Математика 3 клас
ІІ семестр
Підручник: О.М. Гісь, І.В. Філяк «Математика.
Підручник для 3 класу»
с 39-42
Урок №76
Тема: Додавання і віднімання круглих чисел способом округлення до сотень.
Мета: формувати в учнів навички додавання і віднімання круглих чисел способом округлення до сотень; формувати вміння використовувати вивчені прийоми обчислень при розв'язуванні задач і вправ; розвивати навички усної лічби, логічне мислення.
Очікувані результати:
читає і записує багатоцифрові числа в межах тисячі / [4 МАО 2-4.2-1];
- прогнозує очікуваний результат розв’язання проблемної ситуації [4 МАО 2-1.3-1];
- виконує додавання і віднімання іменованих чисел, множення і ділення на одноцифрове число іменованих чисел, поданих в одиницях вимірювання довжини маси, вартості і часу / [4 МАО 3-1.2-9]
- знаходить значення числового виразу [4 МАО 2-4.3-3];
- добирає числові дані, необхідні й достатні для розв’язання проблемної ситуації [4 МАО 2-3.1-2]
- перевіряє правильність розв’язання проблемної ситуації різними способами / [4 МАО 3-3.4-1].
Тип уроку: урок-гра
Зміст уроку
І. Організація класу та емоційне налаштування.
1. Привітання
Доброго ранку!— мовимо за звичаєм.
Доброго ранку!— всім вам ми зичимо.
Щастя, здоров’я вам кожної днини,
Миру і злагоди вашій родині.
- Я трохи хвилююся. Хочу обговорити з вами дуже важливі питання, відповісти на які, здавалося б, легко, але насправді – складно. Дуже хочу, аби наш урок був вдалим. Заплющте очі. Побажайте в думках своїм однокласникам, собі й мені успіхів.
2. Перевірка готовності до уроку.
Клас готовий працювати? (Так)
Додавати й віднімати? (Так)
На розряди розкладати? (Так)
Вчасно руку піднімати? (Так)
Вміло в групах працювати? (Так)
Вирази й задачі розв’зати? (Так)
Дзвінок до роботи уже кличе нас.
Країною знань мандрувати нам час.
Працюймо завзято і дружно усі,
Щоб всі молодці були у кінці.
- Діти погляньте на парту. Чи все необхідне у вас підготовлено до уроку?
3. Перевірка домашнього завдання.
ІІ. Робота над темою уроку
- Діти, відкрийте, відступіть від домашньої роботи 4 клітинки. Запишіть число:
25 січня
Класна робота
Пропишіть каліграфічно числа : 3 17 300 317 3 17 300 317….
- Сьогодні наш клас отримав запрошення на математичні змагання. Запросили нас учні з одеської школи, і пропонують нам потренуватися виконавши завдання у підручнику. Пропоную приєднатися.
Увага! Увага!
В одеській школі – змагання з усної лічби.
Запрошуємо учнів третього класу взяти участь.
Приєднуйтеся!
Завдання 1 . Розминка 1.
Для розминки поділимо клас на дві команди.
Отже команди округлюють задані числа до десятків, а тоді числа, які отримаєте – до сотень.
Завдання 2. Розминка 2. ( с.40 завдання 2)
- Розгляньте округлені числа на скриньках. Визначте. До якої скриньки можна кинути кожен із конвертів. ( Учні розміщують конверти до скриньок)
4.Повідомлення теми і мети уроку.
- Щоб нам продовжити далі змагання, і мати рівні сили потрібно дізнатися, як додавати способом округлення. Відкрийте, будь ласка сторіну 40 підручника і зверніть увагу на завдання 3. ( Робота з підручником)
- Нам потрібно навчитись додавати способом округлення. Відкрийте підручники на сторінці 40, завдання 3.
- 230+380 =230+400-20=630-20=610
- - Нам потрібно 380 округлити до сотень = 400. Тобто число 400 на скільки збільшили? ( на 20) Отже, слід відняти 20.
- 230+400-20 = 630-20 = 610
5. Уведення в тему.
Завдання 4. (Підручник с.40) Додавання способом округлення чисел. (Учні працюють біля дошки)
- Давайте потренуємося додавати числа способом округлення, і дізнаємося скільки очок ми отримаємо виконавши завдання.
Фізкультхвилинка.
Хлопчики й дівчатка!
Колони підрівняйте.
Й розминку - веселинку
Зі мною починайте.
Раз — підняти руки вгору,
Два - нагнутися додолу.
Три, чотири — прямо стати.
Будем знову починати.
Руки в боки, руки так,
Руки вгору, як вітряк.
Вище руки підніміть і голівки потрясіть.
Нахил вліво — раз, два, три
Нахил вправо — раз, два, три.
Нахилились, розігнулись.
Навкруг себе повернулись.
Раз присядьте.
Два присядьте.
І за парти тихо сядьте.
6. Завдання 5. ( підручник с.41) Віднімання способом округлення.
- А тепер ми підготуємося до наступного конкурсу, і щоб набрати максимальну кількість балів у цьому конкурсі нам потрібно ознайомитися з відніманням способом округлення. Відкрийте сторінку 41 підручника, завдання 5. ( Робота з підручником)
- Отже, нам потрібно навчитись віднімати способом округлення. Знайдіть завдання 5, на с.41 підручника.
- 750-490 ==750-500+10=250+10=260
- Нам потрібно 490 округлити до сотень = 500. Діти, на скільки ми збільшили 500? (на 10)
- Отже, слід додати 10.
- 750-500+10 = 250+10 = 260
- А тепер давайте потренуємося віднімати числа способом округлення, і дізнаємося скільки очок ми отримаємо виконавши завдання. (Учні працюють біля дошки).
Завдання 6. (Підручник с.41) Віднімання способом округлення чисел.
7. Завдання 8. Конкурс капітанів.
- Ось і настав наш фінальний конкурс, конкурс капітанів. А визначити капітанів нам допоможе правильне виконання восьмого завдання на с.41. а капітанами команд будуть учні які дадуть правильну відповідь на запитання:
ІІІ. 1. Підсумок уроку
- Ну ось і підійшли до фіналу наші класні змагання, ми потренувалися. Визначили капітанів,навчилися додавати і віднімати способом округлення, і готові взяти участь у змаганнях з одеськими учнями.
- Ви бачите на партах таблички, пропоную вам підвести підсумок нашого уроку заповнивши табличку.
Плюс |
Мінус |
Цікаво |
|
|
|
«+» - усе, що сподобалося на уроці;
« - » - усе, що здалося марним, нудним і нецікавим;
« Цікаво» - що привернуло увагу, змусило задуматися і спричинило нові питання.
- Ви всі молодці, чудово працювали під час уроку. За те, що ви добре та наполегливо працювали протягом уроку ви отримуєте невеликі нагороди.
- Відкрийте свої щоденники і запишіть завдання для домашнього (самостійного) тренування : с.41 №7.