Урок з математики на тему:
«Вирази, рівності, нерівності. Розв’язування рівнянь»
3 клас
До підручника Н. Листопад
Підготувала
вчитель початкових класів
Киїнського ОЗЗСО І-ІІІ ст.
ім. Костянтина Светенка
Стефановська Т. І.
Мета: ознайомити учнів з рівняннями, формувати вміння розв’язувати рівняння; учити коментувати хід розв’язання рівняння; закріпити вміння виконувати арифметичні дії з іменованими числами; розвивати логічне мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій: аналізу, синтезу, порівняння; виховувати старанність; стимулювати інтерес до математики.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань
Інтеграція предмету : природознавство
Обладнання: презентація «Додавання і віднімання в межах 100», схеми задач, малюнки єнота, жаби, зайця, їжака, бджоли, вовка, ведмедя, білки, завдання уроку, написи «Лісова школа», «Книга порад», лист від Сови, поради для учнів лісової школи.
Хід уроку:
І Вступна частина
«Психоформула» Промовляємо разом:
Люблю я свій розум, увагу та пам’ять,
Працює мій мозок і вчусь я старанно.
Сприймаю все нове і мислю логічно.
Учителя слово здійсню я практично.
( Зачитується лист.)
Любі діти, до вас звертається лісова вчителька - Сова. Мені дуже потрібна ваша допомога, мої учні, лісові звірята, отримали цікаві математичні завдання, але зовсім не знають, які існують правила вивчення математики. Допоможіть, будь ласка їм, бо звірятка дуже хочуть бути розумними! З нетерпінням чекаємо ваших порад.
( Учень знайомить з єнотом.
Єнот самостійно і швидко вчиться відкривати водопровідний кран, і з цієї миті починає з кожним шматком їжі бігати до умивальника, ретельно і довго його мити і полоскати, і лише після цього брати їжу до рота. )
Завдання від єнота: презентація «Додавання і віднімання в межах 100»
Порада: Уважно рахуйте, не заважайте іншим.
( Учень знайомить із жабкою.
Жаби також холоднокровні, як риби. В тропічних лісах водяться яскравого кольору жаби: малинові, сині, жовті. Це отруйні жаби. Є жаби-великани, їх вага досягає 5 кг. Є літаючі жаби, які перестрибують з гілки на гілку ніби літають, широко розставив пальці на лапах, як парашут.)
Завдання від жабки: напишемо найбільше одноцифрове число (9), а тоді найбільше двоцифрове число (99).
Вправа «Мікрофон» - Що я знаю про число 99?
Порада: Пишіть каліграфічно.
ІІ Основна частина
Робота з підручником с. 40 впр. 245
Рахувати будемо із зайчиком
(Учень знайомить із зайцем
Середня швидкість зайця може становити близько 50 кілометрів на годину, а максимальна - 72 кілометри. При цьому він не тільки може швидко бігти, він ще робить різні маневри і виражі; з боку може скластися враження, що замість лап ця тварина має пружини. У зайців на протязі всього життя ростуть зуби.)
Завдання від зайця: перший стовпчик виконують хлопці, другий – дівчата.
Тепер обміняємося зошитами, перевіряємо вирази.
Порада: Щоб гарно вчитися потрібно потрудитися.
Наступне завдання від їжака
( Учень знайомить із їжаком
Гостренька мордочка, чотири пазуристі лапки та дивно гучні звуки, що лунають в основному ночами - це все їжак - нічний житель лісів і полів.