Математика. 1 клас. Математичний диктант. Порівняння виразів без обчислень. Розвязування задач .

Про матеріал

Урок- подорож з математики з розділу: Нумерація чисел від 11 до 20. Додавання і віднімання у межах 20 на основі нумерації. Містить матеріали уроку природознавства 1 класу " Заочна екскурсія підприємствами України".

Перегляд файлу

Гариленко С.О

   1 клас 

Урок – подорож до фірм та підприємств України.

Тема: Математичний диктант. Порівняння виразів без обчислень. Обчислення значень виразів в межах  20. Розвязування задач за коротким записом і малюнком.

 

  Мета уроку: формування предметних математичних компетентностей: вчити додаванню і відніманню в межах 20, вміння розв’язувати задачі за малюнком та коротким записом, складати рівності за малюнками і схемами, розвивати мислення, обчислювальні навички.

Формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: організовувати своє робоче місце, планувати свої дії, доводити роботу до кінця;

загальнокультурну компетентність: опанування толерантної поведінки, розвиток мовленнєвих здібностей та норм культури спілкування;

соціальну компетентність: здатність продуктивно співпрацювати з різними партнерами в груп ;

громадянську компетентність: бажання бути гідним громадянином своєї держави, примножувати її здобутки;

здоров’язбережувальну компетентність: уміння піклуватися про своє здоров’я.

 

Обладнання: карта України із зображенням найкращих фірм та підприємств держави, фото фірм  та їхньої  продукції , що на них  виготовляється , завдання від виробників продукції в конвертах , картки , фізкультхвилинка ІКТ.

                                            Хід уроку

 

І .Організаційний момент.

Продзвенів для нас дзвінок,

Починаємо урок,

Попрацюємо старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім першім класі –

Учні - просто молодці!

Мандруватимем завзято,

Юний друже, я і ти.

У дорозі  будь уважним,

Добре думай, не спіши!

Знай, що вчитись завжди важко,

Буде легко у житті!

ІІ. Мотивація навчально - пізнавальної діяльності учнів.

 Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні ми  помандруємо   відомими фірмами України.  (Карта  України із зображенням найкращих фірм та підприємств держави) та навчимося обчислювати у межах 20 і розв’язувати та складати задачі  за малюнками.

Бесіда.

-Діти, які продукти ви споживаєте щодня? ( відповіді учнів)

 - Де ви їх берете? ( відповіді учнів)

 Проблемне запитання.

-А звідки  продукти харчування  беруться в магазинах?

Розповідь вчителя.

Все, що можна купити в магазинах  виробляють  різні фірми та підприємства.

Словникова робота.

ФІ́РМА - торговельне або промислове підприємство,  під маркою якої продаються товари або випускаються.

Відгадайте на чому ми пудемо подорожувати?

Маленькі будиночки по коліях біжать,

Хлопчики й дівчатка в будиночках сидять. (Поїзд)

(Вивішую на дошку малюнок поїзда)

Тож рушаймо в дорогу.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Усний рахунок.

Гра « Числа»

Розставте номери на вагонах  в порядку зростання.

Які числа пропущені?

Молодці!

- Хто з вас сам робив покупки в магазинах? – Що ви купували? – Де берете гроші на покупки? ( можна попросити у батьків, дітям дарують гроші  батьки , родичі)

Власник грошей - той, хто їх заробив. Тому ніколи не беріть гроші без дозволу, адже це називається крадіжкою.

Щоб поїхати потягом нам потрібно придбати що?( квитки)

А купимо ми квитки за власні кошти .Це будуть наші знання  за які ми придбаємо квитки на потяг. А для цього ми пограємо  в гру «Блискавка»

Гра «Блискавка»

10+5

11-1

12+1

20-1

10+2

19-1

 

*1Перша наша зупинка під назвою «Лукс ОІЛ» ( показати на карті) так називається велике підприємство в нашому селі Софіївка по виробництву соняшникової олії.

Це підприємство молоде та перспективне, йому ..  років. З яких цифр складається число? Яке воно? Назвіть сусідів цого числа. Молодці!

Ми запишемо каліграфічно гарно це число. Отже каліграфічна хвилинкка.

 

 *2 Друга зупинка « Геркулес», яка розташована на Київщині в селищі Єрківці

( показати на карті України)

Завдання від фірми:

Дізнайтеся , який улюблений продукт дітлахів  виготовляє фірма « Геркулес»?

2. Математичний диктант

Запишіть число, яке є попереднім числа 16;

Запишіть наступне число після 12:

число, яке складається з 1дес. 4 од.:

число, яке складається з 2 дес. :

запишіть суму чисел 10 і 8:

запишіть різницю чисел 18 і 10:

запишіть «сусідів» числа 10

8   9  11 13 14 15 18 20

м о   р    о   з   и   в   о

Перевіряючи завдання вчитель виставляє  букви до відповідей на дошці.

(Морозиво)

-Чи можна вживати багато морозива і коли варто відмовитися від його вживання? Крім морозива  підприемство виготовляє і іншу продукцію.

( Демонстрація продукції торгівельної фірми)

 

 

 

 

 

 

 

 

ІV. Розвиток математичних знань

 

* 3 Третя зупинка «Рошен» виробництво солодощів: цукерок, тістечок

 1. Гра «Вибери  цукерки з вагою   10  грам»  

10 + 2   6 + 4    18 –8   3 + 2   1 + 9    12 – 2   5 + 3

 2. Гра «Порівняй не обчислюючи»  кількість цукерок в різних коробках

6 + 10   10 + 6

14 + 4   14 – 4

13 – 3    15 – 3

10 + 7    7 + 10

 19 + 1    19 – 1

 16 – 4    14 – 4

 

*4 зупинка Завітаємо на фірму «Глобіно» , яка розташована в місті Глобіно на Полтавщині

(показати на карті).

 

 

 

 

Що на ній виготовляють дізнаєтеся виконавши наступне завдання уроку.

 

Знаходження суми і різниці даних чисел.( Запис під диктоуку вчителя)

 

16-10=        15-5=          10+8=       10+9=   10-5=       16-6=    20-10=

Учні розв’язують приклади, а вчитель за кожний правильно розв’язаний приклад виставляє букву.

Діти читають утворене слово: «Ковбаса».

Так на цій фірмі виготовляють ковбасні вироби. Які ковбаси ви полюбляєте? 

- Чи корисно вживати ковбаси щодня? ( Відповіді учнів)

У ковбасах багато складників , які шкідливі для нашого здоров’я, тому щодня варто вживати свіже приготовлене м’ясо птиці чи тварин.

Фізкультхвилинка

* 5 зупинка Продовжуємо подорож і завітаємо до фірми « Кока-кола Україна»,  яка розташована у місті Львів ( показати на карті)

- Що виготовляє фірма ви , мабуть здогадалися?

( Виготовляють  різні напої).

 

 

 

 

 

- Діти, які найчастіше напої ви споживаєте? ( Відповіді дітей)

- Та корисно  щодня споживати соки, у них  не міститься барвників, замінників цукру, які є шкідливими для здоровя не тільки дітей.

Завдання від фірми: Самостійно обчислити вираз.

Самостійна робота( Картка)

Обчисливши кожен свій вираз ви дізнаєтесь який вміст чайних ложок цукру в одній маленькій пляшці «Кока – коли». 

Хвилинка -  цікавинка!

Отже:

У який вміст цукру у складі   однієї пляшки  «Кока – коли»?

 Вміст цукру  10 чайних ложечок. Це добова норма споживання цукру для дорослої людини , тому постійно  вживаючи цей  напій, діти можуть страждати на ожиріння та цукровий діабет. 

Здійснимо зупинку знову в нашому селі

* 6 зупинка «ЯРМАТ» це фірма по переробці зерна тут виготовляють борошно та макароні вироби ( або як ми звикли казати млин)

Робота над задачею на знаходження невідомого доданка.

 Завдання 4

 — З чого складається задача?

 — Складіть задачу за малюнком.

— Поставте питання до задачі.

 — Як знайти невідомий доданок?

 — Запишіть розв’язування задачі в зошит.

                       10 – 3 = 7

— Повідомте відповідь задачі.

У  Маринки та Сергійка разом 10 кілограмів муки . У Маринки 3  кілограми. Скільки у Сергійка?

Робота в групах. Складіть задачу за малюнками і запишіть їх розвязок.

ІV. Підсумок уроку. Рефлексія.

Час повертатися з подорожі додому.

Де ми побували? Що робили? Чи сподобалося подорожувати?

Над якими завдання ми працювали?

Що вдавалося зробити найлегше? А найважче?

Дякую вам за роботу! Ви молодці!

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Пархоменко Валентина Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
13 березня 2018
Переглядів
2155
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку