Тема. Лічба предметів. Повторення складу чисел 3 і 4. Порівняння чисел у межах 4
Мета: продовжувати роботу над формуванням навичок лічби, закріплювати знання складу чисел 2–4; вдосконалювати вміння порівнювати числа у межах 4; розвивати логічне мислення, увагу.
Хід уроку
I. Актуалізація знань учнів
Вступна розповідь учителя.
— Сьогодні ми відвідаємо цирк. Хто був у цирку? Що там вам сподобалось більш за все?
А цирк який цікавий!
В нім цілий день вистави.
Танцюють в цирку циркачі —
Гірські цапи-бородачі.
У цирку виступають різні тварини. Наш цирк незвичайний — математичний.
Кожна тваринка перед тим, як виступити, запропонує нам завдання.
Спробуємо їх виконати?
II. Закріплення вивченого матеріалу
1. Цікаві завдання клоуна
— Першим виступати буде клоун. Він смішить всіх глядачів. Готуючись до виступу, клоун поспішав і переплутав всі завдання. Давайте їх розберемо й розв’яжемо.
Завдання 1
• Порахувати зелені кульки у клоуна. (3)
• Порахувати червоні кульки. (4)
• Яких кульок більше? Яких кульок менше? Що треба зробити, щоб кульок стало порівну?
• Якого кольору перша кулька? Якого кольору кулька, що посередині? Якого кольору остання кулька? Якого кольору кульки, що сусідять з кулькою за номером 3?
Завдання 2
Показати число, відповідне кількості предметів.
Завдання 3
Розставити числа по порядку.
2. Лічба предметів. Завдання собачки
— Наступними виступають… Вгадайте хто?
Гавкає, кусає, а в дім не пускає.
— У собачок для вас завдання на увагу. Я буду показувати вам картку з певною кількістю предметів. Картку показую декілька секунд. Ваша задача — запам’ятати, скільки предметів на картці.
3. Розвиток графічних навичок. Завдання слоненяти
— Відгадайте, хто зараз вийде на арену.
Ледве їх переставляю.
Сам високий я на зріст,
Замість носа в мене хвіст.
— Слоненятко виступало з великими кульками. Завдання від нього — складне. Зафарбуйте кожну третю кульку від початку червоним кольором, а кожну четверту кульку від початку — жовтим кольором.
4. Порівняння чисел у межах 4. Завдання мавпочок
— Відгадайте загадку про наступного артиста цирку.
Угору піднімається,
Кривляється, чіпляється,
На хвостику гойдається.
І зветься це малятко
Веселе... (мавпенятко).
— Мавпочкам-акробаткам треба допомогти поставити знаки між числами.
Учитель показує картку, діти — відповідну картку з математичними знаками «>», «<», «=».
5. Фізкультхвилинка
Лапки в боки, вгору вушка — скачуть білочки-подружки.
Раз, два, три, чотири, п’ять, по гілках вони летять.
Кожен ранок на галяві спритно роблять вільні вправи…
Раз, два, три, чотири, п’ять! Люблять білочки стрибать.
6. Розвиток графічних навичок. Письмо цифр.
— Дельфіни, що будуть виступати останніми,— поважні й серйозні. Один з них — розумний, вміє читати, рахувати й писати. Тож і ми зараз покажемо, як вміємо писати. Повторимо цифри, які вивчили. Діти прописують цифри 1, 2 на одному рядку і 3, 4 — на другому.
7. Завдання з логічним навантаженням
— Уважно розгляньте табличку. Чого не вистачає?
III. Підсумки уроку
— От ми з вами і побували у цирку, подивились на різних тваринок. Яке завдання вам було найцікавіше виконувати?