Математичний урок "Гімнастика розуму"

Про матеріал
Математичний урок - вікторина для учнів 6-7 класів створений для поглиблення знань учнів з математики; розширення кругозору, з використанням міжпредметних зв’язків;
Перегляд файлу

МАТЕМАТИЧНИЙ УРОК-ВІКТОРИНА «ГІМНАСТИКА РОЗУМУ»

для учнів 6-7 класів

Мета: поглибити знання учнів з математики; розширити кругозір, використовуючи міжпредметні зв’язки; розвинути пам’ять,логічне мислення, інтуїцію, вміння робити висновки, узагальнення; Формування вміння працювати в групі, продемонструвати багатство і красу світу математичних знать.

Учасники: дві команди по 7 осіб, які обирають капітана команди, що керує роботою команди під час гри; два учні – члени лічильної комісії; два учні – старшокласники, які є ведучими.

Обладнання: два столи зі стільцями для команд; стіл для лічильної комісії, плакати, музичне обладнання, мультимедійна дошка.

 

                                                  ХІД ЗАХОДУ

 

Ведучий 1  Відкриваємо урок, всіх запрошуєм до нас:

                    І веселих, і кмітливих, і цікавих, і сміливих

                    Брати участь просим Вас.

 

Ведучий 2  Сьогодні будем друзі з Вами царицю всіх наук вітати

                             Так можем гордо і по праву ми математику назвати.

 

Ведучий 1        Наук у світі є багато, їх навіть важко полічити.

                      Та нам їх треба добре знати, щоб всесвітом оволодіти.

                      До різних ми наук охочі; нехай ведуть нас до вершин

                      Та зараз ми сказати хочем: «Наш математиці уклін!»

 

Ведучий 2  Але перш, ніж привітати команди, я розкажу вам маленьку історію. Одна із шкіл Техасу в США, йдучи на зустріч побажанням тих, кого занадто обтяжують уроки математики, організувала для експерименту так званий день без математики.

 

Ведучий 1  Як? Хіба це можливо?

 

Ведучий 2  Зачекай, дослухай! Учням не можна було називати жодної цифри, вдаватися до математичних дій, звертатися до календаря. Того дня в їдальні страви розподіляли випадково, дзвінок дзвонив, як хотів. Учні не знали,

відшукати завдання в підручниках… Школярі зіткнулись з безліччю незручностей. Ці незручності так їм дошкулили, що надвечір вони організували маніфестацію з гаслом: “Ми не уявляємо життя без математики!»

 

Ведучий 1   А зараз будемо вітати ми математиків своїх!..  Зустрічайте – команда …

 

Ведучий 2  А я ознайомлю вас із конкурсами, які є сьогодні у нашому змаганні.

 

І ТУР «НАЙРОЗУМНІШИЙ»

Ведучий 1 Учням пропоную розглянути таблицю, яка зображена на слайді і яку пронумеровано та розфарбовано в чотири кольори 28 квадратів, по 7 кожного кольору. Червоні, сині-2 бали. Сірі, зелені- 1бал.

Ведучий 1 Учні вивчають таблицю протягом 1 хв, після чого її перевертають стороною, на якій написано у такому самому порядку номери квадратів, але не зафарбовані. Учні по черзі вибирають номер запитання.

Ведучий 2 Кожне запитання своєї теми оцінюється 2б, теми суперника – 3б, «Загальні питання» - 1б.

Не поспішайте відповідь

Давати навмання,

Нехай допомагають

Вам розум і знання!

 

 

 

 

 

Зелені

1. Продовжіть фразу «У семи няньок дитина без …». (ока)

3. Скільки разів потрібно відміряти, щоб один раз відрізати? (7)

9. Скільки чекають обіцяного? (3 роки)

10. За скількома зайцями гоняться у відомому прислів’ї? (2)

23. Скільки разів краще побачити, ніж 100 разів почути? (один)

26. Скільки разів платить скупий? (Двічі).

29. Скільки людей одного не чекають?  (семеро)

Сині

2. Чотирикутник у якого всі сторони і кути рівні. (квадрат)

5. Як називається прилад для вимірювання кутів? (транспортир)

7. В чому вимірюються кути? (в градусах)

12. Скільки градусів має прямий кут? (90)

15. Якою латинською літерою позначається периметр? (р)

21. Назвіть формулу, за якою обчислюється площа квадрата.(а²)

27. Геометрична фігура, яка складається з 3-х сторін та 3-х кутів? (трикутник)

Червоні

6. Одна сота частина метра.(см)

8. Спростіть вираз 4х/2*2.(4х)

11. Пара коней пробігли 30 км. Скільки пробіг кожен з коней?(30)

13. Скільки хвилин в 1,5 години?(90)

18. Число, яке складається із цілої та дробової частин?(мішаний дріб)

20. Як називається нижня частина  звичайного  дробу?(знаменник)

25. Назвіть найбільше натуральне число.

Сірі

4. Як називається кут, який дорівнює 1350?

14. Найменше трицифрове число?(100)

16. Скільки крокодилів живе у Дніпрі? (0)

17. Над річкою летіли 1 голуб, 1щука, 2 синиці, 2 стрижі, 5 чайок.                      Скільки птахів летіло?               (10)

19. На що ділити не можна?(0)

22. У будинку 5 кімнат. Із однієї зробили дві. Скільки стало кімнат?(6)

24.  До школи йшло 5 хлопчиків, а назустріч їм – 4. Скільки дітей ішло до школи?  (5)

 

 

 

 

 

ІІ ТУР «МІРКУВАЛЬНИЙ»

 

Ведучий 1 Команди обирають номер запитання. Якщо відповідь правильна з першого разу – 3 б, якщо з другого – 2 б, якщо з третього – 1б.


 

1

    *Їх виплачують в банках

    *Говорять, що більше за 30 – грабіж!

    *Пишеться начебто 0 ділять на 0

                                   ( Відсотки)

2

    *Буває в номері дома на розі вулиць

    *Цим стріляють з рушниці

    *Його вистукують на барабані

                                         (Дріб)

3

    *Вона потрібна, щоб не говорити дурниць

    *Коли одне слідує з іншого

    *Буває математична, буває жіноча

                                  (Логіка)

4  

   * Зазвичай знаходиться в центрі міста

    *Виражається числом в квадраті

    *Довжина на ширину . 

 (Площа)

 

ІІІ ТУР «КВІТКА-СЕМИЦВІТКА»
 

Ведучий 2  Ви, напевне, читали казку «Квітка-семицвітка»? Пам’ятаєте, як головна героїня відривала пелюстки і загадувала бажання? Ось і в мене є така чарівна квітка. А на кожній пелюстці – запитання для команди.

 

Ведучий 1  Пелюстки чарівні, бо кожна правильна відповідь приносить команді один бал. Успіхів всім вам! Розпочинаємо гру. Кожна команда обирає колір своєї пелюстки та отримує свою задачу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. За допомогою чотирьох п'ятірок,  знаків дій та дужок запишіть число 100.          (5+5)•(5+5)
  2. 5 землекопів за 5 годин викопають 5 м канави. Скільки землекопів за 100 годин викопають 100 м канави?     (5 землекопів)
  3.   У лісі назбирали 5 склянок суниць, 4 з них переробили на варення. Скільки склянок залишилося?                               (5 склянок)

 4. П’ять у квадраті – двадцять п’ять, шість у квадраті – тридцять шість. Чому    дорівнює кут у квадраті?                                          (90° )                 

5. Два батька і два сини впіймали 3 карасі, кожен по одному. Як це може бути?                                                                         ( дід, син, внук )

6. Якщо можливо, то визначте: чому дорівнює добуток всіх чисел десяткової системи числення?                             (0 )

7. Що є у кожного слова, рослини і рівняння?   (корінь )

 

VІ. «Знайди пару».

Ведучий 1 До слів з правого стовпчика потрібно підібрати слова з лівого стовпчика. При цьому у правому стовпчику вказати номер відповідного слова з лівого стовпчика. Кожна правильна відповідь — 1 бал.

 

 

 

 

VІІ. «Веселий кросворд»

Ведучий 2 Мета цього конкурсу відгадати кросворд, що з’явиться на екрані. За кожне відгадане слово команда одержує 1 бал, за формулювання означення – 2 бали. Команда, яка першою розгадає кросворд, додатково отримує 1 бал.

 

 

 

 

 

VІІІ. «Вирішальний» (Якщо команди набрали однакову кількість балів)

Ведучий 1 Мета учасників змагань – розв’язати завдання за слайдом: вставити замість літер потрібні числа.

Перемагає та команда, яка швидше розшифрує відоме висловлювання великого Галілея.

 

 

 

 

 

 

 

 

ІХ. Підведення підсумків.

 

 

 

docx
Додано
23 грудня 2021
Переглядів
789
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку