Урок « Склад числа 7. Складання виразів на додавання. Дні тижня. Написання цифр.»

Про матеріал

Мета уроку:

Навчальна:

  • ознайомити учнів зі складом числа 7, розглянути всі варіанти складу числа 7;
  • вправляти в написанні цифр;
  • вчити складати, розв'язувати і записувати приклади на додавання в межах 7;
  • закріплювати знання назв днів тижня;
  • вдосконалювати обчислювальні навички.

Розвивальна:

  • розвивати мислення, пам'ять, дрібну моторику пальців рук;
  • формувати інформаційні, комунікативні, соціальні, математичні компетентності.

Виховна:

  • виховувати охайність під час письма, старанність, бажання вчитися; прищеплювати інтерес до читання.

Корекційна:

- корегувати сприйняття, запам'ятовування;

- корекція вмінь виконувати різноманітні дії під час процесу навчання;

- корекція зорового навантаження;

- корекція емоційно-вольової сфери;

- корекція просторової орієнтації, кольоросприйняття, мілкої моторики.

Обладнання: зошит; підручник; індивідуальні цифрові картки та лічильні палички; картка «Цифра 7»; наочний лічильний матеріал; Білосніжка і сім гномів (малюнки); книжка «Білосніжка і сім гномів»; музична фізкультхвилинка; таблиця «Склад числа 7»; прищіпки; магніти; індивідуальні картки «Порівняння у межах 7»; картки зі знаками «більше», «менше», «дорівнює».


Перегляд файлу

 

                                                  Хід  уроку

І. Організаційний момент. Перевірка готовності до уроку

(Корекція емоційно-вольової сфери)

1. Привітання, побажання хорошого настрою

Встаньте всі скоріше, діти,

Посміхніться всім миліше.

Пролунав дзвінок: “ Дзелень”.

Привітайтесь: “ Добрий день”.

2. Самовизначення учнів (створення умов для “хочу” і “можу”)

Ми вже, діти, не малі,

Ми у школі — школярі!

Ми вчимося вчитися

Й залюбки трудитися.

Наш девіз: “Граючись — навчаємось!”

  •                 Хто любить рахувати - потупайте ніжками.
  •                 Хто любить розв'язувати приклади - поплескайте в долоньки.
  •                 Хто хоче уважно працювати - сядьте за парти як справжні учні.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

1. Бесіда

- З яким числом ми познайомилися на попередньому уроці? (7)

- А ви знаєте, що число 7 магічне? Це пов’язувано з тим, що людина сприймає навколишній світ через 7 отворів в голові. Давайте порахуємо:

  •                   2 ока, 2 вуха, 2 ніздрі і 1 рот.

- Тиждень складається із семи днів,

- у яскравому вбранні веселки виграють 7 кольорів,

- азбука музики також має 7 нот.

- Число 7  чарівне. Воно використовується в казках і міфах стародавнього світу.

- Скажіть, а в назвах яких казок зустрічається число 7?

- («Вовк і семеро козенят», «Білосніжка і сім гномів», «Казка про мертву царівну та сімох багатирів» О.С. Пушкіна)

- Сьогодні до нас завітали гості чудової казки Білосніжка і 7 гномів.

2. Робота з числовим рядом (Корекція раніше здобутих знань)

- Першого гномика звуть Понеділок. Він дуже серйозний, бо відповідає за весь наступний тиждень. Скільки у тижні днів?

(на дошці зображення Гномика та кульок з числами)
(показувати відповіді за допомогою карток з числом-відповіддю)
- Що зображено на кульках? (Числа. Числовий ряд. Ряд натуральних чисел)
- Скільки кульок на дошці? (10)
- Давайте їх хором порахуємо.
Розгляньте уважно ряд чисел. Що ви помітили? (Число 8 стоїть не на своєму місці. Числа 5 та 8 потрібно поміняти місцями)
(Усний рахунок від 1 до 7, від 7 до 1, від 3 до 7, від 2 до 7 )
3. Гра «Мовчанка»
— Покажіть числа, наступні до чисел 2; 4.
— Покажіть числа, попередні до чисел 7; 5.
— Назвіть “сусідів” числа 3.
— Яке число стоїть між числами 1 і 3?
4. Повторення вивченого про число 6
— Розкажіть все, що ви знаєте про число 6. (Число 6 стоїть за число 5, між числами 5 та 7, число 6 більше числа 5 на 1, 6 – це 1 та 5, 2 та 4, 3 та 3)
— Гномик записав на кульці вираз на додавання, який дорівнює 6. Вгадайте, який вираз записав Гномик.
(Учні називають можливі варіанти складу числа 6, а вчитель записує їх на дошці: 1 + 5, 2 + 4, 3 + 3, 4 + 2, 5 + 1)
— Чи всі випадки складу числа 6 ви назвали? (Так)
Це означає, що один з цих варіантів записаний на кульці у Гномика. Поглянемо.
(Перевертаю кульку з числом 6, там записаний вираз 3 + 3)
— Хто вгадав числовий вираз Гномика? Кому сьогодні пощастило найбільше?
— Які знання та вміння вам знадобились, щоб виконати завдання Першого гномика? (Вміння рахувати, знання послідовності чисел, склад числа 6)
— Для чого потрібно знати склад числа? (Для того, щоб вміти швидко розв’язувати приклади та задачі)

