Математична вікторина "У СВІТІ ЧИСЕЛ"

Про матеріал
Маю на меті розвивати пізнавальну діяльність учнів, виховувати інтерес до вивчення математики, виховувати в учнів уміння та навички усного рахунку. Розвивати увагу, пам`ять, виховувати інтерес до математики.
Перегляд файлу

Тема: Математична  вікторина  «У  СВІТІ ЧИСЕЛ»

Мета: Розвивати пізнавальну діяльність учнів, виховувати інтерес до вивчення математики, виховувати в учнів уміння та навички усного рахунку.

Хід заходу

ВЕДУЧИЙ.  Колись  в  Америці  було  обіцяно  велику  премію  тому,  хто  напише  книжку  під  назвою:  „Як  людина  жила  без  математики”.  Бажаючих  одержати  премію  знайшлося  чимало  та  написати  таку  книжку  ніхто  не  зміг.  Дуже  важко  уявити  життя  людини  без  математичних  знань.

 Сьогодні  ми  проведемо  математичну  вікторину  „У  світі  чисел”,  познайомлю  із  складом  журі,  яке  буде  оцінювати  сьогоднішню  зустріч  і  визначати  переможця.

 На  вікторину  прибули  дві  команди:  збірна  команда  юнаків  та  збірна  команда  дівчаток.  Вони  будуть  відстоювати  свої  знання  з  математики.

І.  РОЗМИНКА

 Як  і  всяку  іншу  зустріч,  ми  розпочнемо  нашу  із  розминки.  Я  задаю  запитання,  на  які  команди  по  черзі  дають  відповіді.  Якщо  на  запитання  команда  не  знає  відповіді,  право  відповідати  дається  команді  супротивника.  Якщо  ж  жодна  з  команд  не  знає  відповіді,  на  запитання  мають  право  відповідати  болільники,  які  вирішують,  якій  із  команд  вони  віддадуть  свій  бал.  Правильна  відповідь  -  1 бал.

Запитання.

  1. На  одній  шальці  терезів  лежить  цеглина,  а  на  другій  половина  такої  цеглини  і  гиря  в  1 кг.  Скільки  кілограмів  важить  цеглина?
  2. Чи  можна  30  яблук  розкласти  на  3  купки  так,  щоб  число  яблук  у  кожній  купці  було  непарним?
  3. Скільки  буде  десятків,  якщо  2  десятки  помножити  на  3  десятки?
  4. Не  їсть  і  не  п’є,  а  ходить  і  б’є.  Що  це  таке?
  5. Росте  дуб,  у  нього  12  сучків,  52  гілочки,  на  кожній  гілці  7  листочків.  Що  це  за  дуб?
  6. Що  буде  з  козою,  коли  їй  мине  6  років?
  7. Двоє  хлопчиків  грали  в  шахи  40 хвилин.  Скільки  хвилин  грав  кожен  з  них?
  8. Опівночі  йшов  дощ.  Чи  можна  чекати  сонячну  погоду  через  2  доби?

ІІ.  МАТЕМАТИЧНИЙ  КВАЧ

 Від  кожної    команди  прошу  до  мене  підійти  по  10 чоловік.  Кожний  гравець  отримує  картку  з  цифрою  від  0  до  9.  я  зачитую  умову  прикладу,  ви  усно  виконуєте  розрахунок  і  сідає  пара  учнів  на  стільці  так,  щоб  глядачі  могли  прочитати    правильну  відповідь  (зліва  на  право).  Наприклад,  10 2 = 20.  Сідає  двоє  учнів,  перший  -  із  цифрою  2,  а  другий  із  цифрою  -  0.

Приклади

12 5

64 – 25

24 + 47

164 : 2

65 + 29.

ІІІ.  КОНТРОЛЬНА  ЛІНІЯ

 Для  конкурсу  до  мене  підійдуть  по  одному  представнику  від  кожної  із  команд.  Він  чи  вона  повинен  бути  самим  розумним,  самим  кмітливим,  самим  швидкохідним.

  Учасники  шикуються  по  лінії.  На  деякій  відстані  від  них  знаходиться  контрольна  лінія.  Я  оголошую  запитання.  Право  на  відповідь    одержує  той,  хто  перший  добіжить  до  контрольної лінії.  Якщо  відповідь  неправильна,  то  відповідає  другий  гравець.

 Приготувались.

Запитання.

  1. метрів  відняти  3 сантиметрів.

ІV.  ХУДОЖНИКИ  МАТЕМАТИЧНИХ  ФІГУР

 Від  кожної  із  команд  до  ведучого  підійде  два  художники.  Завдання  для  них:  не  відриваючи  руки  накреслити  фігуру:

                                                   

 

 

 Друге  завдання:  порахувати  всі  трикутники,  зображені  на  малюнку:

 

 

 

 

 

 

 

V.  ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

 А  зараз    буде  проведено  фізкультхвилинку,  яка  перевірить  вашу  уважність.  Гравці  обох  команд  стають  через  один  у  коло.  Кожна  з  команд  одержує  по  м’ячу.  По  сигналу  гравці  повинні  передавати  м’яч  лише  гравцю  своєї  команди  по  колу.  Чий  м’яч  швидше  обійде  коло,  та  команда  і  виграє. 

Правила  передачі.

  1. М’яч  потрібно  передавати  із  рук  в  руки,  не  перекидаючи  його.
  2. Якщо  м’яч  падає,  то  його  підіймає  той  ,  кому  він  передавався.
  3. Піднявши  м’яч,  гравець  швидко  стає  на  місце  і  продовжує  гру.

VІ.  ЗНАЙОМСТВО

 Для  наступного  конкурсу  ми  залишаємося  стояти  в  тому  ж  положенні  в  крузі.  Учасники  називають  ряд  натуральних  чисел  по  порядку:  1,  2,  ...  Але  замість  чисел,  кратних  3,  учасники  повинні  називати  своє  ім’я.

VІІ.  В  ГОСТЯХ  У  МАТЕМАТИЧНОЇ  КАЗКИ

 Слухаємо  уважно  всі  математичну  казку.

Казка.

 Було  у  батька  троє  синів.  Старший  і  середній  були  розумні,  а  молодший  ... .  Та  що  й  казати,  як  розв’яже  якусь  задачу,  то  тільки  диву  даєшся.  От  одного  разу  батько  каже:  „А  розв’яжіть  но  задачу  про  фазанів  і  кролів.  По  подвір’ю  ходили  кролі  і  фазани.  Голів  всього  12,  а  ніг  34.  скільки  було  окремо  фазанів  і  скільки  кролів?”

 Старший  ще  й  умову  не  дослухав,  схопив  ручку  і  почав  розв’язувати  задачу  складанням  рівняння:  х  -  кролів,  12 – х  -  фазанів.  4х + 2 (12 – х) = 34.

 Середній  подумав  і  став  розв’язувати  задачу  шляхом  випробувань.

 А  молодший  почухав  потилицю,  та  й  каже:  „Хай  усі  кролі  сядуть  на  задні  лапи,  а  кожний  фазан  стане  на  одну  ногу”.  „Та  й  що  буде?”  -  здивувався  батько.  „Тоді  ніг  буде  17,  а  голів  -  так  як  і  було  12.  ніг  на  5  більше  ніж  голів.  Отже,  кролів  5,  а  фазанів  7”.

 „А  таки  правильно!”  -  вигукнув  батько,  і  чомусь  теж  почухав  голову.

 На  другий  день  знову  гукає  батько  синів:  „Хто,  хлопці,  швидше  знайде  суму  всіх  чисел  від  1  до  100?”

 Старший  відразу  почав  про  себе:  „1 + 2 = 3,  3 + 3 = 6,  6 + 4 = 10,  ...”.  Середній  постояв,  постояв  і  сів  обчислювати  на  калькуляторі.  Батько  на  хвилину  хотів  вийти,  а  молодший  вже  мовить:  „Указана  сума  дорівнює  добутку  чисел  101  і  50,  тобто  5050”.

 Батько:  „Як  це  ти?”.

 Молодший:  „1 + 100 = 101,  2 + 99 = 101,  3 + 98 = 101,  ...,  а  всього  пар  таких  буде  50”.

 Батько  тільки  руками  розвів.

 На  третій  день,  коли  молодшого  сина  не  було  вдома,  батько  запропонував  старшому  і  середньому  синам  розв’язати  задачу.

Задача.

 З  двох  міст  вийшли  назустріч  один  одному  два  туристи  і  зустрілись  через  4  години.  Відстань  між  містами  36 км.  Один  турист  проходить  щогодини  4 км.  Скільки  кілометрів  проходить  кожної  години  другий  турист.

 Думають  старший  і  середній  сини.  Давайте  допоможемо  їм,  доки  вдома  немає  молодшого  сина.

VІІІ.  МУЗИЧНА  МАТЕМАТИКА

   До  мене  знову  підійдуть  по  10  самих  голосистих  математиків.  Кожному  з  них  ми  знову  прикріпимо  цифри  від  0  до  9.  Станемо  через  один  у  коло.  Візьмемося  за  руки  і  співаємо,  рухаючись  по  колу,  пісню,  яку  нам  пропонує  наш  музичний  керівник.  По  сигналу  (припиняється  музика)  обидві  команди  повинні  побігти:  хлопці  -  наліво,  дівчата  -  направо,  і  вишикуватися  по  порядку  від  0  до  9.

ІХ.  НЕ  ПОМИЛЮСЬ

 Я  буду  називати  числа.  Якщо  число  ділиться  на  5,  то  піднімемо  праву  руку,  якщо  число  ділиться  на  2,  то  ліву  руку.  Якщо  ж  число  ділиться  і  на  2,  і  на  5,  то  треба  підняти  обидві  руки.

Х.  ДОПОВНЕННЯ  ДО  100

 Настала  черга  останнього  конкурсу.  Ця  гра  знову  з  м’ячем.  Я  називаю  число  (наприклад  39),  а  той,  кому  я  кинула  м’яч,  повинен  назвати  число,  що  у  сумі  з  названим  дорівнює  100  (тобто  61.

 За  допомогою  секундоміра  перевіримо,  яка  із  команд  швидше  справиться  із  завданням

ПІДВЕДЕННЯ  ПІДСУМКУ     

 

docx
Додано
25 лютого
Переглядів
223
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку