до одного.
Перегляд файлу

Математична вікторина-гра для учнів 1-х класів

Мета:

  • розвиток творчих здібностей учнів, прагнення до самореалізації та самовдосконалення, вміння чітко висловлювати свої думки;
  • розвиток логічного мислення учнів, уваги, пам’яті, швидкості, допитливості;
  • виховання вміння працювати в команді, дружелюбності, терпимості та поваги;
  • підвищувати інтересу до математики.

Обладнання: аркуші, картки з завданнями, презентація, цеглинки Lego, грамоти.

Хід заходу

І. Організаційна частина 

Клас готовий працювати?

Додавати й віднімати,

Числа й вирази рівняти,

Вчасно руку піднімати,

Щоб складну задачу розв’язати –

Клас повинен дружно працювати!

 

ІІ. Вступна частина

Правила гри

  1.                У грі беруть участь 2 команди , учасники яких розпреділяються за допомогою жеребкування.
  2.                По черзі ставляться запитання командам. Якщо команда дає хибну відповідь, то на питання може відповісти команда супротивників.
  3.                Гра складається з 7 конкурсів.
  4.                Завдання кожної команди набрати як можна більшу кількість балів. Для цього необхідно злагоджено працювати, правильно і швидко відповідати на питання.
  5.                Команда, яка швидше справляється із груповим завданням, повинна підняти зелену цеглинку.
  6.                Я буду по черзі задавати питання командам, а ви будете відповідати. Кожну правильну відповідь буде оцінено 2 балами, неправильна – 0. Якщо команда називає відповідь неправильну, то відповідає друга команда, або – навпаки. Отже, почали!

ІІІ. Основна частина

  1.                «Логіки». Кожній команді вчитель пропонує дати відповідь на логічну задачу. Першою відповідає та команда, яка дістала у «Чарівному мішечку» жетон зеленого кольору.
  •                  У сім'ї три сини. Кожний з них має сестру. Скільки дітей в цій сім'ї?
  •                  Скільки в кімнаті котів, якщо в кожному з чотирьох кутків сидить по коту і проти кожного кота – по три коти?
  1. Усна лічба «Ланцюжок».

 

 
 

+ + +          =

 

+ + + =

 

 

  1.                Гра «Знайди сусідів чисел»
  •                  Для обох команд, по черзі, вчитель демонструє такі числа:4, 7, 9, 3, 8, 6. Першою відповідає та команда, яка дістала у «Чарівному мішечку» жетон зеленого кольору.
  1.                Дидактична гра «Порівняй предмети»
  •                  Для обох команд, по черзі, вчитель демонструє картки із зображеннями різних предметів, які необхідно назвати та порівняти (подарунки та торти; цукерки та шоколадки; слоненят та мавпенят; рибок та восьминогів та ін..).

 

Фізкультхвилинкa

Спробуй пaльці рaхувaть:

Один, двa, три, чотири, п’ять.

Один, двa, три, чотири, п’ять.

Десять пaльців, пaрa рук

От твоєбaгaтство, друг.

  1. Гра «Веселі приклади з Lego»
  •                  Бали зараховуються тій команді, яка підніме «правильну» цеглинку. На кожен приклад дається на вибір чотири відповіді, які зафарбовані відповідно до кольору цеглинок Lego.

4+2= … (6 – ж. к.; 5 – з. к.; 7 – с. к.; 8 – ч. к.)


5+3=…

2+5=…

6-3=…

8-4=…

9+1=…

7+3=…

3+0=…


  1.                «Веселі задачі з Lego»
  •                  Вчитель читає віршовані задачі. Бали зараховуються тій команді, яка підніме «правильну» цеглинку. До кожної задачі дається на вибір чотири відповіді, які можуть бути  зафарбовані відповідно до кольору цеглинок Lego.
  1. Мишеня ліском йшло пішки,

Несло друзям  3 горішки.

Тa в дорозі не втерпіло –

Непомітно 2 з них з’їло.

Сірa мишкa в нaс питaє:

Скільки мишеня горішків мaє?  (3 – 2= 1)

  1. Нa березі біля криниці

Їли зернятa 3 синиці,

Тa ще 2 мaленькі птиці.

Скільки птиць біля криниці? (3+2=5)

  1. Нa трaвиці біля хaти

Метушaться цуценятa.

Двоє білих, нaче сніг,

Троє чорних. Скільки всіх? (2+3=5)

  1. Кaже мaти-квочкa:

В мене 2 синочки і 4 дочки.

Скільки діточок у квочки? (2+4=6)

  1.                Гра «Хто прудкіший?».  Кожній команді дається листок із однаковими друкованими прикладами. Командам потрібно правильно та швидко обчислити кругові приклади.

7 – 4 = 3

8 – 4 = 4

6 – 1 = 5

2 + 7 = 9

3 + 3 = 6

4 – 2 = 2

5 + 3= 8

9 + 1 = 10


  1.               Обчисліть задачки.
  •                 Кожній команді дається листок із надрукованими задачами. Командам потрібно правильно та швидко обчислити задачі.
  1.               У білочки було 4 горішки. Мама дала їй ще 5. Скільки тепер всього горішків у білочки?
  2.               У кицьки 7 кошеня. Четверо з них – руді. Скільки сірих кошенят у кицьки?.
  1.               Підсумок вікторини. Оголошення результатів. Нагородження команд.

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
9 січня 2021
Переглядів
4013
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку