Математика 2 клас "Повторення таблиці множення чисел 2 і 3. Розв’язування задач, знаходження значень виразів."

Про матеріал
Математика 2 клас "Повторення таблиці множення чисел 2 і 3. Розв’язування задач, знаходження значень виразів."
Перегляд файлу

                    УРОК МАТЕМАТИКИ В 2 КЛАСІ

Тема : Повторення таблиці множення чисел 2 і 3. Розв’язування  задач,   знаходження значень виразів.

Мета : повторити  і закріпити знання  таблиці  множення  і ділення  чисел 2 та        

             3;

            продовжувати роботу над розв’язуванням простих  і складених задач;

             формувати уміння знаходити значення виразів;

              розвивати математичне мовлення , логічне мислення ;

               виховувати любов до природи .

 

                                          Хід уроку :

І. Організація класу .

- Сядьте , діти , всі рівненько

   Посміхніться всі гарненько .

   Починаєм працювати

   Математику вивчити .

Урок математики я хочу розпочати прислів’ям

«Бджола мала , а й та працює»

  • Діти , як ви розумієте це прислів’я ?
  • Бджола мала , але вона завжди працює , як і людина.
  • І ми те ж з вами , діти ,сьогодні будемо працювати , як бджілки – трудівниці. Таємниць у бджілок багато , деякі з них ми сьогодні розкриємо. А також  ми повторимо таблиці множення та ділення на 2 і 3;

продовжимо роботу над розв’язуванням

 задач та виразів .

  • Разом з бджолами ми будемо заповнювати стільники (соти ) медом. Якщо ми успішно виконаємо всі завдання бджілок , то отримаємо нагороду від трудівниць. Готові ?
  • Зошит свій я відкриваю

Навскоси його кладу ,

Ручку я ось так тримаю ,

Сяду рівно , не зігнусь ,

До роботи я берусь.

  • Записали « 29 січня . Класна робота .»
  • Ось прилетіла перша бджілка . Бджілка – маленька , коричнева комаха з жовтенькими смугами .Має прозорі крильця . У неї 6 волохатих ніжок . Ними вона збирає пилок .
  • Вона нам принесла перше завдання від бджілок .

ІІ . Контроль , корекція і закріплення знань .

  1. Хвилинка каліграфії .

Слайд 1   

 

                  Вправні рученята

             6 9 12 15 18 19 20 21 24 27

           

  • Прочитайте ряд чисел мовчки .
  • Яке число зайве ? Чому ?
  • Зайве число 19 , 20 тому , що всі числа – добутки таблиці 3 , а 19 та 20 не є значеннями добутків таблиці 3.
  • В якому порядку записані числа ?
  • В порядку зростання .
  • А тепер запишіть  числа в порядку спадання .( запис с коментуванням )
  • Молодці , виконали завдання . Заповнили чарунку .(1)
  • Бджола збирає нектар з квіток . Хоботком своїм вона вправно проникає в середину квітки , а задніми ніжками – скачує пилок у кульки . Потім кладе у кошики , які розташовані на задніх ніжках і повертається у свій будиночок . В  медовому шлунку бджоли  нектар зазнає довгої обробки . 
  • Наступні завдання бджілок . На дошці працюють учні .... Їх будуть перевіряти консультанти ....

2 . Усний рахунок .

Розв’яжи приклади .                                     

  •       3 х ( 3 + 4 )

( 27 – 6 ) : 3

( 19 -1 ) : 2

            3 х ( 12 – 6 )

  • а  = 18      а : 2 + 10

а = 5          а х 2 +4

а = 7          а х 3 – 1

а = 18        а :  3 + 6

  • Постав знаки  > = <

2 х 8      3 х 7         18 :  2   3 х 6

3 х 4 2 х 9      3 х 5   2 х 7

  • Дітям ..... завдання на картках .
  • Ми з вами , діти , згадаємо ,чи можемо з прикладу на множення  утворити приклад на ділення . Як ? (Відповіді дітей )
  • Записи на дошці

2 х 3 = 6            3 х 4 = 12         3 х 8 = 24

6 : 2 = 3             12 : 3 = 4          24 : 8 = 3

6 : 3 = 2             12 : 4 = 3          24 : 3 = 8

  • Молодці , виконали ,заповнимо чарунку .( 2 )
  • Бджоли починають будувати стільники ( соти ) з верхньої частини кожної секції .Коли чарунка заповнюється медом , бджоли запечатують її воском.
  • Наступне завдання  - математичний ланцюжок . ( по черзі діти кажуть табличні випадки множення на 2 з відповідними відповідями (1 ряд) , далі ,за допомогою віял гра «Мовчанка»

 

 

                                           27

 

 

                       18 21

 

 

 

                              24 9

  • Молодці , виконали завдання ( прикріпили чарунку(3) з літерою )
  • Дивним є те , що у бджілки  5 очей .Ми бачимо тільки двоє , а три майже не помітні . Завдяки  їм бджілки визначають час доби, знають ,коли повертатися додому . Вони розрізняють білий ,жовтий і синій кольори .
  • Наступне завдання - гра «Бджілка задумала число» :

Слайд 2

                           Задумане число 

            х 3 = 9                        27  : = 9

            х 2 = 10                      100 - = 80

                                 : 2 = 7

  • Молодці , діти , і це завдання виконали .( заповнення чарунки (4))
  • Цікаво , що серед бджілок , є бджілки – розвідниці . Вони відшукують медоносні квітки і повідомляють куди летіти .Коли одна бджілка – розвідниця запрошує до лісу , а інша – на поле , то перемагає та , яка краще танцює .
  • Наступне завдання . Знайшли в підручнику задачі під № 597 , прочитали мовчки  і показали на віялі відповідь .(робота над задачею)
  • Діти , це задача ....ділення на рівні частини .
  • Діти , це задача ....на вміщення.
  • Молодці ,виконали ..(заповнення чарунки (5))
  • Наші учні виконали завдання на картках (заповнення чарунки (6) та виконали завдання на дошці (заповнення чарунки (7))
  • Що скажуть консультанти ?
  • А ми працюємо далі . Наступне завдання .Треба встановити відповідність між дією додавання та дією множення .

На дошці :

2 + 2 +2 + 2                                               3 х3

3 + 3 + 3 +3 + 3                                         2 х 4

 2 + 2                                                          3 х 5

3 + 3 + 3                                                     2 х 2

  • Молодці ! ( заповнення чарунки (8))
  • Давайте і ми , діти відпочинимо з нашими бджілками .

ІІІ . Фізкультхвилинка . (Бджілка)

ІV. Розвиток математичних знань .

  • Бджілки живуть сім’ями . Сім’я бджолина називається роєм . Вона складається з матки , трутнів і робочих бджіл .Одна бджолина сім’я нараховує від 80 до 100 тисяч особин і ними  керує одна єдина матка .Вона тільки відкладає яйця . Бджоли матку охороняють ,годують її маточним молоком .
  • Наступне завдання – розважимо задачу    № 593 :
  • Прочитали задачу мовчки ....Читає в голос .....

Слайд 3

                                      Задача 593

Було – 9 к . по 2 грн .

Витратив – 12 грн . на календар .

Залишилось - ? грн.

  • Хором прочитайте головне запитання задачі .
  • Можемо відразу відповісти на головне запитання задачі?
  • Чому ? Що ще не відоме в задачі ? (Скільки грошей було)
  • А можемо дізнатися ,скільки грошей було ?Що таке купюра ? Як дізнаємось ? Якою дією ?Чому ?
  • Добре, дізнаємося ,скільки було ,а потім можемо відповісти на головне запитання задачі , дізнатися скільки залишилося грошей? Як ? Якою дією ? Чому ?
  • Записуємо з коментуванням .
  • Молодці , зверніть а скільки купюр залишилось ?
  • Заповнимо чарунку (9).
  • Діти ,цікаво , що в бджолиній сім’ї з личинок може народитися бджілка – хлопчик. Це і є трутень. Він живе влітку і є ледарем . Тому на при кінці літа бджоли його виганяють і трутень гине . Робоча бджола живе влітку 35 -65 днів . Причина короткого життя – важка робота .
  • Наступне завдання – робота в парах «Знайди помилку»

Слайд 4

                            Знайди помилку

3 х 8 – 20 = 5

(16 – 4 ) : 2  =6

2 х (18 – 10) = 16

3 х 9 +3 = 30

 

  •   Молодці , заповнюємо чарунку (10) .
  • Бджілки живуть у вулику . З настанням холодів замазують воском всі тріщини , виселяють трутнів ,скупчуються у великий клубочок і харчуються малими дозами меду та очікують весну .
  • Діти , давайте с геометричних фігур побудуємо вулик бджілкам.
  • З яких двох геометричних фігур складається вулик ? Виміряйте сторону квадрату . А як же  знайти периметр ? А як замінити додавання на множення ?
  • Молодці ! Ось і виконали ми всі завдання бджілок , працювали ,як справжні трудівниці , нагадайте , що ми робили на уроці..Розкажіть батькам про  таємниці бджілок, які розкрили  , попрацюєте вдома над розв’язуванням виразів та  розглянете завдання з монетами . Сьогодні дуже гарно працювали та виконали всі завдання бджілок....(оцінювання).
  • Всі чарунки (заповнення 11 чарунки ) ми заповнили(показ справжнього стільника ) і отримали слово –
  • МЕД – КОРИСНИЙ . Бджілки нагороджують нас медом – цінним продуктом . А ми отримуємо з вдячністю і обіцяємо бджілочці продовжувати розкривати її таємниці на уроках природознавства  та української мови .
docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
26 квітня 2020
Переглядів
1910
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку