Математика 3 клас Підручник Гісь, Філяк Додавання і віднімання круглих чисел способом округлення до сотень.

Про матеріал
Математика 3 клас ІІ семестр Підручник: О.М. Гісь, І.В. Філяк «Математика. Підручник для 3 класу» с 39-42 Урок №76 Тема: Додавання і віднімання круглих чисел способом округлення до сотень. Мета: формувати в учнів навички додавання і віднімання круглих чисел способом округлення до сотень; формувати вміння використовувати вивчені прийоми обчислень при розв'язуванні задач і вправ; розвивати навички усної лічби, логічне мислення. Очікувані результати: читає і записує багатоцифрові числа в межах тисячі / [4 МАО 2-4.2-1]; - прогнозує очікуваний результат розв’язання проблемної ситуації [4 МАО 2-1.3-1]; - виконує додавання і віднімання іменованих чисел, множення і ділення на одноцифрове число іменованих чисел, поданих в одиницях вимірювання довжини маси, вартості і часу / [4 МАО 3-1.2-9] - знаходить значення числового виразу [4 МАО 2-4.3-3]; - добирає числові дані, необхідні й достатні для розв’язання проблемної ситуації [4 МАО 2-3.1-2] - перевіряє правильність розв’язання проблемної ситуації різними способами / [4 МАО 3-3.4-1]. Тип уроку: урок-гра Зміст уроку І. Організація класу та емоційне налаштування. 1. Привітання Доброго ранку!— мовимо за звичаєм. Доброго ранку!— всім вам ми зичимо. Щастя, здоров’я вам кожної днини, Миру і злагоди вашій родині. - Я трохи хвилююся. Хочу обговорити з вами дуже важливі питання, відповісти на які, здавалося б, легко, але насправді – складно. Дуже хочу, аби наш урок був вдалим. Заплющте очі. Побажайте в думках своїм однокласникам, собі й мені успіхів. 2. Перевірка готовності до уроку. Клас готовий працювати? (Так) Додавати й віднімати? (Так) На розряди розкладати? (Так) Вчасно руку піднімати? (Так) Вміло в групах працювати? (Так) Вирази й задачі розв’зати? (Так) Дзвінок до роботи уже кличе нас. Країною знань мандрувати нам час. Працюймо завзято і дружно усі, Щоб всі молодці були у кінці. - Діти погляньте на парту. Чи все необхідне у вас підготовлено до уроку? 3. Перевірка домашнього завдання. ІІ. Робота над темою уроку 1. Хвилинка каліграфічного письма - Діти, відкрийте, відступіть від домашньої роботи 4 клітинки. Запишіть число: 25 січня Класна робота Пропишіть каліграфічно числа : 3 17 300 317 3 17 300 317…. - Сьогодні наш клас отримав запрошення на математичні змагання. Запросили нас учні з одеської школи, і пропонують нам потренуватися виконавши завдання у підручнику. Пропоную приєднатися. Увага! Увага! В одеській школі – змагання з усної лічби. Запрошуємо учнів третього класу взяти участь. Приєднуйтеся! Завдання 1 . Розминка 1. Для розминки поділимо клас на дві команди. Отже команди округлюють задані числа до десятків, а тоді числа, які отримаєте – до сотень. • Перша команда: 317; 282; 831; 679; 745. • Друга команда: 931; 288; 332; 747; 855. Завдання 2. Розминка 2. ( с.40 завдання 2) - Розгляньте округлені числа на скриньках. Визначте. До якої скриньки можна кинути кожен із конвертів. ( Учні розміщують конверти до скриньок) 4.Повідомлення теми і мети уроку. - Щоб нам продовжити далі змагання, і мати рівні сили потрібно дізнатися, як додавати способом округлення. Відкрийте, будь ласка сторіну 40 підручника і зверніть увагу на завдання 3. ( Робота з підручником) - Нам потрібно навчитись додавати способом округлення. Відкрийте підручники на сторінці 40, завдання 3. - 230+380 =230+400-20=630-20=610 - - Нам потрібно 380 округлити до сотень = 400. Тобто число 400 на скільки збільшили? ( на 20) Отже, слід відняти 20. - 230+400-20 = 630-20 = 610 5. Уведення в тему. Завдання 4. (Підручник с.40) Додавання способом округлення чисел. (Учні працюють біля дошки) - Давайте потренуємося додавати числа способом округлення, і дізнаємося скільки очок ми отримаємо виконавши завдання. Фізкультхвилинка. Хлопчики й дівчатка! Колони підрівняйте. Й розминку - веселинку Зі мною починайте. Раз — підняти руки вгору, Два - нагнутися додолу. Три, чотири — прямо стати. Будем знову починати. Руки в боки, руки так, Руки вгору, як вітряк. Вище руки підніміть і голівки потрясіть. Нахил вліво — раз, два, три Нахил вправо — раз, два, три. Нахилились, розігнулись. Навкруг себе повернулись. Раз присядьте. Два присядьте. І за парти тихо сядьте. 6. Завдання 5. ( підручник с.41) Віднімання способом округлення. - А тепер ми підготуємося до наступного конкурсу, і щоб набрати максимальну кількість балів у цьому конкурсі нам потрібно ознайомитися з відніманням способом округлення. Відкрийте сторінку 41 підручника, завдання 5. ( Робота з підручником) - Отже, нам потрібно навчитись віднімати способом округлення. Знайдіть завдання 5, на с.41 підручника. - 750-490 ==750-500+10=250+10=260 - Нам потрібно 490 округлити до сотень = 500. Діти, на скільки ми збільшили 500? (на 10) - Отже, слід додати 10. - 750-500+10 = 250+10 = 260 - А тепер давайте потренуємося віднімати числа способом округлення, і дізнаємося скільки очок ми отримаємо виконавши завдання. (Учні працюють біля дошки). Завдання 6. (Підручник с.41) Віднімання способом округлення чисел. 7. Завдання 8. Конкурс капітанів. - Ось і настав наш фінальний конкурс, конкурс капітанів. А визначити капітанів нам допоможе правильне виконання восьмого завдання на с.41. а капітанами команд будуть учні які дадуть правильну відповідь на запитання: • Перша команда: назвіть усі круглі трицифрові числа, які при округленні до сотень дають число 700. • Друга команда: : назвіть усі трицифрові числа, які при округленні до десятків дають число 240. ІІІ. 1. Підсумок уроку - Ну ось і підійшли до фіналу наші класні змагання, ми потренувалися. Визначили капітанів,навчилися додавати і віднімати способом округлення, і готові взяти участь у змаганнях з одеськими учнями. 2. Рефлексія. Вправа «Таблиця де Бонно». - Ви бачите на партах таблички, пропоную вам підвести підсумок нашого уроку заповнивши табличку. Плюс Мінус Цікаво «+» - усе, що сподобалося на уроці; « - » - усе, що здалося марним, нудним і нецікавим; « Цікаво» - що привернуло увагу, змусило задуматися і спричинило нові питання. 3. Підсумкова бесіда за таблицею ( Таблиця де Бонно) 4. Оцінювання. Нагородження. - Ви всі молодці, чудово працювали під час уроку. За те, що ви добре та наполегливо працювали протягом уроку ви отримуєте невеликі нагороди. 5. Домашнє завдання. - Відкрийте свої щоденники і запишіть завдання для домашнього (самостійного) тренування : с.41 №7.
Перегляд файлу

Математика 3 клас

ІІ семестр

Підручник: О.М. Гісь, І.В. Філяк  «Математика.

Підручник для 3 класу»

с 39-42

Урок №76

Тема: Додавання і віднімання круглих чисел способом округлення до сотень.

Мета: формувати в учнів навички додавання і віднімання круглих чисел способом округлення до сотень; формувати вміння використовувати вивчені прийоми обчислень при розв'язуванні задач і вправ; розвивати навички усної лічби, логічне мислення.

Очікувані результати:

 читає і записує багатоцифрові числа в межах тисячі / [4 МАО 2-4.2-1];

- прогнозує очікуваний результат розв’язання проблемної ситуації [4 МАО 2-1.3-1];

- виконує додавання і віднімання іменованих чисел, множення і ділення на одноцифрове число іменованих чисел, поданих в одиницях вимірювання довжини маси, вартості і часу / [4 МАО 3-1.2-9]

- знаходить значення числового виразу [4 МАО 2-4.3-3];

- добирає числові дані, необхідні й достатні для розв’язання проблемної ситуації [4 МАО 2-3.1-2]

- перевіряє правильність розв’язання проблемної ситуації різними способами / [4 МАО 3-3.4-1].

 

Тип уроку: урок-гра

Зміст уроку

І. Організація класу та емоційне налаштування.

1. Привітання

Доброго ранку!— мовимо за звичаєм.

Доброго ранку!— всім вам ми зичимо.

Щастя, здоров’я вам кожної днини,

Миру і злагоди вашій родині.

 

-         Я трохи хвилююся. Хочу обговорити з вами дуже важливі питання, відповісти на які, здавалося б, легко, але насправді – складно. Дуже хочу, аби наш урок був вдалим. Заплющте очі. Побажайте в думках своїм однокласникам, собі й мені успіхів.

2. Перевірка готовності до уроку.

Клас готовий працювати? (Так)

Додавати й віднімати?       (Так)

На розряди розкладати?    (Так)

Вчасно руку піднімати?     (Так)

Вміло в групах працювати?        (Так)

Вирази й задачі розв’зати?         (Так)

Дзвінок до роботи уже кличе нас.

Країною знань мандрувати нам час.

Працюймо завзято і дружно усі,

Щоб всі молодці були у кінці.

 

-         Діти погляньте на парту. Чи все необхідне у вас підготовлено до уроку?

 

3. Перевірка домашнього завдання.

 

ІІ. Робота над темою уроку

  1. Хвилинка каліграфічного письма

-         Діти, відкрийте, відступіть від домашньої роботи 4 клітинки. Запишіть число:

 

25 січня

Класна робота

Пропишіть каліграфічно числа : 3 17 300  317  3  17  300  317….

