Математика 1 клас НУШ

Про матеріал
Розробляючи урок з математики, використовувала підручник та зошит С. О. Скворцова для учнів 1 класу
Перегляд файлу

                                                                                                                                                                                       Предмет. Математика                                                                                                                                                                                                                                                   Тема.  Вивчаємо вирази на дві дії.

           Підручник (с.73) Зошит (с.5)                                                                  

Мета: формувати обчислювальні навички; ознайомити з поняттям задачі; ознайомити дітей з порядком дій у виразах на дві дії.

Перебіг  уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Подивилися на мене,

Усміхнулися усі:

Ви готові до роботи?

Всі бадьорі? Молодці!

 

 Усний рахунок.

Ось до класу на урок

Залетіло шість сорок.

Дві пізніше прибуло.

Скільки всіх птахів було? (6+2=8)

 

Скільки лап у двох ведмежат? (4+4=8)

Ти і я, і ми з тобою. Скільки нас усього? (Двоє)

 

Відкриваємо підручники на с.73

Завдання 1. Виконай арифметичні дії. (Відповідь: 6+2-1+2-9+8-1+0-2=5)    

Математика 1 клас Скворцова С.О., Онопрієнко О. В.

Завдання 2 ( усно)

3+3            9-3           8-3          7+3             5-3

 

ІІ. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ    

Завдання 3. Розгляньте малюнок. Математика 1 клас Скворцова С.О., Онопрієнко О. В.

Складаючи букет продавчиня  в магазині взяла спочатку троянди, потім волошки та жоржини. Під час обчислювання кількості квіток у букеті у неї утворився ось такий приклад: 3+2+4

  • Як обчислити значення цього виразу?

(Обчислюємо по порядку. Всього в букеті 9 квіток)

Тато перерахував приклад у такий спосіб: волошки, жоржини, троянди. Який приклад він отримав? (2+4+3) – Як обчислити значення цього виразу?

  •  Скільки квіток в букеті?

А як рахував Петрик, якщо в нього утворився ось такий приклад 4+3+2?

Обчисліть значення цього виразу.

  • Чому ми отримуємо однакову відповідь?

(Числа-доданки були однакові, тільки змінювався їхній порядок у прикладі) Ми застосовували переставний закон додавання.

  • Що спільного в усіх виразах? (це вирази на дві дії)

Завдання 4. Творча робота над задачею

Математика 1 клас Скворцова С.О., Онопрієнко О. В.

Прочитайте умову: В Іванка 6 вантажівок, а легковиків – на 2 менше.

Яке запитання поставимо? (Скільки у Івасика легковиків?)

Визначте відповідну схему та доповніть її числами, складіть рівність до неї.

Завдання 5.

Задача 1. На дереві сиділи 4 пташки. Прилетіли ще 2. Скільки пташок стало?

Як показати на схемі скільки пташок сиділо на дереві?(На відрізку відмітити дужкою 4 одиничні відрізки)

Щоб показати, скільки стало пташок, потрібно об’єднувати чи вилучати? (об’єднати)

Як позначити що 2 прилетіло? (Необхідно до відрізка, що позначає скільки пташок сиділо на дереві, приєднати відрізок, кількість пташок , що прилетіли)

Складіть рівність.(4+2=6)

Математика 1 клас Скворцова С.О., Онопрієнко О. В.

Задача 2. На дереві сиділо 6 пташок. Полетіли 2 пташки. Скільки пташок залишилося на дереві?

Як показати на схемі скільки пташок сиділо на дереві?(На відрізку відмітити дужкою 6 одиничних відрізки)

Як показати, що 2 пташки полетіло?( Потрібно із 6 вилучити 2 одиничних відрізка)

Складіть рівність. 6-2=4 пташки залишилось

ФІЗХВИЛИНКА

Раз, два, три, чотири, п’ять!

Час настав нам спочивать.

Тож піднімем руки вгору,

Ніби глянемо на зорі.

    А тепер всі руки в боки,

     Як зайчата, - скоки- скоки!

     Десять, дев’ять, вісім, сім!

     Час за парти нам усім.

III. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ                                             

 

Робота в зошиті, с.5

Завдання 1. Знайти значення виразу за схемою. (6+2-1=8-1=7                7+2+1=9+1=10,          далі самостійно……)

Завдання 2. Обведіть відрізки, коротші, ніж 7см.(Спочатку виміряйте відрізки. Коротші, ніж 7см наведіть червоним олівцем)

Завдання 3. Побудувати відрізки.

            (Виміряйте даний відрізок. Яка його довжина? Так 6см. Побудуйте відрізок на 2см довший. Що це означає? Правильно, це означає стільки ж та ще 2см, 6+2=8см. Будуємо відрізок 9см.

              Другий відрізок на 2см коротший. Що це означає? Так, стільки ж, але без 2,      6-2=4, будуємо відрізок 4см)

Завдання 4.Пригадайте компоненти при відніманні(зменшуване, від’ємник, різниця. Так, дивимося на рівність: 10-5=5, тому що 5+5=10). Виконати обчислення за зразком.

Завдання 5. Наведи, допиши, домалюй.

 

  IV. ПІДСУМОК УРОКУ.                                                                                         

- Яку дію треба виконати, щоб знайти більше число на кілька одиниць?

- Яку дію треба виконати, щоб знайти менше число на кілька одиниць?

 

  V. РЕФЛЕКСІЯ 

  • На уроці я навчився (навчилася)…
  • Я легко виконував (виконувала) такі завдання…
  • Потрібно було добре подумати, коли….

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
5 липня 2021
Переглядів
3671
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку