Тема уроку: “Склад чисел 2 – 10. Узагальнення й систематизація знань учнів”. Математичний квест: «Подорож у країну казок»
Мета: повторити склад чисел від 2 до 10, продовжувати вчити дітей складати приклади, розв’язувати приклади і задачі: розвивати мислення, пам’ять, увагу, уяву, зв’язне мовлення, активність; виховувати взаємо-повагу, любов до казок, старанність колективізм.
Хід уроку
І. Організаційний момент
1. Привітання
Стали, діти, порівнялись
До гостей всі привітались
Пролунав уже дзвінок,
Розпочинаємо уроку.
На перерві відпочили,
І тепер за партии сіли.
Нагадаю вам, що ви
В школі справжні школярі.
Ви прийшли сюди навчатись,
Про щось нове дізнаватись,
Якщо хочеш більше знати,
Треба добре працювати:
На уроці не крутіться,
Лиш на вчителя дивіться,
І повинен кожен знати,
Що не можна розмовляти,
Не кричати, не стрибати,
Товаришам не заважати.
Хочеш ти відповідати?
Треба руку підіймати,
Тому часу ми не гаєм
І урок розпочинаєм.
2. Оголошення теми і мети уроку.
3. Читання віршів
Уч: Раз, два, три, чотири
Рахувати нас учили.
Уч: П’ять, шість – не лінились,
Цифри ми писати вчились.
Уч: Вчились приклади складати,
Мали числа порівняти,
Уч: Не сиділи, працювали,
Додавали віднімали.
Уч: Сім – ми будем більше знати,
Математику вивчати.
Уч: Дев’ять, десять – не втомились,
Ми покажем, що навчились.
4. Усний рахунок за числовим променем і віялом
- Порахуйте від 1 до 10.
- Назвіть числа у зворотному порядку.
- Яке число передує числу 3, 6, 9?
- Яке число наступне для числа 5, 2, 8
- Яке число стоїть між числами 2 і 4?
- Назвіть сусідів числа 6, 8, 4.
ІІ. Основна частина
1. Оголошення теми і мети уроку
2. Робота над темою уроку.
Часу з вами ми не гаєм
У країну вирушаєм
Мешканці там проживають,
І вони на нас чекають.
Вони вчаться рахувати,
Вчаться приклади складати,
Цю країну, любі діти!
Нам на карті не зустріти,
Про країну мова йдеться,
Що Математикою зветься.
– Ми з вами здійснемо подорож до країни Математика. Ми зустрінемо багато казкових героїв, які нам будуть давати різні завдання, які ми повинні виконати. Якщо ми з цими завданнями справимося, вони нас приймуть в математичну країну.
Зупинка 1 «Два цапки»
Ось до річки повертаєм
Двох цапків ми зустрічаєм
Маєм їм допомогти
Ось цю річку перейти.
(діти будують місток. Вставити пропущені числа)
3+1=*-3=*+*=6-*=2
Зупинка 2 «Троє поросят і вовк»
Подивіться ви , малята,
Живуть в хатинці поросята
Треба їх порахувати
Пригадати як їх звати.
(Наф-Наф, Нуф-Нуф, Ніф-Ніф)
Ці веселі поросята
Також вчаться рахувати,
Хочуть нам завдання дати ,
Це задачі розв’язати .
Веселі задачі
1. Три овечки біля гречки,
На лужку ще три овечки,
Полічи овечок цих.
Скільки разом їх усіх
2.П’ять метеликів літають,
І на квіточки сідають,
Прилетів ось ще один
Сів на квіточку і він,
Полічи швидше всіх
Цих метеликів прудких.
3. По дорозі їжак біг,
Ніс сім яблук на пиріг,
Одне впало покотилось
Скільки яблук залишилось?
У лісі темнім у дрімучим
Жив сірий вовк,голодний ,злючий
В хатинку вовк хоч залізти
Щоб поросяток цих трьох з’їсти
Нам треба в ліс вовка прогнати,
Подалі від цієї хати
Нам треба діти не сидіти
І як найшвидше це зробити
– Вовк зробив шкоду. Він своїми зубами розірвав листочки, де були записані приклади. Ми маємо знайти правилу відповідь
(Розірвані листочки .Знайди правильну відповідь)
1+5 =7 3+4 =6 1+4 =10 5+5 =5
2+7 =8 4+4 =9 2+1 =4 3+1 =3
3 Фізкультхвилинка
4 Робота в зошиті (каліграфічна хвилинка, письмо прикладів)
Зупинка 5 « Білка і їжак»
Білка з їжачком в лісочку –
Прийшли разом по грибочки
Будем їм допомагати,
Гриби в кошик всі збирати.
(діти відносять білочці грибочки
з результатом 7, а їжачку з результатом 8)
Зупинка 6 «Ведмідь»
Засумував великий слон-
Він загубив свій телефон
І що йому тепер робити?
Треба до лікаря дзвонити.
Він другу ніч уже не спить,
Бо дуже зуб в нього болить.
1+4 = Р 4- У , 5- Р, 6- О, 7- З, 8-М.
8-2 = О
10-3 =З
4+0= У
5+3= М
ІІІ. Презентація з Лего цеглинками
ІV. Підсумок уроку.
Кольограма (За цеглинками)
– До якої країни ми з вами потрапили?
– Що ми робили для того, щоб туди потрапити?
– Що вам найбільше сподобалося?