УРОК - ПОДОРОЖ
Формування уявлень про о геометричні фігури: круг, квадрат, трикутник.
Підготувала
Вчитель початкових класів
Пухова А.В.
2018\2019 навчальний рік
Тема: Формування уявлень про геометричні фігури: круг, квадрат, трикутник.
Мета: продовжувати знайомити учнів із геометричними фігурами – круго,м, квадратом, трикутником; вчити дітей обстежувати моделі геометричних фігур, порівнювати їх, знаходити ознаки подібності і відмінностей, правильно називати їх елементи: кут, сторона; коригувати розвиток дрібної моторики пальців рук.
Обладнання: презентація «Геометричні фігури», моделі геометричних фігур, набір фігур, м’ячики, обруч, малюнки до загадки.
Тип уроку: урок – подорож.
.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ.Нервово-психологічна підготовка учнів до уроку.
Продзвенів уже дзвінок
Всім пора нам на урок.
Встаньте всі рівненько
Привітаємось гарненько
- «Доброго дня!»
Учитель. Дякую! А тепер можна сідати. Сьогодні урок у нас з математики незвичайний, він вчить багато чому. Хай буде він для нас повчальний, за це подякуємо йому.
ІІІ.Актуалізація опорних знань.
1.Повторення пройденого матеріалу.
Усна лічба. Діти давайте порахуємо від 1до 7 та назад.
-Де нам зустрічається число 7. (Відповіді дітей). Так у тижні 7 днів.
Сторінка 77 Вправа 4
- Якою цифрою можна позначити сьогоднішній день? Так , сьогодні 7 березня.
3.Робота в зошиті.
Прописати цифру 7777… (фото )
Учитель. Діти, давайте розв’яжемо задачу від Тітоньки Сови. (слайд)
Учитель. Скажіть, мені , що зображено на малюнку?
ІУ. Повідомлення теми, мети уроку.
Учитель. Діти, сьогодні ми з вами вирушаємо в цікаву подорож до Цікавої Математики . Вона надзвичайно гарна і чарівна.Та по дорозі нам траплятимуться труднощі, які ми обов’язково маємо подолати. Чи готові ви до цього? Тоді – вирушаймо!
(Стук у двері. Заходить листоноша передає листа.
Учитель. Ану, давайте подивимося, що ж в цьому листі? ( Учитель виймає із конверта моделі геометричних фігур.
Учні. Це іграшки?
Учитель. Ні, це – фігури. . Які вони різні –ці геометричні фігури. Чи однакові вони за кольором, розміром? А за формою? Що ж це за фігури?
Круг
На прикладі зеленого круг навчаємося прийомів обстеження геометричної фігури: обвести пальчиком, переконатися, що в кола відсутні куточки, тому він може котитися. На прикладі великого зеленого круга діти закріплюють алгоритм обстеження. Які предмети в класі схожі на круг? (Відповіді дітей)
Квадрат
Квадрати можуть бути різного кольору, великі і маленькі; за кольором і розміром вони не схожі один на одного. Але вони однакові за формою. Обстежуємо маленький квадрат: скільки в нього сторін, кутів? Діти накладають круг на квадрат, визначаючи їх відмінності. Які предмети в класі схожі на квадрат? (Відповіді дітей)
Трикутник
Діти обстежують його так само, як квадрата, порівнюють із кругом.
Які предмети в класі схожі на трикутник? (Відповіді учнів)
Учитель. Діти викладить на парті трикутники від найбільшого до найменшого.
Фізкультхвилинка.
Ручки піднімаємо,
Потім опускаємо,
Спинки випрямляємо
Вільно видихаємо.
Подивися ти направо,
Подивися ти наліво.
Говорити будем чітко,
Вільно, легко і красиво.
Учитель . А тепер часу не гаймо . І у подорож поспішаймо.
Дидактична гра «Які фігури сховав у тваринках художник?»
Учитель : Коли художник малював цих тваринок, то помітив, що в їхніх зображеннях можна відшукати різні геометричні фігури. Уважно роздивіться і подумайте, в яких із намальованих тваринок сховалися ці фігури? Які?
(Відповіді дітей)
Робота над загадкою
Колючий клубочок
Прибіг у садочок ( Їжачок)
Діти, Їжачок нам придумав цікаве завдання. Справимося з ним?
Вправа з геометричними фігурами .
( Діти з геометричних фігур складають ялинку за зразком учителя та намалюйте малюнки з геометричних фігур) (слайд)
Віршована вправа для очей.
Конкурс «Кращий математик?» (слайд)
Гімнастика для пальчиків і рук.
Ви бачите, що під час такої подорожі, ми не можемо помилитись.А щоб пальчики наші були слухняні підніміть їх вгору,нехай вони побігають в повітрі,побіжать по парті і візьмуть ручку.
Молодці! З завданням справились.
Y. Підсумок уроку.
Учитель. Давайте пригадаємо, які фігури ми вивчали сьогодні з вами?
- Що цікавого ви дізналися на уроці? (Відповіді дітей).
- Молодці , ви дуже добре попрацювали.
Оцінювання учнів.
Домашнє завдання. Скласти з геометричних фігур «Кораблик»