-         Сьогодні наш клас отримав запрошення на математичні змагання. Запросили нас учні з одеської школи, і пропонують нам потренуватися виконавши завдання у підручнику.  Пропоную приєднатися.

 

 

Увага! Увага!

В одеській школі – змагання з усної лічби.

Запрошуємо учнів третього класу взяти участь.

Приєднуйтеся!

 

 

Завдання 1 . Розминка 1.

Для розминки поділимо клас на дві команди.

Отже  команди округлюють задані числа до десятків, а тоді числа, які отримаєте – до сотень.

  • Перша команда: 317; 282; 831; 679; 745.
  • Друга команда: 931; 288; 332; 747; 855.

Завдання 2. Розминка 2. ( с.40 завдання 2)

-         Розгляньте округлені числа на скриньках. Визначте. До якої скриньки можна кинути кожен із конвертів.  ( Учні розміщують конверти до скриньок)

4.Повідомлення теми і мети уроку.

-         Щоб нам продовжити далі змагання, і мати рівні сили потрібно дізнатися, як додавати способом округлення. Відкрийте, будь ласка сторіну 40 підручника і зверніть увагу на завдання 3. ( Робота з підручником)

-         Нам потрібно навчитись додавати способом округлення. Відкрийте підручники на сторінці 40, завдання 3.

-         230+380 =230+400-20=630-20=610

-         - Нам потрібно 380 округлити до сотень = 400. Тобто число 400 на скільки збільшили? ( на 20) Отже, слід відняти 20.

-         230+400-20 = 630-20 = 610

5. Уведення в тему.

Завдання 4. (Підручник с.40) Додавання способом округлення чисел. (Учні працюють біля дошки)

-         Давайте потренуємося додавати числа способом округлення, і дізнаємося скільки очок ми отримаємо виконавши завдання.

Фізкультхвилинка.

Хлопчики й дівчатка!

Колони підрівняйте.

Й розминку - веселинку

Зі мною починайте.

Раз — підняти руки вгору,

Два -  нагнутися додолу.

Три, чотири — прямо стати.

Будем знову починати.

Руки в боки, руки так,

Руки вгору, як вітряк.

Вище руки підніміть і голівки потрясіть.

Нахил вліво — раз, два, три

Нахил вправо — раз, два, три.

Нахилились, розігнулись.

Навкруг себе повернулись.

Раз присядьте.

Два присядьте.

І за парти тихо сядьте.

 

6. Завдання 5. ( підручник с.41) Віднімання способом округлення.

-  А тепер ми підготуємося до наступного конкурсу, і щоб набрати максимальну кількість балів у цьому конкурсі нам потрібно ознайомитися з відніманням способом округлення. Відкрийте сторінку 41 підручника, завдання 5. ( Робота з підручником)

 

-         Отже, нам потрібно навчитись віднімати способом округлення. Знайдіть завдання 5, на с.41 підручника.

-         750-490 ==750-500+10=250+10=260

-         Нам потрібно 490 округлити до сотень = 500. Діти, на скільки ми збільшили 500? (на 10)

-         Отже, слід додати 10.

-         750-500+10 = 250+10 = 260

-         А тепер давайте потренуємося віднімати числа способом округлення, і дізнаємося скільки очок ми отримаємо виконавши завдання. (Учні працюють біля дошки).

Завдання 6. (Підручник с.41) Віднімання способом округлення чисел.

 

7. Завдання 8. Конкурс капітанів.

- Ось і настав наш фінальний конкурс, конкурс капітанів. А визначити капітанів нам допоможе правильне виконання восьмого завдання на с.41. а капітанами команд будуть учні які  дадуть правильну відповідь на запитання:

  • Перша команда: назвіть усі круглі трицифрові числа, які при округленні до сотень дають число 700.
  • Друга команда: : назвіть усі  трицифрові числа, які при округленні до десятків дають число 240.

 

ІІІ. 1. Підсумок уроку

-         Ну ось і підійшли до фіналу наші класні змагання, ми потренувалися. Визначили капітанів,навчилися додавати і віднімати способом округлення, і готові взяти участь у змаганнях з одеськими учнями.

 

  1. Рефлексія. Вправа «Таблиця де Бонно».

-         Ви бачите на партах таблички, пропоную вам підвести підсумок нашого уроку заповнивши табличку.

 

Плюс

Мінус

Цікаво

 

 

 

 

 

 

«+» - усе, що сподобалося на уроці;

« - » - усе, що здалося марним, нудним і нецікавим;

« Цікаво» - що привернуло увагу, змусило задуматися і спричинило нові питання.

  1. Підсумкова бесіда за таблицею ( Таблиця де Бонно)
  2. Оцінювання. Нагородження.

-         Ви всі молодці, чудово працювали під час уроку. За те, що ви добре та наполегливо працювали протягом уроку ви отримуєте невеликі нагороди.

  1. Домашнє завдання.

-         Відкрийте свої щоденники і запишіть завдання для домашнього (самостійного) тренування : с.41 №7.

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
31 жовтня 2023
Переглядів
349
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку