Математичний КВК (5-6 клас)
Мета: Підвищити рівень зацікавленості дітей при вивченні математики, розвивати кмітливість, логічне та просторове мислення, уяву, увагу, зосередженість, впевненість в своїх математичних здібностях, здатність орієнтуватися в нестандартних ситуаціях, творчу активність.
Виховувати вміння працювати в команді, працелюбність, наполегливість в досягненні мети, бажання до перемоги.
Обладнання: Математичні газети, вислови видатних математиків.
Добрий день, дорогі друзі! Шановні вчителі та батьки! Ми раді вітати Вас на нашому турнірі – математичному конкурсі веселих і кмітливих, девізом якого є слова великого французького математика і фізика Блеза Паскаля: «Велич людини – в її умінні думати».
Турнір цікаво щоб почати,
Загадку дам вам відгадати:
Наук цариця недосяжна,
Могутня, щедра і прекрасна,
Блискуче розум розвиває,
Правильно мислити всіх навчає.
Неперевершена її краса,
Чудова логіка струнка.
Ну, діти, хто ж вона така?
Не чую? Ма-те-ма-тика!
Як відомо, кожен з нас бажаєте ви того чи ні¸ ще з самого раннього дитинства починає знайомитись, розгадувати невеличкі таємниці самої точної в світі науки – математики.
І хоч в подальшому не всі люди стають математики, багатьох з них приваблює її строгість, мудрість і краса.
І сьогодні ми зібрались з вами для того, щоб трошки подружити вас з математикою.
А мірятись розумом, кмітливістю, винахідливістю будуть 2 команди учнів 5-А класу. Оцінювати нашу сьогоднішню гру буде поважне журі в такому складі:-------
А зараз я хочу познайомити Вас з нашими командами. Вони приготували привітання для всіх та свої емблеми. То ж слово для привітання надається командам. Конкурс привітання оцінюємо по 12 бальній шкалі. А емблеми, по 5-ти бальній шкалі.
Дякую нашим командам за привітання. Журі, будь-ласка, виставляйте свої оцінки.
А ми розпочинаємо наші конкурси.
1 конкурс
Я маю 2 задачі. Одну для першої команди, і одну для другої. Через хвилину чи півхвилини команди по черзі дають відповідь. Правильна відповідь оцінюється 3 балами.
Задача 1. Уяви собі, що ти машиніст потягу, який відходить від пункту відправлення о 14 годині, має 7 вагонів, середній вік пасажирів – 28 років. Скільки років машиністу? (стільки, скільки дітям котрі грають)
Задача 2.
Дибав до Києва сивий дідусь
І зустрів він 12 бабусь.
По кошику кожна бабуся несла,
В кожному кошику кішка була.
12 у кожної з них кошенят,
Ще по четверо держать у зубах мишенят.
І сивий дідусь замислився тут:
Скількох кошенят і скількох мишенят
До Києва наші бабусі несуть?
(Жодного). (Бабусі йдуть з Києва)
Молодці наші команди, уважно слухали задачі і добре з ними справились, то ж ми продовжуємо конкурси на уважність.
2 конкурс – «Розумова розминка»
7. Гусениця за день піднімається вгору по стовбуру дерева на 3 м, а за ніч сповзає на 1 м. Якої висоти дерево, якщо гусениця досягла його верхівки на 6-й день? (13 метрів)
3 конкурс – «Чарівна скринька»
Важливу роль під час розв’язання будь-якої математичної задачі відіграють логічні міркування, логіка, а особливо під час розгадування загадок. Що в чарівній скриньці? Відкрий скриньку і ти отримаєш свій автопортрет. (дзеркало)
4 конкурс – «Математичне лото»
Команди отримують картки зі складами математичних термінів. Кожна команда отримує по 4 розрізаних математичних термінів. Ваше завдання, якомога швидше і правильніше скласти ці слова. Кожне правильно складене слово – 1 бал + за першу відповідь – 1 бал. (паралелограм, паралелепіпед, алгебра, геометрія)
5 конкурс – «Арифметичний»
Девізом до нього я вибрала слова видатного німецького математика Карла Гауса: «Математика – цариця наук, арифметика – цариця математики».
Карл Гаусс, будучи учнем, мав чудові здібності до математики. Одного разу шкільний вчитель запропонував учням додати числа від 1 до 100. Знайти суму всіх чисел від 1 до 100. Та не встиг вчитель дочитати умову, як маленький Гаусс сказав: «Готово!» Як це він так швидко зробив? Пропоную і вам повторити міркування Гауса.
І сп. 1+2+3+ … +49+50+51+ … +97+98+99+100 = 101 ∙ 50 = 5050
ІІ сп. 1+2+3+ … +49+50+51+ … +97+98+99+100
49 ∙ 100 + 100 + 50 = 5000 + 50 = 5050
Конкурс вболівальників
Назвати приказки та прислів’я, в яких зустрічаються числа:
Загадки, де зустрічаються числа.
2 хвилини на конкурс. Пишуть відповіді на листочках.
6 конкурс – «Конкурс на кращу математичну газету»
7 конкурс – «Конкурс художників
Із зав’язаними очима намалювати свого любимого вчителя та підписати малюнок.
8 конкурс – «Конкурс на розрізання»
Ваше завдання: маючи листок паперу, розрізати його так, щоб у нього могла пролізти людина (у дірку) - 3 хв.
9 конкурс – «Сценка зі шкільного життя»
10 конкурс – «Конкурс капітанів»
Розминка – Швидко сказати, скільки букв у прізвищі капітана-суперника.
І конкурс: Швидко дати відповідь на 2 запитання, кожному по одному:
1) Чому дорівнює 7 в квадраті? (49)
2) Яке число потрібно збільшити в 15 раз, щоб отримати 15? (1)
ІІ конкурс: Кожен має 1 хвилину і листочок.
ІІІ конкурс: Чи добре ти бачиш?
ІV конкурс: Записати число 100 за допомогою 5 п’ятірок.
(5+5+5+5+5) ∙ 5 = 20 ∙ 5 = 100).
11 конкурс – «Хто більше назбирає грибів?»
Із закритими очима збирають гриби.
Математика – це наука, яка дуже широко використовується нами у повсякденному житті. Ось навіть, пішовши до лісу з другом, ви повинні добре вміти рахувати, щоб визначити скільки грибів ви зібрали.
12 конкурс – «Конкурс цікавої задачі».
Два молодих козаки, гарні скакуни, бились між собою об заклад, хто кого пережене. Не раз то один, то інший були переможцями. Але невдовзі їм це набридло.
А давай навпаки, сказав один з них, нехай заклад дістанеться тому, чий кінь прийде не першим, а другим. Добре сказав другий. Козаки виїхали на своїх конях в поле. Зібралося дуже багато глядачів, всім хотілося подивитися на таку диковинку. Один старий козак почав рахувати, хлопаючи в долоні: Раз! Два! Три! Але козаки ні з місця. Глядачі стали сміятися і говорити, що таке змагання неможливе. Але тут до них підійшов сивий дідусь і запитав, що сталося. Йому розповіли. Тоді дідусь і каже: «Зараз я шепну їм таке слово, що вони поскачуть, як вітер». І дійсно, підійшов дідусь, щось шепнув козакам на вухо, і вони поскакали що є духу. Але умова залишалась тією ж: заклад виграє той, чий кінь прискаче не першим, а другим. Що шепнув на вухо козакам дідусь? (Пересядьте)
13 конкурс – «Конкурс віршованої задачі»
Команди швидко відповідають по черзі.
Тобі загадка така.
Я підкажу – здогадаєшся ти,
Їх більше, ніж сім, але менше дев’яти. (8)
На пеньок зайці ті сіли, порівну морквинок з’їли.
Шість морквинок було в них, соковитих, запашних.
Порахуйте без помилок, скільки кожен з’їв морквинок?
(6 : 2 = 3)
Дві з яких довелось нещодавно з’єднати.
Для сім’ї так зручніше і місця немало.
Скільки ж кімнат у квартирі тій стало? (3 кімнати)
Й ними дуб обгородити.
А для кожного прольоту
Треба по три метри дроту.
Обчисліть швидше, не баріться.
Скільки дроту знадобиться?
(5 ∙ 3 = 15 м)
Ретельно їх перевіряла.
Три пари виявились цілими,
Скільки шкарпеток було з дірами?
(2 пари = 4 шкарпетки)
Відгадувать загадки всі ви майстри.
А цю відгадаєте і поготів.
Скільки разом всіх сестер і братів? (4)
Журі проводить підрахунки, підводить підсумки, а я хочу вам прочитати один цікавий вірш про роль практики при вивченні будь-якої науки, зокрема математики.
Кот Вася
У кошки маленький котёночек подрос.
- Как дальше быть? – возник вопрос.
Ловить мышей – такая штука,
Что тут нужна теперь наука.
Решила мать, что впору
Послать котёнка в школу.
И вот за партой в классе
Сидит пушистый Вася.
С усердием большим, как наказала мать,
Принялся кот науку постигать.
Он изучил до тонкости по темам,
Строение мышей (по графикам и схемам),
Их чучела изготовлял из тряпок
В кружке «умелых лапок»,
Решал, едва не плача,
Он про бассейн задачу:
- Сколь выльется сметаны,
Когда открыты краны?
Был в геометрии, как дом,
Знал доказательств остроту,
Тригонометрия знакома
Была прилежному коту.
И через 10 лет, науками богат,
Принёс домой наш кот
Из школы аттестат.
В то время, у какой-то горки,
Мышонок вылезал из норки.
Хоть Васька изучал мышиный род по книгам,
Исконного врага узнал он всё же мигом.
Но как его хватить?
Нельзя же прыгнуть сразу.
Тут надо применить
Научных знаний базу.
Вот неизвестного мышонка
За икс он принял тонко,
Затем в системе СGS
Нашёл его удельный вес,
V - скорость, ускоренье – a.
(Аж брызги сыплются с пера!)
По теореме Пифагора
Он путь нашёл довольно скоро.
Привёл ответы, глядя в книгу,
К логарифмическому виду.
Вписал последнюю строку
И приготовился к прыжку.
Пока учёный кот
Над уравненьем бился,
Мышонок-неуч в норке скрылся.
Запомните, друзья, соль истины такой:
Теория мертва без практики живой!
То ж я думаю, що сьогоднішній наш КВК збагатив вас не тільки якимось теоретичними знаннями, а й практичним досвідом, і ті учні, яким математика була не дуже до вподоби, змогли побачити її красу і подружитись з нею хоч трохи.
Журі підводить підсумки
Скінчився час випробувань,
Нам до душі ваш рівень знань.
Та ще багато треба знати,
Щоб старшокласниками стати.
Ми врахувати всі ваші старання.
Ви гідно пройшли всі випробування.
Не треба, друзі, переживати,
Вже настав час вас усіх привітати.
Сьогодні п’ятикласники
Не витрачали час,
Тому є й кандидати
Для нагород у нас.
Хто розв’язав без помилок
Задачі й вікторини,
Медалі буде він
Отримувати нині.
Математики ви чудові,
Ми визнати готові.
(Та кращою із них була команда _________
Та кращі математики
Команда __________________-
Бажаю математику
Вам добре вчити й далі
Так, щоб могли отримати
І справжні ви медалі.
Привітання команди Алгоритм
Й у слово пробувати їх складати,
То, хоч на це потрібно часу мати,
Та назву нашу зможете розшифрувати.
Ми вам таку шпаргалку зготували:
Тож по порядку усіх будем представляти
І одну букву в слові відкривати:
Андрій Твердохліб, Володимир Кокра, Яригіна Настя …
О…, Р…, И…, Т…, М… .
Ви налаштуйтеся на швидкий ритм,
Бо вас сьогодні привітати хоче
Наша команда «Алгоритм».
Й всім треба зрозуміти,
Що без математичних знань і дня
Не зможемо прожити.
Чи відраховуємо часу біг…
Всі ці знання, що так потрібні нині,
Ти в школі вивчити вже зміг.
І нових звершень, й відкриттів нових,
І наше світле й дороге майбутнє
Надії поклада на нас малих.
На даний час прекрасний є місток:
Усі надії і бажання наші
Ми покладаємо на наш «Росток».
Немовби скарб збирати всі знання,
Щоб все в житті робити вміти,
Щоб шкільні роки не злетіли навмання.
До звершень котиться поволі.
Та всі знання, що ти засвоїв в школі,
Так необхідні будуть у житті потому.
Свій алгоритм життя:
Якщо ти в школі вчився добре,
То буде в тебе гідне майбуття.
Щоб передати нам свої знання.
А наші всі ідеї щось зробити
Ми просим зрозуміти й захистити.
Щоб дуже чесно все судити,
Бо дію алгоритму кожен знає:
Хто готувався - той перемагає.
Навіть, якщо прийдеться перемогу розділити,
Бо математику всім треба знати …
Ну, а сьогодні ми зібрались між собою позмагатись.
Щоб усі разом здобути могли ми перемогу.
Ще скажемо журі і всім один-єдиний раз,
Що тут присутні дві команди, але один це клас.
Привітання команди «Математичні знаки»
1-й учень
Математичну Сторінку
Нам слід відкривати.
Прийшли до Вас знаки,
Щоб Вас привітати.
Виходять знаки
2-й учень
Мелодій немає без знаків музичних,
Пісень не складають без слів поетичних,
Як їжі немає без запаху й смаку,
Нема в математиці дії без знаку.
3-й учень (плюс):
Все, що є на світі, я можу додати,
На ваші прибутки я можу вказати.
Великі учені, гравці, бізнесмени
Ніяк обійтися не можуть без мене.
Завжди пам’ятай, намотавши на вус:
Хрещатий мій знак називається «плюс».
4-й учень (мінус):
Дія моя протилежна плюсу,
Маю я велич свою і красу.
На відніманні я розуміюсь,
Ця паличка – знак мій,
Ім’я моє Мінус.
5-й учень (знак множення):
Ось хрестик косий, а ось множення точка,
Із ними ви числа помножите точно.
Та кожний з цих знаків раптово зникне,
Як буквені множники добуток має.
6-й учень (знак ділення):
Я знак найщедріший, і знають це діти,
Усе справедливо я вмію ділити.
Як навіть у прикладі буде остача,
То впораю я все одно, не заплачу.
7-й учень:
Поважне наше, Ви журі,
Рахуйте точно, ми Вас просимо.
Якщо ж не справитесь –
Тоді на математику запросимо!
1