5. Робота в парах. (Математична мозаїка)

(Корекція просторової орієнтації, кольоросприйняття, мілкої моторики)

- Візьміть стрічечки. Вгорі кожної стрічки стоїть число. Розташуйте числа від найменшого до найбільшого і ви отримаєте малюнок.

- Молодці! Гномик дуже задоволений вашою дружньою роботою та правильними відповідями.

6. Повторення вивченого про число 7

- Другого гномика звуть Вівторок.

Він винахідник і любить конструювати з геометричних фігур. І ось які завдання він підготував для нас.

 

 

 

 

 

 - На яку цифру схожа ця фігура?

- Назвіть фігури із яких складається цифра 7.

- Розкажіть все, що ви знаєте про число 7.

- Пропишіть цифру 7 у зошитах.    

 -Напишіть стільки сімок, скільки вам років.

7. Фізкультхвилинка 

- Як звуть першого гномика? Другого? А третього гномика звуть Середа.

Він  дуже непосидючий і полюбляє танцювати.

Фізкультхвилинка під музику.

(Корекція фізичних навичок та координації рухів та слуху. Корекція вестибулярного апарату)

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку

Постановка проблеми

- Як утворюється число 7?

- А ви можете сказати як ще можна утворити число 7?

- А в чому проблема?

- Так яку проблему ми повинні розв'язати сьогодні на уроці?

- Тож ми будемо досліджувати склад числа 7.

ІV. Вивчення нового матеріалу

1.«Відкриття» дітьми нових знань.(Корекція уяви, мислення)

Робота в парах

-Осінь багата врожаєм. Гном-садовод виростив яблука і приніс вам.

- Порахуємо скільки яблук?

- Гномик пропонує вам розкласти 7 яблук ліворуч і праворуч від яблуні.

- Перевіряємо, що у вас вийшло. ( Учні називають випадки складу числа 7, а вчитель записує приклади на дошці.)

- Що ви назвали? (Всі випадки складу числа 7)

- Скільки таких випадків вийшло? (6)

- Давайте прочитаємо хором всі випадки складу числа 7.

2. Робота з підручником

- Як звуть гномиків, з якими ми вже познайомилися?

Четвертого гномика звуть Четвер.

Він книголюб, любить читати книжки.

Відкриваємо підручники по закладинах.

П: с. 35 №1. Робота за малюнком у підручнику (усно).

Пальчикова гімнастика

V.  Закріплення вивченого матеріалу.

1. Складання прикладів на додавання за малюнками

Запис прикладів у зошити.

Повторення складу числа 7 за таблицею «Склад числа 7»

2. Порівняння чисел у межах 7

Індивідуальна робота за картками.

Повторення імен гномиків. П’ятого гномика звуть П’ятниця .

Він дуже невпевнений : не знає, який знак поставити між числами – менше, більше чи дорівнює.  Треба його підтримати.

  •               Взаємоперевірка.

Офтальмологічна хвилинка (корекція зорового навантаження)

3. Гра “Доповни до 7” (Корекція пам’яті та вмінь використовувати набуті знання)

- Як звуть наших гостей? Шостого гномика звуть Субота. Він грайливий, веселий. І ми  пограємо.

(Гра з прищіпками, магнітами).

4. Повторення назв днів тижня

- Сьомого гномика звуть Неділя.

- Він відповідальний, бо йому треба підвести підсумки за тиждень і відпочити.

- Назвіть всіх гномиків за іменами.

- Як назвати ці дні одним словом?

- Який день тижня був вчора? Позавчора? Сьогодні? Завтра?

- Білосніжка «веде» всіх гномиків відпочивати.

- Який день тижня останній, перший, третій?

- Які дні вихідні?

- Прочитайте у вільний час книжку «Білосніжка і сім гномиків»

VІІ. Підсумки уроку. Рефлексія.

  •                   Чи сподобався вам наш урок? Чим?
  •                   Що було робити легко?
  •                   Що було зробити важко?

- Білосніжка роздала «личка»,

- Якщо вам було цікаво на уроці, то поставте

позначку                     ,

 

- якщо ні – то

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
13 березня 2018
Переглядів
3157
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку