Дігтярівський навчально-виховний комплекс
Додавання і віднімання виду 240 + 60, 500 – 70.
Дії зі складеними іменованими числами.
Математика
3 клас
Учитель Петренко Наталія Михайлівна
Тема: Додавання і віднімання виду 240 + 60. 500 – 70. Дії зі складеними іменованими числами.
Мета: ознайомити учнів з прийомами додавання та віднімання круглих трицифрових чисел виду: 240 + 60, 500 – 70; формувати вміння виконувати дії з числами, основою яких є вказані обчислювальні навички; розвивати вміння розв’язувати задачі вивчених видів; розвивати логічне мислення, уважність; виховувати інтерес до уроку математики.
Формування ключових компетентностей:
уміння вчитися – організовувати своє робоче місце, орієнтуватися в часі та ефективно його використовувати;
громадянської компетентності – знання своїх прав та обов’язків; поважне ставлення до самого себе та оточення;
здоров’язбережувальної – дбайливе ставлення до свого здоров’я (стежимо за гостротою зору);
соціальної – продуктивно співпрацювати з різними партнерами у групі, використовувати різні ролі й функції в колективі, проявляти ініціативу, підтримувати інших та керувати власними взаєминами з ними.
Хід уроку
Організація класу
Продзвенів уже дзвінок,
розпочнемо наш урок.
Час вже зошит розгортати,
число й місяць записати.
(Діти записують дату.)
– Сьогодні ми, як завжди, будемо підкоряти висоти математики, тож зосередьтесь та будьте уважними, адже математика не підкоряється тим, хто не вміє слухати.
Перевірка домашнього завдання
Аналіз виконаної роботи та взаємоперевірка зошитів.
Елементи кінезіології для настрою на уроці та підвищення розумової діяльності – вправа «Кулак – ребро – долоня».
Три положення руки на площині столу послідовно змінюють один одного: долоня на площині – долоня, стисла в кулак – долоня ребром на площині столу – долоня на площині столу…
Виконується спочатку правою рукою, потім лівою, потім двома руками разом. Кількість повторень – по 8-10 разів.
Актуалізація знань. Усні обчислення
1. Бесіда
– З якими числами ми з вами працювали на попередніх уроках?
– Наведіть приклади трицифрових чисел.
– Які числа називають круглими?
– Наведіть приклади трицифрових круглих чисел.
– Яким правилом ми користуємось при додаванні та відніманні круглих трицифрових чисел? (Сотні до сотень, десятки до десятків.)
2. Гра «Знайди зайве число».
– Продовжимо роботу з трицифровими числами: знайдіть «зайве» число в кожному рядку й розкладіть на розрядні доданки.
111 123 222 333 444 555
217 317 417 517 617 777
220 330 440 505 660 770
– Усі розряди позначені однаковими цифрами.
– У всіх чисел один десяток, а в 777 – 7 десятків.
– Усі круглі числа, окрім 505.
– Розкладіть на розрядні доданки.
– Молодці! Ви впорались із цим завданням.
3. Робота з цеглинками Лего «6 цеглинок» (відео фрагмент уроку)
1) Гра «Покажіть цеглинку»
На дошці заздалегідь підготовлені «цеглинки», поряд записані числа. Називаю числа за розрядами (3сотні 5десятків тощо), діти показують цеглинку відповідного кольору з індивідуальних наборів «6 цеглинок».
2) гра «Збудуйте пірамідку»(відео фрагмент уроку)
На дошці записані числа 350, 305, 353, 530, 535, 503. Кожному числу відповідає цеглинка певного кольору. Завдання: слід розташувати в порядку зростання зазначені числа і відповідні цеглинки з індивідуальних наборів. Таким чином вийде пірамідка з цеглинок.
Повідомлення теми уроку
– Сьогодні на уроці ми продовжимо роботу над розв’язуванням прикладів з круглими десятками, пригадаємо, як розв’язувати приклади з іменованими числами, а також будемо розв’язувати задачі.
Вивчення нового матеріалу
1. Робота з підручником: с. 111 № 643.
(За записом пояснюю спосіб обчислення.)
2. Колективна робота біля дошки.
130 + 70 600 – 60 420 + 80 400 – 80
340 + 60 300 – 70 440 + 60 200 – 70
Фізхвилинка
(гімнастика для очей)
https://www.youtube.com/watch?v=8G87kg9s1HM
Закріплення та осмислення знань (відео фрагмент уроку)
Рівняння – по 100грн,
Дії з іменованими числами - по150грн,
Логічні завдання – по 80 грн
Задача - 400грн тощо.
Діти по черзі виконують завдання, набирають певну суму грошей, за які можуть викупити той чи інший пакуночок (ціна прикрас різна) та прикрашають святкову ялинку.
Домашнє завдання
С. 112 № 468, 469.
Підсумок уроку
Рефлексія