Математичні диктанти для 5 класу

Про матеріал
Математичний диктант – це метод моніторингу компетентності дітей. Його завданням є повторення та засвоєння вивченого матеріалу. Велику роль відіграє перевірка диктантів – це може бути самоперевірка і взаємоперевірка, а також виставлення оцінок. Для учнів 5 класу я розробила диктанти з математики, які використовую при повторенні вивченого матеріалу.
Перегляд файлу

      Математичний диктантце метод моніторингу компетентності дітей. Його завданням є повторення та засвоєння вивченого матеріалу. Велику роль відіграє перевірка диктантів – це може бути самоперевірка і взаємоперевірка, а також виставлення оцінок.

Для учнів 5 класу я розробила диктанти з математики, які використовую при повторенні вивченого матеріалу.

 

Диктант 1. Натуральні числа. Число 0. Читання та запис натуральних чисел.

10. Закінчити речення: «Числа, 1,2,3,4, …., які використовують для лічби, називають­ся...». ( Скільки  сотень і тисяч має число 6759?).

20. Скільки десятків і тисяч у числі 1291? (Закінчити речення: «Як називаються числа, які використовують під час лічби предметів…» ).

30. Чи є число 0 (54) натуральним?

40. Запишіть цифрами число: п’ять тисяч двісті сорок вісім (вісім тисяч двісті тридцять).

50. Запишіть цифрами число: шість мільйонів триста двадцять тисяч одинадцять (вісім мільйонів сімдесят тисяч тринадцять).

60. Запишіть у вигляді суми розрядних доданків число 7658 (8967).

700. Запишіть словами число, використовуючи цифру 3 і шість нулів (цифру 6 і п’ять нулів)

8*. Запишіть усі двоцифрові числа, у кожного з  яких сума цифр дорівнює 3 (4).

 

 

 

 

Диктант 2. Порівняння натуральних чисел.

10. Запишіть нерівність: 10 більше 2. (5 менше 90).

20. Запишіть нерівність: 9 менше 11. (10 більше 6)

30. Порівняти числа: 243 і 56. (899 і 8976).

40.  Порівняти числа: 28 і 85. ( 800 і 765).

50. Порівняти 4м і 404см.(2 год і 180 хв)

60. Записати всі натуральні числа, які більші за 12 і менші за 17. (Більші за 15 і менші за 19).

700. Записати найбільше (найменше) десятицифрове число.

8*. Розставити дужки  в лівій частині нерівності так, щоб вона стала правильною    2+2+2:2<4      (2*2+2+2>9)

 

 

Диктант 3. Додавання і віднімання натуральних чисел.

10 . Як називаються числа при додаванні? (Як називаються числа при відніманні?).

20. Як знайти невідоме зменшуване?  (Як знайти невідомий доданок?).

30.  Знайти суму чисел 54 і 789. (Знайти різницю чисел 509 і 19)

40.  Чому дорівнює сума чисел 506 і 0.  (0 і 900)    

50.  Чому дорівнює різниця чисел 678 і 0? (4567 і 0?)

60.   Знайти значення виразу: 17 - р, якщо р = 17. (х - 12, якщо

х = 12).

700.  Чи правильно розв’язані  приклади? 342-87=255. (432 – 65= =367).

8*. Обчислити зручним способом: 120+546+880. (32+14+18+16).

 

Диктант 4. Множення натуральних чисел.

10. Подати у вигляді суми добуток 13*3 (8*4)

20. Подати у вигляді добутку суму 8+8+8+8+8 (11+11+11+11)

30.Як називаються числа при множенні? ( Як називається результат множення двох чисел?)

40. Записати  рівність, що виражає переставну властивість  множення.   (Розподільну властивість множення).

50. Чому дорівнює а, якщо 100·а=0. (67·а=67)

60.  Чому дорівнює у, якщо 27 · у=27? (25·у=0)

700. Обчислити зручним  способом 50·786·2    (25·675·4)

8*. Спростити 13у+12у+25 (17с+12с+19)

 

Диктант 5. Ділення натуральних чисел.

10. При якому значенні х правильна рівність х*15=30 (20*х=40)

20.  Знайти значення виразу: 0 : 13 (0 : 45).

30. Як називаються числа при діленні? (На яке число не можна ділити?)

40.   Знайти частку, якщо ділене 225,  дільник 5 (Ділене 360,  дільник 40).

50.   Розв'язати рівняння:  х : 45=0 ( 98 : х=98).

60.   Розв'язати рівняння: 169:х=13 (144:х=12).

700.  Виконати   ділення:    210:14    (240:16).  Як    перевірити   правильність виконання дії?

8*.  Число а в 20 (30) разів більше за число с. Чому дорівнює а:с?

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Ягнюк Тетяна
Додано
18 жовтня 2023
Переглядів
482
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку