«Математичний зореліт» (Заняття з логіко-математичного розвитку для дітей старшого дошкільного віку)

Про матеріал
Дошкільнятам надзвичайно цікаві розповіді про космічні тіла, відомих космонавтів, дослідження таємниць всесвіту. Матеріали заняття з логіко-математичного розвитку для дітей старшого дошкільного віку допоможуть доступно розповісти про космос та в цікавій формі навчити дітей розв'язувати задачі, математичні ребуси, закріплювати знання про геометричні фігури, суміжні числа.
Перегляд файлу

«Математичний зореліт»

(Заняття з логіко-математичного розвитку

для дітей старшого дошкільного віку)

Вихователь ЗДО 12

Шемейко Т.В.

 

       Програмовий зміст: вчити дітей розв'язувати задачі, математичні ребуси. Закріплювати знання про геометричні фігури, суміжні числа, знаки «<», навички прямої та зворотної лічби; вчити встановлювати логічний зв'язок у проблемних завданнях за допомогою «схем», «ключів». Розвивати логічне мислення, творчу уяву, зосередженість. Виховувати самостійність, інтерес до математики, вміння працювати у колективі.

Обладнання: карта зоряного неба, макет космічної ракети; магнітофонні записи мелодій на космічну тематику; числовий ряд; індивідуальні картки із завданнями; карти із заплутаними доріжками, великий і маленькі «екрани» комп’ютерів, каса цифр; хмаринка із завданнями; портрети веселих чоловічків; зірочки, медалі.

Хід заняття

  Вихователь: Доброго дня, діти! Сьогодні я знову запрошую вас у подорож до Країни Математики. Але цього разу вона буде не звичайна, а космічна.

-Отож ми вирушаємо! На нас чекають різні пригоди.

 -А який вид транспорту ми оберемо для космічної мандрівки? (Ракету).

-Ну ж бо, діти, глянемо, з яких геометричних фігур побудована наша ракета?

(Діти розглядають макет, називають складові фігури й лічать їх.) Вихователь: Отже, трикутників тут чотири.

-Якого вони кольору? (Червоні).

-Кругів теж чотири. Які вони за величиною: рівні чи різні? (Різні).

-Якого кольору? (Жовті).

-А прямокутник у нас один. Якого він кольору? (Синій).

-Щоб потрапити до космічної ракети, ми з вами спочатку розглянемо карту й відшукаємо правильну стежину, яка й приведе нас туди. (Вихователь роздає карти з переплутаними доріжками. Діти знаходять доріжку під № 1).

Вихователь: «Вирушаємо, малята,

                                 Космос з вами підкоряти.

                                 Будьте пильні і кмітливі,

                                 Обережні і сміливі.

                                 Добре думайте-міркуйте,

                                 І в польоті не сумуйте!»

(Педагог запрошує дітей зайняти свої місця в ракеті. Повідомляє, що вони - космонавти - члени екіпажу, а він - дорослий - командир.)

Вихователь: Пам'ятайте, що в польоті всі обов'язково мають дотримуватися дисципліни. До польоту готові? За правилами відлік часу починаємо у зворотному порядку: 10, 9, 8, 7 ... 0.

-Старт! Полетіли! Заплющіть очі, ми лети­мо…

(Звучить космічна музика).

-Зараз ми перебуваємо у стані невагомості, бо вже далеко від Землі.

-Давайте перевіримо, чи не заважає це нам міркувати:

(Запитання до дітей).

-Який сьогодні день? (Вівторок).

-Який був учора? (Понеділок).

-Який день буде завтра? (Середа).

-Як називається планета, де ми живемо? (Земля).

-Яка найбільша зірка зігріває Землю? (Сонце).

-Який при­родний супутник Землі? (Місяць).

-Які ще планети ви знаєте? (Венера, Марс, Юпітер, Сатурн, Нептун).

-Хто був першим космонавтом? (Юрій Гагарін).

(Діти розглядають карту зоряного неба. Вихователь звертає увагу на Чумацький Шлях).

Вихователь. А ось і перша яскрава зірка. Але назва зашифрована, нам треба її відгадати. Порядок літер позначений цифрами.

(показує картку)

А

Ф

Ь

А

Л

1

4

3

5

2

 

(Діти читають назву: "Альфа".)

  Вихователь: Давньогрецькою мовою це слово означає "початок". Отже, тут починаються випробування наших знань. Тут живуть роботи, які керують усім, що відбувається у них на планеті, з комп'ютерів у Головному центрі. Та якось дорослі роботи мали вирішити нагальні справи на сусідній планеті і на господарстві залишили роботів-малят. Малі порядкували самі й десь-таки схибили, бо в головному комп'ютері порушився числовий ряд. Давайте допомо­жемо виправити це, щоб цифри стали на свої місця.

-Дивіться на великий екран:

(8, 3, 6, 1, 5, 2, 9, 4, 10 ,7)

(Кілька дітей за бажанням відновлюють числовий ряд. Решта перевіряє їх.)

Вихователь: Діти, помилки закрались і у ваші комп'ютери. Дивіться: з ваших маленьких екранів зникли цифри "сусіди". Відновіть їх. (Діти олівцями вписують на своїх картках суміжні цифри: ... 8 ... ; 5 ... 7; ... 3 ...)

Вихователь: Отже, з першим завданням ви успішно впоралися, і тепер ми можемо рухатися далі:

Наступна зупинка - на зірці "Геометрична".

(Діти роздивляються зірку, що являє собою групу геометричних фігур).

-І тут на нас чекають завдання! (Педагог пропонує кожній дитині виконати завдання з "ключем": роздає картки, на яких за допомогою геометричних фігур зображені схеми казок. Дитина має відгадати, яких саме. ("Вовк і семеро козенят", "Троє поросят ", "Три ведмеді", "Рукавичка”).

Вихователь: А ось на нашому шляху з'явилась Хмаринка. Вона каже, що закриє Місяць, і ми не зможемо здійснити на нього посадку, якщо не виконаємо її завдання. А для цього нам знадобляться каси цифр. Приготуйте їх. Отже, ви вже здогадалися, що ми будемо розв'язувати задачі за допомогою цифр і знаків. Будьте уважні, слухайте умови задач і запитання:

 

«Горобець і три синиці Он летять до годівниці.

Скільки птахів, підкажіть,

Будуть вдячні за обід».

(1+3)

 

«Скачуть жабки: "Ква-ква-ква!

Ой, яка м'яка трава!"

Тут - п'ять жабок, а там - дві.

Скільки жабок у траві?»

(5+2)

 

«Дев'ять хлопчиків завзято

Про щось сперечалися.

Двох із них гукнула мати.

Скільки їх зосталося?»

(9-2)

-Молодці, добре розв'язували задачі.

-А тепер подумайте над хитрими задачами:

  1. «У бабусі Варвари - онука Марійка, кіт Пушинка, собачка Сніжинка. Скільки в бабусі онучок? (Одна).
  2. «На столі стояло три склянки з соком. Петрик випив сік з однієї склянки. Скільки склянок залишилось?» (Три склянки).
  3. «Настала довгоочікувана зима. Спочатку зацвіла одна яблуня, а потім ще три сливи. Скільки зацвіло дерев?» (Жодного. Дерева взимку не цвітуть).

-Хмаринка приймає ваші відповіді і пливе собі далі. Вона дозволяє нам здійснити посадку на Місяць:

«Ми на Місяць прилетіли.

Вдалою була посадка.

А тепер, щоб розім'ятись,

Зробим місячну зарядку».

 

Фізкультхвилинка

 

«Наші ручки: 1, 2, 3 ... (плескають)

Наші ніжки: 1, 2, 3 ... (тупотять)

На носок, на каблучок, ("ковирялочка ")

Руку вліво, руку вправо (вгору-вліво, вгору-вправо)

Ми танцюєм козачок, (притупують ногами)

Раз присіли, два присіли, (присідають)

Добрий настрій в нас усіх.

Покружляли, закрутились» (кружляють)

І розбіглись хто кудись». (біжать в різні сторони).

 

Вихователь: Малята, на наш корабель надійшов сигнал «SOS»!

-На допомогу кличуть веселі чоловічки.

-Діти, роздивіться їхні обличчя. Які вони? (Сумні).

-А чому, я вам зараз відкрию секрет… Вони відвідують космічну школу і вчитель математики дав їм завдання, а вони не можуть їх розв'язати. Допоможемо їм? (Педагог розкриває конверт із завданнями і роздає дітям, які виявили бажання розв'язувати, картки. Потрібно поставити правильно знаки і цифри. (Порівняння чисел))

Вихователь. Погляньте зараз на обличчя веселих чоловічків!

-Що змінилося? (Вони стали веселими).

-Ось бачите, які ви молодці!

-Увага! Засвітилась яскраво ще одна зірка. Її назва «Омега». Це означає грецькою мовою «кінець».

-Отже, час нам, діти, повертатися на Землю, в наш садочок.

-Тож займаємо свої місця - вирушаємо додому!

-Починаємо відлік часу: 10, 9, 8, 7 ... О. (Звучить спокійна музика).

-Ось ми і вдома. А за те, що ви були активні і кмітливі, чудово розв'язували задачі і допомогли інопланетним друзям, Королева Математики нагороджує вас зірочками-медалями. (Сюрпризний момент) .

 

docx
Додав(-ла)
Шемейко Тетяна
Додано
8 грудня 2021
Переглядів
1134
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку