Урок- подорож з математики з розділу: Нумерація чисел від 11 до 20. Додавання і віднімання у межах 20 на основі нумерації. Містить матеріали уроку природознавства 1 класу " Заочна екскурсія підприємствами України".
Гариленко С.О
1 клас
Урок – подорож до фірм та підприємств України.
Тема: Математичний диктант. Порівняння виразів без обчислень. Обчислення значень виразів в межах 20. Розвязування задач за коротким записом і малюнком.
Мета уроку: формування предметних математичних компетентностей: вчити додаванню і відніманню в межах 20, вміння розв’язувати задачі за малюнком та коротким записом, складати рівності за малюнками і схемами, розвивати мислення, обчислювальні навички.
Формування ключових компетентностей:
уміння вчитися: організовувати своє робоче місце, планувати свої дії, доводити роботу до кінця;
загальнокультурну компетентність: опанування толерантної поведінки, розвиток мовленнєвих здібностей та норм культури спілкування;
соціальну компетентність: здатність продуктивно співпрацювати з різними партнерами в груп ;
громадянську компетентність: бажання бути гідним громадянином своєї держави, примножувати її здобутки;
здоров’язбережувальну компетентність: уміння піклуватися про своє здоров’я.
Обладнання: карта України із зображенням найкращих фірм та підприємств держави, фото фірм та їхньої продукції , що на них виготовляється , завдання від виробників продукції в конвертах , картки , фізкультхвилинка ІКТ.
Хід уроку
І .Організаційний момент.
Продзвенів для нас дзвінок,
Починаємо урок,
Попрацюємо старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім першім класі –
Учні - просто молодці!
Мандруватимем завзято,
Юний друже, я і ти.
У дорозі будь уважним,
Добре думай, не спіши!
Знай, що вчитись завжди важко,
Буде легко у житті!
ІІ. Мотивація навчально - пізнавальної діяльності учнів.
Повідомлення теми і мети уроку.
Сьогодні ми помандруємо відомими фірмами України. (Карта України із зображенням найкращих фірм та підприємств держави) та навчимося обчислювати у межах 20 і розв’язувати та складати задачі за малюнками.
Бесіда.
-Діти, які продукти ви споживаєте щодня? ( відповіді учнів)
- Де ви їх берете? ( відповіді учнів)
Проблемне запитання.
-А звідки продукти харчування беруться в магазинах?
Розповідь вчителя.
Все, що можна купити в магазинах виробляють різні фірми та підприємства.
Словникова робота.
ФІ́РМА - торговельне або промислове підприємство, під маркою якої продаються товари або випускаються.
Відгадайте на чому ми пудемо подорожувати?
Маленькі будиночки по коліях біжать,
Хлопчики й дівчатка в будиночках сидять. (Поїзд)
(Вивішую на дошку малюнок поїзда)
Тож рушаймо в дорогу.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Усний рахунок.
Гра « Числа»
Розставте номери на вагонах в порядку зростання.
Які числа пропущені?
Молодці!
- Хто з вас сам робив покупки в магазинах? – Що ви купували? – Де берете гроші на покупки? ( можна попросити у батьків, дітям дарують гроші батьки , родичі)
Власник грошей - той, хто їх заробив. Тому ніколи не беріть гроші без дозволу, адже це називається крадіжкою.
Щоб поїхати потягом нам потрібно придбати що?( квитки)
А купимо ми квитки за власні кошти .Це будуть наші знання за які ми придбаємо квитки на потяг. А для цього ми пограємо в гру «Блискавка»
Гра «Блискавка»
10+5
11-1
12+1
20-1
10+2
19-1
*1Перша наша зупинка під назвою «Лукс ОІЛ» ( показати на карті) так називається велике підприємство в нашому селі Софіївка по виробництву соняшникової олії.
Це підприємство молоде та перспективне, йому .. років. З яких цифр складається число? Яке воно? Назвіть сусідів цого числа. Молодці!
Ми запишемо каліграфічно гарно це число. Отже каліграфічна хвилинкка.
*2 Друга зупинка « Геркулес», яка розташована на Київщині в селищі Єрківці
( показати на карті України)
Завдання від фірми:
Дізнайтеся , який улюблений продукт дітлахів виготовляє фірма « Геркулес»?
