Математичний квест "Пригоди гуглика"для кінця 1 класу

Про матеріал
Урок можна провести в кінці першого класу. Ми проводили на паралель квест по різним локаціям, серед яких були такі:математична,читайлики, дослідницька, прикладна. Весь цей захід ми проводили замість Свята букваря.
Перегляд файлу

НВО «СЗНЗ-І ступеня «Гармонія» - гімназія ім. Т.Шевченка -                         ЦПВ «Контакт»

 

Математичний квест

у 1 класі «Пригоди Гуглика»

Картинки по запросу математичний гуглик

                                                                                                             

 

 

 Підготувала вчитель початкових класів
                                                   Драгомирецька Н.Д.

 

 

 

 

 

Кропивницький -2019

Мета:

Підвести підсумок у вивченні математики у 1 класі.

На основі цікавих математичних завдань формувати стійкий інтерес учнів до  вивчення  математики.
Розвивати кмітливість,спостережливість, уміння логічно мислити, працювати  у команді.
Активізувати розумову діяльність шляхом створення спеціальних умов для виконання завдань, які потребують достатньої свідомості й зрілості учнів, здатності до подолання спеціально створених перешкод.

Завдання: відвідавши  станції, вислухавши легенду помічників Гуглика - керівників кожної станції виконати завдання,отримати відповідну кількість стрічок, за які у фіналі гри можна придбати призи.

 

ВАЖЛИВО:

  • Діти об’єднуються в команди.
  • Назву команди, учасники придумують з допомогою самі або за допомогою вчителя.
  • Командира команди діти можуть вибрати за допомогою лічилки.
  • Перед початком гри в класі вчитель  ознайомлює всіх з правилами гри.
  • В грі можуть брати участь одночасно до 7 команд.
  • Заздалегідь готується великий малюнок – карта міста Математики, на якій позначаються конкретні зони класу для кожної вулиці.
  • Усі команди отримують маршрутні листи певного кольору з картами маршруту.
  • Кожна команда іде точно за своїм маршрутом з помічником вчителя( учнем 5 класу).
  • Завдання для станцій вчитель підбирає  враховуючи вік учасників.
  • На кожній станції кожна команда повинна отримати стрічку певного кольору, які потім обміняють на призи.
  • Керівниками станцій можна запросити батьків або учнів старшокласників.
  • Призи обираються організаторами свята, це можуть бути як сувеніри, так і солодкі подарунки.
  • Станції оформлюються вчителем та батьками відповідно до назви завдань, які на ній виконуються.

Хід заходу

Вчитель

ДІти, сьогодні на мій телефон прийшло SM - повідомлення « Ласкаво просимо в гості до нашого міста ….».

Назву міста ніяк не прочитаю. Допоможіть. Яке слово сховалося серед цих букв?

Мтаеамитак

Вчитель

Дійсно,діти, ви відправитеся до міста Математика разом з Гугликом і його помічниками.

Ця подорож вимагатиме від вас хоробрості знань і умінь.

Подорожувати ви будете командами, які утворили за своїм бажанням.

Вчитель. Слухайте умови проведення гри- подорожі.
Усі команди отримують запрошення до Міста Математики( маршрутні листи з картами маршруту). Разом з вами в подорож відправляються мої помічники – 4класники. На кожній вулиці міста у них  можна попросити допомоги, але лише один раз. Ваша мета – пройти якомога швидше свій шлях і виконати всі завдання мешканців міста. На кожній станції ви повинні отримати стрічку певного кольору Кожна команда іде точно за своїм маршрутом. Але всі ви повинні зустрітися на майдані Підсумку, де кожна команда обміняє свої стрічки на призи.

Командири, отримайте свої запрошення.

Командири отримують маршрутні листки

 

 

Назва станції

Відмітка про отримання стрічки певного кольору

1

Вулиця Загадкова

 

2

Вулиця Логічна

 

3

Вулиця Ребусидія

 

4

Вулиця Магічна

 

5

Вулиця Лабіринтова

 

6

Вулиця Кросвордія

 

7

Вулиця Арифметична

 

8

Майдан Підсумку

 

 

Вчитель

А зараз заплющте всі очі. Давайте плеснемо тричі у долоні  та скажемо «   Кожен першокласник, посміхнись, місто Математики перед нами з’явись!»

На дошці (екрані) з’являється малюнок – схема міста Математики( зони  вулиць позначені у класі)

Командири отримують маршрутні листки і через дві хвилини за командою вчителя вирушають у путь.
Вулиця Загадковастанція де треба відгадати загадки, керівник станції – дівчинка Загадка)

Дівчинка Загадка

Добрий день, діти. Ви – мої найулюбленіші гості. А ми – українці – хлібосольний народ. Своїх гостей завжди зустрічаємо хлібом – сіллю та запрошуємо до столу скуштувати смачні страви. Вас я хочу «пригостити» «Загадковим асорті». Відгадаєте мої загадки, отримаєте стрічку червоного кольору.

  1. Два братики – вусатики,

В обох жовтенькі сорочки.

Стоять в кутку два братики,

Повисували язички.                   Черевички

  1. Мій рогатий кінь триногий,

Добре знає всі дороги.

Як захоче, він стоїть,

А скажу – і побіжить.                Велосипед

  1. Під одною шапкою

Чотири братика стоять.             Стіл

  1. Два кільця, два кінця,

А посередині цвях.                    Ножиці

  1. Два скельця, три дужки –

На ніс і на вушка.                     Окуляри 

Дівчинка Загадка  Підводить підсумок, вручає червону стрічку.

 

Вулиця Логічна (станція де треба розв’язати логічні вправи та задачі, керівник станції – пані Логіка)

Пані Логіка

Доброго дня, діти!

Я  - Логіка, наука, друзі,

І цікава дуже – дуже!

Я розум розвиваю,

Вірно мислити навчаю.

А зараз я перевірю вашу кмітливість.

Пані Логіка

Діти, а ще я знаю сімю Зайчиків, у якій є 3 дочки, кожна з них має по 2 брати. Як це може бути? Скільки всього дітей у цій сімї?

        Діти дають змістовну відповідь.

Пані Логіка   Підводить підсумок, вручає помаранчеву стрічку.

 

Вулиця Ребусидія (станція де треба відгадити ребуси, керівник станції – Карлсон)

Карлсон

Привіт, малюки! Вітаю вас на моїй вулиці! Я – Карлсон - красивий, розумний і  в міру повненький  чоловік  у самому розквіті  сил.

        Живу  в маленькому будиночку на даху за великою  димовою трубою.

Вмію літати , бо в мене на спині моторчик.

          Малюку додому задали розгадати ребуси. Частину з них він не може прочитати, просить мене допомогти. А я такий симпатичний, в повному розквіті сил чоловік не можу це зробити – я не вчився в школі, ребусів розгадувати не вмію. Виручайте! Розгадаєте ребуси – подарую вам жовту стрічку!

Ребуси

 c 3 ж (стриж);          

  3 буна (трибуна);

с 3 бок (стрибок);

100 лиця (столиця);

100вп (стовп);                                 

       ак 3 са (актриса);                               

       г 1 а (година);                                 

       ві 3 на (вітрина);

пі 2 л (підвал);                                

мі 100 (місто);

7’я (сім’я);                                     

 3 зуб (тризуб);

100 ляр (столяр).     

                      

Карлсон   Підводить підсумок, вручає жовту стрічку.

 

Вулиця Магічна  (станція де треба розібратися з магічними квадратами, керівник станції – Магічний Квадрат)

Магічний Квадрат

Мої вітання вам, діти! Чи пізнали ви мене?
Тоді послухайте загадку.

Чотири рівні сторони,

Є й кути – прямі вони.

Знають учні всі підряд,

Що фігура ця …( квадрат)

                                                                                  Панішко Ф. В.

Сьогодні я не простий квадрат, а Магічний Квадрат.

У нашій сімї я не один – у мене багато братів. Але з двома з них трапилася біда – загубилися деякі їхні числа.

Спробуйте числа дописати,

«Магічними» знову зробити квадрати:

У рядках, стовпцях, навкіс –

Будуть суми рівні скрізь!

  • У квадратах використовуються одноцифрові числа;
  • ключ до квадрата – 12.

Магічний Квадрат   Підводить підсумок, вручає зелену стрічку.

 

Вулиця Лабіринтова   (станція де треба пройти лабіринти, керівник станції – Совуня із Смішариків)

Совуня

Здрастуйте, діти! Я - Совуня — спортивна й енергійна сова на пенсії.Я жіночка дисциплінована, відповідальна . Завжди чітко слідую своїм інструкціям і приписам, ніколи не спізнююся, домагаюся щоб і інші Смішарики дотримувалися цих правил.Але сьогодні я вперше розгубилася, мені потрібна ваша допомога. Треба розібратися ось з цими лабіринтами.

Справитеся – отримаєте голубу стрічку.

D:\1-37625.jpg          D:\70b05394c2e13f71155f47d9b221c402.jpg

Совуня  Підводить підсумок, вручає голубу стрічку.

 

Вулиця Кросвордія (станція де треба розгадити кросворди, керівник станції – Геній Євгенійович Чудаков  )

Геній Євгенійович Чудаков 

         Доброго вам дня, діти!
          Я - Геній Євгенійович Чудаков — професор. Дружу з фіксиками, оберігаю школу, в якій  вони навчаються. Маю свою лабораторію, де і знаходиться  школа фіксиків. Як я з ними познайомився?  Дідусь спас мені життя, коли мене вдарило струмом.

          Коли я сьогодні по телефону розмовляв із Совунькою, вона сказала, що ви можете з цим справитися. Розв’яжете кросворд, отримаєте синю стрічку.

 

Кросворд можна роздрукувати у любій формі, але завдання в ньому такі:

  1. Геометрична фігура
  2. Геометрична фігура
  3. Число, яке отримують при додаванні
  4. Ним вимірюють рідину

5.Одиниця маси

Відповіді: 1. Квадрат 2. Трикутник 3. Сума 4. Літр 5. Кілограм

 

Геній Євгенійович Чудаков  Підводить підсумок, вручає синю стрічку.

 

Вулиця Арифметична (станція де треба в прикладах правильно вставити знак, керівники станції –  Мінус і Плюс)
Плюс і Мінус разом

Ми вас вітаємо, діти! Ласкаво просимо на Арифметичну вулицю

Знаки ми математичні,

Дуже гарні, симпатичні!

Плюс:

Я - плюс, 
І цим я пишаюся! 
Я з’єднаю два числа,
Щоб в сумі сила їх зросла!

Мінус:

Я — тире в граматиці

А кто я в математиці?

Так, я – Мінус, віднімання знак.

Відняти щось – це я мастак!
 

Плюс і Мінус (разом):

Правильно поставте нас –

Буде з прикладом гаразд!

Ті, хто любить рахувати, можуть з нами  приклади відновити.

 

10  8  5=7              22   17   10=29

9   10  6=13           43    21   5=27

Плюс і Мінус

Підводять підсумок, вручають фіолетову стрічку.

 

Майдан Підсумку Всі команди збираються разом

Зустрічають учасників гри мер міста –Гуглик

Гуглик

Діти, ви сьогодні просто молодці! Кожна команда справилася з завданнями. Я бачу у вас в руках різнокольорові стрічки.

По скільки у вас їх? А що можна утворити з цих кольорів?

Давайте створимо велику веселку у нас у класі  і хай вона стане символом

А я пропоную заспівати пісню про веселку!

Всі разом співають пісню «Веселка» Наталії Май.

Веселка
Слова: Наталія Май           
Музика: Наталія Май

Краплю дощика берем,

Трішки сонця додаєм,

Світанкової роси,

Жменьку радості для всіх.

 

Приспів:

Подивись на небо -

Кольори ясні,

Сумувать не треба –

Просто посміхнись!

Подивись на небо -

Сонце золоте,

Сумувать не треба –

Все на краще йде!

 

Слово лагідне скажи,

Теплий погляд залиши,

І добрішим стане світ

Й наша пісня задзвенить!

 

Приспів. (2)

 

А призи ви зможете отримати в своїх класних кімнатах.(діти отримують у класних керівників «Літній зошит» для роботи на канікулах.

 

Література

Кравець Н.В.Квестманія. Методичний посібник – 2017 рік, - 116   с.

Кудикіна Н. Педагогічне керівництво інтелектуальними іграми у позаурочному навчально-виховному процесі// Початкова школа. – Моцик Н. Д., Іванова Л. С. Позакласна робота з математики у початкових класах. Методичний посібник. – Тернопіль: Астон, 2001.- 138 с.

Сокол І.М. Впровадження квест-технологіх в освітній процес: навчальний посібник/ І.М.Сокол. – Запоріжжя: Акцент Інвест-трейд, 2013. – 87 с.

Сухарева Л. С.  Збірник задач з математики. 1—4 класи. — Х.: Вид-во «Ранок», 2010. — 224 с. - (Навчаємо молодших школярів).

Сухарева Л. С.  Логічні ігри. 1—4 класи. — Х.: Вид-во «Ранок», 2012. — 192 с.-  (Навчаємо молодших школярів).

 

                                                    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                   

 

                                 Маршрутний лист

 

Назва станції

Відмітка про отримання стрічки певного кольору

1

Вулиця Загадкова

 

2

Вулиця Логічна

 

3

Вулиця Ребусидія

 

4

Вулиця Магічна

 

5

Вулиця Лабіринтова

 

6

Вулиця Кросвордія

 

7

Вулиця Арифметична

 

8

Майдан Підсумку

 

 

 

 

                                 Маршрутний лист

 

Назва станції

Відмітка про отримання стрічки певного кольору

1

Вулиця Загадкова

 

2

Вулиця Логічна

 

3

Вулиця Ребусидія

 

4

Вулиця Магічна

 

5

Вулиця Лабіринтова

 

6

Вулиця Кросвордія

 

7

Вулиця Арифметична

 

8

Майдан Підсумку

 

 

           Вулиця Ребусидія

 c 3 ж ____________;          

  3 буна ______________;

с 3 бок _____________;

100 лиця______________;

100вп ____________;                                 

       ак 3 са _____________;                               

       г 1 а _______________;                                 

       ві 3 на _____________;

пі 2 л _____________;                                

мі 100 _____________;

7’я ______________;                                     

 3 зуб ______________;

100 ляр _____________.     

                      

         Вулиця Ребусидія

 c 3 ж ____________;          

  3 буна ______________;

с 3 бок _____________;

100 лиця______________;

100вп ____________;                                 

       ак 3 са _____________;                               

       г 1 а _______________;                                 

       ві 3 на _____________;

пі 2 л _____________;                                

мі 100 _____________;

7’я ______________;                                     

 3 зуб ______________;

100 ляр _____________.     

 

     Вулиця Магічна  Магічні квадрати

 

             Похожее изображение

         

          Вулиця Магічна  Магічні квадрати

              Похожее изображение

        Вулиця «Арифметична»

10    8    5 =7              22    17    10 =29

 9    10    6 =13           43    21    5 =27

        Вулиця «Арифметична»

10    8    5 =7              22    17    10 =29

 9    10    6 =13           43    21    5 =27

        Вулиця «Арифметична»

10    8    5 =7              22    17    10 =29

 9    10    6 =13           43    21    5 =27

        Вулиця «Арифметична»

10    8    5 =7              22    17    10 =29

 9    10    6 =13           43    21    5 =27

        Вулиця «Арифметична»

10    8    5 =7              22    17    10 =29

 9    10    6 =13           43    21    5 =27

 

                   Вулиця Лабіринтова

D:\1-37625.jpg

D:\70b05394c2e13f71155f47d9b221c402.jpg

Вулиця Загадкова

(станція де треба відгадати загадки, керівник станції – дівчинка Загадка)

Дівчинка Загадка

Добрий день, діти. Ви – мої найулюбленіші гості. А ми – українці – хлібосольний народ. Своїх гостей завжди зустрічаємо хлібом – сіллю та запрошуємо до столу скуштувати смачні страви. Вас я хочу «пригостити» «Загадковим асорті». Відгадаєте мої загадки, отримаєте стрічку червоного кольору.

  1. Два братики – вусатики,

В обох жовтенькі сорочки.

Стоять в кутку два братики,

Повисували язички.                   Черевички

  1. Мій рогатий кінь триногий,

Добре знає всі дороги.

Як захоче, він стоїть,

А скажу – і побіжить.                Велосипед

  1. Під одною шапкою

Чотири братика стоять.             Стіл

  1. Два кільця, два кінця,

А посередині цвях.                    Ножиці

  1. Два скельця, три дужки –

На ніс і на вушка.                     Окуляри 

Дівчинка Загадка

Підводить підсумок, вручає червону стрічку.

 

 

 

 

 

Вулиця Логічна

(станція де треба розв’язати логічні вправи та задачі, керівник станції – пані Логіка)

Пані Логіка

Доброго дня, діти!

Я  - Логіка, наука, друзі,

І цікава дуже – дуже!

Я розум розвиваю,

Вірно мислити навчаю.

А зараз я перевірю вашу кмітливість.

Пані Логіка

Діти, а ще я знаю сімю Зайчиків, у якій є 3 дочки, кожна з них має по 2 брати. Як це може бути? Скільки всього дітей у цій сімї?

        Діти дають змістовну відповідь.

Пані Логіка

Підводить підсумок, вручає помаранчеву стрічку.

 

Вулиця Ребусидія

 (станція де треба відгадити ребуси, керівник станції – Карлсон)

Карлсон

Привіт, малюки! Вітаю вас на моїй вулиці! Я – Карлсон - красивий, розумний і  в міру повненький  чоловік  у самому розквіті  сил.

        Живу  в маленькому будиночку на даху за великою  димовою трубою.

          Малюку додому задали розгадати ребуси. Частину з них він не може прочитати, просить мене допомогти. А я такий симпатичний, в повному розквіті сил чоловік не можу це зробити – я не вчився в школі, ребусів розгадувати не вмію. Виручайте! Розгадаєте ребуси – подарую вам жовту стрічку!

Карлсон   Підводить підсумок, вручає жовту стрічку.  

Вулиця Магічна

(станція де треба розібратися з магічними квадратами, керівник станції – Магічний Квадрат)

Магічний Квадрат

Мої вітання вам, діти! Чи пізнали ви мене?
Тоді послухайте загадку.

Чотири рівні сторони,

Є й кути – прямі вони.

Знають учні всі підряд,

Що фігура ця …( квадрат)

Сьогодні я не простий квадрат, а Магічний Квадрат. У нашій сімї я не один – у мене багато братів. Але з двома з них трапилася біда – загубилися деякі їхні числа.

Спробуйте числа дописати,

«Магічними» знову зробити квадрати:

У рядках, стовпцях, навкіс –

Будуть суми рівні скрізь!

  • У квадратах використовуються одноцифрові числа;
  • ключ до квадрата – 12.

Магічний Квадрат  Підводить підсумок, вручає зелену стрічку.

Вулиця Лабіринтова (станція де треба пройти лабіринти, керівник станції – Совуня із Смішариків)

Совуня

Здрастуйте, діти!  Я - Совуня — спортивна й енергійна сова на пенсії. Я жіночка дисциплінована, відповідальна . Завжди чітко слідую своїм інструкціям і приписам, ніколи не спізнююся, домагаюся щоб і інші Смішарики дотримувалися цих правил. Але сьогодні я вперше розгубилася, мені потрібна ваша допомога. Треба розібратися ось з цими лабіринтами.

Справитеся – отримаєте голубу стрічку.         

Совуня    Підводить підсумок, вручає голубу стрічку.

Вулиця Кросвордія (станція де треба розгадити кросворди, керівник станції – Геній Євгенійович Чудаков  )

Геній Євгенійович Чудаков 

         Доброго вам дня, діти! Я - Геній Євгенійович Чудаков — професор. Дружу з фіксиками, оберігаю школу, в якій  вони навчаються. Маю свою лабораторію, де і знаходиться  школа фіксиків.

          Коли я сьогодні по телефону розмовляв із Совунькою, вона сказала, що ви можете з цим справитися. Розв’яжете кросворд, отримаєте синю стрічку.

Кросворд можна роздрукувати у любій формі, але завдання в ньому такі:

1.Геометрична фігура

2.Геометрична фігура

3.Число, яке отримують при додаванні

4.Ним вимірюють рідину

5.Одиниця довжини

6.Одиниця маси

Відповіді: 1. Квадрат 2. Трикутник 3. Сума 4. Літр 5. Сантиметр 6. Кілограм

Геній Євгенійович Чудаков  Підводить підсумок, вручає синю стрічку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вулиця Арифметична

(станція де треба в прикладах правильно вставити знак, керівники станції –  Мінус і Плюс)
Плюс і Мінус разом

Ми вас вітаємо, діти! Ласкаво просимо на Арифметичну вулицю

Знаки ми математичні,

Дуже гарні, симпатичні!

Плюс:

Я - плюс, 
І цим я пишаюся! 
Я з’єднаю два числа,
Щоб в сумі сила їх зросла!

Мінус:

Я — тире в граматиці

А кто я в математиці?

Так, я – Мінус, віднімання знак.

Відняти щось – це я мастак!
 

Плюс і Мінус (разом):

Правильно поставте нас –

Буде з прикладом гаразд!

Ті, хто любить рахувати, можуть з нами  приклади відновити.

 

Плюс і Мінус

Підводять підсумок, вручають фіолетову стрічку.

Майдан Підсумку

Всі команди збираються разом. Зустрічають учасників гри мер міста –Гуглик

Гуглик

Діти, ви сьогодні просто молодці! Кожна команда справилася з завданнями. Я бачу у вас в руках різнокольорові стрічки.

По скільки у вас їх? А що можна утворити з цих кольорів?

Давайте створимо велику веселку у нас у класі  і хай вона стане символом

А я пропоную заспівати пісню про веселку!

Всі разом співають пісню «Веселка» Наталії Май.

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
20 вересня 2020
Переглядів
1729
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку