Математичний диктант – це метод моніторингу компетентності дітей. Його завданням є повторення та засвоєння вивченого матеріалу. Велику роль відіграє перевірка диктантів – це може бути самоперевірка і взаємоперевірка, а також виставлення оцінок.
Для учнів 5 класу я розробила диктанти з математики, які використовую при повторенні вивченого матеріалу.
Диктант 1. Натуральні числа. Число 0. Читання та запис натуральних чисел.
10. Закінчити речення: «Числа, 1,2,3,4, …., які використовують для лічби, називаються...». ( Скільки сотень і тисяч має число 6759?).
20. Скільки десятків і тисяч у числі 1291? (Закінчити речення: «Як називаються числа, які використовують під час лічби предметів…» ).
30. Чи є число 0 (54) натуральним?
40. Запишіть цифрами число: п’ять тисяч двісті сорок вісім (вісім тисяч двісті тридцять).
50. Запишіть цифрами число: шість мільйонів триста двадцять тисяч одинадцять (вісім мільйонів сімдесят тисяч тринадцять).
60. Запишіть у вигляді суми розрядних доданків число 7658 (8967).
700. Запишіть словами число, використовуючи цифру 3 і шість нулів (цифру 6 і п’ять нулів)
8*. Запишіть усі двоцифрові числа, у кожного з яких сума цифр дорівнює 3 (4).
Диктант 2. Порівняння натуральних чисел.
10. Запишіть нерівність: 10 більше 2. (5 менше 90).
20. Запишіть нерівність: 9 менше 11. (10 більше 6)
30. Порівняти числа: 243 і 56. (899 і 8976).
40. Порівняти числа: 28 і 85. ( 800 і 765).
50. Порівняти 4м і 404см.(2 год і 180 хв)
60. Записати всі натуральні числа, які більші за 12 і менші за 17. (Більші за 15 і менші за 19).
700. Записати найбільше (найменше) десятицифрове число.
8*. Розставити дужки в лівій частині нерівності так, щоб вона стала правильною 2+2+2:2<4 (2*2+2+2>9)
Диктант 3. Додавання і віднімання натуральних чисел.
10 . Як називаються числа при додаванні? (Як називаються числа при відніманні?).
20. Як знайти невідоме зменшуване? (Як знайти невідомий доданок?).
30. Знайти суму чисел 54 і 789. (Знайти різницю чисел 509 і 19)
40. Чому дорівнює сума чисел 506 і 0. (0 і 900)
50. Чому дорівнює різниця чисел 678 і 0? (4567 і 0?)
60. Знайти значення виразу: 17 - р, якщо р = 17. (х - 12, якщо
х = 12).
700. Чи правильно розв’язані приклади? 342-87=255. (432 – 65= =367).
8*. Обчислити зручним способом: 120+546+880. (32+14+18+16).
Диктант 4. Множення натуральних чисел.
10. Подати у вигляді суми добуток 13*3 (8*4)
20. Подати у вигляді добутку суму 8+8+8+8+8 (11+11+11+11)
30.Як називаються числа при множенні? ( Як називається результат множення двох чисел?)
40. Записати рівність, що виражає переставну властивість множення. (Розподільну властивість множення).
50. Чому дорівнює а, якщо 100·а=0. (67·а=67)
60. Чому дорівнює у, якщо 27 · у=27? (25·у=0)
700. Обчислити зручним способом 50·786·2 (25·675·4)
8*. Спростити 13у+12у+25 (17с+12с+19)
Диктант 5. Ділення натуральних чисел.
10. При якому значенні х правильна рівність х*15=30 (20*х=40)
20. Знайти значення виразу: 0 : 13 (0 : 45).
30. Як називаються числа при діленні? (На яке число не можна ділити?)
40. Знайти частку, якщо ділене 225, дільник 5 (Ділене 360, дільник 40).
50. Розв'язати рівняння: х : 45=0 ( 98 : х=98).
60. Розв'язати рівняння: 169:х=13 (144:х=12).
700. Виконати ділення: 210:14 (240:16). Як перевірити правильність виконання дії?
8*. Число а в 20 (30) разів більше за число с. Чому дорівнює а:с?