Математика 1 клас Тема. Число і цифра 2. Лічба предметів. Множина

Про матеріал
Тема. Число і цифра 2. Лічба предметів. Множина Мета :Формування предметних компетентностей: закріпити поняття «один»-«багато», вчити порівнювати предмети, ознайо¬мити учнів із числом і цифрою 2, розвивати логічне , критичне мислення, вміння виділяти головне. Формування ключових компетентностей: розвивати математичне мовлення, вміння доводити власну думку, вміння працювати в парах, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату.
Перегляд файлу

Тема. Число і цифра 2. Лічба предметів. Множина

Мета :Формування предметних компетентностей: закріпити поняття «один»-«багато», вчити порівнювати предмети, ознайо­мити учнів із числом і цифрою 2,  розвивати логічне , критичне мислення, вміння виділяти головне.

Формування ключових компетентностей: розвивати математичне мовлення, вміння доводити власну думку, вміння працювати в парах, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату.

Тип уроку: засвоєння нових знань

Обладнання : підручник, зошит, презентація, картки.

Хід уроку

I.Організаційний момент (10.20-10.23)(1,2-Слайди)

Мета: організувати дітей, налаштувати на урок.

Діяльність вчителя: Вітаюсь. оглядаю клас. Створюю емоційний, позитивний настрій кожної дитини. Налаштовую на подальшу роботу.

Діяльність класу: встають з-за парт і вітаються з вчителем

Діяльність учня: перевіряє  чи  є на парті  необхідні для роботи прилади, налаштовується на роботу.

 

Вчитель:Доброго дня ! Сідайте . Согодні урок математики  проведу у вас я . Для того щоб вам було зручно до мене звертатися , запамятайте  що мене звати  Аліна Святославівна.

 

Наш урок цікавий- тож людей зібрав чимало.

Повернімося обличчям до гостей

І лагідно промовим «Добрий день»

Подивилися на мене, усміхнулися усі!

Хто готовий до роботи? (діти підносять руку)

Бачу всі ви молодці. Тож часу не гаймо

Урок розпочинаймо!  

З  яким настроєм ви прийшли на урок?

Для кращої співпраці я пропоную скласти правила поведінки на уроці.

  1. Правило «піднятої руки».
  2. Правило «плеск в долоні».

 

 

1.1.Перевірка готовності до уроку (10.23-10.24)

Діяльність вчителя: Запитую про готовність .Перевіряю чи у всіх на партах присутні підручники зошити  ручки

Діяльність класу: Відповідають на запитання , якщо не підготовлені то дістають все необхідне

Діяльність учня: перевіряє  чи  є на парті  необхідні для роботи прилади, налаштовується на роботу.

 

Вчитель:- Але перш ніж ми розпочнемо наш урок давайте перевіримо, як ви підготувалися до нього .Чи все взями , чи нічого не забули .

- У всіх на партах присутній підручник з математики , зошит та ручка .

-Хото не встиг  підготуватись дуже швидко дістає все необхідне .

-Тепер усі готові до уроку ?

       ІІ. Актуалізація опорних знань та їх коригування. (фронтальне опитування) (10.24-10.26)(3-Слайд)

Діяльність вчителя: задаю запитання, слухаю відповіді учнів, якщо необхідно то корегую, або ж своїми міркуваннями підштовхую до правильної відповіді

 Діяльність класу: слухають уважно запитання вчителя,слікують за діями вчителя пригадують вивчений матеріал на попередньому уроці.

Діяльність учня:слухає запитання , міркує ,дає відповіді на питання,складає цифру один.

 

Вчитель:А зараз ми з вами пригадаємо що ви вивчали на попередньому уроці

  • Якою цифрою записують число один?(1)
  • Що у нашій класній кімнаті є по одному?
  • Складіть за допомогою  будь-яких підручних засобів які знаходяться на вашій парті цифру один.

 

Діяльність вчителя: зачитує учням завдання, пояснює що потрібно зробити.

Діяльність класу: налаштовуються на роботу уважно слухають вказівки вчиеля та аналізують

Діяльність учня: виконує вказівки вчителя, прочитати числа від 10 до 20 і навпаки

ІІI. Вивчення нового матеріалу(10.26-10.30) (4-Слайд)

Вчитель:Сьогодні  на уроці ми розпочнемо з вами нову тему переглянувши це коротке відео ви здогадаєтесь що ми сьогодні будемо вивчати (перегляд відео_1)

Отож тема нашого уроку: « Число і цифра 2. Лічба предметів. Множина»

Вчитель:-Розгортайте підручники на сторінці 18(5-Слайд)

Вчитель:- Хто розгорнув піднімає руку щоб я бачила

Зверніть увагу на вправу під номером 1

(6-Слайд)

Вчитель: Погляньте, як утворилось число два

 Вчитель: Якщо на одну кульку морозива покласти ще одну кульку, то їх стане дві.

Отож, запам’ятайте, що число два позначають цифрою 2. 2 -   це 1 і ще 1.

Діяльність вчителя:  повідомляє учням тему уроку ,зачитує учням завдання, пояснює що треба зробити за допомогою додаткової наочності ,завдання  також подане на слайді ,.Після того як учні виконають завдання робить під висновки

Діяльність класу: переглядають відео за допомогою якого налаштовуються на налаштовуються на роботу, уважно слухають вказівки вчиеля та аналізують роблять для себе висновки

Діяльність учня: виконує вказівки вчителя, старанно виконує завдання

 

 

Розглянемо наступну вправу (10.30-10.32) (7-Слайд)

Вчитель:-У вправі 2 на малюнку зображене морозиво, кругом цього морозива розміщене стрілка, проведіть пальчиком уздовж стрілки. Погляньте на одну і другу кульки морозива – це елементи множини. Два елементи множини можна назвати парою. Тут – папа кульок морозива.

Отож, усе  морозиво на тарілці утворює множину.Кожна кулька морозива – це елемент множини.

 

3.1.Мотивація навчальної діяльності(10.32-10.36) (8-Слайд)

Діяльність вчителя:Поясню учням як виконувати завдання,розділяю дітей на пари,роздаю картки.

Діяльність класу: Слухають вказівки вчителя,  діляться на пари, працюють у команді, виходять до дошки  по двох аргументують своє рішення

Діяльність учня: міркує,виконує вказівки вчителя, якщо хтось з однокласників виконує завдання не відро допомагає виправити помулку та аргументує чому його відповідь правильна.

Вчитель: І так, зараз ми з вами попрацюємо в парах візьміть свого сусіда по парті за руку і підніміть руки вгору, щоб я побачила, що у вас є пара. Мої колеги роздадуть вам  картки, на яких будуть зображені маюнки, ви повинні   буде назвати множини та полічити елементи множини. Та пара, яка виконає завдання першою, зачитає відповіді для всіх .

Вчитель: Отож діти ви  також  працювали у двох , чи можна вас назати  назвати парою? Тут –працювала  пара учнів . Так ?

Ознайомлення з цифрою 2(10.36-10.38) (9-Слайд)

Діяльність вчителя:Розповідаю про цифру два у віршованій формі, задаю запитання

Діяльність класу: Слухають розповідь  вчителя

Діяльність учня: міркує,виконує вказівки вчителя, дає відповідь на запитання та аргументує чому його відповідь правильна.

Вчитель:

А оце ось цифра 2,

В неї кругла голова.

Довгий хвіст,

Зігнута шийка, -

Отака, як бачиш «двійка».

Схожа цифра 2 на гусака:

Шия довга і тонка.

- А ще кого нагадує ця цифра? (Лебідь, фламінго, змію)

Пливе лебідь у ставку,

Вигнув шию він тонку,  

Хвостик вгору припідняв 

Цифру 2 нам показав.

 

Написання цифри 2. (Робота в зошиті) (10.38-10.45) (10-Слайд)

Діяльність вчителя: Показую як пишеться цифра 2 та пояснюю як її писати

 Діяльність класу:  Спостерігають за діями вчителя, уважно слухають пояснення

Діяльність учня: Спостерігає написання цифри 2 , уважно слухає пояснення вчителя виконує його вказівки

Вчитель:- Розгляньте як пишеться цифра 2.

 Цифра 2 складається з трьох елементів: верхнього, правого заокруглення, довгої прямої похилої лінії та горизонтальної хвилястої лінії. Починаємо писати вище середини клітинки, ведемо заокруглення до верхньої сторони квадрата, заокруглюючи праворуч до правого кута клітинки, а потім описуємо малий правий півовал, що переходить у довгу пряму похилу лінію, яку ведемо вниз, невідриваючи руки, до середини нижньої сторони квадрата. Від неї ведемо горизонтальну хвилясту лінію праворуч до нижнього кута квадрата.

 Написання цифри 2 в повітрі і за опорними крапками в зошиті. Написання цифри 2 учнями самостійно.

 

Фізкультхвилинка(Відео_2 ) (10.45-10.47)

Щось ми засиділись на одному місці, пора зробити зарядку

Нужбо вставайте займемось разом .

Слухайте музику і повторюйте за мною

І раз, і два, і раз,і два (на раз тянемо руки  в гору, на два до носочків)

Раз, два, три, чотири, -Раз, два, три, чотири,

 (на раз, два поворот тулубом у праву сторну на три, чотири у ліву)

Раз, два, три, чотири,  -раз, два, три, чотири (стрибки на місці навколо себе )

Велике сонечко  ( колові рухи руками , руки вгору) повторити  двічі

Лівою, правою, лівою, правою, лівою, правою( торкання лівою рукою правої ноги та правою рукою лівої ноги)

У нас дуже добре виходить ми з вами справжні спорцмени у нас чудово вийшло

 

Вчитель:Ми звами дуже добре відпочили ,а зараз час попрацювати

 (10.47-10.52)

Діяльність вчителя: Розділяю клас на групки,роздаю картки, підхожу до кожної групи учнів по черзі  та поясню учням як виконувати завдання у швидкому режимі.

 Діяльність класу: Слухають вказівки вчителя,  діляться на групки, працюють у команді, виходять до дошки аргументують своє рішення у іграшковий мікрофон.

Діяльність учня: міркує,виконує вказівки вчителя .

 

Вчитель:Отож, хто хоче спробувати свої сили у дії.  Діти, зараз ми з вами  пограємо у гру «мікрофон»  станемо справжніми зірками , попрацюємо в групах. Зараз мої колеги  роздуть вам  завдання на картках для кожної групи . Після виконання завдання та обговорення в вашій міні групі,ви  вийде до дошки та оголосить відповідь по черзі у мікрофон. (11,12,13,14-Слайди)

Діяльність вчителя: роздає учням картки і зачитує учням завдання.

Діяльність класу: Уважно слухають пояснення вчителя.

Діяльність учня: міркує, виконує завдання на картці.

Контроль:Звіряють правильність виконання завдання зі слайда(15).

 (10.52-10.53) (15-Слайд)

 Вчитель:А зараз мої колеги  роздадуть вам завдання на картках. Ви  повинні будете обвести кружечком множеину з двома елементами

 

Діяльність вчителя: роздає учням картки  і зачитує учням завдання.

Діяльність класу: Уважно слухають пояснення вчителя.

Діяльність учня: міркує, виконує завдання на картці.

Контроль:Звіряють правильність виконання завдання зі слайда(15).

 

 

Діяльність класу:встають з-за парт,повторюють за вчителем вправи.

Діяльнісь вчителя.:повідомляє про фізкультхвилинку , розказує вірш та одночасно показує вправи які мають учні.

 

Фізкультхвилинка(10.53-10.54) (16-Слайд)

Зупиняємо урок — робимо зарядку:

Руки вгору, руки вниз —

Все у нас в порядку.

Рухи в боки — нахиляйся,

Наче маятник покрутились,

За хвилинку відпочили

І за парти тихо сіли.

 

(10.54-10.57) (17-Слайд)

Вчитель: А зараз ми з вами щетрішки з  попрацюємо . Увага на вправу 6 . Знайдіть та назвіть множину з найменшою кількістю елементів.

Діяльність вчителя:Спрямовує дітей на завдання яке вони повинні виконати, пояснює його.

Діяльність класу: Уважно слухають пояснення вчителя.

Діяльність учня: міркує, виконує завдання , оголошує відповідь.

 

VI. Підсумки уроку. (10.56-11.00) (16-Слайд)

Діяльність вчителя: задаю питання, обговорюю з учнями що вдалося на уроці досягти а що ні; оцінюю настрій дітей.

Діяльність класу: відповідають на питання, обговорюють що вдалося на уроці, а що ні.

Діяльність учня:оцінює власну роботу на уроці.

 

- Скільки очей є у птаха?

- Назвати другий день тижня.

- Скільки кульк морозива потрібно, щоб утворилось число два?

docx
Додав(-ла)
Голян Аліна
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
19 жовтня 2020
Переглядів
2157
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку