УРОК МАТЕМАТИКИ В 2 КЛАСІ
Тема : Повторення таблиці множення чисел 2 і 3. Розв’язування задач, знаходження значень виразів.
Мета : повторити і закріпити знання таблиці множення і ділення чисел 2 та
3;
продовжувати роботу над розв’язуванням простих і складених задач;
формувати уміння знаходити значення виразів;
розвивати математичне мовлення , логічне мислення ;
виховувати любов до природи .
Хід уроку :
І. Організація класу .
- Сядьте , діти , всі рівненько
Посміхніться всі гарненько .
Починаєм працювати
Математику вивчити .
Урок математики я хочу розпочати прислів’ям
«Бджола мала , а й та працює»
-
Діти , як ви розумієте це прислів’я ?
-
Бджола мала , але вона завжди працює , як і людина.
-
І ми те ж з вами , діти ,сьогодні будемо працювати , як бджілки – трудівниці. Таємниць у бджілок багато , деякі з них ми сьогодні розкриємо. А також ми повторимо таблиці множення та ділення на 2 і 3;
продовжимо роботу над розв’язуванням
задач та виразів .
-
Разом з бджолами ми будемо заповнювати стільники (соти ) медом. Якщо ми успішно виконаємо всі завдання бджілок , то отримаємо нагороду від трудівниць. Готові ?
-
Зошит свій я відкриваю
Навскоси його кладу ,
Ручку я ось так тримаю ,
Сяду рівно , не зігнусь ,
До роботи я берусь.
-
Записали « 29 січня . Класна робота .»
-
Ось прилетіла перша бджілка . Бджілка – маленька , коричнева комаха з жовтенькими смугами .Має прозорі крильця . У неї 6 волохатих ніжок . Ними вона збирає пилок .
-
Вона нам принесла перше завдання від бджілок .
ІІ . Контроль , корекція і закріплення знань .
-
Хвилинка каліграфії .
Слайд 1
Вправні рученята
6 9 12 15 18 19 20 21 24 27
|
-
Прочитайте ряд чисел мовчки .
-
Яке число зайве ? Чому ?
-
Зайве число 19 , 20 тому , що всі числа – добутки таблиці 3 , а 19 та 20 не є значеннями добутків таблиці 3.
-
В якому порядку записані числа ?
-
В порядку зростання .
-
А тепер запишіть числа в порядку спадання .( запис с коментуванням )
-
Молодці , виконали завдання . Заповнили чарунку .(1)
-
Бджола збирає нектар з квіток . Хоботком своїм вона вправно проникає в середину квітки , а задніми ніжками – скачує пилок у кульки . Потім кладе у кошики , які розташовані на задніх ніжках і повертається у свій будиночок . В медовому шлунку бджоли нектар зазнає довгої обробки .
-
Наступні завдання бджілок . На дошці працюють учні .... Їх будуть перевіряти консультанти ....
2 . Усний рахунок .
Розв’яжи приклади .
( 27 – 6 ) : 3
( 19 -1 ) : 2
3 х ( 12 – 6 )
а = 5 а х 2 +4
а = 7 а х 3 – 1
а = 18 а : 3 + 6
2 х 8 3 х 7 18 : 2 3 х 6
3 х 4 2 х 9 3 х 5 2 х 7
-
Дітям ..... завдання на картках .
-
Ми з вами , діти , згадаємо ,чи можемо з прикладу на множення утворити приклад на ділення . Як ? (Відповіді дітей )
-
Записи на дошці
2 х 3 = 6 3 х 4 = 12 3 х 8 = 24
6 : 2 = 3 12 : 3 = 4 24 : 8 = 3
6 : 3 = 2 12 : 4 = 3 24 : 3 = 8
-
Молодці , виконали ,заповнимо чарунку .( 2 )
-
Бджоли починають будувати стільники ( соти ) з верхньої частини кожної секції .Коли чарунка заповнюється медом , бджоли запечатують її воском.
-
Наступне завдання - математичний ланцюжок . ( по черзі діти кажуть табличні випадки множення на 2 з відповідними відповідями (1 ряд) , далі ,за допомогою віял гра «Мовчанка»
27
18 21
24 9
-
Молодці , виконали завдання ( прикріпили чарунку(3) з літерою )
-
Дивним є те , що у бджілки 5 очей .Ми бачимо тільки двоє , а три майже не помітні . Завдяки їм бджілки визначають час доби, знають ,коли повертатися додому . Вони розрізняють білий ,жовтий і синій кольори .
-
Наступне завдання - гра «Бджілка задумала число» :
Слайд 2
Задумане число
х 3 = 9 27 : = 9
х 2 = 10 100 - = 80
: 2 = 7
|
-
Молодці , діти , і це завдання виконали .( заповнення чарунки (4))
-
Цікаво , що серед бджілок , є бджілки – розвідниці . Вони відшукують медоносні квітки і повідомляють куди летіти .Коли одна бджілка – розвідниця запрошує до лісу , а інша – на поле , то перемагає та , яка краще танцює .
-
Наступне завдання . Знайшли в підручнику задачі під № 597 , прочитали мовчки і показали на віялі відповідь .(робота над задачею)
-
Діти , це задача ....ділення на рівні частини .
-
Діти , це задача ....на вміщення.
-
Молодці ,виконали ..(заповнення чарунки (5))
-
Наші учні виконали завдання на картках (заповнення чарунки (6) та виконали завдання на дошці (заповнення чарунки (7))
-
Що скажуть консультанти ?
-
А ми працюємо далі . Наступне завдання .Треба встановити відповідність між дією додавання та дією множення .
На дошці :
2 + 2 +2 + 2 3 х3
3 + 3 + 3 +3 + 3 2 х 4
2 + 2 3 х 5
3 + 3 + 3 2 х 2
|
-
Молодці ! ( заповнення чарунки (8))
-
Давайте і ми , діти відпочинимо з нашими бджілками .
ІІІ . Фізкультхвилинка . (Бджілка)
ІV. Розвиток математичних знань .
-
Бджілки живуть сім’ями . Сім’я бджолина називається роєм . Вона складається з матки , трутнів і робочих бджіл .Одна бджолина сім’я нараховує від 80 до 100 тисяч особин і ними керує одна єдина матка .Вона тільки відкладає яйця . Бджоли матку охороняють ,годують її маточним молоком .
-
Наступне завдання – розважимо задачу № 593 :
-
Прочитали задачу мовчки ....Читає в голос .....
Слайд 3
Задача 593
Було – 9 к . по 2 грн .
Витратив – 12 грн . на календар .
Залишилось - ? грн.
|
-
Хором прочитайте головне запитання задачі .
-
Можемо відразу відповісти на головне запитання задачі?
-
Чому ? Що ще не відоме в задачі ? (Скільки грошей було)
-
А можемо дізнатися ,скільки грошей було ?Що таке купюра ? Як дізнаємось ? Якою дією ?Чому ?
-
Добре, дізнаємося ,скільки було ,а потім можемо відповісти на головне запитання задачі , дізнатися скільки залишилося грошей? Як ? Якою дією ? Чому ?
-
Записуємо з коментуванням .
-
Молодці , зверніть а скільки купюр залишилось ?
-
Заповнимо чарунку (9).
-
Діти ,цікаво , що в бджолиній сім’ї з личинок може народитися бджілка – хлопчик. Це і є трутень. Він живе влітку і є ледарем . Тому на при кінці літа бджоли його виганяють і трутень гине . Робоча бджола живе влітку 35 -65 днів . Причина короткого життя – важка робота .
-
Наступне завдання – робота в парах «Знайди помилку»
Слайд 4
Знайди помилку
3 х 8 – 20 = 5
(16 – 4 ) : 2 =6
2 х (18 – 10) = 16
3 х 9 +3 = 30
|
-
Молодці , заповнюємо чарунку (10) .
-
Бджілки живуть у вулику . З настанням холодів замазують воском всі тріщини , виселяють трутнів ,скупчуються у великий клубочок і харчуються малими дозами меду та очікують весну .
-
Діти , давайте с геометричних фігур побудуємо вулик бджілкам.
-
З яких двох геометричних фігур складається вулик ? Виміряйте сторону квадрату . А як же знайти периметр ? А як замінити додавання на множення ?
-
Молодці ! Ось і виконали ми всі завдання бджілок , працювали ,як справжні трудівниці , нагадайте , що ми робили на уроці..Розкажіть батькам про таємниці бджілок, які розкрили , попрацюєте вдома над розв’язуванням виразів та розглянете завдання з монетами . Сьогодні дуже гарно працювали та виконали всі завдання бджілок....(оцінювання).
-
Всі чарунки (заповнення 11 чарунки ) ми заповнили(показ справжнього стільника ) і отримали слово –
-
МЕД – КОРИСНИЙ . Бджілки нагороджують нас медом – цінним продуктом . А ми отримуємо з вдячністю і обіцяємо бджілочці продовжувати розкривати її таємниці на уроках природознавства та української мови .