2. Математичний диктант
Запишіть число, яке є попереднім числа 16;
Запишіть наступне число після 12:
число, яке складається з 1дес. 4 од.:
число, яке складається з 2 дес. :
запишіть суму чисел 10 і 8:
запишіть різницю чисел 18 і 10:
запишіть «сусідів» числа 10
8 9 11 13 14 15 18 20
м о р о з и в о
Перевіряючи завдання вчитель виставляє букви до відповідей на дошці.
(Морозиво)
-Чи можна вживати багато морозива і коли варто відмовитися від його вживання? Крім морозива підприемство виготовляє і іншу продукцію.
( Демонстрація продукції торгівельної фірми)
ІV. Розвиток математичних знань
* 3 Третя зупинка «Рошен» виробництво солодощів: цукерок, тістечок
1. Гра «Вибери цукерки з вагою 10 грам»
10 + 2 6 + 4 18 –8 3 + 2 1 + 9 12 – 2 5 + 3
2. Гра «Порівняй не обчислюючи» кількість цукерок в різних коробках
6 + 10 10 + 6
14 + 4 14 – 4
13 – 3 15 – 3
10 + 7 7 + 10
19 + 1 19 – 1
16 – 4 14 – 4
*4 зупинка Завітаємо на фірму «Глобіно» , яка розташована в місті Глобіно на Полтавщині
(показати на карті).
Що на ній виготовляють дізнаєтеся виконавши наступне завдання уроку.
Знаходження суми і різниці даних чисел.( Запис під диктоуку вчителя)
16-10= 15-5= 10+8= 10+9= 10-5= 16-6= 20-10=
Учні розв’язують приклади, а вчитель за кожний правильно розв’язаний приклад виставляє букву.
Діти читають утворене слово: «Ковбаса».
Так на цій фірмі виготовляють ковбасні вироби. Які ковбаси ви полюбляєте?
- Чи корисно вживати ковбаси щодня? ( Відповіді учнів)
У ковбасах багато складників , які шкідливі для нашого здоров’я, тому щодня варто вживати свіже приготовлене м’ясо птиці чи тварин.
Фізкультхвилинка
* 5 зупинка Продовжуємо подорож і завітаємо до фірми « Кока-кола Україна», яка розташована у місті Львів ( показати на карті)
- Що виготовляє фірма ви , мабуть здогадалися?
( Виготовляють різні напої).
- Діти, які найчастіше напої ви споживаєте? ( Відповіді дітей)
- Та корисно щодня споживати соки, у них не міститься барвників, замінників цукру, які є шкідливими для здоров’я не тільки дітей.
Завдання від фірми: Самостійно обчислити вираз.
Самостійна робота( Картка)
Обчисливши кожен свій вираз ви дізнаєтесь який вміст чайних ложок цукру в одній маленькій пляшці «Кока – коли».
Хвилинка - цікавинка!
Отже:
У який вміст цукру у складі однієї пляшки «Кока – коли»?
Вміст цукру 10 чайних ложечок. Це добова норма споживання цукру для дорослої людини , тому постійно вживаючи цей напій, діти можуть страждати на ожиріння та цукровий діабет.
Здійснимо зупинку знову в нашому селі
* 6 зупинка «ЯРМАТ» це фірма по переробці зерна тут виготовляють борошно та макароні вироби ( або як ми звикли казати млин)
Робота над задачею на знаходження невідомого доданка.
Завдання 4
— З чого складається задача?
— Складіть задачу за малюнком.
— Поставте питання до задачі.
— Як знайти невідомий доданок?
— Запишіть розв’язування задачі в зошит.
10 – 3 = 7
— Повідомте відповідь задачі.
У Маринки та Сергійка разом 10 кілограмів муки . У Маринки 3 кілограми. Скільки у Сергійка?
Робота в групах. Складіть задачу за малюнками і запишіть їх розвязок.
ІV. Підсумок уроку. Рефлексія.
Час повертатися з подорожі додому.
Де ми побували? Що робили? Чи сподобалося подорожувати?
Над якими завдання ми працювали?
Що вдавалося зробити найлегше? А найважче?
Дякую вам за роботу! Ви молодці!